Miele S 4212 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele S 4212 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ricardo1974 08-01-2014
Geschreven voor: Miele S 4212 rood

Goede stofzuiger. Alleen vrij duur in aanschaf en niet zo duurzaam. De slang is dun en knikt snel, de zuigmond zijn al stukjes afgebroken en de zuigkracht regelaar is ook afgebroken. Dus een Miele is zeker niet onverwoestbaar zoals beweerd wordt. Er zijn alternatieven die veel goedkoper zijn.

Makemp1997 27-09-2013
Geschreven voor: Miele S 4212 rood

Jammerlijk zijn de hulpstukken niet in de stofzuiger gemaakt hierdoor wordt het opbergen lastiger. Verder is de mooi ontworpen,d e zuigkracht is zeker goed te noemen en licht.

marcel12345 20-06-2013
Geschreven voor: Miele S 4212 rood

Ik heb eerder een s4210 gehad, maar deze is na verdeling van goederen na een relatiebreuk naar mijn ex gegaan.
Nu toch maar weer een soortgelijke lichtere stofzuiger gekocht omdat mijn oude miele s310 loodzwaar is hetgeen niet altijd handig met trappen zuigen enz.
Zoals gemeld is deze stofzuiger inderdaad krachtig en relatief licht qua gewicht.
Voordeel van Miele is de degelijkheid en de verkrijgbaarheid van onderdelen, ik koop na slechte ervaring met imitatie wel origineel.
Prettig is ook dat de S310 en de S4212 dezelfde soort/maat stofzakken hebben, dus gewoon 1 soort op voorraad.
Nadeel is dat er geen interne opbergmogelijkheid is voor hulpstukken zoals de s310 wel heeft en dat de aansluiting van de slang op de zuiger niet draaibaar is.

willem47 15-06-2013
Geschreven voor: Miele S 4212 rood

Heerlijke stofzuiger, redelijk stil, lijkt me erg solide, zuigt goed, compact, het enige is dat het snoer een meter langer zou moeten zijn.

Consument1962 02-06-2013
Geschreven voor: Miele S 4212 rood

Onze oude Miele ging na ruim 15 jaar intensief gebruik uiteindelijk kapot. Snel een nieuwe gekocht en weer een Miele. Je ziet dat de ontwikkelingen in stofzuigertechnologie toch verder is gegaan. Dit model is stiller en krachtiger dan de vorige. De draaiknop geeft zes zuigstanden aan. Ik ben nog niet verder gekomen dan stand drie, dat is nog beneden de fluisterstand en zelfs dan neemt hij al meer op dan onze vorige stofzuiger. Verder stil, wendbaar en opvallend licht. Na een paar weken gebruik valt over de duurzaamheid weinig te zeggen. De stofzuiger voelt echter zeer degelijk aan. Het snoer had iets langer mogen zijn.

Suusko12 13-09-2012
Geschreven voor: Miele S 4212 rood

Deze stofzuiger is top. Hij is heel wentbaar, licht, goede zuigkracht en bij oververhitting slaat hij af. De zakken zijn inderdaad duur. Ik had wel wat andere opzetstukken erbij willen hebben, helaas zaten die er niet bij. Ik heb een parketmondstuk erbij gekocht. Deze bevalt ook prima. Ik ben heel tevreden met deze stofzuiger en zou ik geen ander willen.

ricardo1974 05-08-2011
Geschreven voor: Miele S 4212 grijs

Goede stofzuiger. Kan tegen een stootje en heeft voldoende zuigkracht. Enige minpunt is dat de slang snel knikt. Verder een prima ding!

sev1977 22-07-2011
Geschreven voor: Miele S 4212 rood

Neemt nauwelijks af in vermogen en heeft uitgebreide keuze aan standen. Ook met de duurzaamheid zit het wel snor. Er zit een goede oververhittingsbeveiliging in waar ik deze week tegenaan liep toen de stofzak overviel raakte. Dan moet je de stofzuiger meerdere uren met rust laten. De volgende dag deed hij het weer. Zaak is dus wel om de indicator goed in de gaten te houden. Bouwkwaliteit is perfect, men heeft goed nagedacht over de telescope en mondstukken. Enige jammere is dat de zakken behoorlijk prijzig zijn.

josken 12-07-2011
Geschreven voor: Miele S 4212 rood

Ik ben zeer tevreden met deze stofzuiger.
Hij is zeer licht, en praktisch.
Je kan hem zonder problemen verrollen van richting, dragen op de trap.
De volledig ronddraaiende wielen zijn zeer goed en vrookomen slijt van de buis, wat voordien bij mijn vorige goede merken het geval was.
Hij heeft een zeer goede zuigkracht.
Ik raade hem reeds aan aan mijn zus, die ook zeer tevreden is.

mercal 07-05-2012

die van mij is zo zwaar dat ik hem de trap niet op krijg
groet, mercal

Mathias32 01-07-2011
Geschreven voor: Miele S 4212 grijs

Lekker gemakkelijk in 't gebruik met zeer goede zuigkracht.
Weinig lawaai.
Snoer mocht wel een stuk langer

tinamar10 06-03-2011
Geschreven voor: Miele S 4212 rood

Dit is mijn 3é Miele stofzuiger en waarschijnlijk de laatste.
Zuigkracht is nog steeds top maar de kwaliteit van zuigbuis en zeker pistoolgreep is ondermaats.
na 2 dagen pistoolgreep al in 3 stukken, zal eens kijken voor een universele pistoolgreep, zal zeker sterker zijn dan de originele.

vkevin 30-12-2010
Geschreven voor: Miele S 4212 grijs

Reeds een ruime maand deze Miele S4212 in ons bezit. Het is de eerste Miele stofzuiger en hadden we dit maar veel eerder gedaan. Na al het geklungel van een AEG stofzuiger is dit echt een verlichting.

De stofzuiger beweegt moeiteloos over de vloer (zowel tapijt als laminaat) dankzij de zwenkwieltjes. Er zitten meerdere standen op de stofzuiger (waaronder een ECO stand). Op de hoogste stand heeft de stofzuiger ruim voldoende vermogen om de vloer/plinten etc. netjes schoon te zuigen. Standaard zitten er enkele accessoires bij waaronder een meubelborstel. Deze accessoires kun je gemakkelijk op de stang klikken.

De stofzuiger bezit over een degelijke en robuuste stang die je doormiddel van een knopje gemakkelijk kunt inschuiven. Hierdoor kun je hem heel gemakkelijk opbergen, mede door het compacte model, erg gemakkelijk is.

Erg tevreden dus!

anneke76 13-12-2010
Geschreven voor: Miele S 4212 zwart

Nu een week of twee in bezit van deze Miele. Mooi ding zeg, stofzuigen wordt nog leuk. Lekker klein, leuk kleurtje (lava-grijs), handzaam, vooral handig als je de trappen zuigt. Een klein nadeel heb ik ontdekt: het snoer is veel korter dan ik was gewend....

gerrittijhuis 10-08-2010
Geschreven voor: Miele S 4212 grijs

De kleinste krachtpatser van Miele,die z,n geld dubbel en dwars waard is.
Vergeleken met mijn oude is de Miele ook nog eens vrij stil.
Door dat hij vier zwenkwielen heeft,is hij heel wendbaar,het zuigen gaat bijna vanzelf.
Miele bedankt,jullie hebben een dikke pluim verdient

benno37 28-07-2009
Geschreven voor: Miele S 4212 grijs

Uit de consumenten gids kwam deze stofzuiger als beste stofzuiger uit de bus. Het is niet de goedkoopste maar wel de beste.

Stofzuigen uit tapijt 58 pnt,
Stofzuigen van harde vloer 96 pnt. Totale zuigprestaties 78 punten. (beste score)

Stofuitstoot 95 punten (hoogste score)

Heb ook nog de Bosch BSG 71266 overwogen, maar kies toch liever voor een zware motor van 2000 watt dan voor een 1200 watt.

Afmetingen van de stofzuiger is de kleinste die Miele heeft. Klein en praktisch en goede zuigkwaliteit in één apparaat.

Kies je voor een stofzuiger met de beste kwaliteit/prijs verhouding. Dan is deze de beste keus!

MVS1971 09-03-2009
Geschreven voor: Miele S 4212 grijs

Ik heb nu 2 keer een miele aangeschaft, de voorloper van deze miele en het is voor de tweede keer slecht bevallen. De duurzaamheid laat te wensen over. Bij allebei de machines ging binnen het jaar het schuifje voor de luchttoevoer kapot en de klep bovenop. Bij de eerste liep op een gegeven moment het wieltje onder in de zuigmond eruit, gevolg; diepe krassen in het parket. Daarbij maakt hij veel herrie en klinkt hij 'vol'. De zuigkracht is dan ook al tamelijk afgenomen. Ik weet niet welk goed alternatief er is, maar op duurzaamheid scoren deze machines wat mij betreft zeer slecht!!

FLA 08-01-2009
Geschreven voor: Miele S 4212 grijs

Perfecte stofzuiger, dus bespaar je de moeite en zoek niet verder! Zoals altijd (en zoals ik van ze gewend ben) levert Miele weer een topproduct. Deze mooie handzame stofzuiger bevalt perfect, meer dan voldoende zuigkracht voor een huishouden waaronder een kat. Door de rubberwieltjes loopt hij mooi soepel over de vloer zonder deze te beschadigen. Alles is superdegelijk gemaakt, over alles is gewoon slim en zorgvuldig nagedacht! Misschien is hij wel iets duurder dan zo'n made in Taiwan, kapot in Veendam-apparaat maar als hij 3x langer meegaat ben je aan het eind goedkoper uit. Tel uit je winst!