LG LAB540

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG LAB540 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Bert 23-02-2017

De soundplate lab540w

Het geluid en de 320 watt zijn supermooi en de draadloze basbox is ook geweldig
Tevens zit er een BluRay player in gebouwd met 3D en die werkt ook perfect op mijn 4K TV. Ik weet niet of hij nog te koop is maar aan te bevelen.
Oja, samen met een LG TV heb je geen kabels nodig

nientje1980 13-07-2015
Geschreven voor: LG LAB540

September 2014 de eerste gekocht. Deze was binnen 2 weken kapot en niet meer te repareren dus een nieuwe gekregen.
Deze kregen we in oktober 2014. Een maandje later begonnen de eerste klachten bij het nieuwe apparaat. Uitvallen als hij aan stond, niet reageren op de afstandsbediening waardoor de stroom er letterlijk afgehaald zou moeten worden om hem uit te zetten.
2 maanden later begon het probleem met geluid doorgeven (via HDMI aansluiting) en nog weer later viel ook regelmatig het beeld weg.
Was trouwens gekoppeld aan o.a. LG led tv uit november 2014.
Apparaat is 3x binnen 3 maanden ter reparatie aangeboden maar bleef toch iedere keer dezelfde klachten houden.
Uiteindelijk geld teruggekregen omdat ook dit 2e apparaat niet te repareren viel.
Hij is niet overdreven intensief gebruikt, en geheel volgens de gebruiksaanwijzing.

Gkn2 07-04-2015
Geschreven voor: LG LAB540

Mooi om te zien en erg praktisch qua opstellen en handig dat er een DVD/blueray speler in zit. Maar... Het spijt me het te moeten zeggen, maar dit ding levert slechte geluidskwaliteit! Ik begrijp de lovende beoordelingen dan ook niet. Ik heb hem gecombineerd met een Samsung led tv UE46D7000 (via optische kabel). Spraak klinkt alsof hij uit een doosje komt. Dat is natuurlijk ook zo, maar ik had toch wel wat beters verwacht. Spraak uit de eigen speakertjes van de tv klinkt zelfs beter! De bassen die vooral bij muziek uit de subwoofer naar voren komen zijn overdreven, ook nadat ik het niveau al flink heb teruggeschroefd. Ik heb de frequentiekakteristiek niet gemeten, maar zeg op het gehoor dat er een gat zit in de laagweergave boven de subwoofer frequenties en verder is het hoog ook zeer matig. Het lijkt verder ook wel of er een expander in zit die aanzwellend geluid extra versterkt; dat geeft een zwaar overdreven "bioscoop effect" en dat is vaak schrikken. Tenslotte lijkt LG te denken dat nederlands een dialect is van Zweeds, want her en der kom je teksten in het zweeds tegen. Enfin, met dit laatste punt kan ik nog wel leven, de geluidskwaliteit maakt het wat mij betreft een afrader.

B.Koning 30-06-2015

Dan ben je idd beet genomen. Subwoofer hoort standaard bij dit apparaat

MGoulooze 28-02-2015
Geschreven voor: LG LAB540

Is me tot op heden nog niet duidelijk of ik alleen hdmi/arc cable moet aansluiten of ook de optical cable. Vanochtend was ik de verbinding kwijt en moest met simplink het een en ander weer instellen. Voor de rest, een redelijk tot goed geluid mooie vormgeving.

Jorg1980 16-02-2015
Geschreven voor: LG LAB540

Mijn erg goede surround set eruit gedaan vanwege kleinde kinderen en gebruiksgemak voor de vrouwe des huizes. Bevalt tot nu toe verassend goed, met name de apps zoals youtube zijn een verademing. Daarnaast werkt alles vrijwel foutloos tot nu toe, subwoofer connect perfect elke keer. Wel even op -5 gezet, anders iets te overheersend. Ook de unit bekabeld aangesloten, aangezien wifi unit slecht is (tip:wireless bridge in je meubel zetten en dan met utp kabel aansluiten). Geluid is goed, verwacht geen surround, maar heb geen moment dat het geluid me irriteert, iets dat ik als voormalig audiofiel wel regelmatig had. Echt een aanrader dus, en met de btw acties helemaal aantrekkelijk!

B.Koning 18-01-2015
Geschreven voor: LG LAB540

Ik wilde een geluidssysteem met een mooi design, compact en waar ook nog goed geluid in zit. En dat heeft deze set! Als je de soundplate ziet zou je niet zeggen dat er zo'n mooi geluid uit komt. Hoge tonen komen er fijn uit en met de draadloze subwoofer zorgt het geheel voor mooi diepe sound. Ik plaatste de woofer eerst naast de televisie kast maar vond dat hij daar niet helemaal goed tot zijn recht kwam. Heb hem nu achter de bank staan en dat klonk een stuk beter. Wie een echt surround geluid wil zal op zoek moeten naar een 5.1 set want dat brengt deze set niet. Ik ben erg blij met deze set, wat een geweldig ding!

macdouma 26-04-2015

Hoeveel meter staat de sub van de soundplate, en waar heb je de sub instelling op staan, ik zit 5 meter van de tv af. De midden tonen geeft hij ook gedeeltelijk door aan de sub, en af en toe bonkt hij een beetje, waarschijnlijk omdat hij tegen de muur aan staat.

Richy4nl 17-12-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Na een speurtocht op internet heb ik vandaag, 17-12-2014, deze soundplate opgehaald bij de MM voor de prijs van € 379,00 en thuis aangesloten op een 7 jaar oude Sony (lg 49 ub850v volgt).

Bij de MM ge/beluisterd naar naar diverse soundbars/plates, deze kwam er voor mij qua geluid verreweg als beste uit. Uiteraard heeft een vergelijk in deze prijsklasse plaatsgevonden € 250 tot € 650,00.

Thuis in 10 min aangesloten en geinstalleerd, wat een eenvoud! Geluid, design, en prijs voor mij zeer goed. Toch een min punt, reeds eerder opgemerkt op dit forum, enkel 1x HDMI in...wordt dus kabels wisselen bij gebruik tv box en ps3. Voor mij een extratje een bleu ray. speler en de diverse apps.....zo toch nog smart tv.

Conclusie goed voorbereid deze plate aangeschaft, en mi een aanrader in deze prijsklasse.

EvanAdam 09-11-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Ik zocht een praktische en compacte oplossing om het geluid van mijn tv te verbeteren. Met deze soundplate van LG ben ik daarin meer dan geslaagd. Via de online-feature bekijk ik programma's via Netflix en luister ik naar muziek via Spotify. Mijn UPC-box hangt aan de soundplate voor de doorgifte van tv-geluid en de aanwezige presets (zoals muziek en cinema) zijn prima voor het bekijken/beluisteren van de meeste programma's. Het plaatsen van de subwoofer in de kamer vraagt misschien wat uitproberen, maar aangezien deze draadloos is kan experimenteren geen kwaad. Na wat pogingen staat deze nu precies waar ik 'm wil hebben voor een vollere sound. De afstandbediening en menusoftware reageert soms wat langzaam, maar dat is tot dusver het enige minpunt dat ik heb kunnen ontdekken. Plus het strakke design van de soundplate past perfect onder mijn LCD tv zodat het geheel een stuk rustiger oogt. TV kijken, cd's afspelen, blurayfilms kijken... het kan allemaal. Over de duurzaamheid kan ik (nog) niet zeggen aangezien het apparaat slechts enkele weken in m'n bezit is, maar als ik hier minstens vijf tot tien jaar plezier van ga hebben ben ik een gelukkig mens.

Bune 06-11-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Nog maar paar dagen in bezit, maar al overtuigd van de geluidskwaliteit.
Ingebouwde lezer is ook zeer handig.
Alleen spijtig van de beperkte hoeveelheid HDMI ingangen.

Ridder01 02-11-2014
Geschreven voor: LG LAB540

De afweging voor een soundbar of soundplate is gemaakt door de geïntegreerde boxen. Eerst uitvoering laten voorlichten en de mogelijkheden getest. Alleen is onze tv alleen te verbinden via HDMI, hierdoor is het geluid van de tv matig en blikkerig. Muziekgeluid is goed en geeft een ruimtelijk effect. De kwaliteit van de subwoofer zou wat beter kunnen. De mogelijkheden zijn voldoende aanwezig. Verder is het makkelijk om te bedienen en ziet er strak uit.

Gijs1955 31-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

prima apparaat, mooie vormgeving en doet wat hij moet doen. voor z'n prijs zeker een aanrader. prachtig design, is een juweeltje om te zien en het gemak van een draadloze subwoofer is niet te omschrijven

alex.middendorp 31-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Mooie set met goede subwoofer. Niet helemaal duidelijk waarom een optische aansluiting gebruikt moet worden en niet een HDMI.
Geweldig geluid. Ziet er prachtig uit.
Draadloze Internetverbinding minder dan mijn TV (Philips), waardoor Spotify niet te gebruiken is. Misschien met een vaste kabelverbinding.

Tiger23 30-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Ik heb de soundplate nog maar net in huis, dus moet nog ondervinden hoe het gebruiksgemak is en wat de mogelijkheden zijn. De geluidkwaliteit en vormgeving vind ik geweldig.

r_elferink 29-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Compacte set met verrassend goed geluid! Makkelijk installeerbaar. Mooie vormgeving en sluit perfect aan bij de huidige LG smart TV.

Tomar14 27-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Mooie vormgeving waardoor de duurzaamheid voor de hand ligt en het gebruiksgemak en de mogelijkheden uitten zich in de geluidskwaliteit.

sdeb 26-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Geluidskwaliteit: ik had hier nog liever een iets meer surround ervaring gehad. Mss de soundplate iets hoger maken, 2 extra speakers inbouwen en breder maken, zou toch al een zeer groot verschil kunnen maken
Anders is geluid wel top

Mogelijkheden: jammer dat hier geen web-os op draait

Gebruik gemak: ook hier ging web-os beter zijn

Vormgeving: zeer mooi

Duurzaamheid: ik had het toestel zwaarder verwacht kwa gewicht (voelt wat plastiekerig en goedkoop aan)
Op dit moment van schrijven is de soundbar al 2X vastgelopen en 3X weigerde het toestel om beeld te geven. En dit op toch wel korte periode. Mijn vorige LG surround had hier geen last van! (is voor mij op dit ogenblik toch wel groot minpunt. Ik hoop dat er een update volgt in de toekomst die deze problemen zal oplossen)

marcellino1963 08-01-2015

Via een internet winkel gekocht zeker.....
Ik ga voor het ouderweds beluisteren en vergelijken dan had je dit kunnen voorkomen.
Geloof mij dat je voor het zelfde geld geen betere vind.... voor veel meer geld wel ik vond de Sonos er het dichtste bij komen maar deze is 3 keer zo duur met subwoofer.

en voor klachten gewoon terug naar de internet winkel sturen.
Weer een voordeel als je zoiets koopt in een "echte winkel" dan kunnen ze je persoonlijk helpen en je dingen vragen.

Suc6 verder ermee hier draait het na wat aanpas trubles tussen mijn tv nu ook goed de winkelier is in de avond langs gekomen en heeft het op gelost

rdvd 26-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Bijzonder mooie vormgeving en mooie materialen.
Geluidskwalitiet prima in orde. WGoede waar voor het geld!

gva18351 26-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Voor zo'n platte luidspreker is het geluid prima te noemen. De aansluiting is zeer eenvoudig. Je hoeft alleen het menu maar te volgen. uitgebreide mogelijkheden.

arnir 26-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Volop mogelijkheden van 3d tot blueray en smart functies. Geluidskwaliteit is goed, maar kan iets beter.

Floris Laagduin 25-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Mooie vormgeving en goed geluid. Ziet er strak uit in een modern ingerichte woonkamer. Vormt een mooi geheel met de televisie.

Zlaja 25-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

2 dagen in bezit van deze soundplate.
Echt een mooie ding.
Enige wat een beetje tegenvalt is geluid, je hoort geen beloofde 4.1 systeem, wel 2.1
Instelmogelijkheden voor geluid zijn gering.
Voor de rest een mooie geluidsinstallatie voor niet te veel eisende mensen.
Het beeld is perfect.

Hommelus 23-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Ziet er goed uit, geluid valt zeker niet tegen t.o.v. surroundset(5.1), we moeten nog even wennen aan de vele mogelijkheden, tot dusver een aanrader!!

e.akse2 22-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Fantastische ervaring. Mooi helder geluid,vooral in het midden gebied.Erg blij er mee.Mooie beleving t.o.v. mijn vorige Home
theater set.

Henneke1947 22-10-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Mooie afwerking en komt goed geluid uit. Mogelijkheden zoals Bluetooth werkt prima. Gebruiksgemak vind ik wat traag naar de tv toe moet even wachten op het geluid. Smart tv werkt zo traag tot nu toe niet goed te gebruiken, maar mijn tv is 5 jaar en een Sony heeft er misschien mee te maken. Gebruik het voor muziek en dvd af te spelen.

Renst 30-09-2014
Geschreven voor: LG LAB540

Mooi geluid, alles werkt prima. Alleen lastig met losse satellietontvanger, dan doet de simplink steeds niet wat je wilt.