Canon PIXMA MG6250

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MG6250 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Henk 27-03-2019

pixma TS 6250

Geschreven voor: Canon PIXMA MG6250

Printen is prima tekst is ook goed.
Kleur printen is beneden de maat.
Print te veel blauw kleuring.

Pluspunten

• printen
  • tekst

Minpunten

• Kleur printen

Nick65 07-01-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6250

Recent deze printer aangeschaft. Na jaren alleen maar HP printers te hebben gehad is dit de eerst niet-HP printer voor mij. Mooie printer en eenvoudig in installatie. Wat mij met name aantrok in deze printer was de mogelijkheid om hem te gebruiken voor PC/Mac, maar met name ook voor de iPad via AirPrint. Dit werkt bijzonder makkelijk, en met de Canon (iPad/iPhone) app ook nog eens eenvoudig te gebruiken voor het scannen van documenten.

Installatie op een Windows 7 laptop was eenvoudig met de bijgeleverde software, en op een Windows 8 laptop werd de printer herkend via het draadloze netwerk, ook zonder installatie CD.
Tenslotte is deze printer ook te gebruiken als Google Cloudprinter.

jost247 15-05-2014

Ga een nieuwe printer aanschaffen/kopen heeft iemand een richt/winkel prijs van de Canon MG6250

--Joris-- 28-06-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6250

Sinds gisteren in huis. Het installeren van de software en de drivers op een desktop met Windows-XP SP3 lukte pas na de 2e keer. Hij kwam niet door het allerlaatste proces heen. Goede hulp oplossingen worden dan bij de installatie op je scherm aangeboden dus geen paniek. Was een kwestie van pc opnieuw opstarten en nogmaals installeren (14 min) grrrr. Op een laptop met Windows-7 Home premium ging het wel in een keer goed. T.o.v. mijn vorige Canon met 4800 dpi is deze MG6250 met 9600 dpi superscherp. Heeft 6 inkttanks. Ik heb via Wifi 2 ipads en 1 laptop op de printer draadloos aangesloten. Werkt perfect! De XP pc is bekabeld aangesloten. Voor de ipad wel even de app Canon Air print installeren op de ipad. De ipads herkende de printer direct zonder iets daarvoor hoeven te doen. Het indrukken (5 sec) van de WPS knop op mijn router lukte niet om de printer contact met de router te maken vanwege een timeout die te lang duurt maar ik heb de router handmatig in de printer ingevoerd. Binnen paar sec toen contact. Wel even je router pasword in de printer invoeren. Je pasword staat vaak achterop je router. Wordt keurig uitgelegd hoe dat moet. De voorklep v/d printer gaat vanzelf open als je een printopdracht geeft. Grappig de ledindicatoren op elk v/d print cartridges maar als de klep dicht zit wie ziet dit dan nog? Wanneer hanteert Canon nu eens een type cartridge voor alle printers? Veel extra software op de installatie CD meegeleverd waaronder ook de populaire Canon Easy Photoprint versie 4.0.0. Er kan via een separate lade ook afbeeldingen op CD, DVD of Blueray geprint worden. Dit is een printer met veel mogelijkheden! Mooi zijn de touch toetsen die pas zichtbaar op de body v/d printer oplichten als je ze nodig hebt. Ben nu al tevreden!

JGRE 11-06-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6250

Inktverbruik is door de 6 containers sterk verbeterd. Had eerst een Canon PIXMA 5200r, welke binnen twee weken droog stond. Met de 6250 kom je veel langer uit.

ariehome 10-04-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6250

Omdat ik veel boekjes maak met Publisher heb ik een goede printer gekocht ter vervanging van een oude HP.
Helaas als ik op de Canon MG6250 op Windows XP een boekje afdruk, dan vallen de plaatjes weg. Op andere printers werkt het wel goed. Volgens de experts heeft de printer dan vaak te weinig intern geheugen of een probleem met de firmware.
Canon hulp gevraagd: heel vriendelijk, maar het zal wel aan uw applicatie liggen. Dat steekt mij wel, dat ik bij zo een dure printer in de kou blijf staan.

bassy 20-05-2013

Arie, Nee het ligt aan HUN applicatie software, deze bijgeleverde software, als je die gebruikt, drukt alleen plain tekst af. Hetzelfde krijg je ook als je een tijdschriftpagina scant en afdrukt via HUN software dan krijg je ook alleen tekst.
Ik gebruik daarvoor omnipage of eazy fotoprint, andere software zal het ook kunnen, moet je proberen.
Deze printer is een top printer maar de software die erbij zit is bijna waardeloos ten opzichte van de vorige generatie printers(IP 6000 serie) waar alles wel perfect werkte en je alles met die software kon doen. Ik zal voor je kijken wat wel goed werkt op XP i.c.m. 6250.
Firmware zoals zij beschrijven is alleen voor Cloud werking, heb je niks aan. Interngeheugen vol dan moet er nog al wat ingeladen zijn, lijkt mij ook stug. Printer hier krijgt opdrachten van 4 pc's tegelijk en print gewoon op volgorde.
Alle pc's werken met win 7 64 bits.

TimApeldoorn 19-05-2013

misschien ligt het aan je antieke besturingsysteem (windows XP)

hennie1234 31-12-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6250

Wat een drama! printer herkent wifi, ik ze de printer ook in de dhcp lijst staan maar de software op de pc's zien de printer (weer) niet. Ik dacht met een driver van een ierse canon site het opgelost te hebben. Echter, nu wordt de printer weer niet herkend. Het printen van een network configuration page op de printer zelf geeft nu ook weer strepen.

hennie1234 03-01-2013

Dank je Hans,

Probleem is dat de printer installatie software nu ook weer aangeeft dat er geen printer gevonden kan worden. Lijkt me dat als dat al niet goed werkt er iets met de printer is of met de router? Het heeft even goed gewerkt. ik kon van alle pc's printen en vanaf iphone en ipad. Om een nog onverklaarbare reden werkt het niet meer. Nergens meer. Ik zou dan verwachten dat het met de printer te maken heeft en niet zo zeer met de installatie van software op 1 pc.

bassy 01-01-2013

Hennie als je Netwerk op de pc's selecteerd staat daar in de structuur "Multifunctionele apparaten mg6200 series etc."
Tevens moet er bij nerwerkinfrastructuur ook een vermelding Printers en Scanners staan met mg6200 series.
Of ga maar my printer diagnoze en herstel en voer die uit wordt in ieder geval de fout weergegeven.
Mvg. Hans

hennie1234 07-01-2013

Ok printer lijkt niet het probleem geweest te zijn. Probleem zat vermoedelijk in het dynamisch/vast ipaddress van de printer waardoor de router van streek is geraakt. Na vast ip adres en router reset gaat het nu goed. Dus mijn beoordeling kan met een paar punten om hoog....

RHuisman 23-12-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6250

Mooie printer met prima afdrukkwaliteit. Bediening vanaf het apparaat is bijzonder eenvoudig, vanaf de PC is enige gewenning nodig. Sommige hulpprogramma's zijn in eerste instantie niet zo intuïtief te bedienen. Maar al met al zeer tevreden over deze printer.

Jan Harm Brouwer 26-11-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6250

Printer deed het prima. Mooie afdrukken. Maar.... opeens herkent de printer de zwarte inktpatroon (origineel van Canon, €14,49!!!!) niet meer: de juiste inkttank is niet geïnstalleerd (grappig: taalkundig gezien is het de juiste inkttank, die echter niet geïnstalleerd is - ik vermoed dat Canon bedoelt dat een verkeerde inkttank s geïnstalleerd). Op internet gezocht naar oplossingen (foutmelding omzeilen?), contacten schoongemaakt, maar het verandert niet. Ik ga maar eens Canon vragen, lastig met twee schoolgaande kinderen, die regelmatig huiswerk willen printen!

Bassy 09-08-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6250

Printer is zwaar en groot, onderkant voorzien van doppen, schuift niet weg dus.
Installeren was erg eenvoudig, aan de slag gids is duidelijk omschreven en simpel.
Verbinden met het netwerk via wps lukte niet denk dat de afstand te groot was, 2 x geprobeerd, in de beschijving moeten de laptop of router heel dicht bijelkaar staan voor goed contact, heb zelf handmatig in het scherm van de canon het routerwachtwoord ingegeven(is ook mogelijk)en binnen 5 sec. draadloos on line met het netwerk. Aansluiten kan draadloos-bedraad of via usbkabel.max 5m.
Eenmaal draadloos online geldt een afstand van max 50 meter tussen printer en onvanger.
Achter in de tuin afdruk opdracht gegeven over 30 meter, printer reageerde direct.
Op zolder, door 2 betonvloeren geen probleem, print gewoon af.
Achterlade voor fotopapier gebruiken, getest met 300gr. papier gaat goed, onderstelade die geheel verdwijnt onderin de canon, vullen met normaal papier een afdruk met 300grs. papier gaat moeilijk door de krappe bocht die het papier moet maken en gaf een foutmelding(tenminste bij mij).
Afdrukken foto's prachtig, geen kleurzweem, mooie volle kleuren en scherp, geen wieleffect op de foto's,
goede glansgraad en egaal.
Afdrukken tekst, op stand normaal vind ik kan beter, op stand hoog perfect, strakke tekst bijna laserkwalietijd. Heeft bijna geen invloed op de zwarte inktank, wat je kan zien via de inktmonitor.
Inktverbruik is denk ik iets hoger dan met mijn vorige canon maar de kwaliteit van deze afdrukken zijn beter.
Scannen van tekst e.d. gaat goed alles komt er zeer goed leesbaar uit, foto's worden zeer goed gekopiëeerd gelijk het orginele.
Software bij de canon is compleet maar de ocr software heb ik vervangen voor een apart ocr pakket die beduidend meer kan en nog betere resultaten geeft.
Al met al een goede aankoop deze printer, hoop dat deze ook erg lang meegaat net als de vorige canon, daarom nog geen duurzaamheid cijfer.

bassy 29-12-2012

Fred meestal staat dat aan de onderkant van je router, let wel bij dualband routers zijn er 2. 1 voor de 2.4 g. en 1 voor de 5 g. band. 2.4 g. nemen.

fred_s 31-12-2012

Bedankt voor je reactie. Het is gelukt. Had in eerste instantie niet gezien dat er ook cijfers ingevuld konden worden, daarom was ik zoekende naar een wachtwoord met alleen letters.

fred_s 28-12-2012

Hallo Bassy,
Je geeft aan dat je het routerwachtwoord handmatig hebt ingegeven. Tijdens installatie voor draadloos krijg ik een melding voor het ingeven van een wachtwoordzin. Neem aan dat hier dan het routerwachtwoord ingevuld dient te worden? Waar kan ik het routerwachtwoord vinden?

Arnoutj 15-06-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6250

Zeer gemakkelijke installatie, draadloos zonder problemen.
Moest bijzonder veel kopieeren, gelukkig lijkt het inktgebruik ontzettend mee te vallen.
Voorals nog een zeer goede keuze
Gemakkelijk bedieningsgemak

Arjan Huisman 06-05-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6250

Dit is een mooie printer met heel veel mogelijkheden. Heb 'm gekocht omdat er een 64 bits Windows driver voor was. Alleen 't inktgebruik vond ik nogal hoog.

HELAAS is de printer(kop) net kapot gegaan, terwijl ik 'm al meer dan 1 jaar heb; dus buiten de garantie.
Het inktstation waar ik 'm liet onderzoeken meldde me, dat veel van deze Canon printers nogal snel kapot gaan.

fmj43 08-06-2012

DSP [Digital Service Point BV] geeft als Authorized Service Facility van Canon,EEN JAAR EXTRA GARANTIE [dus totaal 2jaar garantie].
Na 19 maanden gebruik werd mijn MP630 gratis en voortreffelijk gerepareerd

bengroenewoud 13-05-2012

je hebt 2 jaar garantie......

Hazelmuis 13-02-2013

Hallo Arjan,
Ik heb dezelfde printer. Ik krijg echter de scanner niet aan de praat op een Windows 7 64 bit systeem. Canon weet hier geen oplossing voor. Heb jij dit wel voor elkaar gekregen? Zo ja waar vind ik deze driver?

MVG
Gerard Heijthuisen

Electron 01-05-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6250

Bijzonder mooie (draadloze) printer, makkelijk te installeren en erg eenvoudig in het gebruik. Wordt geleverd met handige software (Windows en MAC). Fraai afdruk resultaat. Printer kalibreert zichzelf d.m.v. meegeleverd papier.

Kopieren en scannen gaat super eenvoudig. (Kan meerdere foto's op papier in een scan digitaliseren). Je kan ook direct van USB stick, fototoestel of geheugenkaart afdrukken.

Een aanrader!

Gemakkelijk in gebruik.
Zeker een aanrader!!!

Romijo 28-04-2012

Inmiddels paar maanden verder, Ik ben zeer tevreden over de Canon Pixma MG6250
Het inktverbruik is zeer zuinig in verbruik en ik druk het merendeel fotokwaliteit af.
Ook is de kwaliteit van foto's (na veel experimenteren) zeer goed.

lies1960 29-11-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6250

Ik heb de Canon Pixma MG6250 nu een halve dag in bezit. De installatie en aansluiting op mijn draadloze netwerk verliep soepel en mijn eerste ervaringen met de afdrukkwaliteit zijn erg positief. Of het nu zwart wit copietjes, prints of kleur zijn, het is allemaal erg scherp. Net ook een foto afgedrukt en die zag er super uit.

Het is een mooi vormgegeven apparaat en enige kritiek die ik tot nu toe heb is dat een touch scherm misschien nog wat handiger was geweest.

Ik heb nog niet alle mogelijkheden geprobeerd, maar de printer moet in principe enorm veel kunnen.

gjvt62 11-02-2012

hoe is het inktverbruik?

Maxwell26 11-03-2012

Hoe is het inkt verbruik ?