Garmin Zumo 350 Lifetime

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Zumo 350 Lifetime op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Peter Schildkamp 02-01-2014
Geschreven voor: Garmin Zumo 350 Lifetime

Ik heb de Zümo 350 nu een aantal maanden. Puur als navigatie om van A naar b te komen een zeer goed apparaat, Vooral de nauwkeurigheid, alsmede de snelheid waarmee satelieten worden gevonden. Echter, ik heb het ding gekocht om motorroutes op te installeren. En dan begint het drama. Allereerst kon geen enkele laptop of pc het ding vinden. Bij toeval kwam ik erachter dat ie opnieuw geïnstalleerd moest worden omdat er een soort van bug in zat. Schijnt bij dit type vaker voor te komen. Dan het maken van routes via Basecamp of het downloaden van bestaande apparaten op het ding. DRAMA!! Plug 'n play (het is immers 2014) is een onbekend fenomeen bij Garmin. Alles moet via zo ontzettend veel tussenstappen en extra installaties verlopen, dat mij de lol snel is vergaan. Snap nu waarom er complete cursussen en voorlichtingsfilmpjes zijn, vind het echter niet van deze tijd. Heb gewoon weer een zelfgemaakte routebeschrijving op de tank geplakt. Ik wilde immers motor rijden en niet uren achter mijn laptop zitten. Het ding gaat nu louter als ondersteuning mee. Jammer, daar is het ding toch wat te duur voor.

guzzi vince 05-09-2013
Geschreven voor: Garmin Zumo 350 Lifetime

Heb het Garmin 350 een paar maanden in bezit. Tot nu toe gewoon geweldig. Heb nog geen echte ervaring met base camp vereist een beetje studie maar er zijn prima leer video's op de net. Geluid via schubert src bluetooth in schubert c3 helm valt helaas ver beneden het peil. Ga het proberen met een cardo unit. Scherm best wel te lezen ook in zonlicht maar niet met direct zon op het scherm. Robust apparaat en motor steun. Heb het wel in een touratech afsluitbaar mount gedaan. Heb niet al te veel ervaring opgedaan tot nu toe. Kaarten voor Duitsland, Engeland en Ierland zijn goed en unit werkt heel goed daar. Ben tevreden ermee.

GeorgeD 14-08-2013
Geschreven voor: Garmin Zumo 350 Lifetime

Na een tijdje gebruiken, ook in het buitenland, ben ik zeer tevreden over deze motor navigatie. Montage is degelijk en robuust. Ook het apparaat is robuust, kan tegen een stootje, is goed af te lezen (in de volle zon) en bediening is snel en eenvoudig.
Na vele uren in de regen rijden geen problemen ondervonden.

Routes maken via pc met Basecamp heb ik (nog) niet onder de knie, maar op de Navi zelf is er snel een route of plan te maken. Deze zijn te downloaden naar pc en te wijzigingen, uitbreiden etc.
Ook snel is het opstarten, herberekenen of wijzigingen te maken of toe te voegen, zowel de routes of logboeken te gebruiken, als ook de menu's e.d.
Ben ook tevreden met de Lifetime updates.

De database van POI's en de stemmen kunnen beter.
Verder niets dan lof, dus een eventuele negatieve vergelijking met TT snap ik niet. Wellicht zijn "anderen" eenvoudiger te bedienen maar met kronkels.

Het navigeren en deze Zumo gebruiksmogelijkheden, zoals TracBack, zijn dus ideaal op de motor, echter is in de auto ook heel goed te gebruiken met de meegeleverde houder e.d.
Accuduur is trouwens royaler dan een standaard Navi (minstens 6 uren).
Garmin is voor mij de motornavigatie op dit moment.

Ps. Heb ook ervaring met o.a. TT

remco 07-08-2013

Helaas……
Toen mijn vorige navigatie (tomtom rider) na een aantal jaar van ellende uit elkaar viel (ondanks dat je anders zou mogen verwachten, zijn ze redelijk gevoelig voor regenbuitjes en zon) dacht, ik na de lovende recensies, maar eens een Garmin aan te schaffen. Helaas na de eerste week gebruik (tripje door Frankrijk, Zwitserland en Duitsland) ben ik zeer teleurgesteld in het apparaat (vooral de software). Alles wat eigenlijk vanzelf op de tom tom ging vereist hier grondige studie en veel onlogische submenutjes zonder dat hier meer functionaliteit tegenover staat..... Ik sta perplex hoe eenvoudige zaken zo ridicuul ingewikkeld kunnen worden gemaakt. Daarnaast is hij in de bergen geregeld "de weg kwijt", gaat het programmeren van een route (vlaggetjes/bolletjes verhaal) eigenlijk alleen goed met de PC (overigens niet met basecamp) en is het opbouwen van de kaarten en herberekenen zeer traag (soms meer dan 20 seconden). De hardware (kastje en scherm) lijkt prima in orde maar het apparaat is voor mij één grote frustratie.

Hou je van motorrijden en wens je je niet te moeten verdiepen in de ondoorgrondbare logica van Garmin t.a.v. motornavigatie dan adviseer ik verder te kijken.