Denon AVR-X2000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-X2000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Petertje V 23-12-2014
Geschreven voor: Denon AVR-X2000

Als audiofiel en ex-geluidsman kies ik altijd voor Denon... Deze keer de AVR-X2000 gekocht en ben zeer tevreden over de mogelijkheden qua calibratie en aansluitingen. Ik heb vooral ook gekocht voor de netwerkaansluiting (internetradio) en de vele HDMI aansluitingen. Samen met mijn B&W luidsprekers een perfect geluid. Afstandsbediening en de APP op mijn smartphone zijn ook erg handig. Enig minpuntje, ik mis een phono aansluiting en misschien de volgende keer toch iets meer power.... maar dat laatste is natuurlijk hoe ver wonen de buren bij je vandaan en wat kunnen de luidsprekers aan...

werk12 06-07-2014
Geschreven voor: Denon AVR-X2000

stereo geluid van de DENON erg goed mits de instellingen goed zij uitgevoerd en je het juiste materiaal kwa boxen hebt. klinkt soms net echt.super geluid dus

FrankH 15-10-2014

Ik ben toe aan een nieuwe receiver, en deze staat op mijn shortlist. Ik ben erg benieuwd wat je mist, dat staat niet in jouw "review", en ook niet in jouw reactie...

Wat mis je aan deze receiver?

Het enige wat ik zou kunnen bedenken, is het afspelen van video via USB of netwerk. Maar daar heb ik al een ander apparaat voor...

I-Know 07-07-2014

Mag ik vragen waarom je voor de mogelijkheden een cijfer 6 geeft???
Er zit alles op wat je kunt bedenken !
In mijn opinie heb je dan toch voor een verkeerde receiver gekozen of niet goed ingelezen.

werk12 09-07-2014

mss niet goed ingelezen, maar had waarschijnlijk een duurder model kunnen kopen met nog meer instellingen, maar dat kost ook meer geld. dus vandaar

I-Know 21-06-2014
Geschreven voor: Denon AVR-X2000

Heb een de laatste 5 jaar wat Onkyo receivers versleten, en had nu mijn zinnen gezet op deze Denon.

Mede omdat ik de blu-ray speler van dit merk in mijn bezit heb. De versterker ziet er mooi uit, maar wat ik zeer jammer vind, dat de front van kunststof is en niet van aluminium. Dit zou toch 10 sterren aan vormgeving waard zijn geweest.
Dit doet deze versterker echt een beetje teniet. Gelukkig functioneert hij er niet zeker slechter om!

De AVR-X2000 is niet compatibel met de HDMI 2.0 norm, is dit erg ? Niet echt. Voordat we echt allemaal over zijn op 4K en 18Gbit/s zitten zijn we tenminste 5 jaar verder! De 7 HDMI ingangen zijn voor mij meer dan welkom.

De nieuwe generatie Denons staan al te trappelen en komen volgende maand op de Nederlandse markt, Je moet dan echter wel de volle prijs betalen. Voor de AVR-X2100W betekend dit zo’n 300 euro’s meer neertellen voor een stukje moderner techniek, wat niet altijd automatisch betekend dat het ook beter zal zijn dan deze huidige generatie ;-)

Persoonlijk vond ik dit niet waard, het gaat mij om het geluid en dat ik via de Denon App alles kan aansturen, dit lukt prima.

De 150W gaan echt niet op geloof me, het zijn 7 x 95 hele watt’s!
Een sub is echt aan te bevelen omdat hij het laag beneden de 80 Hz in zijn ééntje niet gaat trekken. Maar ik denk dat een ieder wel een subje heeft staat! Dus geen zorgen.

Ook Airplay en Spotify werken goed, maar ik stream lekker flac bestanden vanaf mijn NAS. Dit klinkt werkelijk subliem over deze receiver.
Kortom je heb dus al met al, een zeer complete en goede versterker voor zeer weinig geld in huis.
Ik durf zelf zover te gaan, om te zeggen dat voor dit geld duurdere varianten het nakijken hebben.

Veel luister genot!

FrankH 26-12-2014

Met mijn vorige receiver (Onkyo TX-DS575) heb ik 15 jaar gedaan. Met mijn huidige (Onkyo TX-NR636) wil ik minimaal 10 jaar doen. Nu is 4K nog niet belangrijk, maar over 5 jaar wel. De ondersteuning van 4K is daarom voor mij wel een belangrijk pluspunt.

Echter, geluidskwaliteit is het allerbelangrijkst, en dat zit met deze Denon wel goed (ik heb 'm beluisterd).

martijn75 20-01-2014
Geschreven voor: Denon AVR-X2000

Erg blij met de aankoop van deze Denon AVR-X2000. Voor 350 euro een pracht receiver met wat prachtige extra's als Spotify connect.

Met behulp van Audyssey MultiEQ XT was het instellen van de versterker een fluitje van een cent, het geluid is dan ook geweldig vind ik.

Ben vooral blij met de (Android) App van Denon waarmee ik de receiver aan-uit kan schakelen, bron kan selecteren, luistermodus kan selecteren, kan switchen van TV naar internetradio of Spotify, etc. Werkt super! Eerst was de app wat instabiel, dit is bij mij verholpen door op de receiver de Automatische notificatie voor updates uit te zetten! Nu werkt het echt perfect allemaal.

Cisco decoder van Ziggo werkt ook zoals het moet, even selecteren en dan kan de versterker ook uit als je dat wilt als je pass-through hebt ingesteld. Mooie is ook dat wanneer het geluid van de TV via de receiver loopt, het geluid van de TV automatisch uit staat! Voorheen moest ik het geluid van de tv altijd handmatig uitzetten om galm te voorkomen.

Erg blij met deze aankoop en kan hem iedereen adviseren. Beste receiver koop tot 400 euro denk ik (zie ook WhatHiFi).

Ik heb nog 2 video's op Youtube gezet over de werking van de Denon App en voorbeeld Spotify, moet je even zoeken op "denon x2000 spotify"

martijn75 27-03-2014

Ik heb hem nog gekocht voor 343 euro begin 2014 bij hificorner.nl, nu overal 100 euro duurder zie ik. Je zou kunnen bellen of ze eentje kunnen leveren voor 343 euro. Maar dit is momenteel een van de weinige receivers waarbij Spotify gewoon goed werkt, was vast veel vraag naar en dat heeft de prijs opgedreven misschien.

merijn00 02-06-2014

329,- bij bobshop, zojuist besteld.... ben benieuwd.

jthzweers 23-02-2014

waar gekocht voor 350 euro

martijn75 06-02-2014

Hey wat zie ik nu, per 6 feb 2014 ineens 100 euro duurder!
Ik vond m al erg goedkoop voor 343,-

johan.14 24-02-2014

waar gekocht voor 350euro

cejezed 11-12-2013
Geschreven voor: Denon AVR-X2000

De eerste dagen erg blij met de receiver: prachtige manier om diverse inhoud te streamen, gecombineerd met een goed geluid. Handig om via apps op telefoon en tablet de receiver aan te kunnen sturen in combinatie met een NAS. Wel erg jammer dat de Denon app uitermate traag en onstabiel is, vaak frustrerend. Helaas na 6 dagen gebruik ook frustratie over de receiver: opeens is het volume van alle gestreamde netwerkbronnen erg laag, alleen goed te horen bij maximaal volume... dus terug voor reparatie. Al langer gebruiker zonder problemen van Denon apparatuur en dit is dus een grote teleurstelling...

harryT140E 02-06-2013
Geschreven voor: Denon AVR-X2000

Ik heb deze receiver nu bijna een maand. Ik wilde eigenlijk de Denon AVR-2313 aanschaffen omdat een vriend van mij deze een aantal maanden geleden ook had gekocht. Echter, bij Foka was deze niet meer leverbaar, dus werd het de opvolger die net op de markt is.

Na het uitpakken van de AVR-X2000 heb ik de Samsung Flatscreen TV, de Ziggo HD-Recorder/Decoder, de LG Bluray speler, het LAN, de 4 B&W CM1's, de B&W CM Center en de Klipsch RS-W10D sub aangesloten.

Het starten van de setup wizard en het doorlopen van alle stappen is een fluitje van een cent en had als resultaat dat alle randapparatuur vanaf het eerste moment waren aan te sturen. Internet radio werkte ook foutloos. De test cyclus voor het inregelen van de geluidsinstellingen kost wat tijd, maar daarna klinkt muziek en meerkanaals geluid (DD, DTS,DTS HD) ge-wel-dig! Het enige minpuntje is dat de achterspeakers wat hard doorkomen, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van wennen of gewoon handmatig terugtunen.

Ik ben geen audiofiel, maar het geluid klinkt warm en vol. Het enige dat ik nog moet uitzoeken is of ik bij ontvangst van twee-kanaals audio signaal de subwoofer ook erbij kan schakelen.

Na een update van mijn Logitech Harmony Touch kon ik de Denon AVR-X2000 ook bedienen met deze universele afstandsbediening!

Een aantal mogelijkheden (media-server, Apple Airplay) kan ik pas in de toekomst kan uitproberen. Echter na minder dan een maand in gebruik kan ik in ieder geval al wel vaststellen dat ik erg tevreden ben met deze receiver.

Zijn er nog nadelen en/of problemen?
Ja, er is een klein probleempje dat te maken heeft met HDMI audio en video pass-through van de Ziggo (Cisco) decoder naar de TV wanneer de Denon receiver in standby staat. Als tussenstijds een keer gewisseld is van HDMI input met de receiver aktief, en er teruggeschakeld wordt naar decoder->tv en receiver in standby, dan wil het nog wel eens voorkomen dat de Ziggo decoder bevriest en moet worden ge-reset. Nogmaals, een klein issue dat in de toekomst mogelijk nog een keer wordt opgelost door een firmware update op de Cisco decoder of de Denon receiver.

Gerard4800 05-07-2013

Hallo, Ik heb inmiddels ook een x2000 aangeschaft. De bluray speler, usb en internetradio doen het prima. Ik krijg alleen het geluid van de tv niet over de boxen. Ik heb een TV ontvanger van de KPN. (glasvezel). Ik heb deze ontvanger op de tv aangesloten met HDMI. De reciever heb ik aangesloten rechtstreeks op de tv met HDMI(ARC). Ik heb ook een analoge audio kabel van mijn KPN box naar de reciever. Maar welke analoge ingang ik ook probeer, geen geluid van de tv. Is dit op te lossen met een TOSLINK kabel? Verder heb ik alleen geluid uit de 2 front speakers. Bij het calibreren van de boxen deden ze het allemaal. Heeft u voor mij nog tips?
(Ik heb een nieuwe tv met 3x HDMI, waarvan 1 ARC)

Gerard4800 08-07-2013

Bedankt! Het werkt nu zoals het zou moeten.

harryT140E 08-11-2013

Geen idee hoe ik mijn review kan updaten, dan maar zo:

- bijschakelen subwoofer bij tweekanaals audio: ja dat werkt, kwestie van manual lezen!!

- Cisco decoder HDMI pass-through in standby mode: dit is een probleem met de Cisco decoder die Ziggo levert. Het werd erg storend dus ik heb voorlopig de decoder rechtstreeks aangesloten op de HDMI van de TV. Uit diverse berichten op het Ziggo forum lees ik dat dit te maken heeft met de HDMI handshake en dat de oplossing is om een (Konig) HDMI repeater ertussen te plaatsen. Ga ik nog een keer doen

Apple Airplay: werkt goed, jammer dat alleen audio wordt ondersteund. Maar ja ik heb ook een Apple TV dus dat is eigenlijk geen issue.

Media speler: Apple TV, werkt goed op de receiver.

Verder nog steeds zeer tevreden over de Denon AVR-X2000 receiver!

Dick360 18-08-2014

Hallo, ook ik heb deze receiver sinds kort in gebruik prima apparaat,en ruime instel mogelijkheden, alleen met de testmicrofoon om de speakers in te stellen gaat er wat fout! mijn linker surroundpspeaker is na de instelling duidelijk zachter kwa weergave.
Verder heb ik ook te maken met een wegvallend geluid op de ARC/HDMI in/output
(TV-AUDIO) van alles geprobeerd,maar krijg het probleem niet opgelost, ik luister dus (helaas) via de optische mogelijkheid,waardoor de HDMI functie voor TV-AUDIO opdat moment niet mogelijk is,dus ook hier waarschijnlijk firmware probleem?

harryT140E 06-07-2013

@Gerard4800,

het is eigenlijk de bedoeling dat je de HDMI output van je KPN decoder aansluit op de CBL/SAT input op de receiver en deze het (meerkanaals) geluid laat decoderen wat digitaal binnenkomt via HDMI. De receiver schakelt tussen de diverse HDMI inputs naar één HDMI ouput die wordt aangesloten op de TV.

Ik ken de KPN decoders niet, maar ik vermoed dat je de configuratie van het geluid ook even moet nalopen zodat beeld en (digitaal) geluid via HDMI output worden verstuurd. Er is op de receiver ook een setting dat de HDMI input voor CBL/SAT toch wordt doorgegeven als de receiver uitstaat. Werkt ook heel goed.

ikkeenjij36 24-05-2013
Geschreven voor: Denon AVR-X2000

Hallo sinds 23-5 deze geweldige receiver in bezit.Het is mijn 2e receiver na eerst een half jaar met een goedkopere van marktplaat gedraaid te hebben.
Deze receiver heeft zoveel mogelijkheden dat ik ze vast nog niet allemaal uit geprobeerd heb,maar zelfs voor een leek is deze makkelijk in te stellen.
Er draait hier een 5.1 surround set op te weten de taga harmonyV2 406 en heb nog ruim voldoende vermogen over.
Een absolute aanrader wat mij betreft.
O ja ik moest ook een ster geven voor duurzaamheid maar daar kan ik natuurlijk nog niks over zeggen na 2 dagen dus eigenlijk moet het gemiddelde nog een beetje hoger zijn.