Dyson DC19 Allergy blauw, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC19 Allergy blauw, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Diedo 10-07-2015

Het is al meer dan 7 jaar geleden dat ik deze Dyson kocht en ik kan zeggen dat hij nog net zo goed als in het begin zuigt. We zijn er zeer, zeer tevreden over.

Als je de motorfilter (bovenin) om het half jaar reinigt, blijf de lucht fris ruiken. Als je eenmaal een Dyson bent gewend, wil je niet meer anders maar dat is mijn ervaring.

Ik hoop dat ie nog jaren meegaat. Onze volgende stofzuiger wordt zeker weer een Dyson.

Anoniem 08-02-2010

Ik vind het een waardeloze stofzuiger.
Natuurlijk doet het wat het moet doen: zuigen maar verder...
Hij is ten eerste loodzwaar, erg vervelend voor trappen ed.. De veer die het snoer moet inrollen is veel te zwak waardoor het snoer vrijwel kaarsrecht moet liggen.
Omdat de stofzuigerslabg naast de stofzuiger loopt kan deze als een soort rasp langs deurposten gaan waardoor beschadigingen aan het schilderwerk niet denkbeeldig zijn.
Verder is de vuilopvang lastig goed schoon te maken (veel onbereikbare hoeken).
Al met al: Voor mij geen Dyson meer....

knor85 21-01-2010

---------- update review 21-01-2010 ----------
Perfecte stofzuiger! Na eenmaal met een dyson te hebben gezogen wil je niks anders meer.

Het apparaat werkt zo soepel en zuigt echt alles op!

---------- oude review 13-06-2008 ----------
Geweldig apparaat. Maakt zijn geld meer dan waard.

Evelien77 02-01-2010

Wij hebben de dyson een paar weken in gebruik en het is een prima stofzuiger! Ik schrok ervan hoe slecht mijn oude eigenlijk was. Wij hebben een hond en een baby opkomst dus een goede stofzuiger is zeker geen overbodige luxe. Het is inderdaad zo dat de stang niet echt lang is. Maar daar heb ik geen last van. Het handvat is erg prettig en je moet even wennen aan het feit dat het "vastplakt" aan de grond maar met de handige knop in het handvat is dat geen probleem. Het is een dure stofzuiger maar als je er toch eentje moet kopen spendeer dan iets meer geld en koop een dyson.

WimBrink 11-11-2009

Dit is een super product.
Wel even de gebruiksaanwijzing lezen, i.v.m. het filter welke je elk half jaar met water moet reinigen, om zo schone lucht en zuigkracht te houden.
Alle negatieve punten die ik gevonden heb op internet zijn 9 van de 10 keer voorbehouden aan slecht gebruik en geen kennis van het apparaat.
Ik heb een vergelijkingstest gedaan met de buurvrouw, zij heeft een nieuwe Philips :
Zuigkracht is super
Wendbaarheid is erg goed te noemen
Platte zuigmond is een uitkomst
het leeggooien van de opvangbak is niet viezer dan het verwijderen van een stofzak, koud kunstje dus.
Ik zeg als je het geld er voor over hebt ....DOEN.

mdsfotografie 10-09-2009

Met een zoontje van 1 en een hond in huis is het bij ons elke dag stofzuigen, vandaar deze dyson.

Positief:
* Zeer goed uitgedacht systeem, stang en hulpstukken passen gewoon fijn op elkaar. Niet zoals bij een stofzuiger waar je bijvoorbeeld probeert een kunstofbuis op een metalen stang probeert te klemmen.
* absoluut reukloos wordt er stof gezogen in tegenstelling tot heel wat (zak-)stofzuigers die we hebben versleten.
* Het geluidsniveau is normaal en de zuigkracht zeer goed (vroeger dacht ik dat het nuttig was om een electronisch regelbare zuigkracht te hebben, maar op deze dyson mis ik het niet, je wil gewoon goede zuigkracht!)
* de stofzuiger komt gewoon achter je aan, zonder om te vallen. Veel stofzuigers hebben hier last van en alleen de mini-bora was van een nog handiger omvang, namelijk rond!)
* ik voel me een stuk minder gevoelig (jeuk en niezen) na een stofzuigerronde

Aandachtspunten:
* niet heel practisch op te bergen, ondanks practische inschuifbare steel
* korte steel die vereist dat er met één arm wordt stof gezogen en die niet geschikt is voor langere mensen
* zeker de moeite om een dyson mét Hepa filter te kopen
* leeggooien van opvangbak geeft natuurlijk veel stof, maar is bijna even vies als het weggooien van een volle stofzuigerzak.

Zeer content en geen enkele spijt van aankoop. Sterker nog: Ik wil echt niet meer terug naar zo'n oudje

Richard Maas 20-07-2009

Update van: 24-04-2009

Alle bezwaren die ik eerst had zijn inmiddels opzij geschoven! Als je eenmaal aan de Dyson-DC19 Allergy gewend bent wil je niets anders meer!
De hulpstukken die ik bij de oude stofzuigers nooit gebruikte, gebruik ik nu wel elke dag. Vooral het ronde borsteltje vervangt hier nu zelfs de stofdoek! Het is nu heerlijk stofvrij in huis dankzij deze geweldig goede stofzuiger.

pws1 12-07-2009

Wij hebben eerder een Dysonstofzuiger gehad, maar vonden het toch wel erg veel geld, maar waren erg tevreden. Met een recente aanbieding weer naar de winkel en zoals dat wel vaker gaat was 'ie uitverkocht. Toen een Dyson Allegy gekocht. Na het invullen van het garantiekaartje snap ik wat meer zaken. Zo is de stang van de stofzuiger naar mijn mening erg kort. Ik ben zelf 186 en ik vind hem echt aan de korte kant (engels maatje). Ook het snoer is erg kort. Ik kom niet eens mijn hele huiskamer door of moet een slimme aanrijdroute kiezen. Het hulpstuk om de stang op de stofzuiger te plaatsen als deze niet gebruikt wordt, kan erg in de weg zitten bij het afzuigen van de bank of iets dergelijks. Verder heeft de stofzuiger wel iets heel erg handigs. Je kunt namelijk de hulpstukken achterop de stofzuiger klikken. Bij zijn voorganger hing het aan de slang, maar dit is echt heel handig. Het legen gaat als van ouds heel snel en makkelijk. De zuigkracht is prima en voor wat betreft het geluid, ben ik eigenlijk niet anders gewend. Wij hebben nu 5 jaar complete garantie, ook op de hulpstukken, dus ik ben zeer beniewd als het zover is. Bij onze vorige stofzuiger hebben wij een nieuwe slang met mondstuk gekocht.

Diedo 23-12-2008

- - - - - - - - - - - update review - - - - - - - - - -
Een extra aanvulling van mijn review op 20-11-2008.

We gebruiken de Dyson DC19 Allergy nu een dikke maand en het is verbazingwekkend.
Onderstaand treffen jullie puntsgewijs onze ervaringen aan.

[1]
Enige tijd geleden waren wij twee dagen van huis. We hadden besloten alle ramen te sluiten.
Toen we na twee dagen terugkwamen stonden we versteld hoe lekker het in huis rook.
Ter vergelijking: toen we onze vorige stofzuiger hadden (Philips met meerdere filters) was de geur na twee dagen in huis zeer onaangenaam.
Het is dus echt waar dat de lucht die Dyson eruit spuwt 150 maal schoner is.

[2]
Sinds wij slaapkamer, matrassen en onze kussens stofzuigen met de Dyson zijn we van al het genies en gehoest af.

[3]
Ik sta versteld hoe weinig stof ronddwarrelt in de huiskamer (kun je zien als de zon erop schijnt), dit ten opzichte van onze vorige stofzuiger.

[4]
Allergieen verdwijnen spontaan.
Ik raad iedereen die last heeft van een allergie (huismijt, kat of andere huisdieren) een Dyson DC 19 Allergy aan te schaffen. Echt, het helpt.

- - - - - - - - - - - oude review 20-11-2008 - - - - - - - - - -
Ik heb jarenlang een goede philipsstofzuiger gehad met meervoudige filter en ik was daar best tevreden over.

Maar bij het gebruik van deze Dyson viel ik van verbazing stijl achterover. Ongelovelijk, wat een geweldige machine. Ik merk het direct.
1. De lucht ruikt na het stofzuigen heerlijk in huis (dit in tegenstelling van mijn vorige philips, ook al was de stofzak net vernieuwd).
2. De hoeveelheid stof die de Dyson opzuigt is super!
3. Ik heb haast geen last meer van niesbuien.
4. Nooit meer een stofzak vernieuwen.
5. Sterke zuigkracht, ook als de stofbak bijna vol is.

Deze stofzuiger is tevens een aanrader voor mensen die allergisch zijn. Werkelijk, binnen no time ben je van jeukende ogen en het niezen af.

Tegenvaller: ik heb een aantal maal contact proberen op te nemen met Dyson via het antwoordformulier op hun website. Echter, op het antwoord moet ik nog steeds wachten. Triest, een bedrijf dat zulke goede stofzuigers heeft maar zo'n slechte communicatie levert naar haar klanten.

Diedo 24-07-2015

De dyson stofzuiger begon onprettig te ruiken.

Dyson geeft aan dat de filters levenslang werken maar dat blijkt niet zo te zijn. De motorfilter moet bijvoorbeeld om de 3 jaar vervangen worden en het hepafilter om de 2 jaar.

Wat heb ik gedaan om dit euvel te verhelpen. Ik heb een originele voorfilter Dyson en een Hepa filter (niet Dyson) gekocht bij stofzuigeronderdelen.nl (dat scheelt echt heel veel in vergelijking met een Dysonwinkel).

Vervolgens heb ik de opvangbak met water en zeep schoongemaakt (het zwarte rubber heb ik verwijderd en daarna teruggeplaatst).

Daarna heb ik de cyclonen helemaal schoongeborsteld (buiten doen is heel verstandig :-) inclusief het binnenwerk. Ik heb niets losgeschroefd maar slechts alles schoongeborsteld.

Daarna zijn de filtergedeeltes schoongemaakt met een sopje en daarna zijn de nieuwe filters geplaatst.

Het resultaat is verbluffend! Hij zuigt beter, de Dyson ruikt weer heerlijk en kan er weer heel wat jaren tegenaan.

Investeringskosten: 40 euro.

_Floddertje_ 12-11-2008

Ik heb deze stofzuiger gekocht omdat ik erg last van allergische klachten had en ik het idee had dat dit door huisstofmijt kwam. Ik heb de Dyson DC19 Allergy nu een week in huis en het verschil is ongelofelijk. Ik nies bijna niet meer en heb sindsdien geen anti-allergietabletjes meer hoeven nemen. Ik moest halverwege de eerste stofzuigbeurt het reservoir al een keer legen. Tip: hou er een plastic zak bij en doe die meteen om het reservoir heen en gooi de zak in z'n geheel weg, dan komt er nauwelijks stof vrij in de lucht.
Kortom: enorm tevreden.

Sandra08 19-09-2008

Het is een goede stofzuiger die prima zuigt. Veel beter dan de Miele Medicare die we hiervoor hadden en die steeds na enkele weken slechter ging zuigen door verstopte filters. De dunne voet kan onder allerlei spleetjes (zelfs onder de deur). Het opbergsysteem van de slang zou handiger kunnen en hij maakt wel veel geluid. Een zuigvoet waar ook borstels uit kunnen komen zou wel handig zijn.

Pano 02-09-2008

Vanwege verschillende allergieën van mijn vriendin een Dyson gekocht. We zijn zeer tevreden over de zuigkracht. Dat je kunt zien wat je opzuigt helpt ook in de beleving van een prima stofzuiger. Wij vinden 'm niet zwaar en de hulpstukken zijn voor onze grindvloer voldoende.
Als we een nadeel moeten noemen dan is het de onhandige stang die weliswaar inklapbaar is maar niet goed blijft zitten. We zullen in de toekomst zeker weer een Dyson kopen.

YuriNL80 15-06-2008

Nu twee weken de Dyson DC19 Allergy in huis en hij bevalt erg goed. Hij zuigt prima en de uitblaaslucht is superschoon. Geen duffe lucht meer tijdens hij stofzuigen; dat merk je echt. De voorganger, een Philips compact plus, had een fijnstoffilter dat na twee keer zuigen al zwart was. En daarna blies de machine alle rommel gewoon weer de huiskamer in. Dat is nu dus verleden tijd.
Het apparaat is wel zwaar, maar dat vind ik niet storend. Het design bevalt me wel. Geluid is niet meer dan de oude Philips.
Kortom: een goede partner in de strijd tegen het fijnstof!

Fred Gaasbeek 29-02-2008

DC19 Hepa filter allergy +parkett.

eenvoudigweg geweldig.
Eindelijk je huis schoon en 100% schone uitblaaslucht.
Geluid is niet meer dan een Miele S300 serie.
die we hadden.
Inderdaad nadat we gezogen headden met de Miele en vervolgens met de Dyson was het onvoostelbaar hoeveel (fijn)stof er opgezogen werd.
Echt goed!

carin 18-02-2008

ik heb mijn dyson nu een maand en moet zeggen het is de beste stofzuiger die ik ooit gehad heb, ik heb overal gladde vloeren , dus de parket borstel is wel zo prettig, nu zie ik wat mijn oude stofzuiger naliet met zuigen,had eerst met de oude gezogen en daarna met de dyson, als je dan ziet wat er nog in de filter komt, dan denk je had ik wel gezogen.ben er super tevreden mee,

LILIAN 2008 07-02-2008

Omdat de twinclean niet verkrijgbaar was kochten wij deze op aanraden van de verkoopster. Maar wat een tegenvaller. Hoop Herrie en irritante hoge toon. Te kort snoer, te korte slang. Slecht oprolsysteem van het snoer.
Lastig opbergen en zwaar op de trap.
Spijt van de aankoop.
Het enige wat wel goed werkt is de zuigkracht.
Maar bij Dyson mogen ze het ontwerp wel eens gaan verbeteren.

dennisje85 14-01-2008

Ik heb de dyson nu ongeveer een half jaar in mijn bezit.

Het klopt inderdaad dat als je met je oude stofzuiger eerst stofzuigt en daarna met je dyson dan zie je echt hoeveel vuil en stof je gewone stofzuiger laat liggen.

Ik heb bij mij boven vloerbedekking en ik schok ervan hoeveel mijn oude stofzuiger laat liggen en mijn dyson zuigt het wel op.

Ik heb parket en bij mijn model is geen parketborstel bijgeleverd, dit is geen probleem en het maakt ook zeker geen krassen op het parket.

Dit is de beste aankoop in jaren.

Zeker met huisdieren en mensen zoals ik met een huismijt allergie raad ik zeker de dyson aan.

Miranda nederland 23-12-2007

sinds enkele dagen de DC19 Allergy in het bezit, ik heb eerst mijn huis gestofzuigd met mijn oude philips stofzuiger....deze doet het nog goed (is nu voor bovenverdieping), dag erna met de net aangeschafte DC19 alles over gedaan, ongelooflijk wat je dan nog in de opvangbak terecht ziet komen !! er is nu een tijdlijke actie met gratis parketborstel in NL en 5 jaar garantie aan huis !!! dat trok mij over de streep om voor deze dyson te gaan. en geen nare geur meer aan de uitblaaslucht ( dit model heeft een levenslang werkend HEPA filter), kortom erg tevreden over deze stofzuiger ! duurzaamheid kan ik nu nog niets over zeggen, maar dat zit met de 5 jaar all in garantie wel goed !

Y1974 21-11-2007

De DYSON DC19 heb ik op 11 augustus aangeschaft.

Klachten
-De DC19 is niet geschikt voor natuursteenvloeren. Dit in tegenstelling tot het advies van de Medewerkster van de winkel en Dyson. De stofzuigermond veroorzaakt krassen door het schuren van zand en vuil tussen de stofzuigermond en de vloer (zie foto bijlagen).
-De DC19 is niet gebruikersvriendelijk. Het verwisselen van mondstukken gaat uitermate zwaar. De slang is hard en stijf. Hierdoor is het lastig om bij moeilijke plekken te komen.
-De Dyson D serie is niet ergonomisch. Het apparaat is er op gemaakt om 20 jaar mee te gaan. Dit voel je terug in het gebruikersgemak Bovendien is de handgreep van de DC19 waar hulpstukken op moeten veel te kort. In combinatie met een stugge harde slang kom je niet bij moeilijke plekken.
-De gebruikersduur. Het apparaat vertoont al mankementen. Zo is de houder waar de stofzuigerslang kan worden bevestigd al lam (na 2 maanden gebruik). Ook rolt de netspanningsnoer niet helemaal op.
-De klantvriendelijkheid van Dyson. Ze bieden een pick-up huis aan huis service. Dit is niet waar. De medewerkster van Dyson is kort af en stuurt alleen iemand langs indien er sprake is van technische storingen. Ze stuurt enkele nieuwe hulpstukken die ik zelf op het apparaat mag zetten.

Wij dachten het beste te nemen door een dure Dyson aan te schaffen. We zijn nu het slechtste af.