Onkyo TX-NR626

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-NR626 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Onkyoshit 23-12-2016

Onkyo TX-NR-626

Geschreven voor: Onkyo TX-NR626

Ik dacht altijd gehoord te hebben dat Onkyo een goede reputatie had dus ik een Onkyo TX-NR-626 met DVD spe[er en Magnat speakerset besteld.
Aangesloten en het klonk perfect maar na paar weken viel plots het geluid steeds weg, het geluid kwam soms terug maar het kon ook uren duren of helemaal niet, ik had de Onkyo aangesloten dmv HDMI op de TV.
De Onkyo opgestuurd en het bleek idd het HDMI board te zijn, nu 2 jaar verder en nu na de 5de keer hetzelfde probleem. Ik heb de versterker dus diverse keren moeten opsturen en deze werd dan weer gerepareerd, nu is de garantie eraf wat nu? Ik heb dit probleem diverse keren aangegeven maar heb nu naar een andere oplossing gevraagd helaas geven ze geen oplossing naar mijn tevredenheid ook niet bij de zaak waar ik deze versterker/tuner gekocht heb, Correct Rotterdam , ik koop nooitttttttt meer Onkyo en Correct verkoopt mij ook niets meer het zijn huigelaars............

AHAM0002 22-03-2017

Onkyo erkent dit probleem en heeft de garantietermijn van een bepaalde serie receivers verlengd naar eind 2018. Kijk op onkyo support en vul de formulieren in.

Bizarxc 25-12-2015
Geschreven voor: Onkyo TX-NR626

Met de integra had onkyo een top product
Met de buget lijn van nu is de kwaliteit ver te zoeken
Had eerst een tx nr 509 aan mijn moeder gedaan deze viel na 2jr dood neer retour onkyo zal straks wel een keer weer retour moeten
Mijn broer had ook een gekocht na 1 1/5 jaar ook geen geluid meer
Ik had een nieuwe tx nr 626 gekocht na 3kwart jaar valt onder het kijken geluid uit klikt t ding een paar keer en komt het geluid weer terug
Ik heb nu een oudere denon 3310 wat een ding
Ik hoor zo beter geluid dan uit de onkyo
Zo helder en zuiver
Ook het vermogen is veel beter dan maar gedn wifi en bleutooth
Streaming gaat zo snel de onkyo moest er blijkbaar eerst over na denken wat hij moest doen
Bij de denon kliken en hebben zo snel
Netwerk steaming gaat ook veel sneller
De onkyo had meer opties maar wil dus niet zeggen dat dit dus beter is

Voor mijn geen Onkyo meer

Samsi 16-07-2015
Geschreven voor: Onkyo TX-NR626

Als hij het doet een mooi geluid jammer dat het geluid steeds wegvalt al terug geweest naar onkyo terug gekregen met medeling teruggezet naar fabrieksinstellingen en raad eens gaat gewoon weer verder waar die gebleven was al op Google gezocht blijkt bekend probleem HDMI board gebeurd meestal na garantie dit was dus mijn laatste onkyo kan beter meer betalen en een denon of marantz halen

Jeannette49 17-07-2015

Ja wij hebben ook zo'n slechte ervaring en spijt van het merk onkyo. Na veel heen en weer gerij naar de leverancier uiteindelijk na maanden een nieuwere gekregen de 636, laat deze nu dezelfde problemen hebben. We hebben de hdmi aansluiting links laten liggen en cinch aangesloten, hoeven we ons niet meer te storen aan uitvallen van het geluid.
Schijnt iets te maken te hebben met importmodellen of zoiets.
Bij een keten in Rotterdam waar wij hem vandaan hebben heb je dus precies de verkeerde serie, deze onkyo's komen uit Duitsland. Heeft bijna 2 maanden geduurd om ons een ander type te geven ipv geld terug. Oh wat jammer. Voor geld hadden we een ander merk uitgekozen.

Moppersmurf50 29-07-2014
Geschreven voor: Onkyo TX-NR626

Acht maanden in bezit. Ben niet een echte audiofiel maar geniet dagelijks van de Onkyo.

Voordelen:

+ Microfoon die alle instellingen voor je regelt na een aantal testen
+ Android/apple app waar ik het apparaat lekker mee kan bedienen. Kan zo prima mijn NAS bekijken en muziek afspelen.
+ Bestuur met de afstandbediening de Humax decoder en de Samsung TV.

Nadelen.
Eigenlijk niet zo veel.
- Mis een paar instellingen in de app (zie sommige mappen niet)
- Kan de Dune niet besturen met de afstandsbediening.

Verder tevreden. Aansluiten is een eitje.

Van alles op aangesloten, Wii, XBOX360, Dune Mediaspeler, Synology NAS. Alles werkt prima.

FrankH 20-10-2014

Ik zie dat je je Wii hebt aangesloten op je receiver. Hoe gaat het signaal van je receiver naar je tv? Volstaat een enkele HDMI kabel, of moet je dan ook een component / composiet kabel gebruiken?

FrankH 07-11-2014

Inmiddels heb ik de Onkyo TX-NR636, en ik kan je vertellen dat alle signalen, ook de analoge component en composiet signalen, allemaal opgewaardeerd worden naar 1080p signalen die over één draadje naar de tv gaan. Ideaal, dat scheelt heel veel kabels naar de tv!

Moppersmurf50 09-11-2014

Ik heb hem composiet aangesloten. 1 geel en audio. Moet zeggen dat we hem heel weinig gebruiken. Had anders wel de verbeterde kabel gekocht.

Moppersmurf50 10-10-2014

Hallo Jeanette49,

Nee, heb ik geen ervaring mee. Luister wel altijd radio via internet bekabeld. Heb supersnelle verbinding en toch stokt heel af en toe de muziek een seconde of twee.

Jeannette49 08-11-2014

HDMI kabels allemaal vervangen door dure exemplaren, maakt niets uit.
Hij staat nu voor de 2de maal bij reparatie sinds 3 weken. Afwachten als we hem op gaan halen of het euvel verholpen is. Vrees het ergste, geen vertrouwen meer in deze onkyo.
Ja en dan weer een duurdere aanschaffen omdat hun product niet naar behoren werkt. Het blijft feest!!!

Jeannette49 22-09-2014

Heeft u weleens streaming radio geluisterd of via hdmi van één of andere provider en dan vnl 's middags?
Dit is voor ons de tweede onkyo die radiohikjes vertoont, deze 2de staat nu inmiddels ook bij reparatie daarvoor.
Op cinch geen problemen maar er zit niet voor niets hdmi op en deze moet gewoon goed werken. Heel vreemd ook dat we hetzelfde probleem hebben met streaming radio, dus dan zou je denken dat het niet aan het hdmi deel ligt.
Bij aansluiten buiten de versterker om geen probleem, direct op de tv dus, geen uitval!

FrankH 22-10-2014

Dat is precies wat ik wilde horen, bedankt!

Heb je je Wii via component (3 video stekkertjes + stereo geluid) of composiet (1 geel video stekkertje + stereo geluid) aangesloten?

FrankH 07-11-2014

@Jeannette49
Ik heb veel problemen gehad met mediaspelers (Eminent, Apple TV) die middels een goedkope HDMI kabel op een Samsung tv waren aangesloten.

Oplossing: een goede HDMI kabel kopen. Een exemplaar van 20 euro loste mijn probleem op: geen haperingen / signaal synchronisatie problemen meer.

Moppersmurf50 21-10-2014

Hallo FrankH,

alles loopt via 1 enkele HDMI kabel naar de TV.

gr.

Jeannette49 04-06-2014
Geschreven voor: Onkyo TX-NR626

Afgaande op reviews hier, na enige twijfel gezien onze vorige onkyo, die na een half jaar hdmi problemen kreeg, deze gekocht.
Volgens de verkoper waren de hdmi problemen opgelost en gezien de aansluitmogelijkheden deze toch gekocht. Nu inmiddels een maand aan het stressen met dit ding, weer hdmi.
Alles en alles uitgeprobeerd, kabels uitgewisseld/vervangen, kpnontvangers uitgewisseld (we hebben er 2)aangesloten op verschillende hdmi poorten. Iedere middag tussen half 2 en half 5 valt de radio een paar secondes weg om de 2 tot 5 min. soms iets langer. 's Morgens en 's avonds geen last, ook valt de tv niet uit of weg of het geluid. Zelfs hdmi kabel gekocht van 52 euro terwijl iedereen zegt dat dit niet nodig is, helpt ook niet, dure utp kabel gekocht s..tp kabel, weet even niet hoe het heet, ook niet geholpen. Verder qua aansluitingen, mogelijkheden en geluid tevreden maar wat een onding qua hdmi en dit al vanaf 2012 of zo. Onze eerste onkyo hiervoor laten repareren, heeft niets geholpen. Als ik google op 'onkyo hdmi problemen',(had ik dit maar eerder gedaan vóór aankoop) komt deze er ook zwart uit, ook repareren schijnt niet te helpen.
Maandag alles inpakken en retour Rotterdam. En dan maar afwachten wat we dan weer extra moeten neertellen voor misschien een andere, maar NOOIT meer een onkyo.

Jeannette49 22-09-2014

Inmiddels niet opgegeven, totaal 4 maanden aan het stressen geweest. In overleg met kpn forum en andere technische mensen staat deze receiver dan toch bij reparatie van onkyo sinds een kleine 2 weken. Eens kijken of ze er nog iets van kunnen bakken maar mijn vertrouwen is ver te zoeken.
Vind het echter heel vreemd dat ik niemand hierover hoor.
Op de cinch-aansluitingen gaat het wel goed,dit hebben we dan nog ontdekt binnen de 4 maanden, via hdmi en met streaming radio valt het geluid regelmatig even weg, rond 1, 2 à 3 seconden.

boerm123 04-01-2014
Geschreven voor: Onkyo TX-NR626

Qua duurzaamheid gaat een onkyo normaal gesproken lang mee. Heb hiervoor al een onkyo gehad. Qua geluid vind ik deze receiver zoals onkyo eigen is, erg goed. Klinkt af en toe wel iets te schel maar dat valt bij te regelen. Bas en treble werkt eigenlijk alleen goed bij stereo.
Ben je hoogwaardige high end gewend en verwacht je dito geluid, is deze reciever helaas niet goed genoeg qua detail. Maar het is maar waar je tevreden mee bent. Qua surround is hij echt super en films komen goed je kamer binnen. Bij 5.1 surround zonder sub, raad ik je aan om toch een sub te kopen. Ik heb deze receiver in eerste instantie geprobeerd zonder sub omdat mijn zuilluidsprekers full range aankunnen. Echter komt de receiver dan niet helemaal uit de verf. Na aankoop actieve sub, viel me meteen het grote geluidsverschil op. In totaal een aanrader voor het midden segment en als je een echt goede receiver zoekt voor relatief weinig geld.

Handleiding is soms niet al te duidelijk bij het instellen, echter kun je met googelen een heel eind komen.
Qua instelling van crossovers bij mij:
fronts: 80 hz ( kunnen tot 20 hz aan volgens fabriek, maar verstandig is om veel hoger aan te houden)
center en surround ook op 80 hz.
Lfp van LFE staat bij mij op 120 hz. Heb 80, 90 en 100 hz geprobeerd, maar bij mij bevalt 120 hz het beste.
Dan worden de lage frequenties ook het beste naar de bas doorgestuurd wat het hoog en midden op de fronts, center en surrounds weer ten goede komen en daarmee ook de details van de weergaven.

boerm123 04-01-2014
Geschreven voor: Onkyo TX-NR626

Prima receiver. Geen High End qua muziek, maar voor film, video een super apparaat. Als je van goede stereo houdt en je bent high end gewend, moet je een stapje terug doen. Desondanks vind ik het geluid zeker niet tegen vallen. Mist alleen wat details maar voor het overige een goede receiver. Als je High end of audiophiel bent, ben je beter af met of een duurdere receiver of een aparte versterker erbij voor stereo.

Olgasimon 23-12-2013
Geschreven voor: Onkyo TX-NR626

20-11-2013 Aangesloten.Deze Receiver Onkyo TX-NR 626 gekocht bij BCC helemaal TOP. Films/CD/iphone/ipad/ipot ongelooflijk
geluid.Alles met wifi,geen mediaplayer meer nodig.Stream films vanaf internet op de TV.TOP beeld,7 kanalen en ikheb 5.1 erop aangesloten. een heel aparte ervaring TOP!!!!!

bertvanotterloo 16-03-2014

Hallo Olgasimon, je zegt dat je ook films kan kijken vanaf internet. Kan dat ook vanaf bv. een NAS waar films opstaan?
Bedankt voor je reactie.
gr Bert

HansRietveld 10-12-2013
Geschreven voor: Onkyo TX-NR626

Ik heb inmiddels de 3de Onkyo, ik wilde een receiver met internet radio , Ipod aansluiting en 7.1.

De vorige Onkyo's waren al uitstekend, maar wat is die Onkyo TX-NR626 weer een stap vooruit.
7 kanaals muziek is geweldig, over het filmgeluid maar niet te spreken. Het instellen was even wennen, te veel aan mogelijkheden en uitgebreide handleidingen kun je ook als nadeel ervaren. Maar als het allemaal werkt, geweldig!