TomTom Via 135 M Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Via 135 M Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Waddenoyen 10-04-2016

Waardeloos apparaat

Geschreven voor: TomTom Via 135 M Europe

Het apparaat is binnen een jaar onder garantie gerepareerd vanwege een defecte USB aansluiting. Nu, buiten de garantie is dat alweer gammel. Het touchscreen werkt zeer traag. Het vinden van een GPS signaal duurt veel te lang (en valt daarna ook regelmatig uit). De verkeersinfo, via de apart bijgekochte, transponder werkt pas al je de file alweer zo ongeveer uit bent. Verbinding met GSM en bluetooth is problematisch.
Waardeloos apparaat na bijna twee jaar in de vuilnisbak gaat!
Nu in het bezit van een Garmin, wat een verademing..

Hansra1 22-08-2014
Geschreven voor: TomTom Via 135 M Europe

Dit is mijn derde TomTom en valt zeer tegen. Scherm zeer matig: slechte inkijkhoek en slecht afleesbaar bij zon.
Gevaarlijk traag, ben een aantal malen verkeerd gereden op een rotonde omdat de afslag te laat in beeld kwam.

Angel M 23-08-2014

Vraagje
Als je zonder snoer rijdt heb je dan ook dat hij na een uur al uit gaat ?
Groetjes angel

Angel M 21-08-2014

Het apparaat valt tegen.
Na 1 uur valt het apparaat uit. Dit gebeurt alleen als ik de Tom Tom snoerloos gebruik.
De stem eva zit er niet standaard op. In het Nederlands is er standaard alleen een mannenstem te horen.
Levenslang gratis kaart update. Dit wil zeggen niet hoe lang het toestel meegaat. Maar hoe lang Tom Tom er kaarten voor maakt. Misleiding vind ik dit.
Mijn hele oude bolle Tom Tom was fijner maar deze was ook duurder.
De grootste ergernis vind ik het uitvallen als ik zonder snoer rijdt dit binnen een uur. Met de andere min punten is te leven.

HansWq 13-02-2014
Geschreven voor: TomTom Via 135 M Europe

Deze routeplanner lijkt niet op een Tomtom. De bestaande TMC module werkt niet. Werkt niet samen met Tomtom Home. Bediening vanaf de PC bijna onmogelijk. Het lijkt wel een onbekend merk met een TomTom sticker. Slechte inkijkhoek van het scherm.
Het werkt wel goed maar ik heb het gevoel dat ik net zo goed een route planner bij de Action had kunnen kopen voor 50 euro.

fawr48 25-09-2013
Geschreven voor: TomTom Via 135 M Europe

We zijn tevreden met dit apparaat. Doet wat het moet doen. Eenvoudig te bedienen. Redelijke prijs rekening houdend met de lifetime updates. Reageert voldoende snel. Kaarten zijn i.h.a. correct.

henrynl 19-09-2013
Geschreven voor: TomTom Via 135 M Europe

Sedert een maand in het bezit van de Tomtom Via 135. Heb al eerder diverse Tomtom navigatiesystemen gehad en heb momenteel ook nog een Tomtom Rider voor op de motor. Wat me aan deze 135 ontzettend tegenvalt is de GPS fix. Tijdens een rit naar Winterberg is de GPS in totaal 7 maal uitgevallen en dan bedoel ik niet eventjes maar voor een lange tijd. Ontzettend irritant als je bij verkeerspleinen komt met diverse "korte" afslagen waar je dus snel moet kiezen. Na zo'n 10 minuten doet die het dan weer maar dit is geen rijden. Ook valt me op dat deze tomtom een totaal andere route aangeeft dan mijn Rider, die het overigens altijd doet en nooit uitvalt. Conclusie is dan ook dat een routeplanner waarvan de GPS continue uitvalt een waardeloos ding is. Je kan er nl. niet op vertrouwen en daar gaat het toch om. De tomtom is voor genoemde rit geüpdatet dus daar kan het niet aan liggen.

Hanss1964 17-07-2013
Geschreven voor: TomTom Via 135 M Europe

Heel jammer , mijn telefoon een Nokia E5-00 kan dus gewoon niet aangesloten worden en daar baal ik goed van want niemand heeft dit aangegeven dat dit niet zou kunnen , mijn vorige navigon kon met hetzelfde toestel zonder problemen als Carkit functioneren. En deze nieuwe Tomtom zegt gewoon dat toestel niet geschikt is voor deze telefoon. En Tomtom zegt ook gewoon zoek het maar uit......pech gehad ....

JMT van Hees 04-07-2013
Geschreven voor: TomTom Via 135 M Europe

Door de consumentenbond beoordeeld als Beste Koop.
Ik ben door dit systeem echter een aantal malen " het bos ingestuurd ". Bovendien een ongelukkig apparaat bij het aanbrengen resp. verwijderen van de voorruit van de auto.
Zie mijn uitgebreide commentaar over dit type op de site van de C.B.
Voor mij geen DOM Tom meer maar terug naar een Becker.
Jammer.

NicoTine 04-12-2012
Geschreven voor: TomTom Via 135 M Europe

Mijn NAVMAN was 5 jaar oud en begon toch wat uit de tijd te raken vwb het wegennet. Ik heb hier en daar wat informatie ingewonnen op het internet. Een van de mogelijkheden moest toch wel zijn om een (touristische)route op de computer uit te stippelen en deze naar het navigatiesysteem te dowloaden. Dit kan o.a. met de het programma TYRE dat werkt met google maps, en compatible is met TomTom. Toen ING met een aanbieding kwam voor deze Tom Tom Via 135 was de keuze ook niet moeilijk en heb ik deze aangeschaft, mede om de lifetime maps.

Bij het uitproberen van de Via 135 was de teleurstelling echter groot dat deze TomTom (evenals de nieuwere versies werkend onder MyTomTom) niet compatible is met Tyre. Geen toeristische routes dus. Zelfs routes van de routeplanner in MyTomTom kunnen niet worden gedownload naar de TomTom. Het schijnt dat de software door TomTom is afgeschermt en je ook geen back-up kunt maken. Routes kunnen dus alleen gemaakt worden op de TomTom zelf. Ik vindt dit duidelijk een tekortkoming. Andere navigatiemerken (o.a. Garmin) hebben dit wel.

Verder ben ik wel tevreden over de Via 135. De rijbaan aanduiding is een uitkomst. Menustructuur is duidelijk en de mogelijkheden zijn plenty. Een raar fenomeen blijft ook bij deze navigatie dat indien je een afslag gemist hebt, hij je terug wil navigeren naar de oorspronkelijke route, ook al zou een nieuw te plannen route sneller zijn.

henk-ned-60 03-03-2013

Ik zoek ook een nieuwe TomTom, ik heb nog de TomTom one XL
doet het nog wel maar is heel traag met een route op te zoeken van meer dan 500 km ik denk dat hij de nieuwe update`s niet meer aan kan is al vele jaren oud.
is deze wel snel met het berekenen van route`s
als ik met de one xl een parkeer garage uit rij duurt het wel 3a5 minuten voor hij de satellieten weer op pikt

Groetjes Henk