Navigon CAB-RTNC-5m

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 85 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon CAB-RTNC-5m op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Koetje 29-01-2010
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Ruim een half jaar in het bezit en totaal niet tevreden. GPS fix duurt vaak erg lang, geregeld geeft het toestel aan dat ik op een secundaire weg rijd en dat ik links of rechtsaf moet terwijl ik gewoon op de naast gelegen snelweg rijd, op veel wegen geeft hij de verkeerde maximum snelheid aan b.v. 50 terwijl er 80 gereden mag worden en op een kruispunt bij mij in de buurt geeft de kaart aan dat ik linksaf moet terwijl de stem zegt dat ik rechtsaf moet.Afgelopen zomer door Zwitserland heen gereden en met de Navigon nagenoeg geen gps verbinding gehad. Tijdens deze vakantie heb ik meerdere malen het systeem moeten resetten omdat het volledig vast stond. Bovenstaande klachten vier maanden in een email aan Navigon voorgelegd, ik zit nog steeds op een reactie te wachten. Al met al een miskoop en ik ga weer fijn overstappen op TomTom.

Royke5 06-01-2010

Super navigatiesysteem.
Hiervoor in het bezit van een Sony geweest, die al na een jaar problemen had met updates en regelmatig vastliep.

De Navigon 2110 max werkt super, ik gebruik hem voor mijn werk. Duidelijke kaarten, en met de gratis 2 jaar Freshmaps ook altijd up to date. Misschien had het geluid wat beter gekund, maar de prijs-kwaliteitsverhouding vind ik top!

Ik wil niet anders meer en ook voor mijn privé ga ik er zeker binnenkort een navigon bij aanschaffen.

sidius 13-11-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

ik rijd er nu zowat 2 jaar mee inmiddels, er zitten wel wat fouten in,maar die kent de Tomtom van de vrouw ook, die kent er nog meer zelfs, het berekenen en vooral herberekenen van een route gaat bloedsnel, Tmc pakt snel op en werkt naar mijn idee beter als de hd-traffic van de vrouw. De stem is goed helder en je kan heel makkelijk via internet een ander navigatie programma er op zetten. Ik vind dit eigenlijk gewoon een serieus ding ipv een ding met allerlei stemmetjes en speel autoos zoals tomtom dat kent.
Volgende wordt zeker weer een navigon!!!

Alexander van Randwijck 08-10-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Ik vind de 2110 max eigenlijk een waardeloos ding. Ik heb hem ongeveer een jaar geleden bij mediamarkt in Capelle aan den IJssel gekocht. Er zitten veel zaken op (zoals die verkeersborden in beeld) die pas leuk zijn als hij eerst doet waar hij voor is bedoeld: de weg wijzen.
Ik ben veel te vaak compleet het bos ingestuurd. Vergeleken met Tomtom is het echt waardeloze navigatie. Laatst nog vanuit Reims in Frankrijk naar Sierre in Zwitserland gereden. Met nog 300 km voor de boeg zat ik op allerlei n-wegen in frankrijk (de N-5), en dat slaat echt helemaal nergens op. Ook ben ik in Zwitserland op een stoffig bospad beland terwijl dat echt absoluut onzinnig was. Of er staat in het scherm een pijl naar links en er wordt gezegd: rechtsaf slaan.
Waardeloos ding. Nooit kopen.

simba 02-10-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Oktober 2008 navicon 2110 gekocht bij de Mediamarkt,na een dag liep het apparaat al vast mee terug gegaan en een nieuwe meegekregen,kocht de Navicon omdat die ook geschikt was volgens de verkoper voor oost Europa,Helaas de kaart voor servie en Bulgarije werkt niet,en nu na een jaar, op weg van Hogarije naar Bulgarije begon het beeld te flikkeren en helaas hij begaf het.gebeld naar holland en er werd medegedeeld dat ik beter een nieuwe kon kopen!!!
Nooit van mij leven meer een Navicon

Koos1967 02-08-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Mede op basis van de goede recensies de Navigon aangeschaft. Ik vind het apparaat niet slecht, maar TomTom is toch echt beter.
Ik gebruik de Navigon dagelijks door heel Nederland en ondanks dat ik de meest recente kaarten heb gedownload rijd ik ook bijna dagelijks verkeerd, dat wil zeggen: ik volg de aanwijzing keurig op, maar de situatie is veranderd. In mijn eigen woonplaats laat hij me een straat inrijden die al zeker 10 jaar(!) niet meer toegankelijk is voor auto`s.
Software van TomTom biedt ook meer mogelijkheden en meer POI.
Kortom, de volgende navigatie wordt echt geen Navigon meer.

MrAart 08-06-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Vandaag aangeschaft. Eerste ritje ermee gemaakt. Met opzet een paar keer fout gereden. Binnen enkele seconden een alternatieve route. De eerste keer duurde de GPS fix vrij lang (10 minuten ongeveer). De daarop volgende keren vrijwel direct. (Staat ook in de gebruikshandleiding trouwens.)Extra leuk is de actie om de komende twee jaar voor € 20,= elke 3 maanden een kaart update te krijgen.
Belangrijk is om je eerst aan te melden, vervolgens de laatste software te downloaden en pas dan de aanbieding te kopen
Mocht er in de loop van de tijd een nieuwe review nodig zijn dan zal ik die schrijven.

Ben the Man 25-05-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Wat een waardeloos apparaat. Ik heb er geen andere woorden voor.

+ Grafisch mooi
+ Geluidskwaliteit

- GPS-fix na 10 minuten
- TMC-fix is er dan nog lang niet, voor je het weet sta je dus in de file
- Knullige gebruikersinterface (zeker als je TT gewent bent )
- 3D-view is naar mijn mening te ver van de weg geprojecteerd met ook nog eens een gigantische pijl die je niet kan aanpassen.
- Aanpassen...wat kun je aanpassen..? nagenoeg niets
- Als klap op de vuurpijl is het apparaat (gelukkig) al na 3 dagen navigeren overleden

kortom,
Leuk om geprobeerd te hebben, maar ik ga toch echt met hangende pootjes terug naar het vertrouwde TomTom

karobdin 10-05-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

fijne, snelle en duidelijke navigatie.
alle funkties die vermeld worden werken 'op z'n minst gezegd' goed. Prijs kwaliteit verhouding meer dan goed. snelle satelietverbingingen, zeer snelle route aanpassingen en zeer duidelijke display.Extra pluspuntjes zijn natuurlijk het real vieuw system en de baan begeleiding. mogelijk minpuntje kan zijn dat je er geen enkele andere stembegeleiding mee kan regelen dan de ingestelde standaardstem.

steven1972 06-05-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Prachting product. Snelle fix. Makkelijke interface. Alles wordt mooi weergegeven.

Abarth 27-04-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Sinds 2 weken in bezit van een 2110 max en heb er alleen maar lovende woorden over.Bij mij vorige toestel(TomTom One) was het probleem dat de fix vaak te lang duurde daar heb ik nu met de 2110 max totaal geen last van, tot nu toe max.1 min moeten wachten.Verder vind ik het reality view erg fraai eruitzien en werkt prima.

gd3500 24-04-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

De 2110 Max is een prima toestel. Zowel de vormgeving als de mogelijkheden vind ik uitstekend. Hij laat zich makkelijk bedienen, navigeert zonder meer zeer goed en biedt tal van interessante instellingen. De ontvangst is erg snel, behalve de allereerste keer. De autohouder is degelijk (tenminste niet zo een dom ringetje zoals bij TT) en stabiel. Jammer wel dat er standaard geen home-lader bij is. De klankkwaliteit vind ik wat minder. Ik had die liever wat voller en duidelijker gewild, maar ze voldoet wel. Het beeld is erg goed en overzichtelijk dankzij zachte kleuren en geen overbodige info. Voorheen had ik een TomTom en als ik beide systemen vergelijk, bevalt de Navigon mij in het algemeen stukken beter.
Toch een vraagje: na de kaartupdate van jan 2009 kan ik nu beide kaarten (maart 2008 en jan 2009) kiezen. Wil dat zeggen dat de oude nog aanwezig is en werkt of staat alleen de naam er nog?

aartt1 31-03-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Een geweldig apparaat. Kan ook al een fix vinden binnen een minuut achter het glas binnen in huis. In een kwartier tijd de laatste nieuwe kaart binnengehaald en ook de software aangepast.
Mooie stroomlijning en de tekst op de display is goed overzichtelijk ingedeeld. Een aanrader voor iedereen.

r r te d 27-03-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

deze navigon prijs-kwalietijd verhouding een heel goed navigatie zeer compleet voldoet geweldig ik heb de 2110 max . .

w12 05-03-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Voor het geld een prima apparaat.

De lane assist is wel handig maar heb je eigenlijk niet echt nodig, meer iets voor mensen met een slechte wegenkennis.

Het grootste nadeel vind ik dat het soms heel erg lang duurt voordat ie verbinding heeft.

En de routes zijn vaak onlogisch en erg om, zelfs op de stand ''optimaal''

Verder wel goed, alle updates 2 jaar lang voor 19,95 is ook niet slecht.
Gebruikersgemak is ook wel redelijk.

Het beste vind ik het scherm, dat is mooi groot, en de stem is erg duidelijk.

tonj64 27-02-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Heb de Navigon 2110 nu ruim 3 maanden. Een positief punt is de duidelijke navigatie zonder afleidende poespas zowel qua beeld als geluid. Het had zo mooi kunnen zijn, ware het niet dat de negatieve kanten zo langzamerhand de overhand krijgen: het LCD scherm is voorzien van een kunststof waardoor (wrsch. door een autosleutel) in deze toplaag een fikse kras is ontstaan; het scherm werkt nog wel maar toch jammer. De letters zijn aan de kleine kant, dat kun je op een meter afstand niet meer lezen. Een ander -belangrijker- nadeel is het kaartmateriaal wat totaal niet up-to-date is. De wijk waar ik woon is nu al 2 jaar klaar en nog steeds staat de nieuwe wegensituatie niet in de nieuwste update (Q1-2009). Dit in tegenstelling tot Igo8 en TomTom waar die info destijds al meteen is doorgevoerd. Ook probeert het systeem me regelmatig door al jaaaren geleden afgesloten wegen te loodsen. Je hebt het idee met een stokoud systeem rond te rijden; gewoonweg waardeloos. Je kunt op de website deze fouten doorgeven, maar met mijn 2 maanden geleden doorgegeven info is tot op heden nog niets gedaan. Op mailtjes krijg je een standaardmail terug maar verder gebeurt er niets. Kortom: geen aanrader.

arnoudj 05-02-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Ik heb een Navigon 2110. Werkt goed, maar problemen als je een ander, groter SD kaartje wilt gebruiken van bijv. 4GB. De meeste worden niet herkend.
Een nadeel van alle Navigon's is dat ze niet kunnen werken met coördinaten van een bestemming zoals die in de bekende campinggidsen staan. Vooral voor campings in het buitenland werkt dat handiger en nauwkeuriger dan een adres met straat en huisnummer of postcode.

rl1221 03-02-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Erg mooi product van Navigon en erg makkelijk in het gebruik. Via Fresh, een tool van Navigon, update je makkelijk je kaartmateriaal en je navigatiesysteem naar de nieuwste software. Ook back-ups maak je hier gemakkelijk. Het apparaat zelf reageert snel en de bediening is erg intuitief. Routeberekening en herberekening gaat razendsnel. De realview functie is echt ideaal op snelwegknooppunten waar 'echte' borden en dukdelijke pijlen je aangeven welke afslag je moet nemen. Tot nu toe nooit spijt gehad van deze aankoop!

KHdV 03-02-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Ik heb het apparaat enige dagen in mijn bezit en ben er zeer tevreden over. Ik had hiervoor een Sony NV-U70, maar omdat de updates erg duur zijn heb ik een ander navigatie aangeschaft. De Navigon is erg gemakkelijk te bedienen en preekt voor zich. Zonder handleiding kun je eigenlijk zo aan de slag. Vooral het updaten van het apparaat via internet is erg makkelijk. Het scherm is goed af te lezen en geeft duidelijk informatie. Ook de spraak is duidelijk. De rijbaan aanduiding werkt goed zodat je bij een afslag duidelijk te zien krijgt welke rijbaan je moet aanhouden. Al met al een geweldig apparaat.

cactus 03-01-2009
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

De Navigon 2110 max is mijn eerste GPS en in mijn bezit sinds 24/12/2008 en het valt niet echt mee als beginneling. Ik kan dus niet vergelijken met andere merken en/of types. De eerste dagen kreeg ik al 2 “FATAL ERRORS” te verwerken en dat valt tegen ! De Navigon software is zeker niet voor leken, ze is erg user-onvriendelijk, gecompliceerd er verwarrend.
Als u denkt vlug even te registreren dan bent u eraan voor de moeite, u moet eerst Navigon Fresh downloaden en installeren. Dan start u die “Fresh” op en u draait in het rond… na uren zoeken via FAQ (alles in het engels) toch kunnen aanmelden. Daarna de “Latest Map Guarantee” nakijken en vaststellen dat geleverde GPS heeft meer dan 3 maanden oude kaarten weergeeft. De nieuwste versie kunt u gratis downloaden maar u moet er wel heel veel geduld voor hebben. De nieuwe kaarten downloaden nam alles samen 17 uur (dit is geen typfout !) in beslag (mijn computer is geen “trage” en ik heb een 4MB ADSL aansluiting met max. 256 kB/s downloadsnelheid). Let ook op : u moet een onbeperkte downloadhoeveelheid hebben bij uw provider, zo’n kaart is ongeveer 1,7 Giga groot, niet te onderschatten !
De meegeleverde code om 2 jaar updates te downloaden tegen 19,90 ipv 99 EUR werkt ook niet, ten minste ik ben er nog niet in geslaagd mijn kortingsbon te valideren !
Na de software perikelen nu het toestel zelf : de “vlaamse” stem is onaangenaam en onduidelijk (het verschil tussen links en rechts is bijna nihil), beter de “nederlandse” instellen, maar dat is natuurlijk subjectief. De straatnummers zijn schaars, in bijna 50% van mijn ingestelde bestemmingen (inkl. mijn eigen adres) vindt de GPS het straatnummer niet ! Ik dacht dat het te maken had met de grootte van de gemeente of de straat, maar als ik een onpaar huisnummer in de (toch niet zo kleine) Jan Van Rijswijklaan in Antwerpen zoek, dan zijn er blijkbaar enkel pare nummers ??? Verder stuurde de GPS mij al in een eenrichtingsstraat (die is zeker al veel langer dan 3 maanden eenrichting !). Na het downloaden van de “laatste versie” van de kaarten bleven de fouten, België is blijkbaar niet erg belangrijk, trouwens op de webstek van Navigon moet u eerst uw land kiezen, maar van België geen spoor ! De nodige satellieten ontvangen en vasthouden duurt soms tot 10 minuten, dus niet erg snel.
Fouten melden ivm de kaarten gaat wel vlot (als u engels- of duitstalig bent).
Ook nog te vermelden waard : bij het toestel zit geen gebruiksaanwijzig, die moet uzelf gaan zoeken op de website van Navigan, downloaden en uitprinten, niet echt klantvriendelijk, omslachtig en 69 blz. lang.

Orion53 30-12-2008
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Ik denk dat mijn ervaringen met dit apparaat redelijk aansluiten bij alle voorgaande recensies. Ik heb Tomtom gebruikt in het verleden, maar die werd inmiddels zo oud... Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van de TT730 van mijn vader, en dat was al een verademing.
De opvolger van de TT730, de 740, is echter 170 euro duurder geprijsd dan de Navigon 2110 Max, vandaar dat ik voor dit toestel gekozen heb.

Een korte vergelijking tussen beide apparaten (navigon 2110 max vs. Tomtom 730):
Bij het opstarten is de Navigon een stuk sneller dan de tt: de navigon is binnen 1 seconde gebruiksklaar, bij tomtom duurt het ongeveer 15-20 seconde voordat het apparaat is opgestart. Het lijkt dus alsof de navigon langer nodig heeft een gpsfix te krijgen, maar met de opstarttijd van tt erbij, scheelt het niet zoveel. Wel is het ontvangst van de tt sterker: bij de tt krijg ik ook binnen een fix, bij navigon is dat nog niet gebeurd.
De routeberekening gaat bij de navigon veel sneller dan de tt. De route van de tt is wel intuïtiver: er wordt rekeningen gehouden met mogelijk langere reistijden en tt kiest daardoor soms een andere route dan navigon zou doen. TT scoort hier een puntje hoger dan de Navigon.
Het beeld van de Navigon is saaier qua kleurstelling dan de tt. Ik vind het persoonlijk prettiger dan tt.
Navigon heeft minder opties dan tt, maar de meeste opties gebruikte is zelden tot nooit.
De verkeersinformatie is bij tomtom met hd-traffic prima. Keurig geeft hij aan hoe lang de vertraging zal zijn. Navigon haalt de verkeersinfo binnen via TMC. Dit verloopt bij mij heel soepeltjes. Helaas krijg de te verwachte files niet zo overzichtelijk in beeld als tomtom, en wordt de vertragingstijd niet vermeld. Wel de lengte van de file. Ik heb de navigon zo ingesteld dat hij niet automatisch een nieuwe route kiest, want uit ervaring blijkt dat hij voor een zeer kleine file graag 20km wil omrijden. Daarentegen staat dat de verkeersinfo van tt een tientje per maand kost. Ben je veel op de weg, dan is dit een beter systeem dan TMC. Ik rij over het algemeen tegen de files in, dus voor mij volstaat de gratis informatie via TMC prima.
De realtime weergave van de verkeersborden bij afslagen vind ik bij navigon iets beter dan bij tt: de informatie bij tt wordt pas vanaf 800m voor de afslag getoond. Dat vond ik rijkelijk laat. De navigon toont de afbeelding meer dan een kilometer van te voren. Daardoor heb je iets meer tijd om te anticiperen.
Voor de rijstrookweergave scoren beide apparaten wat mij betreft gelijk.
Bij de navigon kun je maar één stem kiezen. Deze is erg prettig. Het geluidsniveau is prima. Text-to-speech is mogelijk, maar helaas niet in het Nederlands. TT heeft dit wel in het Nederlands. Dat mis ik op de Navigon. De stem noemt overigens wel wegnummers, iets dat mijn oude tt niet deed.

Mijn conclusie: de toetstellen zijn in het navigeren aan elkaar goed opgewassen. Als je veel op de weg zit in filerijke gebieden, dan heeft tomtom een belangrijk voordeel met HD-traffic. Voor mij is dit niet het geval. Tt kost een dikke 150 euro meer in aanschaf. Ik vind het verschil te groot. De navigon is een fijn apparaat om mee te werken en mee te rijden. De minnetjes wegen lang niet op tegen de vele plussen.

HW 26-12-2008
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van deze Navigon en heb hem recent getest tijdens een tochtje van 2500 km door Frankrijk. Ik heb de volgende positieve en negatieve bevindingen:
positief:
mooi display met duidelijke plaatjes bij aftakkingen (prima dat de bewegwijzering wordt getoond); makkelijk te bedienen; heerlijk die waarschuwingen voor de flitspalen; toch wel prettig dat er gewaarschuwd wordt als je te snel rijdt. Je kunt foto's opslaan en prachtig weergeven.
negatief:
er zitten hier en daar wat bugs in de software. Eén keer werd een afslag te vroeg aangegeven; een paar flitspalen werden niet genoemd; een keer gaf de kaart naar rechts aan en de stem zei naar links; een keer verkeerde tekst op de getoonde wegwijzer gezien.
Toch vind ik het voor de prijs een aanrader.

kaspar 23-12-2008
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Wij hebben de 2110 max sinds een maand of 7 in bezit. Ook al vinden we de beelden die betsie toont (je moet het beestje altijd een naampje geven) en de vormgeving erg goed. Over het geen ze zou moeten doen, namelijk je de weg wijzen, zijn we wat minder positief. Geregeld moeten we letterlijk een blokje om van haar om volstrekt onduidelijke redenen, waardoor je na wat omzwerving weer precies op hetzelfde punt belandt als waar je begon. De mooiste ervaring is echter geweest toen we op een zondag op de A9 in de file stonden, betsie begon opeens te rekenen en stuurde ons een alternatieve route. Deze alternatieve route liet ons alleen weer achteraan in de file aansluiten. Dank je wel betsie!!
Voorts zijn te veel nieuwe wegen nog niet verwerkt, zelfs wegen die er al jaren liggen.
Dus moet eerlijk zeggen dat wij de 2110 max niet nog een keer zouden kopen.

armsoforion 09-12-2008
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Heb de Navigon gekocht naar aanleiding van de enthousiaste reacties op deze site.
Prachtig apparaat en doet wat hij moet doen. kortgezegd zijn geld zeker waard als je kijkt wat je krijgt. Geen toetesr en bellen, bevalyt mij daarom goed. de updatemogelijkheden (kaart) voor slechts 20 euri is super.

Het duurt vaak wel lang voor genoeg satellieten in beeld zijn voor de navifgatie. Ik ben dan meestal al vertrokken, want een paar minuten wachten duurt mij te lang. Onderweg pakt hij het dan wel op.
Heb wat vraagtekens bij de TMC. heb de indruk dat je wel eens zonder reden van de snelweg wordt afgestuurd, dit kan echter ook aan de gegevens van TMC liggen.

1 gek ding nog: bij de aankomsttijd geeft hij wel eens een tijd van 1 uur te vroeg aan. echter niet altijd. Als iemand daar nog een oplossing voor weet...

drmarcus 09-12-2008
Geschreven voor: Navigon CAB-RTNC-5m

Sinds 3 weken de 2110 max in bezit. Inmiddels verschillende langere ritten mee gemaakt (vanuit Leiden) naar Friesland, Nijmegen en België. Ook gebruikt bij kort ritjes in Leiden zelf.
Algemene indruk is gematigd positief. De mogelijkheden zijn erg prima, weergave/helderheid scherm en stem zijn goed, file waarschuwingen werken goed. De mogelijkheden voor opgeslagen bestemmingen, oa uit Outlook zijn goed.
Maar het belangrijkste, de route bepaling, is regelmatig slecht.
Het lijkt alsof er geen rekening wordt gehouden met doorgaande wegen langs (woon)wijken en wegen in de wijken als beide 50 km/u zijn: bij snelle of optimale route worden de kleine smalle wegen door de wijk gekozen, terwijl de weg eromheen in werkelijkheid veel sneller is. Vooral in de binnenstad van Leiden rij je je dan snel vast. Ook worden wegen gekozen die al jaren gelezen afgesloten zijn voor auto's: paaltjes in de weg.
(ook nog in versie 2008Q4 die ik gister geïnstalleerd heb).
Ander nadeel: aantal POI's is uitgebreid, maar keuze is onduidelijk: bij ons in de straat zitten 3 restaurants: 1 wordt goed genoemd, 1 met een oude naam (> 4 jaar geleden) en 1 wordt geheel niet genoemd.
Nog een nadeeltje: je kunt geen coördinaten invoeren, zou wel makkelijker zijn bij bevoorbeeld campings ed.