Miele S8 EcoLine wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele S8 EcoLine wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Maartenetraam 06-03-2016
Geschreven voor: Miele S8 EcoLine wit

We kochten een Miele vanwege de goede reputatie van het merk. De stofzuiger zuigt prima. Beter dan alle B-merken die we hiervoor hadden. De behuizing is matig. Na korte tijd knapte een klepje van de steel, zonder duidelijke oorzaak. Zojuist kreeg ik de stekker niet uit de behuizing. Het oprolsysteem heeft met teveel kracht de stekker in het apparaat getrokken. Nu zit het vast. Heb met behulp van een tang en een stanleymes de opening ruimer gemaakt... Kortom, niet de degelijkheid die we van Miele verwachtten. Volgende keer geen Miele.

arankap 20-07-2013
Geschreven voor: Miele S8 EcoLine wit

In het begin zeer tevreden over het toestel, maar dat sloeg snel om. De telescoopbuis is op iets meer dan een jaar tijd al 3x stuk geweest (bleef niet meer klemmen). In de winkel zeiden ze me dat er zand in de buis zit, dus dat dit geen garantie is. (JA, u leest het goed: zand in de stofzuigerbuis = geen garantie meer). Ik vraag me af of ik er alleen een proper huis mee mag stofzuigen, dan... Het toestel zelf is wel goed, maar een nieuwe buis van 80 euro moeten kopen op een stofzuiger van 220 euro? Ik durf spreken van een schande!!!

POE 07-07-2013
Geschreven voor: Miele S8 EcoLine wit

Sinds een kleine maand deze stofzuiger in mijn bezit.
De vorige was ook een Miele. Na vele jaren trouwe dienst was deze op (afgebroken deksel voor accessoires en het rubberwiel in de zuigmond zat steeds vol haren en door het veel eruit halen van dit wiel en schroef was deze verbogen en liep stroef.

Deze S8 ecoline bevalt mij prima!
pluspunten:
+ de zuigmond (op wieltjes) loopt lekker soepel (ook op hoog polig tapijt)
+ zuigkracht is traploos instelbaar en de geselecteerde zuigkracht wordt met een lampje aangegeven
+ stofzuiger loopt soepel met je mee en weegt veel lichter dan mijn vorige Miele
+ lang snoer en automatisch oprolbaar

minpunten:
- hij is alleen in het "goedkoop" ogende kleur beige beschikbaar terwijl de doos ook andere kleuren aangeeft
- de klep voor de accessoires moet je voorzichtig open en dichtdoen anders breekt hij af
- de stofzuiger ziet er erg "plastic" en glimmend uit; dus zeer krasgevoelig. Daarom bedien ik alle knoppen op de stofzuiger met mijn hand i.p.v. met schoenen

Samenvattend:
Deze stofzuiger doet erg goed en zuinig zijn werk, ook op vloerbedekking. Ik vind het leuk om weer te stofzuigen. Het kost weinig energie. Bedien en verplaats de stofzuiger rustig en ga er niet mee stoten want anders krijg je blijvende schade aan de plastic behuizing.

Yaiden2010 17-06-2013
Geschreven voor: Miele S8 EcoLine wit

Zeeeeeeer tevreden, heb eerder een duurdere Bosch gehad maar die erd gauw minder en hield het geen 2 jaar vol.
Deze Miele garandeerd een langere levensduur, is erg geruisloos, zuinig en toch veel power! Er wordt altijd geadventeerd met de hoeveelheid Watt maar dit zegt niet zoveel, ja het verbruik maar het zegt niets over zuigkracht..
Ik elk geval een goede investering ik ben er, nee wij zijn er super tevreden mee.

neene 16-03-2013
Geschreven voor: Miele S8 EcoLine wit

Na jaren een cats & dogs te hebben gebruikt zijn we nu voor de S8 ecoline gegaan. Deze maakt echter zéér veel lawaai (op gemiddelde stand 68 db op één meter afstand, op hoogste stand 73 db!!!)
Ik vind het een heel verveldend geluid. Jammer voor zo'n mooie en gemakkelijke stofzuiger. Mocht ik herdoen, ik zou hem niet meer kopen.

neene 16-03-2013

MB86 05-03-2013
Geschreven voor: Miele S8 EcoLine wit

Ik heb de stofzuiger tijdens de BTW-actie van de MediaMarkt gekocht voor €189. Er maar gelijk de 'Garantie Plus Box' bijgekocht. Dan heb je gelijk 4 pakken stofzakken en 5 jaar garantie. De reden dat ik in deze tijd voor een stofzuiger met een stofzak heb gekozen is dat ik in een appartement woon en het onhygiënisch vind om de stofzuiger binnenshuis te legen.

De stofzuiger heb ik nu ruim een maand in gebruik en ik ben er zeer over te spreken. Wij hebben in ons appartement overal laminaat en een kleed. De zuigkracht is werkelijk waanzinnig. Ik zet de stofzuiger nooit op max maar op de 'silent mode'. Zo is de stofzuiger vrij stil maar levert alsnog flinke zuigkracht. Op het kleed gebruik ik nog een paar standen lager aangezien de zuigmond anders aan het kleed vastkleeft.
Met de actieradius van 11 meter hoef ik geen een keer van stopcontact te wisselen.
De buis van de stofzuiger is mooi lang. Zelf ben ik met 2.07m vrij lang maar heb nog geen last gehad van mijn rug tijdens het stofzuigen.
Nog een pluspunt van de stofzuiger (volgens mij heeft de hele S8 lijnt dit ook) zijn de onafhankelijke wieltjes die onder de stofzuiger gemonteerd zitten. De stofzuiger volgt altijd braaf, ik hoef nooit meer de stofzuiger weg te duwen.

Miele staat bekend om betrouwbare en degelijke producten. Hier ben ik dan ook van uitgegaan. Het is natuurlijk nog te vroeg om hierover een oordeel te doen. Vandaar de 9 bij duurzaamheid.

Met het lage energieverbruik, lichtgewicht, lange buis, Miele kwaliteit en retro kleur (persoonlijk) leek mij dit de perfecte stofzuiger. En tot dusver nog geen spijt van gehad.

Paul1900 14-07-2012
Geschreven voor: Miele S8 EcoLine wit

Vanmiddag gekocht en nu al super tevreden. De motor neemt een laag vermogen af dus is erg zuinig ten opzichte van andere stofzuigers, maar de zuigkracht is niet minder! Echt aan te bevelen. Bovendien is deze S8 super stil en beweegt erg makkelijk achter je aan. Geen verbeterpunten te bedenken!