Philips PowerPro FC8767 zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro FC8767 zwart, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

teijl 23-11-2014

stofzuiger de eerste weken ok totdat hij opeens een heel hoog hard gillend geluid gaat maken. het geluid stopt niet.
we worden er knettergek van, de kinderen gaan huilen en ik stofzuig met oordopjes in.
bijzonder is dat we 2 dezelfde stofzuzigers hadden gekocht en beiden hebben hetzelfde probleem.

HELP, ik wil mijn geld terug!! en ga voortaan weer een Miele kopen.

icemen2 18-05-2014

Dit is de derde stofzuiger met reservoir. Na een samsung en een philips die beide niet erg duurzaam bleken lijkt deze stofzuiger de juiste keuze. Makkelijk schoon te maken, ontwerp en materialen goed doordacht.

Lindaa79 05-04-2014

Enkele dagen nadat een hele oude tweede Miele stofzuiger het begeven heeft deze stofzuiger gekocht via de ing rentepunten voor 139,95.

Wij hebben een rode Miele Cats en dogs welke nu op de eerste verdieping staat zodat we niet hoeven te slepen met een toch best wel zware stofzuiger (als je huis meerdere verdiepingen heeft en je hem steeds van boven naar beneden moet halen met stok en al).

Deze stofzuiger rolt en kun je makkelijk bewegen, is licht in vergelijking met de Miele van normaal formaat. Heeft geen zak nodig omdat het een zakloze stofzuiger is. Je ziet dus aan de buitenkant hoe vol je stofreservoir is.

Er zitten een hoop hulpstukken bij bovendien zit er naast de gewone standaard borstel zit er ook een turboborstel bij de stofzuiger.
De stofzuiger heeft een zeer goede zuigkracht en doet daarin zeker niet onder voor de Cats en Dogs 5000 van Miele (is waarschijnlijk beter en goedkoper), maar is een stuk kleiner en handzamer in het gebruik. je kan hem daarom in een klein hoekje kwijt, hij neemt veel minder ruimte in dan onze grotere (van normaal formaat zijnde) Miele.

Het geluid dat hij produceert is een normaal geluid dat je kan verwachten bij iedere stofzuiger denk ik ;) ik vind hem niet stiller dan andere stofzuigers

Ik denk dat als de Miele kapot gaat ik hem vervang voor nog een Philips FC8767. Echter de Miele is een paar jaar oud en zal waarschijnlijk nog wel minstens 15 jaar mee gaan. levensduur van Miele is meestal goed. wellicht dat ik voor de zolder via de rentepunten nog een Philips FC8767 erbij koop als ik de stofzuiger een aantal maanden heb en tevreden blijf.

Voor de prijs van 1 Dyson kan je ook 2 of 3 Philips FC8767 stofzuigers voor meerdere verdiepingen kopen!

rietepiet 12-05-2014

Beste Linda, bedankt voor de tip over de rentepunten.
N.a.v. de beoordelingen en jouw reactie hebben wij deze stofzuiger ook besteld.
Wij zullen zeker ook een beoordeling geven na een tijdje gebruik.

GroteGrijs 20-02-2014

Dit apparaat nog maar kort in mijn bezit maar de zuigkracht is inderdaad zoals in alle vorige reviews beschreven formidabel, wat ik erg prettig vind is dat ie over 't snoer heen gaat zonder problemen. Het gewicht viel mij nogal tegen omdat ik hier en daar las dat ie licht was dat vind ik echt niet.
Raar vind ik 't overigens dat er geen duidelijke gebruiksaanwijzing bij zit, dat moet je dan maar opzoeken op internet, downloaden en printen... call me old fashionend maar ik vind dat dat er gewoon bij hoort te zitten in de doos. Philips was desgevraagd is vriendelijk om e.e.a. op te sturen. Over de duurzaamheid kan ik voorlopig nog niets zeggen.

GroteGrijs 03-03-2014

aanvulling op mijn review, deze stofzuiger rijd met gemak over z'n eigen snoer heen!!

Cudelcity 19-06-2013

Na 20 jaar begon m'n Miele stofzuiger wat mankementjes te vertonen, dus ging ik mij orienteren op een nieuwe stofzuiger. Dacht in eerste instantie aan een Dyson vanwege het feit dat die 5 jaar garantie geven, dus wel goed moeten zijn en stofzuigerzakloos zijn. Een aankoop doe ik zelden spontaan, er gaat gerichte studie aan vooraf. (Heb in mijn jonge jaren een natuurwetenschappelijke studie afgerond aan een universiteit, dus vandaar). Ik beperk me niet tot kieskeurig.nl maar bestudeer ook websites als testberichte.de. Deze Philips scoorde "sehr gut" niet alleen bij gebruikerservaringen maar ook bij de expert-reviews. De belangrijkste specificatie van een stofzuiger namelijk zuigkracht was ook uitstekend van deze Philips PowerPro. Het oog wil ook wat en op dat punt scoort de Philips FC8767/01 ook bovengemiddeld goed. Als je dan bedenkt dat deze stofzuiger zich gemakkelijk kan meten met een Dyson maar de helft kost, word ik als zuunige zeeuw helemaal blij. Philips geeft standaard 2 jaar garanantie maar nu tijdelijk 5 jaar motorgarantie, da's ook mooi meegenomen en geeft vertrouwen voor de levensduur.
Zoals de Engelsen zeggen: "the proof is in eating the pudding" of te wel hoe bevalt de stofzuiger in de praktijk. Ook op dat punt heeft de Philips mij aangenaam verrast. De stofzuiger is veel lichter dan mijn oude Miele stofzuiger en je neemt 'em gemakkelijk de trap mee op naar boven. De stofzuigerbuis is uitschuifbaar en ik als lange man van bijna 2 meter kan rechtop staand stofzuigen. Dus ergonomisch is het ook dik in orde. Een veel langer snoer dan ik gewend was, is ook zeker een pre. Met een clip kun je twee zuigmonden aan het snoer klikken zodat je ze altijd bij de hand hebt, Bij mijn Miele zat het onder een klepje op de stofzuiger zelf, wat op zich ook werkte. En dan last but not least het stofzuigen zelf. Werkelijk fenomenaal te noemen. De eerder genoemde zuigkracht in Watt uitgedrukt is veel hoger dan van een Dyson, maar de power aan de lijve ondervinden is toch even wat anders. Ik moest het vermogen terugdraaien toen ik mijn marmeren tegelvloer ging zuigen, want hij zoog zich letterlijk vast aan de vloer. Dit had ik nog nooit meegemaakt, wat een power ! Toen op de eerste verdieping aan de slag waar tapijt ligt. Na drie slaapkamers en de overloop gehad te hebben zat de stofbak zo goed als vol. Ongelofelijk wat deze Philips PowerPro opzuigt waar mijn Miele het kennelijk had laten zitten. Super stofzuiger. Zijn er dan helemaal geen nadelen te vinden? Vooruit 1 klein minpuntje heb ik ontdekt. Het deksel van de stofbak gaat niet heel makkelijk open en je kunt deze dus het beste buiten open doen zodat je voorkomt dat er eventueel stof uitkomt in huis.
Je schudt de stofbak leeg en de stofzuiger is weer klaar voor gebruik.
Mooi dat deze Nederlandse fabrikant een produkt heeft weten te maken waar we met recht trots op kunnen zijn.

petra1970 06-11-2013

hoe zit het met het geluid? ook niet onbelangrijk

Franky 12-05-2013

Ik heb lang gespeurd naar de ideale stofzuiger en tot de conclusie gekomen dat er niet echt een merk/type bovenuit steekt, er is altijd wel wat op aan te merken. Ik had hiervoor een zakloos model en heb daar opnieuw voor gekozen, maar dat was geen pre.

Vandaag mijn nieuwe Philips FC8767 uitgepakt. (Aangeschaft met Philips actie, €30 retour + 5 jaar motor garantie, actie geldig tot 31-mei-13)

In de doos zit een beperkte handleiding, maar in elkaar zetten is een fluitje van een cent. Naast de gebruikelijke mondstukken is er ook een 2e breed mondstuk met draaiende borstels bijgeleverd voor tapijt.

Mijn eerste indruk is zeer goed, hij voelt solide aan. De stang is lang genoeg, ik ben zelf 2 meter dus dat vind ik belangrijk. De zuigkracht is enorm vergeleken met mijn oude Hoover, hij rolt soepel achter je aan door zijn grote wielen. Het legen van de opvangbak is gemakkelijk, klikt er snel op en af.

Tot dusver tevreden met mijn keuze, mocht daar iets aan veranderen dan zal ik dat hier vermelden.

Ppower 04-04-2013

Gekocht als backup van een Dyson DC 45. Natuurlijk minder handzaam dan een steelstofzuiger, maar dit is zonder meer een goed product. Enorme zuigkracht, overvloedige hulpstukken en een lang snoer. Heerlijk apparaat.

DaveM 10-01-2013

Aanvulling op mijn review: de FC8767/02 is zeer moeilijk leverbaar, volgens de webshops komt dit doordat Philips leverproblemen met dit model heeft. Er zijn wel Philips alternatieven die op de eerste blik gelijkwaardig zijn met de FC8767/02 en (meestal) goedkoper in prijs maar in de praktijk presteren de alternatieven niet zo goed als de FC8767/02, met name wat betreft het opzuigen van (dier)haren. Alvorens de FC8767/02 bij een webshop te bestellen is het aan te raden om voor u bestelt eerst contact met de shop op te nemen of ze de stofzuiger op voorraad hebben of op levering door Philips wachten, levertijd kan in het laatste gemoemde geval n.l.aanzienlijk zijn/uitlopen.

DaveM 10-01-2013

Deze keer een review van mij over een stofzuiger, de Philips FC8767/02 AnimalCare kleur blauw.

Ik heb een groot huis met 3 verdiepingen, heb op iedere verdieping een stofzuiger staan maar een ervan was oeroud en daarom aan vervanging toe. In het verleden was ik wel eens geneigd om goedkope stofzuigers aan te schaffen, zowel van weinig bekende- als welbekende merken maar uiteindelijk ben ik bij Philips blijven hangen. Reden is simpel: met de Philips stofzuigers behaalde ik de beste resultaten, niet perfekt maar geen enkele stofzuiger is perfekt (althans, dat dacht ik tot voor kort...)

Zoals verteld tijd om een oeroude stofzuiger te vervangen, ik koop nooit zomaar iets maar checkt altijd eerst zeer uitgebreid het internet op ervaringen van anderen. Al snel viel 1 stofzuiger op: de Philips FC8767/02. Over het algemeen waren de reacties zeer goed ondanks de realatief hoge aanschaffingsprijs, nu ben ik altijd bereid een hoge prijs te betalen mits het product het waard is. En na het lezen van al die goede reviews besloot ik de FC8767/02 aan te schaffen, 200 euro is niet niks voor een stofzuiger maar het product scheen zijn geld meer dan waard te zijn.

De stofzuiger werd geleverd in een degelijke verpakking, wat opviel bij het openen van de doos was de enorme hoeveelheid hulpstukken. Bij geen enkele stofzuiger ooit had ik zoveel hulpstukken meegeleverd gekregen, bij deze FC8767/02 werd bijgeleverd: meubel mondstuk, standaard vloerborstel, kieren mondstuk, turbo mondstuk, borstel mondstuk, e.e.a. precies volgens de specificaties hier op kieskeurig.nl

De stofzuiger zelf oogde zeer solide, en heeft een moderne look. Ook de kleur blauw is aangenaam voor het oog. De stofzuiger is compact gebouwd en makkelijk te hanteren, als je zuigt voel je praktisch geen weerstand als je aan de slang trekt. Bereik van de zuiger is groot, heeft een bereik van circa 11 meter dus stekker omsteken om in een andere kamer door te zuigen is niet nodig. Gewicht van de zuiger is laag te noemen dus makkelijk op te tillen zonder krachtsinspanning. Bij het wegzetten van de stofzuiger kan de slang recht overeind vastgestoken worden aan de zuiger.

Ik heb het altijd stofzuigers met stofzakken gehad, deze zuiger is de eerste zonder. Dat was ook 1 van de redenen om de zuiger te kopen, en naar nu blijkt een juiste beslissing. Het stofreservoir is gedempt doorzichtig, je ziet wat je aan vuil verwijderd hebt. Verwijderen van het reservoir om het leeg te gooien gaat zeer gemakkelijk, terug plaatsen is ook uitermate comfortabel te noemen.

Hoewel een turbozuiger is het geluid aanvaardbaar te noemen, mijn andere zuigers maken evenveel of meer lawaai.

Nu de zuigprestaties: in 1 woord MAGNIFIEK!!! Ik schrijf met hoofdletters want ik heb nog nooit een stofzuiger gehad met zulk goed zuigresultaat, ik betwijfel of een Dyson hier tegen aan kan of het beter zou doen. Deze stofzuiger zuigt op wat andere zuigers niet kunnen, als voorbeeld kan ik 2 vloerkleden noemen die ik een dag tevoren nog gezogen had met een andere stofzuiger waardoor ik er vanuit mocht gaan dat ze schoon waren. Absoluut verkeerd gedacht dus, tot mijn grote verbazing (en schrik!) was het reservoir van de FC8767 na zuigen van de 2 kleden half vol.. Ongelofelijk, dit had ik dus niet verwacht, alsof die kleden nooit gezogen waren.

De stofzuiger FC8767/02 heeft de toevoeging 'AnimalCare', vaak zijn zulke uitdrukkingen met een zak zout te nemen maar in dit geval conform de waarheid: deze stofzuiger zuigt met gemak hond- en katharen op, zowel van gladde ondergrond als uit (vloer)kleden. Ook het zuigen van stoelen en banken gaat perfekt, dit mede door het gebruik van de hulpstukken. Plinten zuigen gaat ook zonder enig probleem, daarnaast worden spleten in de vloer zonder enig probleem leeggezogen.

Mijn conclusie: een fantastische stofzuiger, met stip de beste die ik ook ooit bezeten heb. Aanschaffinsprijs is hoog maar vergeleken met wat je krijgt acceptabel. Een absolute topstofzuiger, ook voor mensen met huisdieren. Daarnaast moet ik vermelden dat hoewel ik een zeer kritische consument ben geen enkel negatief punt kan vinden wat de stofzuiger betreft. Samengevat: als je de centen hebt, ga voor deze stofzuiger. Ik kan niet anders dan een zeer welverdiende 10 geven aan de FC8767/02.

Ssmak (voorheen Smak)