Clarion MAP 780

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Clarion MAP 780 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

hansverbaan 12-11-2009
Geschreven voor: Clarion MAP 780

Als hij werkt, is het prima.
Maar erg lastig is de zeer korte accutijd van 40 minuten en hij is dus niet bruikbaar als wandelaar of fietser.
De laatste tijd, ik heb m sinds juni, duurt het wel 25 minuten voor er GPS verbinding is.

Bij pixmania gekocht, vandaag opgestuurd na diverse emails aan Clarion en pixmania
naar frankrijk. Kost veel geld.
maar net kreeg ik een email van Clarion dat er in rotterdam een service bedrijf is.
van der Boor repair.

succes iedereen.

pondiki 10-09-2009
Geschreven voor: Clarion MAP 780

Mooi apparaat met bluetooth, tmc functie en nog wat andere aardig opties. Werkt snel, route wordt snel herberekend. Onlangs heb ik laatste kaart-update gedaan, maar toen ik de datum van de kaarten checkte bleken deze van 2008.01 te zijn. Volgens de website zouden de laatste kaart-updates van 2009.01 zijn!
Zelfs aanpassingen in de straten van Haarlem die reeds enige tijd bestaan zijn er niet in verwerkt.
En ook wegen in Griekenland die er al jaren zijn staan er niet op.
Beetje teleurstellend van TeleAtlas!
De accu gaat met bluetooth aan ongeveer 2 uur mee, maar er zit een thuislader en 'n autolader in de verpakking.
Van 'n vriendin met TomTom heb ik begrepen dat die accu ook 2 uur mee gaat.
Mijn ervaring met Clarion tot nu toe is dat er snel in het Nederlands gereageerd wordt op het webformulier en waarna er evt. verder gemaild kan worden.
M.b.t. de kaart-updates verwijzen zij naar de verantwoordelijkheid van TeleAtlas, het is teleurstellend dat zij geen betere afspraken met hen hebben gemaakt over de laatste kaart-updates!
Ik weet niet wat kaart-updates bij andere fabrikanten kosten, maar bij Naviextras kost 'n update voor geheel Europa, zo'n 42 landen 80 euro. Voor de Benelux is dit 40 euro en voor West-Europa 60 euro.

johnoz 08-09-2009
Geschreven voor: Clarion MAP 780

Leuk navigatiesysteem met veel mogelijkheden.

Helaas is er in Nederland geen vestiging van Clarion. Je bent bij vragen aangewezen op de vraagoptie op de website, waarbij je alleen een heel korte vraag kan stellen. (beperkt aantal tekens)

Clarion reageert echter meestal niet of nauwelijks. Heb tot nog toe zeer teleurstellende of onjuiste antwoorden gekregen. Dit is een groot minpunt.

De meegeleverde kaart was van 2e kwartaal 2008. Ruim een jaar oud dus. Dat kan echt niet. Updaten via Naviextras.com is bijzonder prijzig. Daarom zelf maar uitgezocht hoe ik zelf de nieuwste kaarten kan installeren, wat met de nodige moeite uiteindelijk gelukt is. Niet voor beginners.

TMC nog niet uitgeprobeerd. Het herberekenen van routes gaat erg snel. Veel informatie naast de kaart in beeld, waarvan sommige info, zoals een kompas voor mij niet echt hoeft. Ook jammer dat ik tot nu toe nog geen passend opbergtasje heb kunnen vinden. De grootste bij Halfords is helaas te klein en dat komt vooral door de dikke omlijsting en de diepte van het apparaat.

Accu is ook snel leeg maar dat is een beetje inherent aan de grootte van het beeldscherm. Ook is bij felle zon het scherm nauwelijks nog af te lezen. Eigenlijk zou een soort zonneklep wel gewenst zijn.

Voor de rest een prima systeem, zeker nu ik de nieuwste kaarten erop heb zitten.

Houdt er wel rekening mee dat er op internet en forums weinig informatie over Clarion is te vinden.

andre567 27-06-2009

Geweldig mooie navigatie.
Voor mij heeft ie alle opties die ik wilde voor een zeer goede prijs. Bluetooth werkt prima.
Een minpuntje: dame zegt vaak linksaf terwijl het rechts moet zijn. Vlak voor de afslag word dit gecorrigeerd.
Een echte aanrader.

mm 26-06-2009
Geschreven voor: Clarion MAP 780

Ik heb deze navi gekocht omdat ik van de mio 510 geen opdate meer kon krijgen.En de igo 8 \teleatlassoftware mijn voorkeur heeft.
ben met de clarion 680 zeer tevreden.sluit mij volledig aan met de uitgebrijde review op deze pagina.

JDA 10-04-2009
Geschreven voor: Clarion MAP 780

In ben een paar week in het bezit van de clarion Map680.

Voor zover ik kan beoordelen is deze het zelfde als de Map780 behalve dat deze slechts 1GB intern geheugen heeft, en er standaard niet alle landen van Europa in zit. Ik heb deze voor 199,- bij Saturn gekocht inclusief een geheugen kaart met West europa. ( zonder 149,- )

Dit is mijn eerste navi en kan dus geen praktijk vergelijking geven met andere merken. Ik heb me wel eerst ingelezen voordat ik er een gekocht heb. Bij de Media markt en Saturn heb je tevens goed de mogelijkheid om de interfaces van de verschillende types uit te proberen.

Ik moet zeggen dat deze mij meteen opviel. Ik vindt deze persoonlijk een stuk prettige dan de andere in deze prijs klasse. Er wordt gebruik gemaakt van een Clarion versie van de NavnGo die volgens mij ook in de Garmit zit. Wat mij bij deze opviel t.o.v. alle ander merken was de mooie, goed te bedienen en snelle interface. Door de breedte van het scherm heb je links en rechts ruimte om diverse info te tonen van alles wat je je kan wensen bij een navigatie systeem. Je kunt je afvragen tot hoever het nuttig is de snelheid,kompas diverse tijden op de display te zien, maar ik vindt het er toch wel er goed uit zien en tijdens het rijden informatief. (je kunt hier diverse weergaven standaarden instellen). Wat ook op valt is dat onder elk onderdeel (bijvoorbeeld de info onderdelen links op het beeld) met de druk op het scherm sub menu's met extra info levert. Zoals een reis computer,route detail info,route aanpassingen opties en gps status. Alle info is duidelijke weergegeven zodat je het ook onder het rijden even snel kunt checken (mag natuurlijk niet tijden het rijden ;))

De grafische weergave van de kaarten vindt ik er persoonlijk ook goed uit zien. Dit is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Als ik de TomTom's of andere merken bekijk zien die er een beetje saai uit. Het geadverteerde 3d beeld van gebouwen en landschappen werkt ook zeer leuk. Ik moet zeggen dat ik nog niet in een stad geweest ben waar de gebouwen 3d voorbijkomen (bijv. Amsterdam) maar in de simulatie lijkt het zeer goed. Of dit in de praktijk ook nuttig is moet nog blijken. Wat ook zeer mooi is als je een route door heuvel en berg landschappen plannend ook weer alleen als simulatie gezien) hier ga je echt de hoogte in en rij je in een dal echt tussen de bergen/heuvels. Er is een weergave optie die automatisch schakelt tussen 2d en 3d weergave afhankelijk van de situatie. Als je de eerst paar kilometers (kun je instellen) geen acties hoeft te verwachten schakelt hij over naar 2d met een persoonlijk ingesteld zoom factor. Kom je bij een kruising of afslag schakelt hij weer naar 3D en zoomt voor een duidelijk overzicht. Dit is alles naar eigen wens in te stellen.

De clarion map650 heeft volgens mij een redelijk snelle cpu. De route berekeningen zijn snel, een andere straat in rijden dan gepland en hij corrigeert de route binnen een paar sec. Langere routes heeft hij ook niet echt problemen mee.

Over de correctheid van een geplande route kan ik alleen zeggen dat het tot zover niet slecht uitziet. Bij het uitproberen van diverse routes ben ik een enkele keer een route tegen gekomen die mij wat onlogisch leek maar verder wel acceptabel is. Tot zover geen problemen gezien met on toegankelijk zandweggetjes. De verdere praktijk moet dit verder uitwijzen.

Over de GPS verbinding heb ik verder ook geen klachten. Het wil wel eens een minuutje duren voordat hij verbinding heeft maar meestal is de verbinding redelijk snel en soms ook wel direct gemaakt.

Ik kwam echter toch nog een probleem tegen. De Nederlandse stem die ook de staat namen uitspreekt haalde links en rechts nog wel eens door elkaar als ze een richting aan gaf van de tweede bocht die gaat komen. links en recht aangeven voor een navigatie systeem lijkt mij wel belangrijk….Mailtje naar de www.clarion.com en binnen een dag een zip file opgestuurd gekregen met de oplossing! Tot zover een perfecte service.

Dit komt op het punt waar ik mij in het begin een beetje zorgen over maakte. Ga maar een googlen naar de Clarion map. Je vindt er behalve de clarion website en verkoop sites haast geen info over. Blijkbaar is hij nieuw in Nederland. Dus ook geen reviews. Ergens op een duitse site kwam ik de voorganger map670 tegen in een vergelijking test. Waar deze ergens in het midden belande. Ik heb hierdoor ook in eerste instantie getwijfeld of ik voor deze zou kiezen i.p.v. de bekende TomTom, garmit of navitron. Echter na de snelle reactie van de service desk en nog eens bij de media markt op de andere te hebben gekeken weet ik zeker dat ik op dit moment geen andere wil.

Had ik trouwens verteld dat er standaard Bluetooth voor handfree bellen en een TMC plus een antenne bij zit? Werkt beide prima. De Raam houder werkt ook zonder problemen (lees dat bij diverse merken dit nog wel een wil trillen of los laten.)
Er zit ook nog een pen bij als je in alle rust een route wilt plannen en met wat meer detail wilt rond klikken op je scherm i.p.v. met je dikke vingers. Dit is inderdaad prettig maar niet noodzakelijk.

Ik verbaas me nog steeds dat er zo weinig over gesproken wordt. zeker voor de prijsklasse van 149,- euro!

Ik ben zeer tevreden. En ben benieuwd hoe hij deze zomer ons in Italië begeleid.

Sjoekie 31-10-2008
Geschreven voor: Clarion MAP 780

Fantastisch navigatiesysteem! Hele snelle routeberekening, multimedia toepassingen met extra ingang van een sd-kaart tot 4 GB!!, groot scherm, bluetooth, TMC, duidelijke instructies, 43 oost- én west-europese landen op 2 GB flash geheugen (inclusief)Turkije!!!

Ik ben deze zomer op vakantie geweest met de auto naar Turkije. Deze navigatiesysteem heeft me niet in de steek gelaten.