Teufel Ultima 30 vloerspeaker / bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Teufel Ultima 30 vloerspeaker / bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Joris van der Steen 07-03-2012

Afgelopen week heb ik de Ultima 30 gekocht in het zwart. Na een tip om is naar het merk "Teufel" te kijken. Hierdoor ben ik wat (duitse) reviews gaan lezen, welke allemaal lovend waren over deze luidsprekers. Termen als levendig geluid en krachtige bas passeerde de revue vaak, tevens werd vaak gerefereerd naar een zeer goede prijs- kwaliteitsverhouding. Aan de hand van die gedachte toch maar de stap gezet!

En ik ben niet teleurgesteld, bij lange na niet. Heb de speakers nu 5 dagen staan en ze hebben meer dan verrast. Dit vanwege het heldere geluid, maar ook het zeer directe geluid. Dit merkte ik tijdens het beluisteren van muziek(FLAC), dit was zeer mooi. Aan alle lagen word goed de aandacht besteed en dit betaalt zich terug in een erg mooie ervaring. Ook de bas is zeer aangenaam, geen overweldigende knallen, maar knallen die het geweld op de tv realistisch weergeven. Hoewel iedereen weet dat geluid persoonlijk is, raad ik toch aan dit merk een kans te geven.

Het design, hier ben ik persoonlijk zeer over te spreken mooi, hoge luisprekers. Welke zeer robuust ogen en van kwalitatief hoge waarde.

Duurzaamheid is maar één ding over te zeggen, 12 jaar garantie. Tevens zoals hierboven vermeld voelt alles kwalitatief hoogwaardig aan.

Al met al, zeer goede speakers, echt een aanrader, zeker als je naar de prijs kijkt. Deze speakers komen hun reviews zeker na. Ben er zo onder de indruk van, dat ik binnen kort een tweede set ga bestellen ter plaatsing in de werkkamer.