Garmin zümo 660 Europe Lifetime

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 52 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin zümo 660 Europe Lifetime op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

tooN1961 25-03-2016

Al jaren mijn vertrouwde compagnon

Ik heb de 660 sinds mijn motor, in 2012 en gebruik om nog steeds naar volle tevredenheid. Inmiddels een wat gedateerd ding, maar hij doet 't nog goed. Lang bezig geweest om de instellingen zodanig te krijgen dat hij doet wat ik wel, maar die mogelijkheid is er dan ook.
Garmin Basecamp doet nu eindelijk ook 'kronkelroutes' en dat is fijn. Het is een groot product, met veel opties, maar op 't internet zijn 15000 tutorials te vinden.
Je kan muziek erop zetten, maar de audio is redelijk waardeloos, dus dat heb ik er maar weer afgehaald. De spraak instructies komt via de SENA Bluetooth headset luid en duidelijk binnen.
Wat mij betref nog steeds een topper.

Leptonnl 30-06-2014

Tot op heden een droef ding. De aanwijzing op de snelweg is een fuchsiarode lijn op de rode snelweg. Ra Ra waar moet je heen. Hij heeft geen mogelijkheid tot verkeersmelding en daarnaast heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik het ding laat zeggen welke kant je op moet. Op de motor is dat geen punt, want dan hoor je toch niets, maar in de auto lastig.

JeroenVFR 07-07-2014

Volgens mij zit je bij een verkeerde rubriek je review achter te laten want alles wat je benoemd klopt gewoon echt niet of je hebt zelf zo'n beetje alle instelling "verprutst". Uiteraard heeft de Zomu 660 spraakaanwijzing zelfs met uitgesproken straatnamen (TTS) en ook op de motor is dit prima te verstaan mits je een geluidsset in je helm hebt. De Zumo 660 heeft zelfs lane-assist dus je krijgt ruim voor de afslag een realistische foto hoe de afslag eruit ziet en welke richting je aan moet houden... Als je zelfs hier nog niet mee uit de voeten kunt...

Je hebt het over geen mogelijkheid tot verkeersmelding; als je een TMC antenne aansluit krijg je gewoon fileinformatie en werkzaamheden gemeld en past ie de route aan.

Ik kon het niet laten op je review te reageren want het klopt van geen kanten.

Harnoldavidson 08-07-2014

1: Heb je een Zumo 660? 2: Ken je de kreet RTFM? 3:Oefening baart kunst.
Ik rijd al sinds 2009 zowel in de auto als op de motor met deze 660 en heb wel aangegeven dat een en ander niet goed is uitgewerkt. Maar nogmaals over het geheel genomen doet de 660 wat hij moet doen n.l. de route aangeven, soms moet je zelf wel beter opletten, hij gaat weleens in de fout bij aangeven van afslagen of routering na herberekenen bij afwijken van de door de 660 aangegeven route. Wat die aanwijzing op de snelweg betreft, dat is bij diverse verkeerspleinen inderdaad niet duidelijk maar links bovenin je scherm staat welke rijstrook je over zoveel meter moet nemen dat werkt over het algemeen ook goed. Wat betreft die Lane-Assist die werkt niet bij zelf gemaakte routes is mij opgevallen.

glas39 22-06-2014

Gebruik hem haast dagelijks auto en op de motor ik heb hem Quispel gekocht in 2009 en hij brengt mijn waar ik wezen moet

Hans 45 Nijmegen 12-06-2014

Mijn advies. DE 660 NIET KOPEN.

Doe je het toch dan veel succes met alle storingen en uitval die je zal gaan krijgen.

Mijn eerste 660 kocht ik mei 2013. Deze gaf meteen problemen. Viel spontaan uit tijdens het rijden, geluidsweergave bij navigatie viel uit, problemen met de mp3 speler, Als je opstarte kreeg je steeds hetzelfde nummer te horen, of je kreeg, heel apart Duits gesproken boeken te horen... en bij navigatie werd een groen gekleurd scherm zonder straten zichtbaar. Kortom grote ergernis.

Welnu de eerste 660 werd door Garmin na 3 weken geruild voor een 2e 660. Die had dezelfde problemen als de eerste. Die tweede is geruild voor een derde 660. En ja hoor weer dezelfde problemen als de voorgangers.

Nu heeft Garmin die 660 geruild voor een 590 en ben ik gelukkig van die 660 af.

Ik heb het idee gezien de vele negatieve reacties op de 660 dat dit voor Garmin een totaal mislukt apparaat is. Een paar doen het goed maar velen hebben klachten. Ik had het geluk dat Garmin mijn 660 wilde ruilen voor een 590.

En die 590 heb ik nu 2 dagen. Dus even afwachten maar tot nu toe zonder storingen.

En jongens wat is die 590 vergeleken met de 660 een verbetering. Echt mijn indruk tot nu toe: het is een aanrader.

Dan als pluspunt. In het contact met Garmin zijn de garantie claims vlot en zakelijk afgewerkt. Ook de upgrade door Garmin naar een 590 ging zonder verdere discussie. Dus de service naar mij toe was goed te noemen.

Steffen 03-06-2014

De Garmin 660 heb ik nu 4 jaar in bezit waarbij ik hem alleen tijdens vakanties heb gebruikt. Op het navigatiesysteem heb ik niet veel aan te merken, maar de duurzaamheid is ver te zoeken. De voedingskabel richting de accu is een heel dun kabeltje die spontaan is gebroken. Nu is dat niet zo heel erg, maar tijdens de vakantie komt dat niet zo heel goed uit. Sinds vorige week kan de Garmin geen satellieten meer lokaliseren. Waarschijnlijk is de interne antenne nu stuk (probleem dat vaker voorkomt zoals ik op internet lees). Ik hoor ook wat los zitten in het navigatiesysteem als ik het heen en weer beweeg. Op het navigatiesysteem zelf heb ik niet zoveel op aan te merken, maar de kwaliteit vind ik niet heel goed.

basvanderham 07-07-2013

Afgelopen vakantie de garmin weer ingezet om onbekend terrein voor ons wat makkelijker berijdbaar te maken. Zoals eerder aangegeven blijft de zumo een bijzonder apparaat met kuren die je voor deze aanschafprijs niet zou verwachten. Routes die gevonden worden blijken telkens weer aangepast te worden onder het rijden door kreten als "maak een U bocht" of "keer om". Ook het ingeven van adressen blijkt niet zonder problemen. Ik begrijp best dat buitenlandse naamgeving lastig is maar dat ik telkens naar een ander land geleid wordt is toch vreemd. Ik geef toe dat als een plaats eenmaal gevonden is en bij het herkiezen via recent gevonden wordt geselecteerd, ik probleemloos op die locatie arriveer. Bij geïmporteerde routes ligt dit anders. Normaal wordt die op basis van de geïnstalleerde kaarten herrekend zodat de wegen weer kloppen, zo niet met de door mij gemaakte routes. Dit leidt er toe dat ik om de 2 seconden op OK moet drukken waardoor er van ontspannen rijden geen sprake meer is. Ook vervelend is de melding in een wat langere tunnel dat de satelliet ontvangst weggevallen is. Ook hier weer overbodig en ik moet weer ok OK drukken om de kaart/route terug te krijgen. Zouden de makers van dit apparaat zelf wel eens met dit ding rondrijden?

Donald1960 17-08-2013

Waarschijnlijk testen de makers het apparaat alleen achter hun bureau,voor een toestel van 600 euro is dit een gedrocht, regelmatig loopt het apparaat tijdens de rit vast (in ieder geval iedere keer bij loskoppelen van steun),regelmatig blijft alleen Garmin in beeld staan en verder niets, er worden onlogische routes weergegeven, koppelen bluetooth werkt maar half icm eveneens dure Scala Rider Team Pro set. In de auto gebruik ik tegenwoordig een TomTom van 100,-, die geeft feilloos de juiste route aan, voor de motor gebruik ik nog steeds dit barrel maar aan het einde van 't seizoen gaat ie marktplaats op. Totaal wanproduct, voor mij geen Garmin meer.

duc696 21-06-2013

Zumo 660 LTU nu ruim een jaar in bezit ruim 6000km mee gereden.
Div problemen mee ondervonden.
Soms valt de bluetooth verbinding zomaar weg en komt pas weer terug als je het apparaat opnieuw opstart.
Gesproken aanwijzingen komen regelmatig pas als je de kruising of straat al voorbij bent.
Als je tijdens een route b.v. een benzine pomp wil zoeken laat ie je div malen ergens in de rondte rijden, vaak kom je dan niet bij de pomp of je komt op een plek waar ooit een pomp heeft gestaan.
Routes maken met de zumo zelf is erg omslachtig.
Als je een route gaat rijden waarbij start en finish bij elkaar liggen komt hij er helemaal niet uit en laat hij je steeds in de rondte rijden.
Soms als je een route rijdt moet je ineens een afslag nemen van de rijksweg af,,,,en dan de eerste oprit er weer op.
Op de functie snelweg vermijden kom je regelmatig op een wegdeel wat fietspad is of afgesloten voor motors.
Met het programma Basecamp is het erg moeilijk om een route te maken,,gemakshalve gebruik in Tyre omdat dat veel eenvoudiger werkt.
Erg vervelend is dat elke keer dat je een route wil laden het batterijdekseltje er af moet.
Het scherm is redelijk afleesbaar in de zon.
De beeldopbouw ziet er wat goedkoop uit vooral het roze lijntje dat de route aangeeft.
Al met al had ik toch wel andere verwachtingen van de zumo660 en heb ik spijt van de aankoop.

Thyras 23-12-2012

In september 2012 een zumo 660 met lifetime update gekocht. Gelukkig bij een dealer want de wekenlange ergernis met dit apparaat zijn onvoorstelbaar. De handleiding voor het apparaat is ruim voldoende echter voor het updaten van de kaarten is er maar een opmerking:"grote schande voor zo'n duur apparaat".
Na de eerste kaart update waren alle kaarten verdwenen van het apparaat. Via de dealer(die hierop ook geen antwoord had) terug gestuurd. Nieuw apparaat. Bij het updaten helaas weer hetzelfde. De helpdesk is welliswaar gratis echter je wordt niet echt geholpen; dus ook dit grote schande. Weer naar de dealer. Deze contact opgenomen met Garmin Nederland. Na dagen gekluns (probeer dit eens of dat!!!) kwam uiteindelijk de aap uit de mouw; Garmin Nederland gaf schoorvoetend toe dat de update software niet goed werkte.
De oplossing was uiteindelijk dat je bij het bijwerken van de kaarten, deze eerst op de computer moet downloaden en dan pas appart op de zumo 660 downloaden.Doe je het gelijktijdig dan staat er niets meer op en wordt het apparaat zelfs niet meer herkend. Alle lof voor de dealer van BMW die veel werk heeft verzet in deze; hulp van de garmin helpdesk is beschamend slecht en je komt er echt niet verder mee.

cvanzetten 26-05-2013

Ik ben het helemaal met jou eens ik vind het een bron van ergernis en heb spijt dat ik hem gekocht heb. Gr Cor van zetten.

Hilterman 19-08-2012

Mijn Garmin 660 heeft kennelijk software problemen.
De gesproken aanwijzingen voor afslaan etc komen steevast te laat. Op het scherm verschijnen de instructies wel op tijd.
Voortdurend het scherm in de gaten houden gaat ten koste van de verkeersveiligheid.
Dat was een van de redenen voor mij om navigatie aan te schaffen.
Halfords vindt dat er is niets mis is met het toestel.
De importeur geeft niet eens antwoord op mijn klachten.
Deze arrogantie is voor mij een reden nooit meer iets van Garmin aan te schaffen.
Ik heb inmiddels een Tom Tom Urban Rider Pro die voor veel minder geld precies doet wat ik er van verwacht.

R1200GS 02-07-2012

Het is vaak zo met geavanceerde elektronica. Heel veel mensen begrijpen het niet of interpreteren het verkeerd.
Als je alles goed leest en je besteed er vooraf enige aandacht aan, gaat het vaak een stuk beter. Die mensen die er moeite mee hebben, zeiken dit bijzonder goede apparaat resoluut af en kunnen maar beter een TomTommetje aanschaffen of iets bij Bart Smit.
Alles aan dit toestel functioneert perfect. Extra motorkaart, Onroute 1001 motorroutes, flitspalen. Doet gewoon zijn werk.

bollenc 20-10-2012

In april 2012 heb ik de zumo 660 aangeschaft en deze week heb ik zomaar eventjes m'n 4de nieuwe zumo 660 gekregen. Omdat die vorige allemaal zo fantastisch goed waren zeker. Top punt is dat dit toestel ook al weer niet 100% werkt. Dus ja als u een zumo 660 koopt en de geavanceerde elektronische snufjes die er allemaal opzitten niet gebruikt en hem gebruikt als een tomtom dan zal je waarschijnlijk geen problemen ondervinden.

hepa735 14-03-2013

Dit soort reacties voegt niets toe aan het oplossen van vragen/problemen. Deze opmerking spreekt zichzelf ook tegen:
Ik citeer : "Alles aan dit toestel functioneert perfect" en dan een mager zesje geven voor het geluid. Dan is het toch niet zo perfect als je mailt. De zumo 660 heeft verschillende "nukken" zeker als je gebruik wil maken van alle opties die er op zitten. Diverse Forums staan b.v. vol met problemen zoals Bluetooth koppelen met diverse protocollen als A2Dp, afspeel perikelen van de MP3 omdat de baudrate van de opgenomen MP3 te hoog staat ,en zo kan ik een tijdje doorgaan. Ik rij momenteel al een poosje met de Zumo 660 en herken veel zaken omdat ik er ook tegen aan ben gelopen. Voor zo'n duur toestel had dit niet mogen gebeuren. Kijk eens op het GPS forum Waypoint Notter daar kun je een hoop betere suggesties opdoen dan de snerende opmerking van R1200GS.

Zumo 660 18-04-2012

Ter aanvulling op mijn eerdere reviews: Het blijft tobben, ook met het vervangingsapparaat. Bij starten moet het systeem 3 namelijk verbindingen maken: Met de telefoon (bluetooth), met de headset (bluetooth) en met de SD kaart in het apparaat (MP3 muziek bestanden). Met 1 van de drie gaat het altijd mis: Of geen / slecht geluid, of geen telefoon, of geen muziek. Eindconclusie: Garmin heeft een onafgemaakt systeem op de markt gebracht.

Hans optimist 31-03-2012

geen Ned. handleiding, klepje van Batt, moet iedere keer eraf, geen gratis bereikbare hulplijn, code,s zijn verkeerd of niet aanwezig, dagen online werk! je krijgt het ding thuis en zoek het maar uit. compleet onduidelijke werkwijze. route programma ??nooit gezien. dvd code werkt niet.

downloaden duurt uren! en dan vind je nog niks terug, je weet dus niet wat je update? sd. kaart wordt niet gevonden. kortom de mijne gaat s.p.m. retour naar Wehkamp. geluid is ronduit slecht.
alles Engelstalig?! dure troep.

Garmin Zumo 660 11-03-2012

Van Garmin zelf niets meer vernomen, maar door tussenkomst van de dealer een nieuw systeem gekregen. Dat lijkt vooralsnog wel goed te werken.

Garmin Zumo 660 15-01-2012

Helaas: Het systeem functioneert toch niet goed na de Master-reset en met de nieuwe firmware. Alle klachten zijn terug en gemeld aan Garmin. Afwachten wat Garmin gaat doen.

Garmin Zumo 660 08-01-2012

In mijn eerdere review heb ik melding gemaakt van een storing, waarbij het geluid wegvalt. Garmin heeft uiteindelijk gereageerd met het advies een zgn. Master Reset uit te voeren, waardoor het toestel naar de fabrieksinstellingen terugkeert op basis van de dan geinstalleerde (nieuwe) firmware. Alle gebruiksinfo. is weliswaar gewist, maar het probleem lijkt vooralsnog verholpen te zijn.

Garmin Zumo 660 30-12-2011

Op aanraden van motordealer gekocht. Apparaat voldoet echter niet aan de basis eisen: Na ruim 1 uur rijden, wordt het MP3 muziekgeluid steeds even onderbroken, om daarna helemaal uit te vallen. De enige remedie is de Zumo uit te schakelen en weer aan te zetten. Daarna kan je weer een uur verder navigeren. De telefoon wordt regelmatig ook niet automatisch gekoppeld. De laatste firmware update (dec. 2011) heeft dit alles niet verholpen. Dit probleem komt niet alleen bij mij voor, maar blijkt op internet algemeen bekend te zijn. Garmin reageert vooralsnog niet op mijn vraag en verhelpt dit probleem evenmin. Vraag is of het aan de software of aan de hardware ligt. Kortom: Apparaat is 'niet af', wordt dat misschien wel nooit en had zo niet de markt op gemogen.

Garmin Zumo 660 19-10-2014

Update: Systeem is nu echt onbruikbaar: Valt regelmatig uit en loopt vast, elke 15 min. Afgelopen 2.5 jaar had ik in het 'beste' geval ged. 1 uur bluetooth verbinding met de headset. Daarna stoppen langs de weg en alles resetten... Hopeloos dus. Heb Garmin voorgesteld om, met bijbetaling, het systeem te wisselen voor de opvolger, maar Garmin reageert niet op emails of mijn Facebook bericht. Zowel technisch als qua service is Garmin bedroevend slecht.

bh52 06-12-2011

Voor hen die ook tobben met het lifetimeupdate programma. Als je de file gmapprom.img van de garmin verwijderd en daarna de mapupdate uitvoerd dan werkt het wel. Het lijkt er op dat het interne geheugen gewoon te krap is om de update uit te kunnen voeren. Helaas is garmin dan niet in staat om het systeem een begrijpelijke melding op het scherm te laten genereren. Bij mij kwam steeds de melding 'error probeer opnieuw' en als het niet lukt bel de service desk. Ik heb die ook gecontact maar die kwamen niet verder dan de standaard procedure, files opsturen alles verwijderen en helemaal opnieuw beginnen. Echte technische kennis is daar helaas ook niet aanwezig, jammer.
vriendelijke groet,
Bas

polleke123 02-12-2011

Wat een gezemel over de gebruiks aanwijzing. Even google en direct een pdf file van 90 bladzijden hoe hij werkt. Prima apparaat die prima werkt. Herberekend geen route als je deze functie op handmatig zet. Instellen is altijd lastig maar daarom kan hij ook zoveel.

Kraasj 15-11-2011

heren en dames GPS-ers,
Zumo660 is een prachtig apparaat. Hij doet z'n werk perfect, zowel in de auto als op de motor. Zowel in binnen als buitenland ermee gereden. Voorgeprogrammeerde routes, aangeleverde routes, zelf ter plekke gemaakte routes, de ZUMO660 slikt ze allemaal en goed!!!
Maar wat een kut handleiding om wegwijs te worden in het eerste gebruik. Koop je apparaat bij Notter! `Daar hebben ze er verstand van, maar het is wel diep triest dat je met een algemeen beschaafd IQ niet door de normale instelling van het ontgrendelen van aangeleverde en bijgekochte landkaarten heen komt. Daar laat Garmin een duidelijke steek vallen.
Zou echter ondanks dit ongemak 'm zo weer adviseren. Dus, Garmin, doe wat aan je 'Apple' simpele en heldere instructies en je bent perfect.

leeuw71 26-07-2012

Zo eindelijk weer eens een positief geluid!!! Wil er een aanschaffen maar begon te twijfelen na zoveel shit over dit apparaat.Volgens mij zijn er een hoop mensen die hem via de postorder bestellen. En dan krijgen ze hem thuis en zitten ze met de handen in het haar.Als je hem gewoon in de winkel haalt krijg je er ook wel informatie bij alleen betaal je wel wat meer .maar ja A Boer

JanDeZoeker 25-10-2011

Wat een ellende.. Een dure miskoop! Nog niet gekeken naar de ongeteste software(beta)versies en de vele Youtube filmpjes die je door moet ploeteren, is het apparaat al voor service teruggeweest en maar gelijk vervangen. Moet ik weer al die installaties door, met alle ellende van dien omdat bv. lifetime update AAN HET APPARAAT gekoppeld is!

adtje 07-10-2011

De Zumo 660 is een redelijk goed apparaat. Na veel worstelen heb ik hem zover dat hij redelijk handtam is.
Echter aan de kaarten van Navteq mankeert nog wel eens het een en ander.
Plaatsen op het eiland Kefalonia Griekenland staan er niet op of zijn verkeerd gespeld. Hotels die aangegeven zijn maar helemaal niet bestaan.
Zoek maar eens Spaklerweg nr 52 in Amsterdam dan kom je bij McDonalds en de Gamma uit terwijl ik bij een kantoorgebouw moest zijn.Het verschil is 1.5 Km.
Het vreemde aan dit alles is, dat je eerst een gedegen opleiding moet volgen om enigszins met de Zumo 660 om te kunnen gaan en op die manier alle "in en outs" leert kennen.Handleidingen en ondersteuningen vanuit Garmin zijn zeer onder de maat. Bij dit apparaat moet je iemand hebben die je daarin wegwijs maakt. Er zijn te veel dingen die je moet weten.

Suzuki GS 500 23-09-2011

Uitstekend apparaat!. Doet precies wat je zegt. Makkelijk op to date te houden. Heb het gevoel dat hij bij elke update beter wordt. Gebruik de Zumo 660 sinds dit voorjaar. Daarvoor een Urban rider, maar de Zumo steekt er wat betreft mogelijkheden met kop en schouders boven uit. Makkelijk routes plannen, invoeren en rijden maar. Voor mij niets anders.

Arnold-gsxr1300 13-09-2011

Heb kort na de introductie een 660 gekocht. Nog nooit probleemlooos een route kunnen rijden. Routes gemaakt in Onroute of Mapsource, maakt niet uit, bij de overdracht vinden er kennelijk veranderingen plaats. Enkele weken geleden voor 89 euro lifetime update aangeschaft. Prijs ok, kaarten niet, er ontbreken zelfs hele stukken waardoor er witte vlekken zichtbaar zijn. Ook de firmware geupdate en dat is het slechtste wat ik had kunnen doen. De ingeladen route is niet op de weg zichtbaar, de motorfiets rijd naast de weg en ga zo maar door. Voor dat geld mag je toch iets anders verwachten. Terug naar Waypoint om de problemen na te laten kijken en indien mogelijk te laten herstellen.

Maggie Extreme Zantstorm 12-08-2011

Ik ben erg blij met mijn 660!
In eerste instantie was ik enigzins afgeschrikt door de negatieve reviews. Toch heb ik voor de 660 gekozen, na eerder de 550 te hebben gehad.
Over de 550 was ik ook erg tevreden. Een voordeel van de 660 is dat je nu 1000 ipv 500 waypoints kunt opvoeren, stereo geluid, en nog wat andere belangrijke zaken.
Voordeel van Garmin ZUMO tov van TomTom is volgens mij dat hij geheel gericht is op motorrijders. OSM maps kunnen worden ingelezen, waardoor je van Nederland tot aan Mongolie (zie margreetzant.nl) subliem gebruik van deze navigatie kunt maken!!
Wbt de negatieve review: ik vermoed dat dit puur en alleen te maken heeft met NIET WETEN hoe de Zumo te gebruiken.
TIP: boek een afspraak met de GPS Expert!! (gps-expert.nl) Middels een cursus of gewoon hulp aan huis, in den lande of telefonisch leer je je ZUMO goed kennen, goed gebruiken en heb je er veel meer plezier van!! Ik ben 2x door de heren van GPS expert geholpen (cursus en 1x vragenuur), waardoor ik als blonde dame helemaal gelukkig ben met de 550/660!! Kortom, als het mij lukt heren....dan...zegt dat wel iets!

JazzRider 03-08-2011

Ik heb dit apparaat gekocht om mooie motortochten mee te rijden. Daarbij heb ik voor de Zumo gekozen omdat Garmin een goede reputatie heeft als het gaat om het plotten van motorroutes én omdat deze goed zou samenwerken met de Cardo Scala Rider intercom. Helaas ben ik erg teleurgesteld in het apparaat en heb ik spijt dat ik niet voor een TomTom Rider heb gekozen.

De Zumo is eenvoudig te monteren en heeft een groot scherm. Het is mogelijk om een Micro SD kaart te plaatsen voor aanvullende routes en muzien. So far so good. Nu de praktijk:
- Het scherm heeft een te lage lichtopbrengst. Als de zon er pal op schijnt is het lastig af te lezen.
- De menustructuur is erg onoverzichtelijk. Mijn ervaring met TomTom is dat ik bijna alle opties intuïtief weet te vinden; dat is met de Zumo absoluut niet het geval.
- De Micro SD-kaart wordt in de helft van de gevallen niet herkend, waardoor je geen toegang hebt tot je muziek. Opnieuw opstarten en hopen dat de kaart dan wel wordt gezien is de enige optie. Vooral veel hopen.
- De samenwerking met de Cardo Scala Rider is erg instabiel. Als je verbinding hebt, dan is het geluid prima. Maar als je met iemand samen rijdt, dan wil het regelmatig gebeuren dat het apparaat een storing veroorzaakt, waardoor óf de muziek óf de intercomverbinding wegvalt. Meldingen van flitspalen moet ik afzetten omdat dit vrijwel altijd leidt tot een verstoring in de verbinding met de intercom.

Het apparaat is stevig en kan qua behuizing tegen een stootje, maar qua functioneren is het zo fragiel als het maar zijn kan. Van een apparaat van deze prijs had ik veel meer verwacht.