Harman Kardon HKTS 7

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon HKTS 7 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

danny363 24-11-2013
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

ziet er mooi uit maar voor zoveel geld is het rotzooi.
subwoofer snel kapot.
nooit meer harman kardon.

koos 20-03-2017

mijn HKTS 160 sub is ook gesneuveld na 4 jaar, ik gebruik deze enkel als tv. geluid, via de avr.
uit het niets werkt de sub niet meer. de actieve functie deed het al een jaartje niet meer dus de sub stond altijd aan. het witte lampje gaat aan wanneer de sub aanstaat, echter op geen enkele manier komt er geluid uit. heel jammer heb er veel plezier aan gehad. ik vermoed dat een van de 2 printplaten stuk is. die van de voeding zal het wel niet zijn dus de ander wil ik vervangen maar kan deze nergens vinden. zal wel een ander merk worden helaas :)

ederkrasse 01-04-2022

Ja, heb de versterker in de subwoofer zelf moeten maken. Je weet wel dat Harman International meerendeels van de Audio Industrie bezit? JBL, Bowers&Wilkins, Harman/Kardon etc. Dus "Nooit" lijkt mij wel een TE sterk woord. Maar inderdaad de versterker is kut, komt door een of andere lijm op de audio panel die op een gegeven moment gelijdelijk word.

usapieter 02-02-2013
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Prima geluid en ziet er goed uit. Echter, na 2 jaar heeft de subwoofer het uit het niets begeven. Bevriende elektronicavakman gaf al snel aan dat dit veel vaker voorkomt, en dat repareren een kostbare zaak is.

Rikster 15-05-2013

Net het zelfde voor; Ik kom van MediaMarkt vandaag; daar zegden ze mij niet meer dan € 250 uit te geven voor herstelling; voor een degelijke nieuwe subw. van Yamaha is er een goede voor € 250. Heeft u deze laten hertellen ? Zoja?, hoevel betaalde u dan voor de herstelling?

usapieter 23-05-2013

Ik heb het uiteindelijk niet laten herstellen, zou €150+ zijn. Ben nu op zoek naar een goede nieuwe.

danmaardezenaam 14-01-2013
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Gekocht in februari 2009 en de subwoofer lijkt het te gaan begeven. Althans, soms komt er gewoon bass uit maar steeds vaker alleen een regematig krakend geplof.Dit was enkele weken geleden ook al maar ineens deed hij het weer een tijdje, maar nu begint het weer. 4 jaar voor een subwoofer is wat aan de korte kant lijkt mij. Qua geluid is(of was) de hele set prima voor film of spelcomputer maar voor muziek niet erg geschikt.

lootsML 11-10-2012

Beste allemaal.
Koop deze serie van HK niet!!
Op het eerste gezicht lijkt het allemaal mooi spul. Echter als je alleen al gaat Google-en op de hele HKTS range kom je er er al snel achter dat het allemaal snel stuk gaat. koop voor je zelfde geld niet deze "consumer" HK. Harman Kardon is redelijk in het hele hoge segment, maar dit spul is om te janken. Ik ben zelf elektronicus en ben er in gestonken. Na net iets meer dan 2 jaar problemen. Met de SUB TS7. Net buiten garantie dus zelf even kijken natuurlijk.
Printplaten zijn allemaal verbogen door mechanische spanning. kwaliteit van de printplaten is echt slecht. Dun epoxy, dun Koper, hier en daar al spoortjes gerepareerd in de fabriek en een hoog smeltlijm/seal gehalte. Veel goedkope componenten. Slechte potmeter en schakelaars. Faston stekertjes op de woofer zitten gewoon los etc.etc. Probeer eruit te komen met HK, maar wordt doorverwezen naar het repair centre. Men geeft niet toe dat deze serie (gehele HKTS) gewoon bagger is. Vnadaar ook dat ik een ieder wil waarschuwen.
Kortom. denk niet zoals ik destijds heb gedaan; het is HK DUS HET ZAL WEL GOED ZIJN. (samen met een AV receiver gekocht, alleen wegens geluid/beeld vertraging over een normale versterker in combinatie met slecht geluid uit de hedendaagse flatscreens gekocht) Deze serie producten is geen Hi-end, geen Mid-end, maar kortweg low-end.
Voor hetzelfde geld kun je iets beters kopen.
Ik heb zo'n spijt dat ik niet een mooie Onkyo o.i.d. heb gekocht destijds.
B.t.w. Als je een beetje geluidsdruk wilt, gedetailleerd geluid en ook muziek wilt luisteren over je geluidsinstallatie dan is dit zeker niet aan te bevelen.
Succes met het verder zoeken,
Martin.

Frank_Me 22-10-2012

Kan ik jammer genoeg alleen maar bevestigen.. SUB-TS7 heeft het begegeven na een paar jaar dienst. Gewoon door hem te verplaatsen is er blijkbaar "iets" geknapt (niets zichtbaar) waardoor hij eerst luide diepe ploffen maakte (en in standby bleef) en nadien led blauw werd (na wat soldeerwerk) maar geen geluid meer doorgeeft... héél erg jammer voor HK, maar dit merk koop ik niet meer :-(

dryke 08-06-2012
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Genoten van dit setje. De geluidskwaliteit was zeer goed, zeker voor de prijs.
De subwoofer heeft het echter helaas begeven, al na 2,5 jaar.
Na wat speurwerk, is te zien dat de subwoofers van H/K het relatief vaak begeven. Wellicht verkeerd bezuinigd op de productie-onderdelen? Zonde.

E. Janssen 16-10-2011
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Voor deze prijs zijn het prachtige boxen, toch blijven zuilspeakers een stuk beter. Maar aangezien mijn versterker max 65W per kanaal heeft en dus niet krachtig genoeg is voor zuilspeakers is zijn deze harman kardon speakers een perfect alternatief.

De satelietjes geven (voor satelietspeakers) zeer goed geluid, heldere hoge een genuanceerde middentonen. De subwoofer + sateliet (in het algemeen) vind ik meestal niet zo geslaagd, alhoewel ik moet zeggen dat bij deze set de bas en het hoog goed op elkaar afgestemd zijn.

200W voor de sub klopt in de praktijk trouwens niet helemaal, hij heeft meer dan zat kracht om de kopjes in de servieskast te laten rinkelen maar bij erg hoge volumes gaat deze klapperen. Wat bijvoorbeeld bij The lord of the rings (Stampende orks) best irritant kan zijn en hierdoor kan je je sub opblazen..

Maar nogmaals: Voor deze prijs kan ik me niets beters wensen!

valkev 03-01-2010
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Ben sinds enkele dagen in het bezit van een satteliet systeem van Harman Kardon HKTS7.
Ben er zeer tevreden over. Er komt werkelijk een geweldig geluid uit. Vooral bij concert dvd's en films.
Een zeer goede combinatie met mijn yamaha receiver die hier wel raad mee weet.
Er is 1 maar aan dit product.
Ik had zelf speaker snoer van een bepaalde dikte die moeilijk in de wandbeugeltjes pasten. Maar heb hier ook wel weer een oplossing op gevonden.

wilvanalles 27-09-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

was reviews aan het lezen en kwam er al snel achter dat er veel aanbod is, maar er veel spul is met beprekte kwalitiet... klapperende subs, schelle geluiden, slechte muziekweergave etc.etc.... maar na reviews van de HKTS 7 te hebben gelezen was is snel overstag... en helemaal tevreden mee!! ben geen 'aufiofiel', maar hou wel van goed geluid, ook zeker voor muziek, en dat speelt deze set ook prachtig. De actieve sub is prima in te stellen, en ook voor films series doet ie het prima... Ik heb 'm aangesloten op een -simpele- Panasonic 5.1 receiver, maar daar zitten genoeg instellingen op om deze set volledig tot z'n reht te laten komen... al met al voor iemand die niet TE hoge eisen stelt, en niet te veel wil uitgeven, is dit de perfecte set.

(duurzaamheid kan ik niks over zeggen nog, maar alles 'voelt' goed aan... aangezien dit m'n 1e surround set is, heb ik geen vergelijking, en ga ik geen 10-en geven)

Stephen63 16-04-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Ik heb de set nu een week in huis en ben meer dan dik tevreden! Dan heb ik nog niet eens wereld-versterker, te weten een duurdere Sony.

Aansluiten: fluitje van een cent met de kleurgecodeerde kabels.

Handleiding: duidelijker kan niet, volgens mij.

Filmgeluid (Bad Boys 2) / Digital Dolby:
De dynamiek is fantastisch! Sprankelend hoog, diep laag. De sub houdt zich prima en staat pas voor de helft open. Wel even zoeken naar de juiste plek in de huiskamer en naar het juiste volume. Hij is wat aan de grote kant maar het is te doen...Spraak is zeer goed verstaanbaar door de prima frontspeaker.

Design: hier kan je vriendin echt niet over vallen, anders moet ze naar de oogarts ;-) Maar goed, kwestie van smaak...(de speakers dus)

Muziek DVD en CD (On the night - Dire Straits):
Hoewel dit ook een kwestie van smaak is, is het puur genieten geblazen! Met de toonregeling neutraal, klinkt het een tikje blikkerig (veel middentonen) maar met een beetje versterker is dat prima bij te regelen.

Samengevat: deze set is zeker een aanrader!

chrisand 02-01-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Zeker een goede speakerset. Design is erg mooi en past uitstekend bij de marantz sr4002 waar ik de speakers op heb aangesloten. De afwerking is redelijk, de randen van het gaas sluit niet overal netjes, dit is alleen van dichtbij waar te nemen.
De speakers zijn stevig en zijn verbonden met goede kleurgecodeerde draden.
De ophangbeugels die erbij zaten heb ik nog niet uitgeprobeerd.
De subwoofer is krachtig, deze kan automatisch op standby wanneer er geen geluid doorgegeven wordt.
De speakers werken nog steeds, dus ik ben zeer tevreden.

Marco Visser 31-08-2008
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Deze review betreft alleen de HKTS 7. Een goede geluidskwaliteit. Zorg voor een goede kabel tussen versterker en (actieve) basspeaker, anders gaat hij brommen als er geen signaal van de versterker komt.
De duurzaamheid vindt ik minder. Na 4,5 jaar heeft de voeding van de basspeaker het begeven. Toch nog vrij snel.
De huidige HKTS 7 heeft voetjes bij de speakers, die zaten niet bij de oude versies. Dit is een goede verbetering.

Peter275 11-11-2011

Beste Marco Visser,
Ik heb dezelfde subwoofer en heeft het afgelopen week
begeven. Komen rake klapen uit, lijkt wel onweer.
Nog niets kunnen vinden om dit te herstellen, heb jij
de subwoofer kunnen maken of laten maken?
Ben benieuwd naar je reactie.
Mvg,
Peter

-WvS- 09-08-2008
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Heb vandaag deze HK set gehaald en aangesloten op mijn eveneens nieuwe Denon AVR-2308 receiver. Supergeluid tijdens de films en ook prima voor wat betreft audio. Subwoofer is prima regelbaar zodat er een lekker 'warme' klank ontstaat. Voorheen een degelijke pioneer ns dv55 cinema set gehad, maar nu is er voor mij op zowel audio als filmgebied weer een wereld opengegaan! Losse componenten maakt wel degelijk verschil.... Kortom een goede aanschaf voor een goede prijs.

Roeleven 22-04-2012

Hoi, ik heb een vraagje. Je gebruikt nu al enige tijd als ik de data van je review zie de hkts met de Denon AVR-2308. Ik zelf heb nu ook al een tijd met veel plezier gebruik gemaakt van de HKTS 7 BQ met de bijbehorende HK set. Nu wil ik de Denon AVR 2313 reciever kopen, 135 Watt. Jou reciever heeft ook 135 Watt. Heeft dit nooit problemen opgevelevrd met de boxen die max 80 Watt hebben?? Groetjes

kees boersma 04-11-2007
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Dit speaker systeem zit bij de cinefun 7 van Harman Kardon.
bestaat uit een reciever en dvd speler en de hkts7.

Dit systeem is beslist een aanrader.
De geluidskwaliteit is vooral bij het film gedeelte perfect te noemen.
Het geeft inderdaad het gevoel dat je zelf in de bioscoop zit.

De subwoofer geeft een perfect geluid, en wanneer het volume behoorlijk omhoog geschroefd wordt blijft de balans tussen lage en hoge tonen goed.
Wanneer er een muziek cd wordt gedraaid is de qualitiet van de speakers ook goed. Natuurlijk zullen zuil speakers dit overtreffen.

Naar mijn idee is de aanschaf van de hkts7 speakers een zeer goede investering.

Op aanraden van de verkoper hebben we wel monster speakerkabels en een monster subwooferkabel aangeschaft.

Tevens is het te adviseren om de speakerstandaards er bij te kopen. Zeer mooi design en robuust uitgevoerd. worden o.a spikes bijgeleverd die zo in de voet gedraaid kunnen worden

bc 18-08-2007
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Gisteren gekocht. In de winkel wel de combinatie kunnen beluisteren maar de opstelling was niet al te best. Toch leek de geluidskwaliteit niet onaardig te zijn en aangezien ik toch al langer aan het rondneuzen was nu dan toch maar eens de knop doorgehakt en, nadat ik wel nog eventjes snel enkele reviews op het internet heb nagelezen, gekocht.
Thuis uitgepakt en geinstalleerd. Nog niet ingesteld maar om een toch maar eens eventjes te luisteren een muziek-cd opgestart en daarna een dvd'tje (film) afgespeeld.
Mijn bevindingen: voor deze prijs is de prijs-/kwaliteitverhouding zeer goed te noemen (duurzaamheid nu uiteraard buiten beschouwing latende). De geluidskwaliteit van de muziek (zowel stereo als zelfs ook in de surroundmode) mag zeer acceptabel genoemd worden; een goede combinatie van hoge- en middentonen en de subwoofer draait zeer goed mee. De filmkwaliteit: zowel voor beeld als geluid helemaal niets op aan te merken. De subwoofer dreunt mee als het moet en ondersteund diepe tonen op een lekkere wijze (en dit ondanks het bereik dat pas begint bij 35 Hz). Nu alleen nog eventjes het boekwerkje en de diverse instellingen doorworstelen om alles zo optimaal mogelijk in te stellen.
Kortom: ik ben nu een zeer tevreden mens met mijn aankoop.

verschuren 21-01-2007
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Vooropgesteld dat een satellietsysteem nooit kan opboxen tegen grote zuilspeakers, wil ik melden dat dit systeem het beste alternatief is. Kleine boxen met een kwalitatief goede hoge en middentoon. De bas komt met name uit de grote subwoofer, die perfect het bas management verzorgt. Ik had al goede ervaringen met HK. Dit versterkt alleen maar mijn goede ervaring. Aangesloten op een HK AVR 230 receiver.

Mieks 03-01-2007

ik heb deze speakers met een Pioneer VSX-516 receiver. In 1 woord: geweldig. Ik
ben overdonderd door de subs: pas gekeken naar een film. Nu, die trein in de
film die hóór je niet alleen aankomen, die vóel je ook. Zelfs mijn man in de
keuken (3 deuren verderop) wist niet wat hem overkwam. En dan staat hij nog
maar een kwart open. Op vol vermogen nog niet geprobeerd, ben wat bang voor de
ramen. Maar wat een zuiverheid, wat een geluid, wat een kwaliteit, voor zo'n
relatief lage prijs. Ik voel me de koning te rijk. Echt geweldig.

Mr. MG 07-02-2006

Goedendag

Mijn beoordeling van de HKTS 7, een redelijke set voor een mooie prijs.

Ik had de Harman/Kardon's voor het eerst in de winkel gehoord, later
begrepen dat het de HKTS 11 was.
In 1 woord perfect.

Dus bestellen via internet (scheelt toch aanzienlijk in de knip),
De reciever (Yamaha RX-V557 ) was binnen en aan gesloten op
mijn oude zuilen (Audion), ik ken het merk niet maar ik kon ze voor een prikkie
kopen .
Ik wist wel dat ze goed klonken, maar eenmaal aangesloten op
de Yamaha, ging de wereld opnieuw voor me open, mijn god wat een geluid
hard en super strak, de reciever ben na tot op het eind open draaien
resulteerden
nog niet in het minste van vervorming, ik stond gewoon perplex en dat voor 100
gulden
tweederhands een paar jaar terug.

Inmiddels was de Panasonic DVD recorder ook binnen gekomen, valt weinig over te
zeggen.

Gisteren was het dus zover mijn Surround set was binnen, opvallend was dat de
verpakking
niet al te groot was, hup doos open en beginnen.
Ik zoeken naar de bijgeleverde voetsteuntjes, blijken het van die zwarte kapjes
te zien
die er al onder zaten, je ziet er dus weinig van.
Wel makkelijk zijn de ophang bevestigingen, al zijn ze van plastic, maar zoals
de gezegde,
je moet een gegeven paard niet in de bek kijken, ten slotte moet je bij vele
andere set's
ze zelf aanschaffen.
Eerste oog opslag ziet er goed en netjes uit, de woofer zoals bekend een groot
probleem
om te plaatsen, maar dat wisten we van tevoren.
Na eindelijk klaar te zijn met het plaatsen, hangen, aansluiten, en het
afregelen van de
RX-V557, MUSIC maestro!

OEF, dat was wel even een tegenvaller, ten opzichten van die zuilen.
Het midden was niet meer zo aanwezig en de tweeter was niet zo hoog
als bij de zuilen.
De woofer heb je echt wel nodig als een aanvulling, draai je deze weg dan heb
je
Een behoorlijk blikken geluid, niet echt om aan te horen.
Wat ik weet van de 11 Serie is dat deze Surround speakers er een extra
mid/woofer
speaker bij hebben, wat bij de 7 ook wel had gemogen.
Draai je de woofer te veel open dan krijg bij sommige muziek nummers het gevoel
dat die teveel overheerst en bij teveel terug draaien mis je het lage gebied.
Nu heb ik de set nog niet op hoog niveau horen spelen, maar verwachte er niet
meer van.
Dus voor muziek zou een goede set zuilen beter zijn, maar dat is bekend.
Op film gebied kan ik nog weinig zeggen, maar daar ben ik niet bang voor
dat zal fenomenaal zijn.

Mijn bedoeling was toch al om een losse set Surround speakers er bij te halen,
zo dat
ik 6 in 1 kan draaien.
Dat wordt dus de HKS 4 set, want ik heb ze gehoord bij de 11 serie en daar
klinken
ze wel mooi vol bij.
Deze komen dan mooi op de front ingangen te staan en dan is de subwoofer echt
alleen nog maar toevoeging.

Conclusie:Een redelijke set voor een mooi prijs, ziet er goed en degelijk uit en
zo voelt het ook,letterlijk!
Er zit voldoende speakerdraad bij voor alle speakers en mooi
met
kleur gecodeerd.
Ook handig zijn de bij geleverde ophangsteuntjes en “leuk”
zijn de
voetsteuntjes voor opstelling op de kast.

Een heel verslag, maar hoop dat mensen er iets aan hebben.

Groeten MG

DeeBee 21-12-2005

Ik heb de Harman Kardon HKTS 7 set nu bijna vier maanden in mijn bezit. Ik heb
ook gekeken naar Infinity TSS-450 en 750 en Bose Acoustimass 6. Deze bieden
allen niet wat de HKTS 7 set bied. Ik gebruik de set op een Onkyo TX-SR602E met
DV-SP402E

De geluidskwaliteit is gewoon heel erg goed voor deze prijs. Front/rear klinkt
helder en warm, midden is keurig op vocals toegespitst en klinkt daar dan ook
naar. De subwoofer klinkt lekker vol en diep maar kan, als je er wat vermogen
op zet, ook flinke klappen geven. Ik heb maar een klein kamertje (4 bij 3) dus
misschien dat het voor in de huiskamer wat te min is. Bij mij loopt ie van 40
tot 120 Hz en daar heeft ie geen enkel probleem mee. Daarnaast is ie, mits goed
geplaatst, zeer moeilijk te localiseren. Dit heb ik pas ervaren toen ik de set
gekocht heb dus weet niet hoe het bij Infinity zit. Bij Bose zit het wel goed,
want, zover ik weet, zijn ze daar koploper in het maken van onlocaliseerbare
subs.

De Bose 6 set is misschien net iets voller (lekker onmeetbare definitie maar
weet niet hoe ik het anders moet zeggen) qua geluid maar het prijsverschil is
zo gigantisch dat ik het er niet voor over heb. De TSS sets vond ik beduidend
minder en dat is vreemd want het komt uit dezelfde fabriek. Het klonk erg
schel, leeg en niet warm.

Ik heb alle sets beluisterd op Onkyo TX-SR602E met DV-SP402E en Denon 2805 met
DVD-1910. Om te testen heb ik gebruik gemaakt van Eagels Hell Freezes Over dVd
(DTS), Phil Collins - First Final Farewell Tour dVd (DTS) en Tina Turner - All
The Best CD.

Groot voordeel van de HKTS 7 set is dat tafelsteunen en muurbeugels meegeleverd
zijn, evanals kabels (voor het front 3x 5 meter en voor de achterste 3x 10
meter geloof ik). Bij Bose kost het echt een hele zwik geld om beugels te kopen
(4 beugels en 1 tafelsteun zou mij €120 kosten en dan moet je ook nog kabel á
€2 de meter) De muurbeugels bij de HKTS 7 set zijn niet erg gemakklijk om te
monteren en ik had in het begin niet het gevoel dat de speakers erg vast
hingen...Ze hangen echter nog dus dat valt alweer mee. Mijn advies is echter:
veeg er niet te hard over met poetsen...

Wat betreft de bijgeleverde kabels: ze zijn kleurgecodeerd en netjes vertint.
De precieze isolatie durf ik niet te zeggen maar als ik op m'n receiver de
videocircuits uitschakel en vervolgens naar 90% volume ga is er nauwlijks ruis,
ondanks dat mijn speakerkabels onderweg wel de stroomkabels van PC, computer,
receiver en dVd tegen komen (en niet eens 90° gekruist en op ongeaard
stopcontact)... Trouwens, de speakers zijn allemaal (!!) netjes magnetisch
afgeschermd.

Helaas is bij mij op het moment de subwoofer kapot (LFE ingang pikt geen
signaal meer op) Ik vermoed dat de connecter van de print los is gekomen. Bij
de winkel zeiden ze dat het de eerste keer was dat ze een HKTS 7 setje terug
zagen komen. Helaas kreeg ik geen nieuwe subwoofer, maar ben ik die van mij
minimaal 4 weken kwijt. Dat is dus wel beduidend minder want voor die prijs
verwacht je toch iets betere kwaliteit (waar Harman Kardon normaal niet zo'n
problemen mee heeft)... Het ding heeft gewoon de hele tijd op dezelfde plaats
gestaan, is niet overdreven heet geworden enz. enz. Kortom, het blijft even een
raadsel. Duurzaamheid krijgt van mij toch een 7, want voor de rest is er nog
niks aan het handje en ik neem aan dat dit een incident is. Daarnaast vind ik
de roostertjes niet zo heel mooi afgewerkt, maar dit is alleen maar als je van
dichtbij kijkt, een kniesoor die er op let. Opzich vind ik het een mooi
uitziend design.

Samenvattend: heel nette set voor het geld, voor mij jammer dat sub nu kapot is
maar ga ervan uit dat het wel goed komt. Als je kwalitatief goed geluid maar
geen Bose, KEF of ALR wil, is deze set zeker het overwegen waard. Het beste kun
je zelf rustig gaan luisteren want over smaak valt wel degelijk te twisten...

WhatsKebeurt 14-11-2005
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Prima set en goede looks, ook volgens de mensen die ik over de vloer krijg. Sub
is DIK in orde.
Ik heb deze set i.c.m. de Pioneer 915. Ik mis wel wat middentoon maar komt
waarschijnlijk omdat ik nog niet helemaal uit de pioneer ben. Iemand
suggesties wellicht ?

Een 8 voor geluidskwaliteit vanwege het nog (onontdekte) midden.

Bij voorbaat dank.

Ariën 10-11-2005

Top op mijn Marantz sr 4500
En ruim voldoende die 80 Watt , de versterker kan gewoon vol gas aan .
De sub is zo heftig dat alles tril
De sataliten zijn helder en zuiver

Bertus43 26-06-2005
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

gisteren binnen gekregen na besteld te hebben via internet.. Alhoewel het
ophangen en het wegwerken van de kabels een hele klus is geweest moet ik zeggen
dat de geluidskwaliteit fantastisch is. Zowel voor cinema, radio en CD ben ik
meer dan tevreden. De set staat aangesloten op een Harman Kardon AVR 130
receiver. Wel de versterker even goed instgellen en je persoonlijke voorkeuren
opslaan in het geheugen. En dan die subwoofer. In één woord subliem !! Ook het
design (alhoewel dit persoonlijk is) ben ik zeer over te spreken. Ben overigens
wel benieuwd hoe andere gebruikers de instellingen op de versterker hebben
staan vooor bijv. de radio of CD. Laat eens horen. Voor duurzaamheid toch een 9
gegeven. Niet omdat ik nu al die ervaring heb maar wel omdat het er zeer
degelijk uit ziet.

nicoenhk 17-05-2005

Ik vind het een geweldige set, de kwaliteit is geweldig. Samen met de 814
receiver van Pioneer pruduceren ze een mooie volle klank waar je bijna op elke
plaats in de kamer van geniet ook al is een centumplaats wel het meest ideale.
Het design is een kwestie van smaak maar deze satalieten staan door de
zilverkleuring meer als een schemerlampje aan de wand dan een luidspreker.
Het wegwerken van alle draden is nog het meeste werk.
Er zitten bij de speakers overigens keurig 6 en 12 meter lange bedrading bij en
ophangbeugeltjes voor de satalieten.

Boudewijn v.d.Ven 12-05-2005
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

Ik heb hem net gekocht in combinatie met de avr 130 en de dvd 22.

en ik ga hem morgen weer terug brengen, waardeloos geluid, hoewel de sub wel
perfect is, maar de afwerking van de Dvd speler was waardeloos, ik maakte de
doos open en een klepje hing er al half aan de plak liet dus al los.

Ik had er meer van verwacht.

Beltzer 26-04-2005

Ik heb deze set icm een pioneer 714 en het geluid is echt fantasitsch. De tonen
zijn mooi gescheiden en het geluid is prachtig helder
En dan nog maar niet te spreken over de subwoover die erbij zit. Je moet er wel
de ruimte voor hebben, maar dan voel je ook wat :)
Deze staat nu onder mijn bureau en gelukkig heb ik de sub maar op 1/3 open
staan. Af en toe verhoog ik het wel eens naar 2/3 of max, maar dan moet mijn
bureau wel leeg zijn, want die staat dan te trillen op zijn poten.

ik zou deze set ook zeker niet aanraden voor mensen die niet op goed op kunnen
schieten met hun buren, want de subwoover staat garant voor buren ruzies.

newie 14-02-2005
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 7

ben al lange tijd op zoek naar een goede speakerset,
nou ben ik gecharmeerd geraakt van de hkts7 maar ook van de Canton movie 10
mXII, heb gezien dat canton gepecialiseerd is in he maken van speakers . maar
dan alleen speakers,

mijn vraag is ook heeft er iemand ervaring ophet gebied van canton.? wat is het
verschil tussen deze twee? qua geluid dan.

mvg.