Klipsch F-2 vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Klipsch F-2 vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bram66 24-07-2020

Subliem geluid !

Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Wat een geweldige luidsprekers, zeer dynamisch en zeer goed uitgebalanceerd, alles staat prima in verhouding. Prachtig gedetailleerd midden, hoog en laag. Ik heb een Rotel A11 versterker erop aangesloten met Audioquest Rocket 33 luifdprekerkabels. Een Marantz CD 6004 cd speler en een Audoquest McKenzie interlink. Deze speakers kunnen emotie weergeven, Woow !!!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Makkelijk aan te sturen
  • Bi Wire en Bi Amping mogelijkheid
  • Hoorn tweeter

Minpunten

• Luidspreker frontjes zijn kwetsbaar

Ton 18-01-2020

Klipsch F2

Ik heb ze nu 2 weken in huis
ik vind ze geweldig echt een aanrader
ik geniet er iedere dag van het hoge gedeelte perfect
het midden gedeelte erg goed en Bas prima in orde
staat in 7.1 opstelling biamp Maranthz 7010 en echt genieten

Tiger1gek 11-10-2019

Klipsch Synergy F2

Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Ik heb onlangs deze speakers via Marktplaats gekocht en het geluid is nog steeds erg mooi
Ze staan aangesloten op mijn Marantz PM7200 klasse A versterker
Wat een subliem geluid

Pluspunten

• Geweldig geluid

Grizzly660 28-12-2012
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Het wordt onderhand eens een keertje om te vertellen wat ik van deze speakers vind.
Ik ben er op opmerkzaam gemaakt en ben ze in Almere bij een dealer wezen luisteren en vergelijken met andere merken.
Uiteindelijk kon ik er niet meer omheen en was het liefde op het eerste gehoor.
Ik heb ze nu al een hele tijd draaien en wordt nog steeds verbaasd door de kwaliteit en het bereik van het geluid wat ze geven in een redelijk volle huiskamer.
Zowel muziek die door radio en TV wordt uitgebraakt is goed te luisteren maar het ware genot zijn de LP's die draaien op Thorens met een redelijk goede versterker erachter wordt weergegeven zoals muziek bedoeld is.

Nee, voor mij niets anders meer. Het was even in de buidel tasten maar elke euro-cent méér dan waard.

MorkfromOrk 02-01-2011
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Deze speakers stonden op mijn shortlist en toen ik ze gehoord had was ik meteen verkocht. Ik heb een aantal speakers beluisterd. De ELAC FS57, Mordaunt-Short Aviono 6, Klipsch RF 52m maar de F2 stak hier qua klank ver bovenuit voor mij.
Zelf gebruik ik deze speakers in combinatie met een Yamaha RX797 receiver. Prachtig warm geluid.
Mijn voorkeur gaat uit naar muziek als Editors, Kings of Leon. Deze muziek komt goed uit de verf met deze speakers.

klipsj 11-02-2008
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Ben er zeer tevreden mee!

Ik zal even vertellen hoe ik tot mijn keuze ben gekomen in de winkel en daarna hoe het resultaat in mijn kamer is. Het is wel een lang verhaal geworden, je kan wat alinea's overslaan natuurlijk :)

Ik had een budget van 475 euro met eventueel wat uitloop. Hup de cd in de Marantz en geluisterd naar de Synergy F2's, JBL E80's, KEF Q5 en Klipsch RF-10 (rf-25 was er niet meer). KEF viel voor mij af, dat model presteert voor mij echt ondermaats voor die prijs. Te 'in elkaar gedrukt' geluid. De Reference 10 deed erg zijn best, zeker gezien zijn bescheiden formaat, maar had 'onderin' toch wat te kort. In het midden wel érg mooi, dus icm met een sub..
Bleven over de F2's en de E80's. Potverdorie wat kunnen die twee een hoop kabaal maken en dat zonder te vervormen, want ze kregen best pittige muziekstukken voor de kiezen. Bij beide speakers vond ik eerst de bass wat overheersen, maar dat gevoel was na een minuut weg. De F2's gaven wel veel meer details in het hoog weer dan de E80's en het algehele geluidsbeeld klonk 'wijder' en dat maakt een speaker minder kritisch te plaatsen. De F2's hadden bij mij al een streepje voor vanwege het uiterlijk, dus ik heb voor de F2's gekozen. (F3's klinken nog beter en zijn het prijsverschil ook waard, maar die dingen moet je maar kwijt kunnen, want die zijn dus echt HUGE)

Goed, de F2's staan nu bijna twee weken thuis en spelen ongeveer 2-3 uur per dag, aangestuurd door een Sony TA-D505 stereo versterker. De afwerking is verzorgd, bi-wiren/ampen is mogelijk en in het zwart vind ik ze erg chic.
Dit zijn wel echt speakers die moeten loskomen, inspelen zo u wilt. Het 'midden' bleef eerst wat achter en het hoog was zo te erg aanwezig en moest dit bijregelen met de EQ. Nu is dat niet meer nodig en klinkt het geweldig met een platte equalizer. Erg helder maar niet kil, vol, strak en veel details, maar zodra de afspeelbron minder is ga je dat zeker horen, bijvoorbeeld bij een kwalitatief minder cd. Maar dit geldt ook in positieve zin.

Ik heb geen heel grote kamer, zit hier met 4,5 x 3,20 en ik moet zeggen dat ze het ook op de korte luisterafstand (2 meter slechts..) goed doen! De bass wordt echt strak vanaf ongeveer 1,50m afstand en dan issie ook ECHT strak. Diep laag, niet boemerig en erg 'snel'. BOEM klaar en niet eerst op gang komen en dan BOEEEM. (okee, dit klinkt misschien wat vaag, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen). Het geluid blijft in de hele kamer ongeveer hetzelfde klinken.

Wat een voordeel kan zijn als je net als ik geen heel grote kamer hebt, is dat de bas-reflex poort aan de voorzijde zit. Zo kun je ze wat meer in de hoeken plaatsen, zonder dat de bassweergave naar de maan gaat (dreunen). Hierdoor, en de door de pootjes zijn ze onderburenvriendelijk. Ze horen me niet meer terwijl ik vaker dan eerst een harde passage aan heb staan. Studententip dus.

Kortom, ben er erg tevreden mee, HIER klinken ze erg lekker van dance tot rock tot hiphop. Voor lekkere muziek heb je absoluut geen subwoofer nodig, ook deze boxen kunnen mijn buro laten shaken als je de zaak even opentrekt. Voor films klinken ze ook goed, maar daar kan ik minder over oordelen, want het is hier geen 5.1 gedoe, dus ik weet niet hoe ze zich in surround houden.

AANRADER!! Erg veel waar voor je geld, zeker gezien de prijzen nu..

mvdm3055 11-01-2008
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Het vervolg op mijn allereerste review. Ik heb de speakers nu ruim een jaar in bezit, ben inmiddels van woning veranderd en heb nu een grote woonkamer waarin deze speakers echt goed tot hun recht komen.
Wat zo heerlijk aan deze speaker is dat er geen verhoogd volume nodig is om goed te klinken. Zelf op laag volume lijkt het net alsof Toni Braxton naast mij staat.... Ingespeeld klinken ze inderdaad nog iets losser. En over het uiterlijk kan ik wederom kort zijn; ze staan aan weerzijde van een notenhouten wandkast onmiskenbaar fraai.
Mijn keuze had niet beter kunnen zijn!!!

MS75 29-11-2007
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Deze speakers een ruime maand in mijn bezit.
Ze doen het erg goed. Ik vind de lage tonen erg zuiver klinken. Maar ook de andere tonen vind ik erg lekker.
Door de uitvoering in kersenhout staan ze erg mooi in mijn woning.
Maarja over smaak valt natuurlijk te twisten. Gewoon gaan luisteren en jezelf laten overtuigen!

Alex. 18-08-2007
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Na een advertentie te hebben gelezen en met de nodige informatie, ben ik bij een firma gaan luisteren naar speakers, daar stonden verschillende
speakers uit mijn lijstje o.a Kef Q4, Mission M33i, Wharfedale Diamond 9.2,
als eerst viel direct de Kef's af, daarna de Mission's,
toen de Klipsch F2 beluisterd en ik was meteen verkocht, qua volume, laag
en toch ook hoog en ook de kleur (kersen) viel goed in de smaak, en de prijs voor mij dubbel en dwars waard !

Groeten Alex.

nigeldion 15-08-2007

hoi,
ik heb de f2 nu een paar maanden em moet zeggen ze klinken super!!!
had toen al eens de andere duurdere merken gehoord
maar konden toch niet aan deze f2 tippen!!

vol van geluid de andere boxen leken wel 5 meter verder te staan dan de f2
je moet ze inderdaad in spelen nu klinken ze nog mooier!! voor mij geen andere meer!!

Ozmaster 29-07-2007
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Heb deze speakers 1 mnd geleden gekocht. Zeer tevreden over, luister voornamelijk het wat hardere werk (slayer, pantera, disturbed, etc ..) Echt super geluid ook voor electronische muziek zoals b.v. beasty boys of infected mushroom. Aangesloten op NAD 312 die aan PC is gelinkt met Audiophile 2496 geluidskaart. Geluid is zo goed dat ik elke dag minimaal een uurtje moet luisteren.

Louis2007 26-07-2007
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Zoals beloofd een vervolg. Ben nog steeds onder de indruk van de F2. Ingespeeld spelen over de hele breedte briljant en in balans. Opname afhankelijk natuurlijk...soms bij mindere opname's duidelijk een ssssss..geluid uit de hoorn.

Ondanks denk ik dat je meer dan waar krijgt voor je geld...Natuurlijk is er altijd beter als je dieper in je buidel tast.

klippie 11-07-2007
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Het geluid van deze speakers is zeer acceptabel te noemen. Met de juiste opnames kan hij erg goed klinken. Wel heeft hij overheersend laag en bij de wat mindere opnames snel last van sss klanken en andere onzuiverheden in het hoog. In de winkel zal deze speaker je hoogstwaarschijnlijk erg bevallen. Maar let op, ze lijken beter dan andere speakers vanwege het agressieve karakter en het vele laag. Als je wat langer luistert zul je waarschijnlijk tot de conclusie komen dat andere laid back speakers over de lange termijn iets beter klinken.

Mijn advies is ondanks de goede revieuws erg kritisch te blijven.

TJH 31-03-2007
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Geweldige speakers die m'n vorige (Mordaunt Short Declaration 908L) in ieder opzicht overtreffen (volheid en balans van de klanken, stemmen, instrumenten, diepte). Vooral de atmosfeer van de opname wordt steeds treffend weergegeven. Hoorn klinkt perfect mits niet direct op luisterplek gericht. Biamping werkt perfect. Deze speakers werken echt verslavend. Apparatuur: Minimax pre amp, 2 AA Donizetti ev's, Consonance cd 120, Audionote en Kimber KCAG zilverkabels met Eichmann plugstekkers

rob1970 18-03-2007
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

ik heb de f2 nu een maand of drie en ik vindt deze super klinken ik heb ze aangesloten op een stereo reciever marantz 4021 nou je wet niet wat je hoort de volle klanken wouw ik zou ze niet willen missen

Daryl 24-02-2007
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Hallo, ik ben eigenlijk een leek in het muziek luisteren.
Hiervoor had ik een simpel torentje meegenomen van het ouderlijk huis.

Ik wilde dus wat nieuws, tijdens mijn onderzoek heb ik me blindgestaard op Wharfedale speakers (diamond 9 serie), ze zijn wat goedkoper dan deze maar ze klinken ook wat goedkoper
(hoop niet dat ik nu iemand beledig).

Anyhow, ik ben naar een winkel gegaan heb cd's meegenomen en kwam op advies van de verkoper, na het vertellen van mijn budget, op deze speakers uit.
Heb naar mijn cd's geluisterd en ben toen tevreden naar huis gegaan. Heb nog op internet naar wat andere reviews gezocht, waar tot mijn schrik werd gezegd dat ik met deze speakers niet naar rap kon luisteren.

Ben de volgende dag teruggegaan naar die winkel heb er een rap cd ingedaan en ben echt verliefd geworden op deze speakers.

Heb deze speakers samen met een Denon DRA-700AE gekocht.
Voor mijn oren, this is a match made in heaven.

Al laatste mijn advies, neem iemand en een grote auto mee als je deze speakers (meervoud) wilt kopen, want dat was mijn fout. 20 kg en een TE GROTE doos.

Alvast veel luister plezier.

Daryl.

HansCX 27-01-2007
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Van mijn trouwe BNS boxes bogon het rubber te vergaan, mag ook wel na 17 jaar trouwe dienst.
Ben dus op zoek gegaan naar nieuwe speakers voor een stereo opstelling.
Van alles geluisterd (JBL, Kef, Canton Jamo)
De Klipsch F2 klonken geweldig by Radio Roelandschap
Wel waren ze opgesteld in de winkel ruimte, die niet erg breedt is, laag komt dus niet zo goed uit op een korte afstand. Toch maar gekocht vanwege het complete klankbeeld, vol en diep laag en prachtig helder hoog.
Snel naar huis om te zien hoe ze in mijn omgeving klinken.
Uitpakken (wat zijn ze groot, als mijn vriendin dit ziet kan ik met mijn nieuwe aanwinst buiten slapen) en aansluiten aan mijn Denon DRA 455 en NAD C 525BEE
in eerste instantie hadden ze niet het volle klankbeeld wat ik me van de luister sesie in de winkel herinnerde.
Na een paar weken is dit hoorbaar beter geworden.
Het is dus echt zo dat boxen los moeten komen.

Ben elke keer weer verbaasd over de heldere volle klanken.
en de prachtig hoog dat mooi los komt.
je moet je CD collectie weer opnieuw ondekken en je merk duidelijk meer verschil in opname kwaliteit en stereo beeld.
Ik had al gemeld dat laag vol en diep aanwezig is.
Bij een aantal CD's (Ilse De Lange, Norah Jones)
zijn de lage tonen erg duidelijk aanwezig, naar mijn idee lopen ze wat te veel door.
De ruimte waarin mijn speakers staan help hier niet, stenen vloer en muren en nauwelijks geluid absorberende materialen.
Met de Bas reflex aan de voorkant claimt Klipsch dat je ze dicht tegen de muur kan zetten, maar mijn ervaring is dat je ze toch een centimeter of 40 a 50 ruimte noet geven, dit is een merkaar verschil in het doorlopen van de lage tonen. Maar nogmaals het verschilt per opname.
Iemand dezelfde ervaring of juist niet hoor ik het graag.

Zijn er geen minpunten. Jawel: Groot had ik al genoemd en de afwerking is minder dan de duurdere Kef, Canton en JBL speakers.
Het fineer is overtuigend plastic en zonder front cover zijn het in mijn ogen een beetje te stoere jongens speakers. maar het geluidsbeeld is zo mooi en helder zonder enige vervorming.
Als je naar de prijs prestatie verhouding kijkt winnen ze het van veel speakers
Is je budget van onder geschikt belang, zijn er vast nog betere te koop.

dekramer 23-01-2007
Geschreven voor: Klipsch F-2 vloerspeaker

Na het beluisteren van een selectie speakers binnen mijn budget, o.a. Kef iQ5, mission773 en B&W602 kocht ik uiteindelijk de goedkoopste uit de selectie. Dit zijn dus de Klipsch F2 geworden. Ze overtroffen alle andere speakers, vooral op het gebied van lage tonen. Van klassiek tot heavy metal klinken deze speakers voor mij gewoonweg prachtig, achteraf zag ik pas de specificaties van deze speakers en deze bevestigden wat ik hoor. Met een range tussen de 39 en 23000Hz en een gevoeligheid van boven de 95 db/w/m bied Klipsch echt waar voor je geld. Maar beoordeeld u zelf in de hifiwinkel en kijk dan vervolgens uit waar je ze koopt, ik heb prijsverschillen gezien van 200 euro per speaker en dit voor exact hetzelfde type. En dan praat ik niet over internetwinkels.