Canon PIXMA MG5550

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MG5550 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Ruud 29-08-2017

Waardeloze prul

Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Ten eerste doet hij er heel lang over om op te starten en dan duurt het nog ellendig lang om te printen.
Ik moet bij elke afdruk de papierlade uitlijnen op de pijlen en dan ook nog vasthoeden om iets geprint te krijgen, in begin deed hij het af en toe nu bij elke afdruk.
Ook verslindt hij inkt, ik weet niet waar het blijft.
Daarnaast maakt het ding een enorm lawaai.
Twee jaar in bezit en vreselijk veel spijt van.

Pluspunten

• scanner werkt goed

Minpunten

• Maakt veel lawaai
  • Hij is traag
  • Na het printen valt het papier er uit
  • Papierlade moet telkens uitgelijnd worden,

dhr. van der Kleij 04-11-2016

de buitenkant is beter dan de binnenzijde

Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Eerder had ik een HP printer, met 2 inktpatronen, opstarten en lopen maar. De Canon MG 5550 is met van alles bezig (bv. koppen reinigen, ratelen, etc.) en hij doet niet waar ik hem heb gekocht (printen, scannen, kopiëren, etc.). Het duurt eeuwen voordat ik aan de slag kan, daarbij maakt hij ook nog eens ontzettend veel lawaai en in deze printer zitten 5 inktpatronen (i.p.v. 2). Dit lijkt voordelig maar dit is de praktijk niet het geval. Doordat er 1 van de inktpatronen leeg raakt gaat hij hierdoor ook lawaai maken en hij geeft ook veels te snel aan dat de inktpatroon vervangen moet worden, terwijl deze niet leeg is! Ik schikt mij vaak ook een hoedje van dit lawaai!

SJPost 25-06-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Via Printer ABC aangeschaft voor de prijs van 4 sets cartridges, printer dan gratis. De cartridges zijn nog niet op. Werkt prima, goede afdrukken. Gebruik WiFi nog steeds niet, was niet in te stellen, maar bekabeld geen probleem. Maakt ruim geluid met opstarten daarna minder.

meagrey 26-06-2015

als er iets makkelijk is in te stellen dan is het wel de verbinding van de wireless verbinding met de router.
Neem anders contact op met de helpdesk van Canon en die helpen je er wel mee.
Maar met de beschrijving die je bij de printer krijgt is (bijna) voldoende.
Je kan nl nog tegen een paar onvolkomen heden lopen maar daar kom je ook wel uit met wat zoeken op het internet of de Helpdesk.

wellekunst 03-05-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

we hebben de printer nu een half jaar en werkt naar behoren. zowel scannen als printen als copien, zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding.
Alle apparaten hebben wel eens dat het niet exact doet wat hij zou moeten doen

EKALee 05-04-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Ik heb de printer nu langer dan een jaar, en nog steeds spijt. Het kan aan mij liggen, maar zeker niet tevreden over de kwaliteit. Er vormen soms rechte banen in de afbeelding bij gewoon printen. Bij grote foto's afdrukken vind ik de kwaliteit ook matig. Daarnaast duurt het soms eeuwen voor hij eindelijk het papier pakt en print, best frustrerend. Moet het een soort van duwen en op de knop drukken tegelijkertijd. Nee, hopelijk gun ik mezelf over enige tijd een andere printer, en zal dan beter inlezen voor ik aanschaf.

Vriendelijke groet van Esmee

ArjoMan 24-02-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Als de printer het doet, is het prima.
Ik gebruik 'm regelmatig om te scannen, maar om de zoveel tijd werkt het om de een of andere reden niet. De klantenservice helpt dan keurig, maar ik wil gewoon een printer die het altijd doet.
Het is ontzettend ergerlijk als je snel even wil scannen en de boel werkt weer eens niet. Ik heb altijd een Brother gehad en heb die problemen daar nooit mee gehad. Ik heb 'm na de laatste foutmelding, maar op de USB kabel aangesloten en zelfs daar kan ik nu niet mee scannen, terwijl de printer wel werkt. Voor mij geen Canon meer. Dacht vrij handig te zijn met, maar moest ook al de klantenservice raadplegen om m'te installeren.

meagrey 26-02-2015

Heb ik zelf ook een keer gehad dat de computer plots de scanner niet zag in het netwerk, printen ging echter wel.
Ik constateerde dat de computer niet communiceerde met de scanner omdat hij hem niet zag in het thuis-netwerk.
Het netwerk op de computer verschilde met het netwerk op de router......vreemd.
Dit aangepast hebbende ging het weer prima.

herder04 09-02-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Sinds een paar dagen in ons bezit,printer is best wel groot.
Maakt veel lawaai!!! De papierlade had veel beter gekunt,papier steekt bijna ui de lade en als je klaar bent met printen wil de klep niet dicht.Voor het WIFI aansluiten een groot probleem gehad!! I.C met een Experia Box v8 maar dankzij JorisS via:https://forum.telfort.nl is het gelukt.
Gemarkeerd als antwoord: JorisS op 3 januari 2014, 14:51
HALLELUJAH ik heb het gevonden! Of liever gezegd, Wendy van de Amazon.co.uk review van deze printer heeft het gevonden.

Een week van mijn leven kwijt voordat ik hier achter kwam; op de printer moet je IPv6 uitschakelen! Dat is het enige, dan loopt ie als een zonnetje!
Bij mijn model ga je op de printer naar

Instellen > Apparaatinstellingen > LAN-instellingen > Andere instellingen > TCP/IP-instellingen > IPv6

en daar kies je vervolgens "uitschakelen". Blijkbaar staat dat standaard aan terwijl heeeeeeeeel veel modems daar niet mee werken, aan de aanzienlijke hoeveelheid mensen te zien die met dit probleem kampen.

Verbinding maken met de modem gewoon zoals je dat zelf het liefst doet, met WPS op WPA2, maakt niet uit, en hij doet het. Zo simpel kan het dus blijkbaar zijn......... (ik had zelf IPv4 ook nog even op automatisch gezet, ik weet niet of dat nodig is, maar dat is dus ook het proberen nog waard als ie bij een ander nog hapert na bovengenoemde stappen).Verders doet de printer het goed.

nanouska 27-01-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

We hebben nu voor het eerst een canon printer, maar zijn er erg tevreden over. We hadden wel gelezen dat de printer veel geluid maakte, maar na onderzoek is dit in te stellen via de pc.
Print lekker vlot en mooi, kortom erg tevreden tot nu toe.

Aileen94 28-01-2015

Hoe heeft u het geluid kunnen instellen op de pc?

mooiscrabblewoord 24-01-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Erg fijne printer. Cartridges gaan lang mee. Alle functies aanwezig. Ik ben heel erg tevreden over deze printer en ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop.

wellekunst 13-01-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Uitstekende printer. Eenvoudige installatie. Ziet er mooi uit. Is mijn eerste Canon printer maar geen moment spijt van gehad. Een aanrader maar maakt wel wat herrie

roosenboom 23-08-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

eerst gebeld met de harensesmid ze hadden hem in voorraad voor 69 euro tot nog toe werk het fijlloos was zo ge instaleert hij copieert mooi strak ik ben er dik tevreden over ik gebruik wel 110 grams papier en de looprichtng kan dan afwijken hij is verder zo opgestart en dan kun je meteen copieeren ik ben heel tevreden [ als je 80 grams papier gebruikt kijk dan naar de looprichting anders gaat het nog wel eens fout]

meagrey 21-08-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Jarenlang de MP600 gehad en was daar erg tevreden over maar hij gaf de geest helaas.
De MG5550 is zeer makkelijk te instaleren d.m.v. OPS button op router, binnen 2 minuten verbinding.
Driver gedownload bij Canon en op de Computer geplaats en kon gelijk printen.
Maakt wel wat lawaai met printen, papier ligt ook snel op de grond dus dat is wel een nadeel.
Wel erg fijn dat je kan printen met de Tablet via Wifi en computer niet hoeft aan te zetten.
Ten opzichte van de MP600 zijn er dus nog wel wat verbeteringen nodig maar heb nog geen spijt.

Henri21 04-08-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

De printer maakt bij het opstarten en printen veel lawaai, daarentegen is het scannen geruisloos en snel.
Onhandig is het uitlaatklepje dat niet vanzelf openspringt. Ook het papieropvang houder moet gebruikt worden anders schieten de papieren over de vloer. Dat het papiervoorraad bakje niet stofdicht is afgeschermd is niet handig. Printkwaliteit en de eenvoudige bediening is uitstekend.

ritsdkieskeurig 03-08-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Ik had de voorgaande review serieus moeten nemen: de herrie is inderdaad bizar. Print-kwaliteit is prima. Maar het duurt lang voor hij beschikbaar is en gedurende die tijd (opwarmen) en bij het printen lijkt het of er een Boeing overkomt. Opvallend is de aard van het geluid: het klinkt allemaal blikkerig en je denkt dat hij uit elkaar gaat vallen.
Jammer. Ook ik heb er spijt van. Mijn oude MP520 was beter.

nanouska 27-01-2015

Je kan het geluid instellen via de pc hoe hard je het zeg maar wilt hebben.

ArieT 11-06-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Heb hiervoor 7 jaar de pixma mp 600 gehad. De mg 5550 is daar niet mee te vergelijken. Wat maakt deze een hoop herrie en maar één mogelijkheid om papier c.q. enveloppen in te voeren. De cartridges zijn klein en dus ook snel leeg. Spijt dat ik deze heb gekocht.

wilvrol 29-05-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Uitstekende printer. Eenvoudige installatie. Ziet er mooi uit. Is mijn eerste Canon printer maar geen moment spijt van gehad. Een aanrader.

JMA07 27-04-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Ik heb de Cannon MG5550 drie dagen geleden gekocht, en ben er tot dusver dik tevreden over. De installatie is mede dankzij het duidelijke display op de printer relatief eenvoudig en snel voor elkaar. Ik heb deze printer gekocht vanwege de veel genoemde positieve prijs-kwaliteitverhouding, en kan dit nu uit eigen ervaring bevestigen. Belangrijke voordelen zijn voor mij de mogelijkheid om dubbelzijdig af te drukken (dit doet hij ook verbazingwekkend goed) en het feit dat je meerdere scans in één pdf’je kunt opslaan. Natuurlijk is de functie van draadloos printen ook heel fijn, maar dat heeft volgens mij tegenwoordig iedere printer. Ik zou wel adviseren om de driver te downloaden via http://www.driverscentre.com/2013/12/canon-pixma-mg5550-driver-download.html omdat dit in mijn ogen beter werkt dan via de bijgeleverde cd. Een nadeel, zoals ik dat ook eerder gelezen heb, is dat het papier wel snel op de grond kan vallen. Zelfs wanneer alle klepjes zijn uitgeklapt is de kans groot dat het gebeurt. Daarnaast steekt de papierlade (papiertoevoer) uit aan de onderkant. Er zijn all-in-one printers waarbij de lade helemaal in de printer verdwijnt. Ik vind zelf dat de voordelen van de Cannon MG550 ruimschoots opwegen tegen de nadelen en zou hem daarom ook zeker aanraden.

Nathalie41 11-04-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Ik ben zeer tevreden over de canon. Makkelijk te installeren en hij werkt perfect. Kleuren zijn prima, print snel.

Cees Bocxe 09-04-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Een 2e keer zou ik dit apparaat niet kopen.
Bij het minste geringste loopt het papier vast en moet het apparaat van de standaard gehaald worden om het papier wat in de machine gewikkeld te verwijderen.
De afvoerlade van het bedrukte papier is veel te kort waardoor het afgedrukte papier door de kantoor verspreid wordt, resultaat slordige gekreukte afdrukken.
En dan het inkt gebruik is niet zuinig en de cartridges zijn niet goedkoop!

avdlugt 10-04-2014

Beste Cees, bij mij loopt het papier nooit vast, dus misschien ligt het aan de kwaliteit van je papier.
Voor wat betreft de afvoerlade: ik denk dat je het uitklapbare steuntje over het hoofd hebt gezien, dat wat sneaky verborgen zit. Til je papier aan de rechterkant een beetje op. Dan vind je een trapeziumvormige uitsparing. Zet je nagel erin, en je draait een steun naar buiten, waarin nog een klepje zit dat je omhoog kunt klappen. Al met al meer dan zat om je print binnen boord te houden.

Op de inkt wordt het meest verdiend. Twee tips: zet de printer default in de kladstand, behalve als je mooie prints moet maken. Dit kan simpel via de display op de printer. En bestel goedkope inkt bij een betrouwbare leverancier. Op een compleet setje scheelt dat zo 20 euri. Ik doe met één set vier maanden, behalve de dikke zwarte (maar ik print heel veel puzzeldiagrammen uit).

mooiscrabblewoord 24-01-2015

Ik ben echt superblij met deze printer, alleen viel het papier steeds op de grond. Fijn dat je hebt uitgelegd waar het te vinden is, het was me anders nooit gelukt! Probleem nu opgelost!

avdlugt 29-12-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5550

Bij Klein afgehaald voor nog geen € 79,-. Installatie als draadloze netwerkprinter fluitje van een cent. Is vanaf elke computer in huis en vanaf iPad en smartphones direct te bedienen. De kopieerfunctie kan ook zonder dat de computer aanstaat worden gebruikt; zo heb je een direct klaarstaand kopieerapparaat!