Harman Kardon AVR 255

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon AVR 255 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

slbt 24-11-2009
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 255

Heb deze set zaterdag gekocht. De avr-255 icm de hkt11b set speakers.
Ik gebruik als settopbox een samsung hd ontvanger en als blu ray een LD BD 390.

Heb niets te klagen alleen dat ik de menustructuur zo onoverzichtelijk vind. Zoek me nu al een dag of twee naar de dimension en panorama instellingen.

verder had ik last van het ploppen tijdens het zappen en dat de geluidsweergave versprong tijdens een blu ray. Dit heb ik opgelost door de filter op de sub uit te zetten en voila. Geen geplop meer tijdens het zappen.

Slbt 02-11-2011

20-10-2011 set ging niet meer uit standby. Tweede keer dat deze opgestuurd is door mediamarkt. Zal mij benieuwen

RICHARDW82 18-11-2009
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 255

Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van de AVR 255 in combinatie met de HKTS 11BQ speakers. Ik heb de set met name aangeschaft om gebruik te kunnen maken van het zone II verhaal. Dit betekent in de woonkamer gewoon 5.1 surround en in de keuken heb ik de 2 extra speakers (let op moet je los aankopen) opgehangen. Ik moet zeggen dit systeem werkt super, het is mogelijk om in de woonkamer een film te kijken terwijl je vrouw in de keuken geniet van haar favoriete radio programma. Het grote voordeel is dat je alles onafhankelijk van elkaar kunt regelen zoals volume, treble, bass etc. kortom een super systeem. Alle verhalen over tikken/rare geluiden, slecht beeld etc is mij niet bekend. Het aansluiten en goed instellen heeft 6 uur tijd gekost maar het is de moeite waard. Ik heb een woonkamer van 95m2 en het vermogen is meer dan toereikend. Als ik het systeem op 70% van zijn vermogen heb staan is het echt niet meer mogelijk om maar enigsinds met elkaar te praten. Dus wil je geen gebruik maken van 7.1 of van zone II dan is mijn advies laat je niet gek maken en ga gewoon voor een lichtere en goedkopere versterker van HK. Stuur je aan op een echtscheiding, ruzie met de buren of een gehoor beschadiging dan zeg ik kopen deze set want het geluid is fenominaal. In mijn oren zelf vele malen beter dan in de bioscoop of met een concert. Bediening is even wennen maar als je eenmaal het menu door hebt is alles zeer eenvoudig te installeren. Aansluit mogelijkheden zijn er voldoende.

chillyyuri 17-09-2009
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 255

Na lang wikken en wegen uiteindelijk voor de AVR 355 gekozen ipv de 255. Hoofdzakelijk door de toch wel veel mensen die problemen hebben met de 255 en door de Ipod functie op de 355 met de bijgeleverde Bridge.

In eerste instantie zakte de moed me een beetje in de schoenen toen ik de dikte zag van de handleiding en het gebruikte vakjargon voor een leek zoals mij, maar viel allemaal reuze mee. Het on screen menu van HK is erg gemakkelijk en overzichtelijk en binnen een uur had ik alles werken. Nu nog beetje aan het fine-tunen om het maximale potentieel uit de receiver te kunnen halen.

Geluid i.c.m. de HKTS 11 is erg mooi vol en kraakhelder, ook bij maximaal vermogen. Voor een tussenwoning is dit echt meer dan voldoende.

Uiteindelijk bij Foka R-dam geslaagd voor 649 incl. de Bridge voor je ipod.

Arjen 17-08-2009
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 255

Mijn HK AVR 255 had wederom problemen (hij is al eens eerder gerepareerd vanwege een brommend geluid).

Alle HDMI-ingangen hebben last van een uitvallend HDMI-signaal (al vanaf het begin). Zowel bij mijn digitale TV decoder, blu-ray speler als multi media server heb ik last van het wegvallen van HDMI signaal gedurende enkele seconden, 1 a 2 keer tijdens het kijken van een film. De HDMI-handshake met de TV moet dan opnieuw tot stand worden gebracht. Ik heb niet het idee dat het door warmte komt aangezien het ook al aan het begin van de film kan gebeuren en het apparaat niet ingesloten zit.

Ik heb dit opgelost door alle HDMI rechtstreeks op mijn TV aan te sluiten en alleen de audio via optical/coax via de AVR 255 te laten verlopen.

Dit is natuurlijk niet de bedoeling van een AVR.

Daarnaast heb ik ook last van een ploppend geluid bij het wisselen van zender of input-sources. Ik heb de laatste firmware (AFW v0.96.1.1).

Dus weer terug naar de (internet)verkoper.

Vorige keer duurde de reparatie bijna 8 weken voor een bekende productiefout.

Op 1 juli verzonden en vandaag kreeg ik te horen dat ik een geheel nieuwe AVR 255 binnen 1 week ga ontvangen. Dit wordt dan mijn 3e AVR 255 (de 1e had ik binnen de omruiltijd teruggestuurd vanwege de brom).

Het is en blijft een mooi apparaat die je mist als ie weg is :-/

Belangrijk advies: koop altijd bij een officiele NL HK dealer!

Ik u zelf 04-08-2009
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 255

Deze nu 1 week binnen, incl met een HK dvd 29 speler en de Harman Kardon Cinefortune 7BQ.
Kan er heel veel over zeggen maar het is een super apparaat, alles klinkt gewoon verblufent. Eerst hadden we een jvc set maar dit is vele malen beter, het aansluiten en instellen vergt geduld maar dan heb je ook wat. En zeker voor het geld wat je ervoor betaald een genot en daarom niet verder zoeken...

mvg

Chris1978 12-03-2009
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 255

Ik heb in feb 2009 een avr 255 gekocht, in het begin niets aan het handje tot de vesterker flink moest gaan werken (even testen natuurlijk) ook ik heb daarna een tik via center en achterspeakers. Tevens hoor ik als het geluid uit of mute staat een brom. Heb contact gezocht met hk en vertelde mij dat er een software probleem in zit. Dit kan je zelf oplossen door software update via hk site http://www.harmankardon.com/product_support/ProductUpgrades.aspx?prod=AVR%20255/230&prodname=AVR%20255&Country=NL&Language=ENG&Region=EUROPE&ky=5EE3C187E5C1D0EE0D5389881E23382B. LET OP!! dit is alleen voor de avr255, als je een andere receiver hebt dan moet je op de site van hk kijken. Je kan in je systeem kijken welke software er op dit moment in zit. Druk op de knop avr (links onder op ab)druk dan 1234 enter of 1230 enter, dan krijg je in de display van de receiver een datum te zien (bij mij 16-5-2008) met daaronder AFW V0.46.3.1. Heb een nieuwe gekregen bij de winkel en daar staat 16-5-2008 en AFW V0.49.1.1. Dit is niet de juiste software. Als je systeem helemaal up to date is moet er staan

07-10-2008 03
AFW v0.95.1.1

MET ALLEEN DEZE SOFTWARE IS HET SYSTEEM UP TO DATE. Staat er ook maar iets anders dan is je software niet goed.
Je kan de reciever opsturen om te updaten (via je verkooppunt) je kan de receiver ook rechtstreeks naar ce repair te mijdrecht brengen (daar worden de producten van hk naar toe gestuurd) of je kan hem zelf updaten maar dan wel precies de uitleg van hk volgen en de juiste rs-232 kabel kopen.

Hafnium 09-03-2009
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 255

Deze receiver gekocht als begin van een nieuwe audio en video beleving. Dat is wel gelukt.

Sony 40W4000, PS3 en HP laptop allemaal met hun eigen HDMI verbonden. LCD weer met glasvezel terug naar receiver om zo ook weer 5.1 van NGC HD te gebruiken.

Ook gelijk twee extra boxen aangeschaft naar de HKS7 set. 7.1 geluid werkt uitstekend. 7x50W continu is alles wat iemand nodig heeft in een Jan Modaal huiskamer!

Ook laatst de meest recente firmware geladen met behulp van een USB-RS232 converter. Hiermee werden inderdaad die paar kleine onvolkomenheden verholpen. Nu valt het geluid niet meer weg, als de DVD of Bluray een tijdje gepauzeerd heeft gestaan. Bovendien zijn er ook allerlei achter de schermen wijzigingen, wat de duurzaamheid van het apparaat ten goede komt!

Het is een plaatje om te zien, gemakkelijk te installeren en te bedienen. Voor mij als beginnend audio en video leek een perfecte instapper voor een zachte prijs.

roydamgrave 07-02-2009
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 255

Ik heb de Harman/Kardon AVR255 nu sinds september 2008 in gebruik in combinatie met de HKTS11 speakers. De AVR 255 is aangesloten op een Samsung hd-ready lcd tv, en op de AVR 255 zijn 3 apparaten aangesloten: een Xbox 360, een Humax IR-5000C HD ontvanger een een Mediacenter PC. Alles werkt geweldig via de HDMI poorten!
Voor het bedienen gebruik ik een Logitech Harmony One, en ook dat werkt super. Tot nu toe nog geen enkele problemen gehad met het systeem, en waarschijnlijk heb ik nog lang niet alle functies gebruikt, maar ik ben nu al meer dan tevreden.

hondacrxcabrio 28-01-2009
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 255

heel goede versterker,in combinatie met mijn luidsprekerset van pioneer,heel warme klank,vooral voor de films,had daarvoor de onkyo tx-606sr gekocht,maar die was snel weer weg,ik vond hem te scherp klinken

Mafago 09-01-2009
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 255

Heb de AVR255 aangeschaft i.c.m. HKST11B boxen set en Panasonic BD35 Blu-ray speler en aangesloten op mijn Panasonic TH42PZ80 Full HD plasma en stuur dit allen aan met de Logitech Harmony 895 afstandsbediening.

Geluid en beeld zijn hemels, je moet er natuurlijk even voor gaan zitten om alles een beetje door te hebben maar zeer zeker een genot om in huis te hebben.
Alleen al vindt ik het design van de AVR255 een genot om naar te kijken.

Coen28 15-09-2008
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 255

De prestaties zijn goed en het design vind ik echt geweldig. Verder vind ik het apparaat dat makkelijk te bedienen en in stellen is. Jammer genoeg heb ik ook last van die brom/zoem als de receiver ongeveer 30 minuten intensief heeft aangestaan. Ik ga ook maar eens informeren bij mijn internetshop voor de genoemde service kit.

rina71 02-07-2008

heb sinds een paar weken de harman kardon AVR255
in gebruik en ben er erg tevreden over. (had hiervoor de AVR245 maar was geen HD receiver maar is ook een perfecte receiver).
vooral de DTS-HD en DOLBY TREU HD (wel tv en dvd via hdmi aansluiten op de 255)samen met de panasonic DMP_BD30 blu ray speler op een sony bravia (geen full hd)is het en genot om een film te kijken.
hij is misschien maar 7x 50 watt maar dat is wel continue. en hard zat.
min puntje is de belachelijk groote afstands bediening