JBL ES Series ES80

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL ES Series ES80 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

joroot2 25-11-2010

Heb deze speakers in combinatie gehad met 3 verschillende versterkers

Harman Kardon avr 141(2x40 stereo) (5x35 multichannel
Vol, warm geluid en hele mooie sprankelende hoog/midden tonen. Alleen bij hoog volume gaan de tweeters 'clippen'en midden gaan 'overgeven'.Dan praat je over hard 'feest'volume. Dit komt door het ietwat lage vermogen wat de receiver levert.

ik dacht deze speakers kunnen veel meer aan en knal er wat vermogen achter:

Kenwood KRF V5200D(2x120) stereo (5x110) multichannel.
Kunnen nu keihard zonder te clippen alleen klinkt het echt niet meer. Klanken vullen elkaar niet aan, tis gewoon niet compleet. Bas is ook ver te zoeken op laag volume. Sub dus vaak aanstaan.

Zo zie je maar dat je receiver ook bepaald wat voor geluid er uit je speakers komt.
Ik iriteerde me er enorm aan en ging dus weer op pad.

Harman Kardon avr360:(2x70) stereo (7x55) multichannel
1 woord: WAUW... Het vermogen lijkt nog steeds wat weinig, maar ze beuken als een gek zonder enige vervorming.
Wist niet dat deze jongens zulk geluid konden produceren.. Vol ,Strak, mooi, sprankelend hoog/midden, Diepe voelbare bas ook op laag volume. Echte Toppers nu. Heb de sub niet meer aan. Aleen met film voor speciale lage effecten (LFE) zoals transformer, avatar.

Dus Absolute aanraders. Heb ook veel duurde speakers beluisterd ( €500, €800) en ze doen er niet onder. Maar let wel op je receiver. Deze heeft dus invloed op het geluid van je speakers!
djembeed 21-02-2012

Ik ben zeer geinterresseerd in deze speakers! Ik hou van heel uiteenlopende muziekgenres en ben benieuwd of alle soorten muziek goed weergegeven worden.
Zijn de prijzen die vermeld staan per set of per speaker?
Alvast dank voor de reactie

vdejonge 25-11-2009
Geschreven voor: JBL ES Series ES80

Ik heb mijn keuze gemaakt tussen de E-80 en de ES-80. Uiteindelijk een afspraak gemaakt bij de winkel om het verschil te beluisteren. Toch heb ik voor de ES-80 gekozen. Geluid van de E-80 was dof en niet scherp vergeleken met de ES-80.
Tot op heden bevallen ze prima en heb ik absoluut geen spijt. De ES-80 heeft een scherp geluid en een hele mooie ondertoon.
Persoonlijk vind ik het design beter ogen dan de E-80. De E-80 lijkt op een goedkoop hout vierkant stuk met wat coners en tweeters er in. Daarintegen is de ES-80 van robust plastic met hout structuur. Tevens zijn de afwerkingen mooier.

Dicky1978 03-09-2009

Wat een toppers.
Geweldig geluid zelfs zonder sub. Mooie klank zowel laag als hoog. Een zeer warme sound. Heb ze vandaag binnen gekregen. Voor deze prijs geen betere denk ik persoonlijk. Heb bij duurzaamheid een 10 ingevuld omdat ze er mooi en zeer degelijk uit zien.

LIONMAN 01-04-2009
Geschreven voor: JBL ES Series ES80

Ik heb deze speakers nu bijna een half jaar in stereo opstelling. Ze bevallen mij prima. Ze worden aangestuurd door een pioneer vsx-417 receiver. Een goede combi gezien het dynamische karakter van beide merken. Geluid is erg zuiver, het laag vind ik persoonlijk ruim voldoende, mijn actieve sub heb ik verkocht. Voor muziek heb je deze echt niet nodig (mits goede versterker) kijk je regelmatig films dan zal een actieve subwoofer persoonlijk wellicht wel meerwaarde hebben. Het midden is erg zuiver gedetailleerd en het hoog is mooi sprankelend.
Spikes worden standaard erbij geleverd. Ik heb veel speakers beluisterd en ze doen zeker niet onder voor de duurdere jongens. Ik ben er zeer tevreden over en raad je bij twijfel aan gewoon te luisteren in de betere hifi zaak. Vaak blijven er dan direct maar 2 speakers over die je er uit vind springen en dan is de keus al vaak makkelijker. Suc6 met eventuele aankopen!

FER ZX9-R 24-03-2009
Geschreven voor: JBL ES Series ES80

Het afgelopen weekend heb ik mijn Yamaha 7.1 RX-V3900 aangevuld met de JBL ES80. De speakers hebben een mooi design, de klank is super en ook de dubbele versterkeraansluitingen (om de lage en hoge crossovers van elkaar te scheiden) zijn super (vergeet dan niet de kortsluitplaatjes te verwijderen).

De lage tonen zijn zonder externe subwoofer al geweldig, maar het is absoluut een aanrader om deze wel te gebruiken. Ik heb zelf de Yamaha YST-SW1500 op auto standby staan zodat deze alleen z'n werk doet wanneer het ook echt nodig is.

kortom ik zeer tevreden met het geheel.

TIP:

Neem wel de tijd om de speakers in te laten spelen, dit is nodig omdat de conusrand nog stijf is.

Marcel1911 18-01-2009
Geschreven voor: JBL ES Series ES80

Vandaag 4 van deze mooie boxen gekocht. samen met een nieuwe yamaha 7.1 versterker. Werkelijk geweldige boxen. Muziek echt super mooi dvd etc ook prima geluis. ik heb nog een losse sub maar die heb ik niet meer aangesloten is zo prima. had jaren eerder 4 grote boxen moeten nemen ipv al die surround dingetjes.

Birdy D 14 05-11-2008
Geschreven voor: JBL ES Series ES80

Zeer mooie speakers qua design maar het draait uituidelijk toch om het geluid...
Zeer zuiver geluid vooral in de midden en hoge tonen. Bas is ook wel ok maar ik gebruik hier de ES150 naast wat het geluidtoch wel afmaakt. Maar ben een zeer tevreden mens met deze speakers!

RonH1 31-01-2008
Geschreven voor: JBL ES Series ES80

Ik heb deze speakers gekocht en ben erg tevreden met met geluid. Speakers zijn zeer mooi afgewerkt en hebben een mooi design. Heb nog wel de subwoofer nodig om echt heel laag te komen, maar dat vind ik verder geen punt. Duuzaamheid is lastig te beoordelen maar alles ziet erg solide uit (wel Made in China....., maar ja wat niet eigenlijk)