Marantz SR7008

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR7008 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

LoLife 29-11-2015
Geschreven voor: Marantz SR7008

Deze receiver al ruim anderhalf jaar in mijn bezit. Upgrade vanaf een Marantz SR6001. Prima receiver met alle gangbare formaten aan boord voor zowel beeld en geluid in HD. Geluidskwaliteit (icm. Monitor Audio RS rondom + BK sub) is subliem. Warm geluid zoals gewend van Marantz en power genoeg voor zowel film als muziek in gemiddelde ruimte/woonkamer. Ook het instellen via verbeterde Audessey calibratiesysteem is goed te doen en stelt het geluid perfect af op de akoestische omgeving.
Ook meer dan voldoende aansluitingen, waaronder hdmi 1.4a (oa. ARC, 4k passtrough), dus voor de huidige generatie UHD-tv's en op de toekomst voorbereidt!

Minpunt: Een enkele keer is de receiver op protection mode gesprongen na uit- en inschakelen. Vandaar 'maar' een 8 voor duurzaamheid. Dit is echter op te lossen door even de stroom eraf te halen. Probleem schijnt vaker voor te komen. Hoogstwaarschijnlijk te gevoelige temperatuursensor oid?

Topreceiver!

Wilco72 12-07-2014
Geschreven voor: Marantz SR7008

Een aantal dagen geleden na het lezen van diverse reviews de Marantz SR7008 bij AVtrader.nl gekocht. De AV receiver heeft meerder zones waar je onafhankelijk van elkaar verschillen audio en/of video bronnen kunt gebruiken. Het inrichten is zeer gebruiksvriendelijk. Audio kwaliteit is subliem en het upscalen van video materiaal naar 1080P is zeer goed. De receiver kan t/m 4K upscalen. De receiver kan 9.1 aan en dat heb ik ook ingebruik. Het 9.1 geluid geeft een zeer mooie ervaring tijdens het kijken van blu-ray films. Het is nog beter dan de bioscoop!

John1971 15-05-2014
Geschreven voor: Marantz SR7008

Al een tijdje was ik op zoek naar een vervanger voor mijn Yamaha receiver. Niet omdat het moest, maar omdat ik graag een trede hoger wou. De Marantz trok me al een tijdje. Eindelijk dan toch de stap gemaakt om deze SR7008 aan te schaffen. En wauw wat een sound en vermogen. het geluid is in vergelijking met de Yamaha warmer en met veel meer detail. Aangesloten op KEF Q700. met van den hull the clear water. En ik ben dik tevreden over het gehele plaatje. Qau aanschaf een pittige prijs. Maar je krijgt er ook echt iets voor terug.

TaHo 21-04-2014
Geschreven voor: Marantz SR7008

Nadat mijn vorige receiver opeens de geest had gegeven, maar eens orienteren op een nieuwe. Mijn voorkeur ging altijd wel uit naar Yamaha of Marantz, vanwege de natuurlijke klank.
Aangesloten op 2 Monitor Audio GS10 kon de nieuwe aanwinst aan het werk. Verder nog aangesloten een center van monitor audio en twee wat oudere sony surround boxjes, die hoog nodig aan vervanging toe zijn. Verder nog een LED TV en een bluray van Philips.
In het begin viel het geluid echt vies tegen en heb zelfs overwogen om deze maar weer in te ruilen. Echter bleek er een foutje in de handleiding te staan bij het bi-wire aansluiten van de luidsprekers.
Bij de instellingen van het apparaat kwam ik hier gelukkig achter en toen ging er een wereld voor me open.
Wat een mooi geluid en stereobeeld. Luisterend naar Roger Waters, je gaat helemaal opnieuw luisteren.
Ook films zien er fantastisch uit en ook hier het geluid geweldig. Je zit er echt midden in, mede dankzij de Audesy, die alles keurig instelt.
CD en platen luister ik via de Pure functie. Zoals ik al eerder zei, een prachtig stereo beeld en er wordt geen noot vergeten.
Het enige wat ik nog niet heb gevonden is hoe het geluid van mijn samsung tv via ARC terug gaat naar de receiver. Met de smart tv wil ik nog wel eens naar youtube kijken en dat geluid krijg ik maar niet op de receiver. Als iemand daar nog een antwoordt op heeft, hoor ik het graag.

MarkSer 27-08-2015

Hoi Taho,

Wellicht dat je het zelf al gevonden hebt. Maar om tv geluid over de Marantz te krijgen moet je gebruik maken van een optischt kabel. Ik ben er ook een tijd mee bezig geweest.

success ermee.

flwfrank 13-06-2014

ik heb Bi-wire luidsprekers en ik ben nog op zoek naar een vervanger voor mijn Marantz PM16 die na 18 jaar het heeft begeven. Ik vind deze Marantz erg aantrekkelijk, heb hem nog niet gekocht omdat ik niet weet of bij deze receiver Bi-wiring mogelijk is. Nu ik je recensie leest, weet ik dat dit mogelijk is. Aan jou de vraag hoe je de aansluiting met je Bi-wire luidsprekers hebt gedaan

Johannes1983 22-02-2014
Geschreven voor: Marantz SR7008

Wat een geweldenaar is dit. Ik heb me lang georiënteerd, eerst op een Onkyo, toen op een Denon, uiteindelijk terecht gekomen bij Marantz. Toen nog getwijfeld tussen de SR 5008, 6008 of 7008. Het is de SR7008 geworden. Maar ik denk dat ik achteraf met een 5008 of 6008 ook blij was geweest. Het is allereerst de uitstraling en vormgeving. De SR 7008 heeft een extra display, dat vond ik mooier. Daarnaast beschikt de SR7008 over audyssey XT32. Alles klinkt zeer gedetailleerd strak en vol. Uiteindelijk valt of staat alles met goede speakers. Ik begreep van een kenner dat je uiteindelijke sound voor 80% wordt bepaald door je speakers en voor 20% door je versterker. Wat ik ook geweldig vindt zijn alle netwerkfuncties. Updates worden makkelijk geïnstalleerd, receiver is overal in het huis te bedienen via de app en de receiver speelt moeiteloos draadloos bestanden af via mijn ipad/iphone of youtube. Ook de internetradio is top, je hebt alle zenders van over de hele wereld tot je beschikking. De marantz beschikt over 3 zones. Zo zou je dus bijvoorbeeld speakers kunnen aansluiten in je slaapkamer, en vanuit je bed via de app muziek kunnen afspelen in je slaapkamer. Dit kan overigens eventueel gewoon tegelijk met een film die iemand anders afspeelt over de speakers in de woonkamer. Het enige nadeel vond ik de grote afmetingen wat overigens natuurlijk vooral iets is waarmee je van te voren rekening moet houden. 44cm breed, 18,5 cm hoog en 39,9 diep, maar bij de diepte mag je gerust 10cm optellen omdat er geen rekening is gehouden met de knoppen aan de voorkant en de aansluitingen aan de achterkant. Ik moest daardoor een aanpassing maken in m'n tv meubel, Maar dat heb ik graag gedaan voor deze topper. Kortom, ik ben erg tevreden.