Garmin nvi 310 deLuxe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nvi 310 deLuxe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Johan B 14-07-2007
Geschreven voor: Garmin nvi 310 deLuxe

Ik heb afgelopen donderdag dit apparaat gekocht. Diezelfde dag nog een SD-kaartje gekocht van 2GB. Ik ga binnenkort op vakantie naar Italie dus is dit apparaat zeer gewenst. Nooit een navigator gehad dus mij benieuwen. Thuis gekomen gelijk het apparaat aan de computer gehangen via de USB-kabel. Toestel-upgrade gedaan via Webupdater van versie 2.30 naar 3.90. Ging in een keer goed. Ik had recensies gelezen op deze site van zijn voorganger Nuvi 300 waarbij de update niet goed ging. Ging bij mij vlekkeloos. Daarna de bijgeleverde software (City Navigator V8) geinstalleerd op mijn pc. Registratie gedaan via de Garmin website. Wel goed kijken naar diverse serienummers/codes invullen... Nadat de registratie voltooid was van zowel de hardware als de software kon ik al gratis een upgrade aanvragen voor City Navigator V9. Komt over een week in de brievenbus.
Bij de recensies van Nuvi 300 zag ik in een aantal berichten dat je complete kaart van West Europa via Navigator op je SD-kaart kan plaatsen en vervolgens de Benelux-kaarten van het interne geheugen moet verwijderen ivm conflicten(kijk bij Nuvi 300 reviews voor een handleiding). Ook dat ging goed en nu heb ik een volwaardige West Europa Navigator. Gelijk geprobeerd met de stad Milaan (Italie) op straatniveau een route kan bepalen. En ja hoor...alle straten staan erin. De route calculeren duurde slechts 10 seconden.
Jaja...ik ben nog niet klaar. Via de website van Garmin kan je je gratis 3 maanden abonneren op de flitspalen-service. Gelijk gedaan en nu staan alle flitspalen van Nederland in mijn Nuvi. Ook de Bluetooth-functionaliteit is ok. Mijn Sony Ericsson k750i werd snel herkend door Nuvi 310 (en andersom). Kan nu 'handsfree' bellen. Zelfs 'voicedailing' van mijn mobiel werkt via de Nuvi!
Nu nog de straat op. Ik heb 'm uitgeprobeerd en na een uurtje rijden in de buurt stond ik versteld van de nauwkeurigheid. Ik gaf een aankomst in maar ging lekker expres verkeerd rijden. Herberekenen ging binnen een seconde! Twee voor mij bekende flitspalen werden inderdaad aangegeven.
Om mensen over de streep te trekken die naar een nagitor op zoek zijn voor een schappelijke prijs in jaar 2007. Kopen dat ding. Lekker slank en licht model. Je steekt 'm zo in je zak. Software-upgrades moet je even voor zitten maar na 1 uur is je Nuvi 310 helemaal up-to-date. Nu nog wachten op de DVD City Navigator V9 waarbij o.a. Oost Europa gedetailleerd staat. Of ik ooit naar bv Kroatie ga met de auto is een ander punt...

YAZ 17-04-2007
Geschreven voor: Garmin nvi 310 deLuxe

Er zit standaard inderdaad maar één stem per taal in.
Op zich een prettig apparaat, compact en als Bluetooth carkit ook prima. Dat laatste icm de compacte vormgeving gaf voor mij de doorslag. Bij TomTom kom je voor handsfree bellen n.l. uit bij de grotere en zwaardere 510/710/910. De bediening van de TomTom 710 vind ik overigens wel prettiger (ook een paar weken geprobeerd) en ook de kleuren van de kaarten vind ik wat duidelijker en spreken mij meer aan.
Daarnaast heb ik bij de Nuvi toch al een paar keer dat hij me een erg onlogische route laat volgen en ben ik ook al eens een fietspad opgestuurd (en als vervoermiddel had in toch auto ingevoerd).
Ook al eens bovenop een viaduct het advies gekregen linksaf te slaan om op de weg te komen die onder het viaduct doorliep...
Daarnaast duurt het nog wel eens lang voordat hij satellieten heeft gevonden, zeker als ik het apparaat niet rechtstreeks tegen het raam plak. Ik wilde n.l. kiezen voor bevestiging naast de autoradio zodat ik er beter bij kon ivm bediening en ik dan tevens de voedingsdraad beter kon wegwerken en ik de houder/bevestiging gewoon kan laten zitten omdat hij dan niet zo in het oog springt (diefstal) maar dan pakt hij helemaal geen satelliet meer! Een externe antenne kan, maar die moet helaas direct op het apparaat worden aangesloten (en dus niet op de houder) zodat ik die telkens moet loshalen als ik de Nüvi uit de auto meeneem.

leo.hurkmans 16-09-2006
Geschreven voor: Garmin nvi 310 deLuxe

ik heb sinds een half jaar een Garmin nuvi 310.
mijn ervaring met de Garmin 310 is altijd zeer positief geweest , het
gebruiksgemak en beeldkwaliteit en vormgeving waren voor mij doorslaggevend om
voor de Garmin nuvi 310 te kiezen. Tot nu toe heb ik in de benelux geen enkel
probleem met navigeren of software gehad, het is voor mij een navigatiesysteem
waar over nagedacht is wat bediening betreft, en de bevesteging van de houder
voor het navigatiesysteem is ook dik in orde en zakt niet naar beneden wat ik
wel eens bij een ander merk wel heb mee gemaakt. ik vind het een prima systeem
voor mij zonder problemen

martin 1969 26-08-2006

sinds 2 weken in het bezit van de nuvi 310 , mijn eerste ervaring met een
navigatie systeem.
ik moet zeggen dat de routes + evt. herberekeningen in de routes na fout rijden
zeer snel gedaan worden.
gebruik het app in een ford mondeo met verwarmde vooruit , dit levert geen
enkel probleem op qua ontvangst.
ook de koppeling via bluetooth met mijn mobiel (sony ericson w800i) verloopt
vlekkeloos.
al met al een mooi , compact en betrouwbaar navigatiesysteem dat zeker zijn
geld waard is.