JBL TL-260 vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL TL-260 vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Matthijs4 21-06-2009
Geschreven voor: JBL TL-260 vloerspeaker

Deze speakers nu een half jaar in bezit. Gecombineerd met een Arcam 3000. Na veel luisteren vind ik het geluid mooi evenwichtig. De bombastische bas waarover op deze site gesproken wordt heb ik alleen ontdekt bij de unplugged cd van Eric Clapton. Bij klassiek kerkorgel houdt de speaker zich juist mooi rustig. Ik heb dus het idee dat het meer aan de opname dan aan de speaker ligt.

Ik gebruik de speakers voor zowel audio (klassiek en pop) en voor een 5.1 systeem. (gecombineerd met JBL L60 en JBL EC25 In alle gevallen presteert de set uitstekend.

Er zijn ongetwijfeld nog beter speakers te koop maar die liggen, voor wat ik gehoord en vergeleken heb, in een veel duurdere klasse. Ik ben in deze prijsklasse geen betere speakers tegen gekomen. Bij een gecombineerd gebruik voor audio en video.

Vroeger had ik daar 2 afzonderlijke sets voor maar dat wilde ik niet langer. Dus deze zijn een vervanging voor audio (Impuls met een Van Medevoort) en video (Dali met Denon) en ik moet zeggen dat ik niet het idee heb dat ik er op achteruit ben gegaan.

Maar goed smaken verschillen.

marcus_helsinki 05-06-2009
Geschreven voor: JBL TL-260 vloerspeaker

HK 990 ist nuer 2x 150W. Ich habe bi-amped 2* 200W Rotel RB 991. In meiner Wohnung gibt es kein Beton Fussboden; sie ist aus Holz. Ich habe nicht solches booming gemerkt.
Bi-amping mit Kraft verbessert der Bass sehr viel, und ich denke, dass es mit Beton Fussboden + Beton Wande Probleme kommen kann, aber ist es so mit alle Lautsprechern?
In meiner Wohnung, spielen sie sehr gut! Und viele Lautsprechern geben nur Mitteltöne; diese geben auch höhe und Bässe. Doch habe ich auch 2 stueck Musik-Bässe die MEHR Bässe unter (16...18-) 25 Hz geben! In meiner Wonhnung, gab es zu wenig niedrigste Bässe <25 Hz, und das Ton wuerde viel verbessert mit diese.

alexander01 02-06-2009
Geschreven voor: JBL TL-260 vloerspeaker

Ik kan bevestigen wat laseroog al zegt. Deze speakers klinken veel te boemerig. De bass is totaal niet strak. Ik heb ze beluisterd in combinatie met de nieuwe Harman Kardon HK990 versterker waar een pc digitaal op aangesloten was. De middentonen en hoge tonen waren goed, maar de bass was echt goedkoop. Ik snap niet dat zulke grote woofers zulke slechte bassen weergeven. Ik ben ze gaan luisteren omdat ik een speaker zocht met goede strakke en vooral ZWARE bassen waarbij weinig boembass aanwezig was zodat de midden en hoge tonen niet overheerst werden. Nou dat hoef je echt niet te verwachten bij deze speaker. Het is gewoon een boembox.

indiaan26 08-08-2012

Ja dat had ik ook met een versterker Denon 180 watt RMS per kanaal. Maar ik heb nu een versterker op aangesloten van 250 watt RMS per kanaal en ik kan u verzekeren dat het verschil enorm is, zelfs op laag volume heb ik die strakke bas waarover u het had.
Ik ben er van overtuigd indien ik er nog een zwaardere versterker op aansluit dat de bassen fenomenaal zijn.

laseroog 01-06-2009
Geschreven voor: JBL TL-260 vloerspeaker

Beste Bally, ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen omtrent deze bombastische 'bombardons'. Ik heb inmiddels de Mordaunt Short Performance 6 LE in bezit: pure klasse!!

Bally 15-12-2008
Geschreven voor: JBL TL-260 vloerspeaker

Ieder luidsprekermerk heeft een eigen geluid, weergave en dynamiek. De klankkleur staat je aan of niet. Het is puur persoonlijk.
Heb een ochtend van 10.00 tot 13.00 uur en twee middagen van 13.00 tot 17.30 uur geluisterd naar diverse merken luidsprekers en blind met elkaar vergeleken. De prijzen varieerden van omstreeks de € 1000,= tot ongeveer € 3000,= per stuk.
Dus van tevoren een selectie gemaakt van mijn eigen cd's. Van klassiek, jazz, fusion, pop, (hard)rock, Heavy Metal en niet te vergeten mijn favorieten: Klaus Schulze en Tangerine Dream.
Na de ochtend en de eerste middag had ik een selectie gemaakt en de keuze teruggebracht naar 4 verschillende merken. Merken zoals Kef IQ serie, Bowers en Wilkens 703/704, Focal JML serie en Klipsch, waar ik toch veel van had verwacht, stelden mij nogal teleur. Niet slecht, maar op één of andere manier: nee
Uiteindelijk bleven de Phonar Veritas P5 Edma, Canton Karat 711 DC en JBL TL 260 over.
Na de tweede middag wist ik het: het werden de JBL TL 260 luidsprekers met een goede neuslengte voorsprong op de Phonar Veritas P5 Edma.

JBL bestaat 60 jaar. Om dat te vieren produceerde JBL de TL 260. En het is echt feest . Ze zijn geweldig.
Prachtige luidsprekers met ongelooflijke dynamiek, een grote openheid en ruimtelijke weergave. Zien er niet alleen mooi uit. Het zijn echte allround luidsprekers.
Inmiddels thuis en flink ingespeeld. Een echt Amerikaans ontwerp. Ze doen mij sterk voor het laag denken aan mijn eerste grote aankoop de Acoustic Research AR3a.
Nu ze zijn losgekomen geweldig. Onder de spikes heb ik 22 mm dikke trillingvrije platen gelegd, welke weer zelf een klein aanrakingsvlak op de laminaten vloer hebben.
De resonantie bij het laag is zodanig dat deuren en ramen meetrillen, terwijl de bas klinkt zoals deze moet klinken.. Niet overheersend maar strak en gecontroleerd. Je voelt de trillingen in de rugleuning van de stoel. Schitterend hoog, terwijl ik toch wat gewend was met mijn Magnat Magnaspheres .
Of de weergave nu via de spoelenrecorder (Tandberg), het cassettedeck (Nakamichi), de mini-disk, de platenspeler of de (sa)cd speler (Sony) geschiedt, het maakt de TL 260 niets uit: het klinkt allemaal overweldigend. De muzikanten staan als het ware in je woonkamer en bij live-concerten ben je er echt bij.

Alleen twee minpuntjes:
1: Amerikaanse luidsprekers gemaakt in China: bah!!!!!
2. Slechte opnames: ze klonken al slecht maar nu helemaal!!!

Warid 23-12-2006
Geschreven voor: JBL TL-260 vloerspeaker

Een buitengewone prijs/kwaliteit verhouding. Prachtige vormgeving en
uitzonderlijke afwerking.
Het geluid is zeker voor die prijs onovertroffen. Een perfecte integratie van
stemmen en instrumenten.
In mid- en highrange zo transparant als een elektrostaat, zonder de nadelen van
te gering laag.
Het geluid staat als het ware als een driedimensionaal beeld in de kamer en is
ongewoon stabiel.
Audio-liefhebbers hoeven niet verder te zoeken: high-end nu ook voor de kleine
beurs.
JBL heeft zich met deze update van de legendarische Ti250 ruim overtroffen.
Gefeliciteerd!

alf2000 18-12-2006

echte top speakers , had hiervoor de jbl l6 zuilluidspeaker maar deze
overtreffen ze in ruime mate , kan niet zeggen dat ik ze goedkoop vind want het
was voor mij een rib uit mijn lijf......maar eerlijk is eerlijk ze zijn het
wel waard , jbl laat zien waar het goed in is waar uit ze eindelijk groot in
geworden zijn , en dat is speakers maken van top nivo .