Tangent EVO E45 vloerspeaker / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Tangent EVO E45 vloerspeaker / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

german 18-02-2011

Ik heb deze speakers gehad. Ik hou ervan eens in de zoveel tijd voor een set nieuwe speakers te gaan. Elke speaker geeft weer een iets andere dimensie aan je muziek. Ik heb de Tangents aangeschaft na een hele korte luistersessie, met muziek die mij onbekend was. Met deze EVO 45's thuis gekomen heb ik ze onmiddellijk uitgepakt. Wat mij opviel was de uistekende manier waarop deze speakers in hun dozen waren ingepakt. Daarbij in elke doos ook nog eens een paar witte stoffen handschoentjes om de pianolak vlekvrij te houden. Het afwerkingniveau van deze speakers is erg goed. Tevens is de vormgeving erg mooi, helaas heb ik me daar teveel door laten afleiden. Vormgeving komt op de tweede plaats!!
Hoe klinken ze? Daar kan ik slechts 1 positieve opmerking over maken. "Het laag is strak en onvervormd". Het middengebied is een rommeltje. Als je goede speakers gewend bent en je kent je eigen muziek, dan merk je dat er bij de EVO 45's heel veel muzikale informatie verloren gaat. Dit in combinatie met het hoog, dat in verhouding veel te overheersend en onaangenaam schel is, maakt het luisteren naar goede muziek tot een martelgang. Het is onmogelijk om met deze luidsprekers lekker van muziek te genieten.
Als speakers in een HT set-up, om een blu-ray of dvd te kijken zullen ze wel voldoen, maar het ontbreekt ze aan enige audiofiele kwaliteit. Ik heb deskundigen naar het filter laten kijken om eventueel de luidsprekers te laten modificeren/upgraden. Deze kwamen onafhankelijk van elkaar tot de conclusie dat het filter was samengesteld uit minderwaardige componenten en dat de gebruikte tweeter er een was met een consumentenprijs van 17,50 euro. Om tot enige verbetering te komen, moet een nieuw filter worden samengesteld en moeten de nodige metingen verricht worden om tot een goede samenstelling van het filter te komen. Dit gaat minimaal 250 euro kosten. Ik heb met een flink verlies afscheid genomen van deze speakers!
Indien deze recensie u niet afschrikt, spreek dan in ieder geval af dat u deze luidsprekers minimaal 1 week in uw eigen huis mag beluisteren en dat de verkopende partij de luidsprekers terugneemt, tegen restitutie van de aankoopsom als de speakers u niet bevallen.