Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC (Canon)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC (Canon) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Ger Cornelissen 18-02-2012

Ik heb de lens 50-200 van sigma gekocht heb zitten dubbe tussen de Nikon 55-200 Ik vind de Nikon een en al plastic De sigma maakt mooie scherpe fotos in je voeld dat je wat in je hand hebt. Sigma

moonbase 19-01-2012

Ik heb deze lens ter vervanging van mijn nikon kitlens gekocht (18-55 ). Wat opvalt is dat bij dezelfde instelling, iso waarde, sluitertijd en diafragma de foto's met de sigma beter belicht en getere kleuren geeft. de autofocus maakt wat geluid maar is redelijk snel. door het grote zoombereik is deze lens voor veel doeleinde bruikbaar. Ik haal deze lens niet meer van de camera, wat ook beter is voor de censor.

a.post12 06-07-2010

Deze Sigma 18-200 besteld voor gebruik als vakantie lens.
Nu enige dagen in gebruik.
De eerste testen vielen wat tegen, de focusering is niet erg precies op mijn Canon 20D.
Een tweede keer autofocus geeft vaak een ander resultaat.
Nu heb ik gedaan waar de lens voor bedoeld is, tourist gespeeld in mijn woonplaats Haarlem.
Lopend door de stad foto's maken van gebouwen, details van gebouwen en de omgeving.
De uiteindelijke resultaten vallen niet tegen, mooie duidelijke groothoek opnamen, zonder opvallende onscherpte of vertekening, ook de foto's tot zo'n 70mm komen er zeer fraai uit.
Inzoomen tot 200mm geeft duidelijk minder scherpte, tot zo veel minder dat mogelijk het croppen van een op 60mm gemaakte foto beter resultaat geeft.
De camera ingesteld op AV, diafragme F8 tot F11, waar volgens de diverse professionele reviews de beste prestaties verwacht kunnen worden.
Al met al valt het objectief wel mee, zeker gezien de prijs, onder de 200Euro.
Maar niet geschikt voor kritisch werk, op de Canon is de focus onbetrouwbaar.

dennis67 15-11-2009

ik heb uiteindelijk de 50-200 hsm os gekocht deze lens is aug 2009 uitgebracht,maar deze na tvier weken terug gebravht vanwege zijn tergend langzame zoemen wat doorgaans met een hsm veel sneller moeten heb hem met andere 50-200 hsm os getest in de winkel waar ik hem had gekocht en die was ook zo langzaam vervolgens een 18-50 gewoon en een 18-200 geprobeerd en dat ging vele malen sneller de verkoper snapte er ook niks van en zij dat het misschien kwam omdat ik een canon 400d had die de focus aansturing voor nw lenzen niet aankon.heb toen toch maar de 18-200 gekocht en absoluut geen spijt van sterker nog ben er veel blijer mee.nog geen kontakt met sigma gehad maar ga dit nog wel doen is erg vreemd dat probleem er is

Arjen67 28-07-2009

Gezien de prijs-/kwaliteit verhouding is dit een zeer antrekelijke lens. Ik sluit me aan bij de laatste twee beoordelingen.
Het is echt een prima keuze voor de beginnende fotograaf die graag met maar 1 lens op pad gaat.

simonstender 25-07-2009

Zojuist deze lens gekocht als vervanging voor mijn canon 18-55 kitlens voor mijn eos 400d.
Een wereld van verschil! Heldere kleuren, groot zoom bereik en dat met een relatief klein formaat lens.

Scherpstellen gaat sneller dan op mijn 70-300mm Tamron om maar niet te spreken over de kitlens.

densus 24-07-2009

sinds enkele dagen gebruik ik deze lens met een zeer aantrekkelijk zoombereik,uiterst soepele werking met scherpe en ondanks de relatieve kleine diafragma opening toch lichtsterke lens,op een ouder type Nikon D100,aanbevelenswaard,overigens ben ik zeer tevreden van de leverancier,Digitalstreet.nl BV,met goede communicatie en super-snelle levering en goede prijs.

danny47 22-07-2007

Ik heb de sigma lens gisteren gekocht en het is een hele verbetering dan de zoomlens die ik eerst had, dus het is maar wat je gewend was, wat er al eerder werd gezegd, het kan beter en vooral ook duurder.
maar goed het gaat om de lens en die is voor mijn eos 350D supper, mooie kleuren en behoorlijk gedetailleerd, kortom als je lenzen van 1000,- euro gewend bent en beeldstabilisator, dan is dit natuurlijk minder, maar deze prijs een uitstekende lens.

mgimau 05-06-2007

Heb deze lens op een 350D getest gehad. maar was verre van tevreden over deze lens. de standard kit lens 18-55 was t.o.v. van deze lens vele malen beter in kwaliteit.

1: scherpstellen gaat traag en moeilijk
2: scherpstelpunt wordt vaak verkeerd genomen
3: beeld is alleen scherp op het centrale punt direct eromheen wordt de foto al behoorlijk wazig (onscherp)
4: kleuren vond ik niet evenwichtig (leek meer blauwig)
5: binnen foto grafie waren de foto's erg donker (ondanks dag licht) met flits al gauw overbelicht
6: het laatste stuk zoom bereik van van 130 - 200 is weinig merkbaar. twijfel over de echte 200 zoom
7: veel bewogen foto's als het object al maar iets beweegt

Voor de rest voelt hij wel degelijk aan en heb je een groot zoombereik (alleen het laatste stuk zoom is nauwelijks waarneembaar)

Binnen een week terug gebracht naar de winkel en een Canon 17-85 USM IS aangeschaft. na verschillende lenzen te hebben getest in de winkel. kwam deze samen met de 28-135 (maar hier miste je wel iets van het groothoek bereik)

de 18-85 is een schitterende lens. scherpe foto, kleurbalans goed. super snel scherpstelling. contrast goed. alleen in de 17mm stand wat vertekening maar niet storend (de 18-55 kitlens heeft het veel meer). zoombereik is meer dan voldoende, het veschil met de 18-200 valt reuze mee.

Wil je kwalitatief een goede lens kies dan voor een canon lens.

wil je een goede alround lens dan is 18-200 een goed alternatief.

Apache1 31-05-2007

Deze lens voldoet op alle gebied aan mijn wensen...hele goede zoom en zeer scherp.Echt een aanrader.Zeker als reislens een aanbeveler!

Erik Slagter 30-05-2007

Er is wat vertekening op bepaalde zoom-afstanden, maar in de prakijk heb ik daar nog niks van gezien, alleen op referentie-foto's met kruisen en lijntjes.

Verder is er wat chromatische abberatie op de uiterste zoom-afstand, dit zie je echter alleen als je de foto nog eens digitaal gaat inzoomen. In uiterste zoom geen diagfragma onder de 10 gebruiken, dan wordt de CA meer uitgesproken.

Mijn oordeel: voor z'n zoom-bereik EN prijs een prima lens. Verwacht geen professionele foto's, maar meestal toch mooi genoeg. Wil je beter dan dit dan moet je een kleiner zoombereik nemen EN meer betalen.

Ik heb (nog) geen problemen gehad met scherpstellen.

RSteve 27-03-2007

Ik had eerst een Nikon 18-70, wilde meer zoom ben bij Sigma terechtgekomen door prijs/kwaliteitverhouding.
Vind deze echt beter en scherper dn mijn 18-70, ben er erg blij mee

Markz 11-02-2007

Deze lens nu zo één jaar in bezit op mijn Canon EOS 350D. Zoombereik in combinatie met het betrekkelijk klein formaat lens is heel prettig. Ideale reislens!

Voor foto's binnen kom ik vaak erg snel licht tekort en moet snel geflitst worden (altijd jammer). Bovendien heb ik vaak problemen met het scherpstellen met autofocus en dus onscherpe foto's.

Ik overweeg de aanschaf van een professionelere Canon lens in de L-serie.

Henk1225 26-08-2006

Mijn lens nu 3 wk in bezit. Heb hem op mijn vakantie aardig uitgeprobeerd.
Zelf vind ik hem vergeleken met mijn oude nikor lenzen erg traag met scherp
stellen.
Zelf ben ik er nog niet helemaal uit of hij wel goed scherp is.
Met mijn oude nikor lenzen lijkt het wel of ze scherper zijn.
Maar moet dat nog een goed gaan verglijken met de zelfde foto's .
Voor de prijs vind ik het zeker geen slechte lens, alleen zijn de testen erg
verschillend.
De ene keer lees je dat de sigma er beter uit komt en de andere keer weer de
nikor.
Maar goed het prijs verschil is altijd nog de helft

ceescanon 09-08-2006

Ik gebruik deze lens nu een half jaar. Eerst op de canon EOS 20D en nu op de
EOS 30D. De lens maakt echt haarscherpe foto's. Ik heb al veel macro foto0s
geschoten van insecten en zelfs 1:1 gecropt zijn ze nog erg scherp. Het grote
zoombereik is ideaal. Heerlijk voor als je op pad bent, maar het scheelt ook
vaak lenzen wisselen. En, hoe minder je lenzen wisselt, hoe minder stof op de
sensor.