Denon AVR-X1000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-X1000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Jarnoh_23 09-02-2014
Geschreven voor: Denon AVR-X1000

Sinds 2 maanden deze receiver in mijn bezit als opvolging van mijn 15 jaar oude Philips FR965 receiver, die geen HDMI uitgangen had. De eerste dagen totaal niet te spreken over het geluid icm mijn 20 jaar oude KEF q70/q50 speakers. Zo erg zelfs dat ik deze ingeruild heb voor een setje Dali Concept speakers. En van deze combi word ik wel erg blij :-)

Nog steeds aan het spelen met de diverse geluidsinstellingen. Niet altijd even enthousiast over de automatische MultEQ instellingen. Dus pas nog wel eens wat aan. Is ook een beetje afhankelijk van het muziekgenre.

Airplay en internetradio werkt fantastisch. Wel jammer dat alleen geluid via airplay wordt kan worden aangestuurd, maar geen beeld. Via mijn raspbarry is dat probleem ook opgelost.
Ook de Denon app werkt op zowel ipad als Android prima. Wel mis ik in de app de mogelijkheden om setupaanpassingen van de receiver te kunnen doen.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar dat ik tv kan kijken en gewoon lekker naar de (internet)radio kan luisteren. Ben er nog niet uit of dit met instellingen is te omzeilen, of dat dit technisch niet mogelijk is.

Vormgeving is persoonlijk, maar ik vind de receiver er prima uitzien.
Duurzaamheid is niet veel over te zeggen. Het is wel een hoog plastic gehalte. Geen lekkere alu draaiknoppen bv. Maar voor een prijs van 270 euro vind ik het veel waar voor mijn geld.

Al met al prima tevreden, al kom ik er nu achter dat Philips destijds zwaar werd onderschat. Jammer dat ze dit soort producten niet meer maken.

Skuotter 30-11-2013
Geschreven voor: Denon AVR-X1000

Prima receiver met een uitstekend geluid. Gekocht vanwege de airplay mogelijkheden. Bediening vanaf de ipad werkt perfect. Echter.....vanmorgen kregen we een melding dat er een nieuwe update beschikbaar is. Vanaf dat moment doet de receiver niets meer. Hij blijft hangen in de update en niets werkt meer. Waardeloos. Inmiddels volop gegoogeld en mogelijke oplossingen geprobeerd. Helaas...hij doet het niet meer. Via diverse sites kom je er dan achter dat dit vaker gebeurt. Terug naar de dealer is de oplossing. Dat kan toch niet waar zijn?! Inmiddels een mail gestuurd naar het servicecenter. Ik ben benieuwd of ik een goede oplossing krijg aangeboden.

Skuotter 01-12-2013

Vanmorgen naar BCC teruggegaan met de defecte receiver. Er werd totaal niet moeilijk over gedaan. Receiver werd direct omgewisseld voor een nieuwe. Klasse BCC!!

rumlo 11-07-2013
Geschreven voor: Denon AVR-X1000

Na 7 jaar een Denon 1905 gehad te hebben deze als opvolger gekocht. En dit is een zeer mooie opwaardering ,setup en instellen is kinderspel. Remote is zeer basic in de positieve zin.
Reciever ondertsteund alle gangbare fromaten incl 3D . Wel weinig aansluitingen en maar 2 analoge
dus niet voor iedereen geschitk. Denion remote app is onstabiel en allen voor de basis zaken geschikt.
al met al een aanrader voor een ieder die een basis AVR wil met mooi geluid voor een nette prijs.

JoFr 23-06-2013
Geschreven voor: Denon AVR-X1000

Uitstekende geluidskwaliteit. Ik heb deze receiver gekocht samen met de bluray-speler Denon DBT-1713UD. Deze combinatie heb ik gekozen vanwege zijn goede prestaties voor muziek cd’s: de bluray-speler kan namelijk ook SACD afspelen, en heeft hoogwaardige D/A convertor zodat zelfs je MP3’s goed klinken. Luisteren via ‘pure direct’ en inderdaad: geweldig. Ik heb er geen high-end boxen bij (Pioneer) maar stereo via de frontspeakers klinkt prachtig. Ook films geven goed beeld en uitstekend geluid over homecinema 5-systeem. Heb de receiver met kabel aangesloten op internet en dat is handig voor internetradio en vooral voor AirPlay vanaf iPhone en iPad. Minder handig is dat je voor beide apparaten aparte afstandsbedieningen toch wel nodig zijn. De remote app voor iPhone en iPad doet het helaas niet altijd.

Jh.tempelman 24-10-2013

Bij internet radio kan de tv uitblijven?

Groet splanky