TomTom XL Classic Western Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom XL Classic Western Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

robke66 02-10-2015

De oplaadkabel is nu al bij het stekkertje aan het beeldscherm kapot.
Kabeltjes liggen bloot en de kans zit er dus in dat mijn Tom Tom op korte termijn niet meer oplaad dus functioneert !
Voor de rest een eenvoudig en simpel te bedienen apparaat.

collin huijgen 14-07-2013

Vorig jaar december voor verjaardag gehad. Oude tt had na jaren dienst de geest gegeven.

4x gebruikt en de 5e keer met in de houder klikken, wat zelf al waardeloos is, barste het scherm.

schade van buiten af volgens TomTom dus kan m mooi zelf maken...

Voor mij geen tom tom meer en volgende navi word er 1 die je wat makkelijker in de houder kunt doen, zoals de originele tom tom

buttlight 30-05-2013

Werk goed in auto.
Fiets en voetganger in steliing klop geen moer van. dus niet voor fiet gebruiken. din stuurt je zo autoweg op. of laat je 10 km om fietsen.
maar auto kaart klopen uit steken.
geluid is uit steken.

Joos00 27-01-2013

Technisch voldoet de TomTom Classic wel. Qua gebruikersgemak vind ik TT onder de maat.
Wat ik bijv. nog steeds knullig vind is het navigeren door de menu's. Vaak geen mogelijkheid tot annuleren/scherm terug.

Kompas ontbreekt, vond ik bij vorige TT zeer handig. Het Kompas kun je naar je eindbestemming kunnen laten wijzen met de afstand hemelsbreed, ... Leuke info.

Geen info over hoogte, stad/gemeente/provincie waar je rijdt. Geen naam van de rivier waar je over rijdt, etc.

Bij sommige opdrachten is het niet duidelijk of de tekst die je ziet de actuele status is of de status na het aanraken van een knop. Bijv., je ziet een groen vinkje met de tekst: Schakel veiligheidswaarschuwingen in. Ik weet niet of die veiligheidswaarschuwingen nu al ingeschakeld zijn of dat dat pas gebeurt na het drukken op de knop.

Bij 2D weergave kun je niet je rijrichting naar boven laten wijzen, kon bij de TT One wel en laat dat nu net mijn favoriete stand zijn. Je ziet dan meer van de omgeving dan met 3D en je kijkt in de richting waar in je rijdt.

Beperkte snelheid kan niet onder de 40 km??

Geen overzicht van het verschil in tijd/km van de top 3 gevonden routes.

De bevestiging aan het raam lijkt een verbetering doordat er nu een draaiknop aan zit die de zuignap vaster zet.

Nee, ik had aangenomen dat er functionaliteit zou zijn bijgekomen maar er is veel functionaliteit afgepakt. Had ik dat geweten dan had ik deze niet gekocht. Overigens zou Kieskeurig ook op 2D weergave, kompas, hoogte, e.d. kunnen vergelijken, dat had me een miskoop bespaart...

Hans Elbers 18-11-2012

zeer goede navigatie,vind gps zeer snel en de spraak gestuurde stem is ook heel goed,en dat voor die prijs (99 euro) een goede koop.

edshir 24-08-2012

Goede tomtom. Makkelijk in gebruik. Duidelijk beeld. Geluid kan niet heel hard. Nederlandse taal is goed, sommige straatnamen spreekt hij niet duidelijk/goed uit. Beeld is super, kan in de lengte en in de breedte aan het raam/ op dashboard