Kärcher K 3.200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Kärcher K 3.200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Erik de Ruiter 11-09-2011
Geschreven voor: Kärcher K 3.200

Deze alleszuiger heb ik sinds een paar weken in bezit voor gebruik tijden onze verbouwing. Eerder had ik een Starmix in gebruik voor dit doel, maar deze was geleend. Voordelen zijn de 4 zwenkwieltjes waardoor hij makkelijk meerolt tijdens het zuigen. Nog een plus is dat alle hulpstukken zijn op te bergen op het toestel. Zonder het voetstuk is de zuigkracht erg goed, maar met het voetstuk erop op is de zuigkracht stukken minder. Het apparaat is een stuk groter dan de Starmix, maar wel licht in gewicht en komt robuust over. 2 grootste nadelen vindt ik ten eerste het geluid dat het apparaat maakt, dit is heel veel lawaai waar de buren ruimschoots van kunnen meegenieten. Verder zit er ook een blaasfunctie op. Misschien handig om een paar keer per jaar de bladeren van je oprijlaan te blazen, ik heb echter geen oprijlaan en als ik er al een had vind ik een bezem net zo makkelijk. Daarentegen als je zoals ik in een stoffige verbouwing zit wordt door dat blaasgat ook al het stof opgeblazen. Al met al dus een redelijke bouwstofzuiger die doet wat hij moet doen, maar toch zou ik een ander type of merk aanraden vanwege de nadelen.