Bose Companion 5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose Companion 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Nico 30-12-2017

OK, maar OK wel minder OK dan gewoon een paar goeie speakers

Geschreven voor: Bose Companion 5

De 2.1 van Bose linkt echt behoorlijk goed, maar ik heb de Bose Comp. 5 nu in mijn woonkamer naast een paar Rega RS 3 speakers staan. Ik moest even goed wennen aan het verschil en -eerlijk is eerlijk- de Rega's zijn 3 keer zo duur, maar dan moet het gekunstelde geluid van Bose het echt afleggen tegen het simpele stereo geluid van een goeie versterker met een paar fatsoenlijke speakers. Voor je computer met games en films met boem en knal is de Bose set echt ok. Voor muziek missen er teveel middentonen.

Pluspunten

• stevig gemaakt
  • games en film
  • mooie vormgeving

Minpunten

• best prijzig
  • geen wifi, veel snoer.
  • kan niet uit

Davennep 09-08-2013
Geschreven voor: Bose Companion 5

De Bose Companion 5 en de Companion 3 heb ik en ze zijn echt fantastisch. De Companion 3 heb ik al 2 jaar en het geluid is zo sprankelend en vullend echt ongelofelijk mooi en helder. De tevredenheid over de Companion 3 was de reden dat we nu de 5 hebben aangeschaft en die is weer een stap beter!

Ik heb altijd gezworen bij het klassieke audio systeem met grote speakers (en ik ben een echte muziek liefhebber en luisteraar) maar sinds ik de Companion aansloot op mijn Apple Imac heb ik geen gebruik meer gemaakt van mijn audioset. Ik kan alleen maar zeggen dat ondankt de hoge prijs het dubbel en dwars waard is om deze set te hebben, wat een perfect geluid!!

Idere keer als we bezoek krijgen zet ik muziek op via Spotify en luisteren we met vrienden aan de eettafel naar de muziek en steeds krijg ik complimenten over het waanzinnige volle en heldere geluid dat de speakers produceren.

Ja, ik ben een echte enthousiaste gebruiker van Bose en raad het iedreen aan.

mindfreek 08-03-2013
Geschreven voor: Bose Companion 5

Ik heb dit product gekocht omdat ik al een bose around ear koptelefoon had. Ik vond deze hartstikke fijn en besloot de beste pc speakers van bose te proberen. Het geluid is werkelijk geweldig, vooral ook erg vullend. Je voelt alsof je er echt in zit, omringd door geluidsgolven. Bij films heb ik niet echt het idee dat het surround sound is, maar geluid lijkt wel van zijdelings te komen.
Duurzaamheid geef ik een negen, omdat ik weet van de apple winkel bij ons in de buurt, waar de aansluiting van de control pad erg gemakkelijk kapot is gegaan. Deze is niet heel erg sterk.

Verder echt een aanrader!

Dhr_J-W 15-03-2011
Geschreven voor: Bose Companion 5

Bose Companion 5 ongeveer anderhalf jaar geleden aangeschaft na een demonstratie in de winkel. Het geluid was veel beter dan de andere setjes die aanwezig waren.
Thuis aangekomen was de aansluiting zeer makkelijk, de installatie ook en met een film proberen was het geluid net zo goed als in de winkel.
Nu, na anderhalf jaar, heb ik nog steeds met plezier mijn boxen aan, is het geluid nog steeds uitmuntend en verder geen enkele problemen mee gehad.
Is een hele smak geld, maar dan heb je ook wat!

Bas-Bose 19-11-2010
Geschreven voor: Bose Companion 5

K heb het Bose Companion 5 setje een tijdje geleden bij Dixons gehoord en was eigenlijk meteen verkocht.
Eergister heb ik hem dan gekocht, op mijn kamer geplaatst, filmpje op de pc opgezet...tjonge jonge wat een geluid, als je het licht uit doet en een fatsoenlijk pc beeldscherm hebt is het net alsof je in een bioskoop bent.
De speakers zien er fantastisch uit, voelt stevig aan, ruis heb ik ook als de boxen aanstaan maar de pc niet. dit komt waarschijnlijk doordat ik ze op een verlengkabel met meerdere stopcontacten aangesloten heb.

MJGR 08-11-2010
Geschreven voor: Bose Companion 5

Ben nu ongeveer een half jaar in het bezit van de Bose Companion 5. Ik heb toch wel een tijdje getwijfeld voor de aankoop omdat het toch een redelijk bedrag is. Ik heb nog geen minuut spijt van mjn aankoop. Het geluid is echt top!

Ook de bediening is zeer makkelijk, licht aanraken voor aan/uit en draaien voor harder of zachter. Ook het aansluiten is makkelijk, soepele kabels die makkelijk in te pluggen zijn.

Voor diegene die net dat tikkeltje meer muziek willen raad ik hem zeker aan.

FvdR 28-09-2010
Geschreven voor: Bose Companion 5

Prima set, makkelijk aan te sluiten via USB. De levering via Dynabyte was prima geregeld en snel. Geluid is uitstekend en geen last van ruis of andere storende geluiden. Wat wel tamelijk irritant is, is dat de set zichzelf automatisch op 'dempen' zet en je handmatig (kort) op de (volume)knop moet drukken om er weer geluid uit te laten komen als je dat wilt. Zit je net en mag je weer opstaan omdat je dat even vergeten was. Dat een set in deze prijsklasse niet in staat is zelf te herkennen dat er een geluidssignaal actief is, is ronduit slordig te noemen.

Joey Schaar 22-04-2010
Geschreven voor: Bose Companion 5

Ik had vandaag deze set gekocht en was er in de zaak waar ik hem kocht echt te vreden over.

Ik liep door de zaak, eigenlijk voor iets heel anders tot ik langs deze set in DEMO versie liep.

Ik liep er langs en hoorde het geluid dat er uit kwam en toen ging ik gelijk weer in z'n achteruit om te kijken wat het precies was.

Als eerst moet ik zeggen dat ik het er MOOI uit vind zien.
De vormgeving ziet er weer netjes bose uit.

Het geluid op dat moment in die winkel klonk prachtig. Mooie bas, goede tonen.

Toen wilde ik de set kopen, man ging zoeken naar een doos in het magazijn en daar lagen ze niet meer. Er was alleen nog een set in doos die onder de demo set lag. De doos zag er een beetje toegetakeld uit maar ach, ik geloofde het wel.

Ik race op me Vespa naar huis, de doos paste precies tussen me benen dus was wel een voordeel, en toen de trap op gestormt, boven aan gekomen gelijk de set uitgepakt en aangesloten op me laptopje.

Het klonk nog steeds goed, ik zet hem wat harder, nog wat harder en harder.. Totdat ik merk dat alleen de tonen harder klinken en de bas halverwegen stopt.....

Het geluid is prachtig mooi zolang je het volume niet harder zet dan op de helft.

Mijn volume staat altijd harder dan op de helft.

Ik heb veel liedjes getest en gedaan, maar de bas werd helaas niet beter.

Ik moet dus helaas zeggen dat ik er niet tevreden over ben zodra je de volume op meer dan over de helft zet. Zodra je over de helft komt gaan alleen de tonen nog omhoog en raak je de bas kwijt...

Het is een top set voor mensen die niet echt keihard blazen met die muziek maar aangezien ik dat wel altijd doe moest ik hem terug brengen.

Ik overweeg nu de Bose 123/321 ik weet de exacte benaming niet of een Harman kardon.

Dat zijn 2 heel andere sets, maar wel aansluitbaar op waar ik het op aansluiten wil.

Al met al wil ik kwijt dat de Bose speaker set erg goed klink ( Heel erg goed ) zolang je het volume tot de helft houd. Naar die helft ongeveer raak je de bas kwijt maar klinkt het geluid wel nog steeds bloed zuiver.

Jammer van de bas, maar we zoeken verder.

Joey Schaar van uit Amsterdam.

robinkoe12 21-09-2009
Geschreven voor: Bose Companion 5

Kijk er zit super geluid in.. mensen zeggen wel je betaalt voor het merk.. daar ben ik het een klein beetje mee eens.. neem nou de z2300 of de z5500 dat zouden de beste van logitech moeten zijn.. de z2300 klink wel voor 175 euro en de z5500 voor 250 euro ook wel.. nou de companion 5 hij klinkt veel beter en is iets duurder.. 400 euro en ze klinken veel beter.. als ze nou 300 a 350 euro waren zou je niet voor het merk betalen...

bonito069 30-05-2009
Geschreven voor: Bose Companion 5

Mijn oude Camebridge Soundwork begon wat kuren te vertonen, en dat mag ook wel na meer dan 10 jaar trouwe en eerlijke dienst. Ik hoorde per ongeluk deze set van Bose bij een groot winkelketen, en wat een geluid zeg; probeer maar ook eens een oud MP3tje en er gaat weer een wereld voor je open.

De installatie is simpel en eenvoudig, even rustig de handleiding doorlezen en plaatsen maar.

Ik weet dat het geen goedkope aankoop was, echter ik vind het zijn geld meer dan waard.

En zoals al eerder gezegd, over smaak........., maar ik vind het een topsetje.

Bonito

JW17 22-05-2009
Geschreven voor: Bose Companion 5

Prima set, geluid is prettig en goed te regelen met de losse volumeregelaar. Klopt, ik vind ook dat het oog ook wat wil... dit is gewoon een mooi set en het geld zeker waard! De installatie verloopt makkelijk, de aansluitinstructies zijn heel duidelijk.
Ik heb er geen spijt van!
JW

richard audio 13-03-2009
Geschreven voor: Bose Companion 5

Zeker wel het geld waard.

Heb lang gezocht vanwege het enorme prijsverschil tussen de speakers,maar ben toch voor de Bose Companion 5 gegaan.

Neem nou alleen maar het design,het oog wilt toch ook wat.
En het geluid is voor een 2.1 systeem gewoon het geld waard.

Ik doe veel met muziek en heb altijd een versterker met monitor speakers op mijn imac gehad.
Nu de versterker niet meer naar behoren werkt ben ik over gestapt naar een 2.1 systeem.
Dit scheelt gewoon een berg ruimte op mijn bureau.
Een 2.1 systeem heeft vaak de neiging om teveel hoog en laag te laten horen,en mist vaak het midden door de kleine speakers.
Ik vindt dit bij de Bose Companion 5 het minste opvallen vergeleken bij de meeste 2.1 systemen.
Daarom zeer tevreden en zeker het geld waard.

Het is wel zo dat iedereen een eigen smaak heeft en ieder het geluid en vooral muziek,dus emotie op zijn eigen manier waar neemt.
Over smaak valt niet te twisten.

Een muziek liefhebber.

bennyboy12345 01-01-2009
Geschreven voor: Bose Companion 5

Absoluut geweldig! Zeker het geld waard. De 5.1 simulatie blijft natuurlijk subjectief, maar dat is niet waarvoor ik deze set heb aangeschaft.
Ook aan de bouwkwaliteit en materiaalgebruik merk je direct dat je met een high-end product van Bose te maken hebt.

Wat mij betreft geld zeker waard.