Dirt Devil M5080 zwart, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dirt Devil M5080 zwart, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

fitplansmc 25-04-2014

stil, constante zuigkracht en een mooi en praktisch design.
Perfect in te stellen op hoogte dus eindelijk voor langere mensen of mensen met rugklachten de juiste uitgangshouding.
De machine rolt gemakkelijk mee zonder dat je het in de gaten hebt. Gemakkelijk te reinigen/legen met 1 druk op de knop waardoor je vrij blijft van stof en vuil. Een aanwinst dus!

mayke04 24-04-2014

een fijne stofzuiger. doordat het een zakloze stofzuiger is maakt hij wel wat meer herrie als andere stofzuigers. hij ligt makkelijk in de hand.

JorenBrouwer 24-04-2014

Een zeer stille stofzuiger met veel zuigkracht. Ik heb deze stofzuiger aangeschaft omdat het voor mij ideaal is dat ik niet telkens stofzakken hoef te kopen. Met deze stofzuiger is het ideaal om zonder stofzakken te werken. Hij heeft veel zuigkracht en ik moet zeggen naarmate hij voller wordt ik nog geen vermindering van de kracht heb waargenomen. De opvangcilinder is makkelijk te legen al blijven er soms wel stofresten achter. De slang die er aan zit vind ik persoonlijk wat kort waardoor het lastig is om hoog in hoekjes te komen.

jkunkeler 24-04-2014

Als je de discipline hebt en blijft houden om de stofzuiger goed schoon te maken, is dit een topapparaat. Ik had hiervoor een Bosch 1800W apparaat; deze zoog toch echt een stuk minder goed dan deze nieuwe en energiezuinigere Dirt Devil. Hij maakt toch wel redelijk wat geluid, iets meer als m'n oude Bosch. Nu 3x het hele huis mee gezogen en erg tevreden!

Ariya 24-04-2014

Gave ding, stofzuiger is stil en krachtig. En vooral heel makkelijk in gebruik. De mogelijkheden van de stofzuiger, prijs en de uiterlijk zorgt er voor dat ie een dikke 10 verdient. Wij zijn er heel tevreden mee.

Cmnveltman 23-04-2014

De zuigkracht is ruim voldoende, het apparaat werkt naar genoegen.
Enige probleem is dat de steun waar de zuigstang op de stofzuiger zit vrijwel meteen afbrak. Dit was al van te voren makkelijk te voorspellen, daar de slang met zuigstang op een miniscuul 1/2 cm abs plastic aansluitstukje zit. Duidelijk een ontweprfout. Kan ik wel onder garantie een nieuwe voor vragen, maar die gaat misschien twee dagen mee.
Over algemeen over de belangrijkste functie (stofzuigen) erg tevreden. Tot nu geen merkbaar verlies aan zuigkracht ondanks volle stofbak. Bij opruimen van de stofzuiger dus niet het kleine aanklikpuntje voor de slang gebruiken want dit gaat onmiddelijk stuk! Kleinigheid , als hij net zo blijft functioneren als nu. (Dagelijks gebruik)

Crowbar1975 23-04-2014

Prima stofzuiger, zuigkracht is voldoende.
Met de parketborstel erbij een complete stofzuiger.
De stofzuiger is ook niet te zwaar en rijd goed over verschillende oppervlakken.

zappie36 23-04-2014

Het is een fijne stofzuiger met zijn verstelbare zuigbuis.
Ook maak hij relatief niet veel herrie en hij zuigt goed.
De stofbak is gemakkelijk afneembaar en goed te reinigen.
Alleen ik vind de snoer nogal aan de korte kant maar het is niet storend.
Al met al een stofzuiger waar we jaren veel plezier aan kunnen beleven omdat hij doet wat hij moet doen

kseyedmehdi 23-04-2014

Prima apparaat, enig minpuntje is dat de bijgeleverde parket borstel niet bevestigd kan worden aan het apparaat waardoor het opbergen irritant is.

NHaas 23-04-2014

Deze stofzuiger is licht wat m zeer gebruiksvriendelijk maakt maar ook minder solide laat voelen, ik betwijfel of deze stofzuiger heel erg lang mee zal gaan. het voelt allemaal een beetje min. Ik zou er ook nooit meer dan aanbiedingsprijs voor betalen, eigenlijk nog een beetje aan de dure kant. De stofzuiger is enorm statisch, wanneer je reservoir leegt plakt de inhoud aan de buitenkant wel weer makkelijk af te spoelen onder de kraan. filters ed zijn makkelijk bereikbaar om schoon te maken. momenteel is de zuigkracht goed, uit ervaring van met zakloze stofzuigers weet ik dat dat helaas nog al snel achteruit gaat, ben benieuwd hoe dit systeem het zal blijven doen. al met al een voldoende stofzuiger waar je denk niet al te veel van moet verwachten. Maar is gebruiksvriendelijk.

rnoppert 23-04-2014

De Dirt Devil Infinity EQU Turbo Silence is een bijzonder stille, wendbare en handige stofzuiger. Hij levert voldoende zuigkracht voor een schone tegelvloer en blijft daarbij stil, waardoor hij bijzonder prettig in het gebruik is. Enige kleine nadeel dat wij ervaren is het relatief korte snoer, waardoor we vaak de stekker in een andere wandcontactdoos moeten steken om de volledige vloer te kunnen stofzuigen.

richard-g 23-04-2014

Stofzuiger is zeker stiller dan verwacht, heel erg prettig om te gebruiken. Met de verschillende hulpstukken is alles prima te stofzuigen. Het apparaat rijdt prima en soepel achter je aan. Met 6 meter snoer eraan kan je normaal overal wel bij.
Eenvoudig uitelkaar te halen en te legen.

ingridwarning 23-04-2014

Het product is gewoon goed alleen had de handgreep iets zachter of anders gemogen .
Erginomischer of iets dergelijks

Lindy 13-04-2014

Prima stofzuiger. Ik denk zelfs, net zo goed als een Dyson, die 3 keer zoveel kost. Groot voordeel is dat de zuigkracht (en die is goed) ook blijft bij een vol vuilreservoir. De zuigkracht is prima, ondanks de zuinige motor van 1000 Watt. Stofzuiger is niet zwaar en is redelijk stil.
Nadeel is wel, dat je het vuilreservoir, echt buiten moet legen en dat deze stofzuiger niet geschikt is voor mensen met een hoge stof-allergie. N.m.m. is het wel aan te bevelen, om regelmatig alle onderdelen, die je los kunt halen, te reinigen, om zo de levensduur van je stofzuiger te verlengen. Echter is dat wel een vies klusje. Nadelen zijn: dat het automatische oprolmechanisme, niet echt krachtig is. En de stofzuiger is niet makkelijk op te bergen, (is b.v. niet rechtop te zetten) Voor de rest vind ik het een goede aankoop. Het "plasticgehalte" is wel hoog. Ik had liever gezien dat bepaalde onderdelen van metaal waren. Maar Ok, de tijd zal het uitwijzen. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen (3 mnd. in bezit).

Maaike Drevijn 27-03-2013

Heb de stofzuiger nu enkele weken, maar er is een
probleem als u een parketvloer heeft net als ik.
Er zit een parketborstel bij maar die heeft geen
parkeerhouder. Waardoor u de stofzuigerstang
niet aan de stofzuiger kunt vast zetten dit is een
grote fout bij deze stofzuiger.

Lindy 12-04-2014

Dit is natuurlijk geen review, omdat alleen de parketborstel niet goed is op te bergen. De parketborstel is wel goed te gebruiken op alle harde vloeren en de stofzuiger functioneert verder prima !

Schildermans Petra 05-03-2013

Het betreft hier een multicyclone stofzuiger die zijn sterke zuigkracht steeds zal blijven behouden.Mijn eerste indruk is alvast heel positief.In eerste instantie diende de stofzuiger om op het bovenverdiep 2x per week te gebruiken.Dit om niet steeds met mijn stofzuiger trap op en trap af te moeten.Maar na enkele keren gebruikt te hebben zuigt deze toch werkelijk beter dan onze Miele.Deze heeft dan wel al vele jaren ook goed zijn werk gedaan en wil hem daarom ook niet afkeuren.Voordelig is dat bij de dirt devil geen stofzak nodig is en alles gewoon in het doorzichtige reservoir beland.De telescoopbuis is regelbaar en kan je makkelijk aanpassen om een goede houding te hebben.Precies doordat hij zo een sterke zuigkracht heeft hoef je ook niet te duwen op de zuigmond.Hij zuigt veel makkelijker de kruimeltjes uit onze mat.Het bereik had iets meer mogen zijn.Nu is het snoer 6 meter en dit rolt automatisch op via de drukknop.Hij geeft ook aan als je hem moet ledigen.De filter kan je zelf reinigen en moet dan ook niet steeds vervangen worden.Hij rolt goed achter je aan en de aansluitingen zien er stevig uit.Natuurlijk moet je niet als een gek gaan trekken.Om te ledigen kan je het reservoir er gewoon afnemen.Dit werkt via een soort van klep.Wel eerst de slang loskoppelen.Op de zuigmond kan je kiezen welke zuigoppervlakte je doet(vloer of mat).Het is ook een stille stofzuiger.Niet dat deze geen lawaai maakt maar wel duidelijk minder als gemiddeld.Nu maar hopen dat hij lang meegaat.Heb er wel alle vertrouwen in.

HildeV.W. 04-03-2013

Na de vele goede beoordelingen heb ik het ook maar gewaagd om me een stofzuiger aan te schaffen die betrouwbaar en niet duur is.Mijn dirt devil kan me tot op heden helemaal bekoren.De beste ondervinding is hem zelf te gebruiken en daarom wil ik dan hier een reviewtje neerzetten.Al meteen bij mijn eerste gebruik stond ik versteld van de enorme zuigkracht van deze stofzuiger.In huis loopt er een kat die met tijden nogal eens haren verliest die dan op onze stoffen zetel achterblijven.Met mijn vorige stofzuiger kreeg ik met heel veel moeite alle haren weg maar met deze is die klus zo gedaan.Wat me ook opvalt is dat je veel dingen opzuigt die je amper ziet liggen.Dat merkte ik aan het reservoir dat vrij vlug al vol was.Er is een indicatielampje dat aangeeft als die vol zit.Gelukkig is dat heel eenvoudig om deze te ledigen en te reinigen.Zeker de filter reinig ik op tijd zodat de zuigkracht optimaal blijft.Voordeel is dat je geld uitspaart omdat er geen stofzak nodig is en je ook niet steeds hoeft te zoeken naar de juiste.Het woord multicycloon komt hier goed van pas.De telescoopbuis is verstelbaar zodat je ook niet meer hoeft te bukken.Het snoer is 6 meter en dat is juist genoeg voor hier in huis om alles in 1 beurt te doen en niet van stopcontact hoef te wisselen.Er zit ook een parkeerstand op.Meegeleverd word ook een parketborstel maar deze gebruik ik niet.Het is een erg stille stofzuiger en energiezuinig dus nog goed voor het milieu ook.
Mogelijkheden een 8:sterke zuigkracht,zuigt heel makkelijk haren op.
gebruiksgemak ook 8:telescoopbuis aanpasbaar,loopt vloeiend mee.
vormgeving wederom 8:ziet er goed uit,makkelijk op te bergen dankzij de parkeerstand(ik schuif de telescoopbuis in elkaar en zet hem dan vast)
duurzaamheid 8:eigenlijk kan ik daar nog niets over zeggen.Wieltjes lijken me nogal fragiel.
Eindconclusie:Je krijgt waar voor je geld!!

Tox1980 26-02-2013

Vele jaren met een Philips stofzuiger gedaan, eigenlijk altijd tevreden geweest maar dat ding is toch oud, heeft steeds die zak nodig en maakt erg veel herrie.
Nu de DirtDevil al een paar keer tegen gekomen op iBood en uiteindelijk gekocht.
PLUS:
Het is een best mooi ding en hij is inderdaad vrij licht vergeleken met de oude stofzuiger doordat die geheel van plastik is - tenminste wat zichtbaar is. Ik heb nog wel mijn twijfels of de ophanging van de stang en borstel lang zal mee gaan gezien dit ook van plastic is en de stang dus van metaal en vrij zwaar is. Zal die ophanging niet op gegeven moment stuk gaan? Hmmm...
Het gebruiksgemak is prima, je kan de filter snel eraf halen en makkelijk schoon maken. Ook al moet je opletten dat je de filter niet verkeerd vast houdt als je hem wilt legen anders komt je alle stof die je net opgezogen hebt tegemoet.
WAT KAN BETER:
Wat ik eraan mis, is de draaiknop om de zuigkracht te
regelen. Dat verbaasde me toch dat die dat niet heeft. Soms wil je dat kunnen regelen.
MIN:
Het enige wat me echt tegen viel is, dat de stofzuiger echt erg lang is met de slang voorop vastgemaakt en dus m eer ruimte nodig heeft om op te bergen. Hij ziet er zo klein uit maar dat is niet zo. Als je hem rechtop wilt zetten dan kan dat wel maar dan staat die niet stabiel en kan je de stang en borstel niet vast zetten.
Oh, en de slang is ook wat korter dan ik gewend ben... vroeger kon ik zonder probleem tot de 6e trede de trap zuigen en nu nog maar tot de 3e. De stofzuiger recht op zetten is dan helaas geen optie omdat die dan helaas niet meer zuigt, hij moet met stofzuigen kennelijk altijd horizontaal staan.

Over het algeheel dus een prima ding dat ik kan aanraden maar ja, stofzuigen doet die nog niet voor je, dat moet je nog wel zelf doen :-)

Floris Slotemaker 23-02-2013

We hebben inmiddels een paar keer gestofzuigd en zijn zeer tevreden met de aankoop. Referentie materiaal (vorige stofzuiger) is een 10jr oude Philips Impact, die alleen versleten is (en niet kapot).

Plussen:
+ lichte stofzuiger, lichte zuigstang/slang
+ zuigstang kan met weinig moeite geheel horizontaal (onder banken)
+ telescoop-functie van de zuigstang en de verticale koppeling op de stofzuiger vergemakkelijkt het opbergen
+ zuigt voldoende goed (voor een eco model van 1000 watt)
+ voor mij stil genoeg (2-jarige zoon denkt er wel anders over)

Min :
- het snoer voelt dik aan is minder flexibel, en was bij voorkeur wat langer geweest

Jasmijn89 27-05-2014

Bent u na 3 maanden nog steeds tevreden met uw stofzuiger? En zuigt het nog steeds goed? Alvast bedankt voor uw reactie.

Romkedic 23-02-2013

+ via iBOOD aangeschaft: prima verlopen
+ leuke vormgeving
+ handige manier om het (zakloze) stofreservoir te legen
+ zuigt goed
+\- geluid

boco 23-02-2013

Plezierige, stille stofzuiger met veel zuigkracht. De zuigmond had wel wat breder gemogen. Het snoer is korter dan onze oude Dyson, maar verder is dit veel goedkopere broertje hem de baas.

covoko 21-02-2013

Plus :
+ lichte stofzuiger
+ zuigt hard genoeg
+ voor mij stil genoeg (mijn dochter van 4 denkt er anders over)
+ opvangbak is volledig en gemakkelijk uit elkaar te halen (goed voor het proper houden)
Min :
- de flexibele slang is net te kort voor mij (man van 1m90)

? :
- er is een ijzertje afgebroken, was al bij ontvangst, even klantenservice afwachten, maar zal wel in orde komen (Houden jullie op de hoogte)

Maar voor de rest topstofzuiger voor dat geld (wel via ibood)

Alexven73 21-02-2013

Erg fijn apparaat met goede zuigkracht. Het enige minpuntje dat ik kon ontdekken is de zuigmond. Hij had van mij wel wat breder mogen zijn. Ben zeer tevreden over de aankoop. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

MatD 21-02-2013

Al met al een goede stofzuiger. Al helemaal voor de prijs dat iBood deze heeft aangeboden.
De mogelijkheden zijn goed genoeg, echter mis ik het kunnen instellen van de zuigkracht.
Bij het stofzuigen van een kleine oppervlakte laminaat, gaat het laminaat gewoon mee omhoog. Zegt wel wat over de zuigkracht!

Qua gebruik, zo simpel als het maar kan, klaar. Het legen van het cilinder is met 1 knop gedaan en het filter reinigen ook. Super.

Het design is stoer en neemt door zijn compacte formaat weinig ruimte in beslag.
De duurzaamheid weet ik nog niet. Echter merk ik in gebruik wel dat het een beetje simpel in elkaar gezet is, waardoor ik denk dat je er wel voorzichtiger mee om moet gaan dan andere stofzuigers.

Al met al, stoere, goedwerkende stofzuiger die zijn naam eer aan doet ;)

denho0055 21-02-2013

Mooie en krachtige stofzuiger. Vind alleen de slang wat aan de korte kant in vergelijking met onze oude stofzuiger. Verder gewoon een goed apparaat tegen een mooie prijs van iBood.