Philips Pure Essentials Collection HR1372

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Pure Essentials Collection HR1372 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

JelkeGlaser 21-05-2014

Jaren plezier gehad, en alle opties gebruikt. Nootjes, groente hakken. Mixen van beslag. Verschillende messen en formaten zijn erg fijn!
Helaas de afgelopen week zowel de grote 'hakbak' doorgedraaid en twee dagen later de staafmixer doorgebrand, in beide gevallen bij wat zwaarder werk/deeg.
Voor lichter werk en hakwerk is hij super, maar ga geen koekjesdeeg bewerken met de staafmixer of met de mixbakken.

lie_cat 20-02-2014

Mijn probleem is het zelfde als andere reviewers, de mixer "brandt" door. Je hoort een plof als je de hakmolen gebruikt en de mixer stopt ermee. Van Philips tot 2x toe een nieuwe gehad en de mixer daarna alleen gebruikt voor eiwit-kloppen en pannenkoeken beslag. Van de week gebruikt voor koekjesdeeg, dat was dus te zwaar -> hij is weer doorgebrand. En nu niet meer in de garantie.

Officiele reactie van Philips Nederland 03-03-2014

Beste,

Bedankt voor het plaatsen van je review. Jammer te horen dat je niet tevreden bent met de Avance Collection Staafmixer. Wij raden aan om alleen vloeistoffen en zachte ingredienten te mixen. Ik begrijp dat de garantie is verlopen, maar mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact op!

Met groet,
Philips Webcare
(www.facebook.com/PhilipsNederland - Twitter @PhilipsCare_NL)

bron456 20-01-2014

In mei 2012 hebben we dit apparaat gekocht. Naar volle tevredenheid. Er zitten een hoop functies en mogelijkheden op en een sterke motor, dachten we.
Tijdens een gebruik "plofte" de staafmixer en deed niets meer. Het gevoel van de knoppen tien deze het nog deed was heel anders.
Aangezien er een jaar garantie op zit en die termijn verstreken was heb ik toch Philips gebeld of het een fabricage fout kon zijn omdat ik hier meerdere reviews had gelezen.
Ze vonden het heel vervelend en waren blij dat wij niets hadden. Ze vonden dat ze dit moesten onderzoeken. We kregen een UPS label toegestuurd, gelijk dezelfde dag, en na ontvangst kregen we binnen 2 weken ons geld terug.
We werden netjes gebeld dat ze het apparaat hadden ontvangen en we binnen 2 weken het geld terug mochten ontvangen.
Ondanks dat het dus een niet degelijk apparaat was vind ik de service van Philips super!!
Dat mag ook wel eens gezegd worden.

aedijs 08-07-2012

Wij hebben ook een dergelijke Philips staafmixer in gebruik.
Bij het schoonmaken, nadat we de laatste maal dit apparaat hadden gebruikt, viel het oog op het inwendige van het gedeelte wat op de motor wordt gezet. Daarin bleek "iets" vuil achtergebleven te zijn. Bij een nadere inspectie bleek dit een zeer vieze, vette zwarte drab: overblijfselen van meerdere malen gebruiken (en dachten we toch goed schoongemaakt onderdeel)
Dit mix gedeelte hebben we uit elkaar gehaald. Wat er toen te voorschijn kwam......je wilt het net weten!! (dus het gedeelte net onder het ronddraaiende mesje)
De onderdelen in de afwasmachine gereinigd (en toch bleken er plekjes die niet schoon te maken vielen)
Op het eerste gezicht zie je eiogenlijk weinig, maar in de holle ruimte net onder het draaiende mesje wordt het na verloop van tijd werkelijk ongelooflijk vies: iets wat je je niet realiseert en ook niet snel opmerkt. Bron van bacteriën en narigheid !!!
Maar toen het in elkaar zetten: dat is tot op heden dus niet gelukt.
Daardoor zitten we met een staafmixer die niet meer te gebruiken is.
Let dus op dat vuil, maar het weghalen blijkt praktsich onmogelijk, want je krijgt de zaak niet meer in elklaar gezet.
Waardeloos apparaat dus (geworden) !!!!

Linz.. 19-09-2012

Dat is echt verschrikkelijk zeg! Heb je al contact gehad met Philips hierover? Ik heb zelf net een nieuwe philips staafmixer gekocht maar ik ben nu nog op zoek naar de Hakmolen XL. Als deze bij jullie niet meer in gebruik is, is het mogelijk deze van jullie over te nemen? Ik heb al op de site van philips gekeken maar deze is helaas niet los te bestellen..

Michiel140 16-02-2012

Heb de mixer ruim anderhalf jaar in bezit tot volle tevredenheid.
Vanavond scheed 'ie er echter plotseling mee uit. Ik was bang dat 'was doorgebrand (zoals ook gemeld door eerdere reviewers), maar het bleek gelukkig mee te vallen.
De 'overheat protection' deed gewoon zijn werk: na 5 minuten afkoelen en opnieuw proberen werkte alles weer naar behoren. Grote opluchting en blij dat deze ook in de praktijk zijn dienst bewijst.

Loes Halberstadt 11-02-2012

Laatste update: Ik ben nu aan mijn 3e staafmixer bezig! De 2e heeft het ook maar een paar maanden gehouden en toen was het weer zover! Doorgebrand! Ik heb weer een nieuwe gekregen en ik moet zeggen.... deze houdt het aardig lang uit! Ik heb hem nu bijna 2 jaar en geen klachten! De service van Philips is uitmuntend! Ik kan niet anders zeggen. Maar ik zou deze staafmixer niet meer kopen.

wyatt.earp 29-01-2012

Mixer had ineens geen zin meer om te draaien na aardige staat van dienst.
Had toch geen garantie meer en derhalve de mixer maar open gesloopt.
Blijkt er een glaszekering op de printplaat te zitten. Alleen deze was defect!! Dit even doorverbonden en mixer draaide weer. Jammer dat dit niet eenvoudig te vervangen is door een klepje open te maken of zo. nu mixer niet meer te herstellen na mijn actie. Ik denk dat dit dus wel vaker gebeurt.
Ga maar een nieuwe halen voor mijn vrouw.

peet

Miep 23 06-09-2011

----------update review 19-05-2011 ----------
Een paar maanden heb ik nu de staafmixer maar helaas willen de hakmolens en de mixer niet meer goed vastklikken. Wel ben ik na het telefoneren goed geholpen en wacht ik nu op nieuwe onderdelen.

----------oude review 06-09-2011 ----------
Hoi, ik schrijf eigenlijk nooit revieuws maar dit vind ik echt een geniaal ding. Het is aangenaam eenvoudig, heeft veel standen en daarnaast ook veel mogelijkheden. Hij is als staafmixer fantastisch omdat je binnen 3 seconden je soepje helemaal fijn hebt met stand 1!Hij maakt namelijk horizontale en verticale bewegingen. Het is een mooi design. Ook is hij makkelijk schoon te maken aangezien je bij wat je ook gebruikt het handvat los kan koppelen. Ook zit er een mixer bij met zoals je ziet een af te sluiten maatbeker, makkelijk wanneer je bijvoorbeeld slagroom wil bewaren. En het heeft daarnaast nog de functie van blender, een kleine en een grote. deze heb ik nog niet geprobeerd maar het ziet er netjes uit. Je hoeft alleen het handvat eraan te bevestigen, knopje indrukken, en klaar is keer.
Veel succes met het maken van een keuze!

Nicoline-P 14-03-2011

Mooi design, veel extra's erbij. Maar heb tot 2 x aan toe hem omgeruild omdat bij het mixen van beslag de mixer (motor) doorbrandde... Rest van de dingen niet gebruikt, dus kan niet vertellen of die wel goed werken.

BartVDZ 13-03-2011

Mooi van uitzicht, ligt goed in de hand, maar ook bij mij is de binnenkant gesmolten bij het stijfkloppen van eiwit. Gekocht bij cookozi (collishop) en meteen geld teruggekregen.

ivonne1 21-07-2010

Heb deze staafmixer gekocht vanwege het uitgebreide accesoirepakket. Echter, na 3 maanden ging hij al kapot zonder duidelijke aanleiding. Inmiddels, na een maand, is de grote hakmolen van mijn tweede staafmixer ook al kapot; hij draait met geen mogelijkheid meer. Gelukkig kwam ik er op tijd achter, zodat ik de motor niet op de hakmolen heb aangesloten en de motor nog in leven is.

Aangezien ik altijd zuinig ben op mijn spullen ligt dit toch echt aan het apparaat, vrees ik.

Als de motor het weer begeeft koop ik geen Philips meer maar ga ik een Kenwood kmix proberen. ik ben zeer tevreden over de handmixer die ik hiervan heb!

gerben12 03-01-2010

Redelijke staafmixer, echter voor de prijs onder de maat. Hij is binnen een jaar al een keer stuk gegaan. Je kunt er wel makkelijk mee werken, maar deze is niet onderscheidend tov andere staafmixers en is zeker geen vervanger voor de handmixer

Loes Halberstadt 16-11-2009

---------- update review 16-11-2009 ----------
Om nog even terug te komen op mijn vorige beoordeling. Ik heb binnen 2 weken een compleet nieuwe staafmixer ontvangen! Dat noem ik nu service.

---------- oude review 24-10-2009 ----------
Wat vond ik dit een fijne staafmixer! Ik heb artrose vooral last met mijn handen, dus een goede staafmixer die fijn in de hand ligt is voor mij belangrijk. Wat ik vooral belangrijk vond was, dat de mixer 700 watt is en een turboknop heeft waardoor hij goed snel gaat, voor mij dus heel belangrijk omdat ik dan de mixer niet zolang hoef vast te houden.
Ik had hem gevonden! Tot vandaag dan. Ik heb hem niet zo heel vaak gebruikt, maar vandaag was ik eiwit aan het stijfkloppen met de turboknop en toen ineens maakte het apparaat een heel raar geluid en rook ik een raar luchtje. Ik heb de stekker er uit getrokken, en heb de mixer van het apparaat gehaald. Tot mijn verbazing zag ik dat de binnenkant van de staafmixer helemaal gesmolten was! Ook was de binnenkant van het onderdeel mixer aan het smelten. Dit vind ik totaal niet kunnen. Ik moet nog terug naar de winkel, doe dat volgende week, maar jammer, ik moet weer op zoek naar een andere staafmixer. Deze staafmixer raad ik dus NIET aan!

smarko 04-01-2009

Dit is een prima staafmixer. Ik heb hem nu een paar weken thuis en ben heel tevreden. De grote en kleine mengkommen zijn erg handig. Pas op met de turbo functie, dat kan spatten. De rvs hakmolen is makkelijk schoon te maken.

IlsevB 13-12-2008

Ik vind het een superapparaat! Hij heeft een grote en een kleine mixkom, waardoor je hem ook makkelijk gebruikt voor een klein beetje voedsel. Ook ijs gaat perfect met dit apparaat. Het enige minpuntje is dat het garde-opzetstuk enorm veel herrie maakt als je het aanzet.

erik04 29-10-2007

Het ding doet wat ie doen moet. Een hoop hulpstukken.