Marantz MCR603

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz MCR603 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

HWA 25-06-2013
Geschreven voor: Marantz MCR603

Prachtig, compleet apparaat en zeer redelijk geprijsd. Mooi design, compact, talrijke mogelijkheden en met een meer dan uitstekende geluidskwaliteit — als je er tenminste een paar goede luidsprekers bij gebruikt. Zeer eenvoudig muziek streamen via AirPlay of gewoon vanaf je PC via Windows Media Player of bijvoorbeeld foobar2000. Werkt meteen volkomen probleemloos.
Alleen jammer dat de verbinding met je (WiFi) netwerk niet draadloos is en je dus nog een UTP kabel moet insteken.

henkdewitte62 07-07-2013

Welke speakers heeft u

Groetjes

HWA 13-07-2013

Luidsprekers die ik gebruik in combinatie met de Marantz: Chario Syntar 520.

RobertVeghel 12-11-2012
Geschreven voor: Marantz MCR603

Dit is een uitstekend apparaat voor iedereen die een goed geluid wil maar niet een full-size Hifi installatie neer wil zetten.

De vormgeving is erg mooi en compact en het geluid is erg goed.

Internet Radio, Airplay, DNLA werken allemaal zoals je mag verwachten van een Marantz.

De bediening kan wat mij betreft wel wat praktischer. Met het grote aantal Internet radio stations en de enorme muziek database die ik heb, wordt het belangrijk om snel door de menu's heen te kunnen lopen, en dat deze menu's ook onthouden "waar je was". Dit is helaas zowel op het apparaat zelf en op de ipad app, niet het geval.

Voor het apparaat is helaas (nog) geen android app (de app is er wel maar ondersteund de 603 niet) en Windows app.

RobertVeghel 03-06-2015

Inmiddels heb ik de M-CR603 al weer een paar jaar. Ik ben nog steeds erg tevreden over de muziek kwaliteit.

Ik had er eerst 2 Piega Tmicro-5's aan. Later 4 Tmicro-5's en een Piega Tmicro-sub. Met vier boxen moet je wel wat inboeten op klankhelderheid. (al hoor je dat alleen als je op en om 2 en 4 boxen probeert). maar ja dat snap ik wel als er maar 30w per box overblijft voor toch zo'n zware box.

Wat ik toch wel jammer vind is dat Marantz nog niet door heeft dat je ook de software voor wat oudere modellen door moet blijven ontwikkelen. Dit apparaat kan nog steeds niet via de Android app aangestuurd worden en nieuwe technieken zoals Spotify server werken natuurlijk ook niet (wel Spotify via Airplay)

henkdewitte62 09-07-2013

Hier is henk

Een vraagje welke speakers gebruikt

Ggroetjes

Fjall 12-02-2012
Geschreven voor: Marantz MCR603

Ik ben enorm te spreken over dit compacte apparaat. Hiervoor had ik een Yamaha componenten systeem, die erg veel ruimte in beslag nam. Helaas miste dit systeem de nodige aansluitingen en wilde ik erg graag draadloos kunnen afspelen.

Dit kleine apparaat van Marantz heeft het allemaal:
+ Mooie compacte vormgeving;
+ Zeer mooi en zuiver geluid;
+ Voldoende vermogen om een middelgrote tot grote ruimte te vullen met muziek;
+ Veel aansluitmogelijkheden.

Natuurlijk zijn er ook mindere punten, al vallen deze volledig in het niet bij de pluspunten:
- Omslachtig upgrade proces voor airplay. Enkele zoekpogingen op google leverde me wel een antwoord op, maar echt handig ging het niet.

De marantz receiver heb ik hier staan inclusief 2 compacte q-acoustics 2020i. Perfecte combinatie als je het mij vraagt.

Kortom geen enkele spijt van mijn aankoop. Normaliter review ik niet zoveel apparaten, maar deze is zijn recensie meer dan waard.

zeebra2 10-02-2012
Geschreven voor: Marantz MCR603

Deze receiver heeft geeft echt een geweldig geluid in combinatie met mijn Bose acoustimass 5 . Vooral de weergaven van het midden is sterk verbeterd.
(hiervoor gebruikte ik een Denon Receiver van 2 keer 35 watt)
Oorspronkelijk zouden de Bose luidsprekers ook vervangen worden, maar gezien het goede geluid wat er uit komt mogen ze blijven!!
Ik heb deze Marantz gekoppeld aan een Apple airport express. Hiermee is het apparaat draadloos. Deze combinatie werkt erg goed en, ook heel belangrijk, gelijk. Marantz aansluiten en direct internetverbinding. Er hoeft niets ingesteld te worden.
Het apparaat is net een zwitsers zakmes. Alles wat je verwacht zit er op, en veel meer dan dat.

brutus 12-05-2012

Even een vraagje; hoe zit het de hdmi aansluiting ? het geluid van de tv kan dat retour naar het systeem ? met een 1.4 kabel uiteraard. Of heb ik nog audio kabels nodig?

Gr.

Huib

Erik2205 09-03-2012

Er is nu een upgrade om direct via airplay af te spelen.

Heb zelf ook de Airport express aangesloten. Fantastische oplossing.
Internet radio geeft bij mij wel problemen. Meeste zenders niet beschikbaar.

Moet nog maar even studeren hoe e.e.a. te programmeren is

Stan1967 29-11-2011
Geschreven voor: Marantz MCR603

Mooi apparaat, misstaat niet in een designkamer. Alu behuizing en glanzend zwart van boven. Mooie warme klank en veel mogelijkheden op het apparaat. Wel goede speakers gebruiken. Ik heb Kef's Q5. Mooie combinatie. Had voorheen een NAD maar in 5 jaar te vaak kapot. Ik was klaar met NAD.Gekocht bij een topzaak in Tegelen.

Audi-O 02-09-2011
Geschreven voor: Marantz MCR603

Was op zoek naar Multimedia Receiver die zowel compact, veelzijdig maar ook goede geluidskwaliteit moest leveren. Veel met elkaar vergeleken en beluisterd maar ondanks de hoge prijs steekt deze Marantz CR-603 visueel en vooral geluidsmatig met kop en schouders bovenuit.

Ik heb een audiofiele achtergrond vandaar de eis voor een goed geluid, niet alleen bij CD playback maar ook van mijn muziekcollectie op mijn NAS server. Ik heb veel in het audiofiele FLAC formaat maar ook MP3 in hoge bitrate (320kB/s). Dit is een z.g. Network receiver hetgeen betekent dat ieder DLNA gecertificeerd apparaat direct herkend wordt. Naast network muziek streaming maar ik ook veel gebruik van mijn Ipod Touch die direct aangesloten kan worden op de voorzijde via USB ingang. Met de afstandsbediening kun je de Ipod bedienen en het amoled display geeft zeer duidelijk op afstand de muzieknummers weer. Ook handig is de gratis Marantz app voor ipod/iphone om via wifi de Marantz te bedienen! Echt cool om vanuit je luie stoel je muziekcollectie van PC of NAS server op je ipod te bedienen...

Ook heeft dit apparaat een optische ingang (denk aan PS3 etc.) maar ook een aparte LFE uitgang voor het aansturen van een Subwoofer. Dit laatste is bij het gebruik van goede speakers overbodig want wat de digitale versterker laat horen is werkelijk Fenomenaal!

Sluit de Marantz aan op full range speakers en zet je schrap voor een ongekende belevenis! Het geluid kan ik het beste omschrijven als warm, goede focus en plaatsing van instrumenten, vocals duidelijk op de voorgrond, alles goed in balans. katie Melua's Piece by piece tovert kippevel. Maar de grote verrassing zit hem in de ultralage bassweergave. Neem bijvoorbeeld ZZ Top's Viva las Vegas en de ultra lage bass golven bouwen een zeer diepe en grote druk op! Mensen die bij wel eens bij komen luisteren verbazen zich altijd als na het beluisteren het meubel opengaat en vragen: "eh... komt dat geluid uit dat kleine kastje???"

Dit apparaat heeft zoveel meer te bieden maar daarover is voldoende op het net te vinden. En wat betreft het vermogen: deze 2x 60 Watt draai je maar tot 40% open en dan staan de buren op je stoep...

Kortom een uitstekende goede koop die zijn gelijke ikn deze prijsklasse zoekt.

henkdewitte62 07-07-2013

Goedemiddag

Wat voor speakers gebruikt u ik wil de mcr610 aanschaffen

Groetjes

Henk

?

Roel0000000000 17-01-2011
Geschreven voor: Marantz MCR603

Heb het apparaat nu een paar weken in huis.Vooral gekocht vanwege
1 De ingebouwde internet aansluiting wat inhoud dat je internet en podcast radio hebt.
2 Het apparaat lekker compact is.
3 Een redelijk goed geluid kan produceren.

Er zit ook nog een DAB receiver op. Je vraagt je af waarom gezien het aanbod op internet. >3000 zenders Het apparaat doet netjes wat ie beloofd alleen wil internet radio nog wel s haperen in het menu. Volgens mij werkt het met windows software.. dus niet al te stabiel. Een keer opstarten lost het probleem op. Er zit er een favorite modus up waarop je je favoriete radio ( fm,internet etc) kunt zetten. Die is erg handig.
De rest werkt storingsvrij. Je moet er wel een paar fatsoenlijke boxen bij hebben anders is het zonde geld. Voor mijn huis tuin en keuken gebruik produceert het apparaat prima geluid maar ik kan me voorstellen dat audiofielen het geluid wat plat vinden maar dat heb je nou eenmaal met digitaal geluid.