TomTom XXL Classic Western Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom XXL Classic Western Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

tomtom65 20-07-2015

de tomtom XXL is voor me een fijn model werkt goed
En heeft me nog nooit in de steek gelaten
Maar wat belangrijk is dat je zelf verantwoordelijk bent
Voor de route dus altijd goed opletten zeker bij nieuw aangelegde wegen wil wel eens misgaan
Update en hij is weer oké

Groet
GH

dbloemen 22-01-2013

Aanvulling op mijn vorige review
- de zuignap werkt erg lastig, vooral als je een schuin raam hebt
- accu is na een tijdje liggen erg snel leeg. Met de oude One had ik hier nooit last van
- schermgevoeligheid is slecht. Je moet echt hard drukken op het scherm
- geluidskwaliteit is stukken minder dan de One

dbloemen 04-10-2012

- duidelijk, scherp en groot scherm
- rijbaanondersteuning
- flitsmeldingen
- zuignap vast aan het apparaat
- bij gebruik USB kabel wordt apparaat ook opgeladen (was bij de oudere modellen niet zo. Je hebt geen aparte lader nodig)
- lichter

Min
- slechte geluidskwaliteit
- zuignap lastig vast en los te draaien. Laat snel los van het apparaat
- geen los SD kaartje
- updaten is lastig in vergelijk met oude TomTom Classic (heb hier bij het updaten de afgelopen 5 jaar nooit een probleem gehad). Liep vast wegens ruimtegebrek. Dit bij gebruik via officele weg met TomTom Home! Dus backup teruggezet. Daarna de kaart van WestEuropa via Tom Tom Home handmatig verwijderd en toen via TomTom Home de update weer uitgevoerd. Toen ging het wel goed. Voor een beginnende gebruiker is dit niet te doen. Erg slecht. Dus zeker vaak een backup maken!

Voor zijn geld is het op zich een prima apparaat.

Ger0310 12-07-2012

een rampje in zakformaat. Een goede software,maar slechte behuizing. Tot tweemaal toe een gebartsen scherm wegens instabiele ophanging, Ben in de clinch
over de garantie Beide keren was het toestel nog geen week oud!

michaeldegroot23 08-06-2012

In het begin tevreden echter na het updaten ging het fout. Kreeg het apparaat niet meer aan de praat (zoals ik hieronder helaas nu vaker heb gelezen).

Ook had de accu het na een paar maanden al begeven, kon niet meer aan zonder aan de stroom te liggen en dit is natuurlijk niet wat ik had verwacht van een dergelijk systeem (weet dat dit bij geen enkel merk optimaal is maar dan nog vind ik 3 maanden erg kort).

Ook word ik vaak via kleine, achteraf gelegen wegen gestuurd, dit wel goed ingesteld maar blijkbaar zijn die routes de snelste/kortste.

Geluid is daarentegen prima en natuurlijk ziet het systeem er aan de buitenzijde prima uit.

Bauke264 17-04-2012

De TomTom XXL Classic werd snel en volgens afspraak geleverd. Goed verpakt en keurig op tijd. Het voldoet aan de opgegeven mogelijkheden en werkt perfect. Geen flauwe dingen aanwezig, gewoon doen waar het voor gemaakt is: navigeren. Kan niet beter, prima winkel. Zal de volgende keer er vast weer gebruik van maken.
BvdW264

A. Agema 28-03-2012

Ook ik heb hetzelfde probleem na net een jaar en een paar maanden. Apparaat met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Start wel op maar komt niet verder dan het beginscherm. Uiteraard de helpdesk gebeld. Helaas deed die of ze nog nooit van dit probleem gehoord hebben. Althans, ze hebben daar met geen woord over gerept. Sterker, ze reageerden zeer verbaasd over dit probleem.

Wel hebben ze me vele uren zoet gehouden met het tot tweemaal toe formateren en opnieuw installeren van de hele handel, uiteraard zonder enig resultaat. Daarna bood men ook mij aan om het apparaat te laten repareren van € 95,--!

Pas daarna bleek tijdens het googelen, uit andere reviews en uit de reviews alhier dat dit een bekend euvel is. Waardeloos dat de helpdesk van TomTom me daar niet op gewezen heeft. Had me bele uren onnodig werk gescheeld! Daardoor toch maar liever naar de concurent.

A. Agema

DexterXL 07-04-2012

Misschien een bekende tip!!
Dan zet je toch gewoon je back-up weer terug? die heeft nog de oude software....of heb je geen back-up
gemaakt???
Hier werkt hij prima na de laatste software update, dus geen garantie dat ze allemaal stuk gaan!!

hans Adam 12-03-2012

Als het apparaat heel blijft, heb je hier wel een mooi apparaat aan, echter blijkt na een jaar en twee maanden, na een Update de tomtom xxl te blijven hangen na een nieuwe opstart.
dit blijkt bij meerdere apparaten te gebeuren, en tomtom geeft hierop alleen het advies om het apparaat te laten repareren voor 95 euro. en meer.
inmiddels over gestapt naar een MIO, tomtom denk dat de HD stuk is echter kan ik alles gewoon laden zoals muziek en andere data, en geeft mijn computer geen grote fouten in schijf controle door Windows.
er zit iets goed fout in de software van TomTom na de Update die de boel verziekt.
er zijn al meerdere personen met het zelfde apparaat die dit euvel hebben gekregen.
geen beste aankoop dus. zelfs niet in de uitverkoop.
jammer.

RB te V 07-01-2012

Ben het lang niet altijd eens met de aangegeven route.Ben redelijk bekend met het wegennet in Nederland en heb vastgesteld, dat de XXL (maar ook de vorige TT's)niet altijd de meest praktische route nemen.

PBteA 04-10-2012

Dat komt omdat een tom tom altijd zo snel mogelijk naar de snelweg gaat, dan zo lang mogelijk op de snelweg blijft en dan naar de eindbestemming.
Indien je bekend bent met de weg, weet je de sluipweggetjes. Of je weet dat je ook bijv een centrum ring kan nemen, of wat dan ook. In ieder geval: met een tom tom kom je wel op je eindbestemming. Wellicht niet met de meest super snelle route, maar ver ervanaf zit hij niet.

Roel72 09-01-2012

Je zou mijn moeder kunnen zijn....weet het ook altijd beter.. :-) Veel plezier ermee !

WimR48 29-06-2012

Mij overkomt het regelmatig als ik van A naar B rij krijg je een andere route dan van B naar A.