Nokia X3-02 wit, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia X3-02 wit, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Lauraa03 18-02-2012
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

wat een rot toestel is dit! in januari 2011 gekocht en nu februari 2012 heb ik heb zo'n 30 weken in mijn bezit gehad. nu is hij dus al weer weg. opzich vond i het een heel leuk toestel totdat hij telkens vastliep bij het openen van fotos op twitter. laten opsturen meteen een nieuwe gekregen (zeggen ze) daarna dacht ik dat het over was maar nee hij gaf weer wit en zwart beeld op sommige momenten. een keer wanneer ik bij meer dan 6 regels email op wis druk valt hij dus uit en kan ik helemaal op nieuw beginnen. nu dus al 5 keer naar de winkel terug geweest maar er word gewoon amper wat aan gedaan. het probleem waarvoor ik 'm op stuur is die keer over maar dan komt ie terug met andere problemen.
oh ja een ander probleem is de aan en uit knop die soms niet meer werkt of bijna niet of de toets verlichting die uit gaat en knippert of helemaal niet meer aan gaat.
ben beniewd wat er deze keer aan gedaan word want ik baal echt. nu moet ik straks een ander toestel kopen die duurder is alleen omdat hun mijn telefoon niet maken.
dus koop hem gewoon niet.

WJ1990 08-02-2012
Geschreven voor: Nokia X3-02 zwart

Prima toestel! geluidskwaliteit is gewoon prima voor zowel bellen als muziek luisteren. de mogelijkheden zijn ook gewoon goed voor een telefoon voor deze prijs. 3G verbinding, wifi en er kan zelfs whatsapp op. gewoon geinstaleerd van de website van whatsapp zelf. te benaderen via de telefoon. toestel is snel en maakt leuke foto's voor een mobiele telefoon zonder flitser. de accuduur is prima. zo'n 3 dagen.
Internetten op de telefoon is redelijk goed te doen. scherm is lekker helder en scherp en met 3g is de snelheid prima, design is gewoon top. lekker plat met grote toetsen en een alluminuim achterkant!

nadeel is dat smsen even wennen is door de grote toetsen. touchscreen werkt goed maar niet zo goed als de iphone.

Al met al voor deze prijs heb je een prima toestel met symbian s40 software en met 3g,wifi en whatsapp functie en dat is volgens mij gewoon momenteel een van de goedkoopste.het bevalt mij beter dan een android telefoon in deze prijsklasse omdat die ontzettend traag zijn door de beperkte processorsnelheid en geheugen.

Sjaak2012 22-03-2012

Dag wj1990 leuk van je verhaal ik ben nu ook tevreden vind het minder dan mijn oude sony c 905 maar het tuch screen is super en internet ook met de ophra bouwser. even vraag heb probleem met whatsapp als ik inlog kan ik alle personen kiezen, kom komt er reactie van iemand kan ik geen personen meet kiezen alsof hij dat op tilt raak krijg zoekschermpje met sterretje er in ipv de personen zo als eerst van adres lijst moet ik eerst weer uitloggen en weer opnieuw in whatsapp gaan en dan kan ik weer personen kiezen tenzij er reactie van iemand komt omdat hij dan weer in dat zoek schermpje komt en ik dan weer geen personen kan kiezen. Weet u oplossing.

johanm9876 02-10-2011
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

Ik zocht een plat toestel met een FM radio en bluetooth, deze Nokia voldoet daaraan. Er zijn goedkopere toestellen maar niet zo plat als deze en het oog wil ook wat.
Deze Nokia heeft Wifi en 3g, een internetbrowser (2 zelfs), email, facebook etc. Voor incidenteel internet gebruik is het toestel goed bruikbaar. Als je regelmatig internet gebruikt zou ik eerder voor een smartfone kiezen maar die zijn niet zo klein en plat als dit toestel. Accuduur is goed, een dag of 5 bij mij.
Het scherm is klein maar geeft een goed beeld. Het touchscreen heeft ook toegevoegde waarde als niet internet. Instellingen wijzigen, namen selecteren e.d. gaat sneller en makkelijker dan bij een conventionele telefoon zonder touchscreen. Ook scrollen werkt goed. De geluidskwaliteit is erg goed, zowel bij gesprekken als bij het afspelen van muziek. Foto's zijn ok. Ontvangst van het 3g netwerk is goed, beter dan bij mijn oude Sony Ericsson telefoon.
Met de oude firmware sprong het toestel heel gemakkelijk van de keylock af in je broekzak. Dat heeft er bij mij zelfs toe geleid dat de browser automatisch opgestart werd en ik internetkosten in rekening kreeg gebracht. Bij de laatste firmware update is dit verbeterd, ipv gewoon het scherm aan te raken moet je nu "slide to unlock" uitvoeren.
Duurzaamheid is twijfelachtig. Het scherm is bij mij onder garantie vervangen nadat er strepen in beeld kwamen. De reparatie ging snel, dat is dan wel weer positief. Het toestel zelf voelt wel degelijk aan, met een mooie aluminium achterkant.
Voor iemand die een klein, licht, plat toestel zoekt en niet de functionaliteiten van een smartfone nodig heeft is dit een mooi toestel.

Vince Montana 26-09-2011
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

Ik heb deze gsm een maand in mijn bezit.
Er werd een 2gb geheugenkaartje bijgeleverd zodat je er veel muziek erop kan zetten. Deze Nokia heeft een universele headsetaansluiting zodat je niet verplicht bent de bijgeleverde matige Nokia-headset te gebruiken. Ik gebruik zelf een Sony-headset van 60 euro, perfect geluid.
De geluidskwaliteit van telefoongesprekken is redelijk.
Voor een 5 miljoen megapixel camera maakt hij goede en scherpe foto's.
De klachten over de slechte kwaliteit van de camera vind ik niet terecht. Je moet alleen even letten op de ongebruikelijke manier van foto's maken, als je de ontspanknop indrukt gebeurt er niets, als je hem loslaat maakt ie de foto.
Een nadeel vind ik wel de accu, ik moet hem na een paar dagen al opladen, terwijl ik geen bluetooth gebruik en andere batterijvreters zoals de mp3-speler nauwelijks gebruik.
Ik kocht hem voor 99 euro als t-Mobile prepaid.

Bakker24 15-09-2011
Geschreven voor: Nokia X3-02 zwart

Ik heb deze telefoon nu 3 maanden ongeveer, en ik ben niet tevreden. Het geluid is zeer slecht, je verstaat er echt helemaal niets van. Verder is het een prima toestel.

JoyArs 03-08-2011
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

In het eerste opzicht een mooie degelijke telefoon. Ik wilde graag een telefoon met een t9 toetsenbord en touchscreen. Wat dat betreft voldoet de telefoon volledig aan mijn eisen, super dus. In het begin is het toetsenbord wennen, voornamelijk met smsen, omdat de toetsen anders ingedeeld zijn dan normaliter. Maar na een week ben je daar wel aangewend. Smsen met één hand is wel lastig omdat de toetsen ver uit elkaar zitten en de telefoon vrij licht is en snel uit je hand glijdt. Wanneer je een bescherming om de telefoon doet, ligt hij toch wat steviger en fijner in de hand.
De camera is niet optimaal, desondanks dat het een 5mp camera is. Ws. komt dit door het ontbreken van de flits (zonde!) en ik heb ook nog geen mogelijkheid tot scherp stellen o.i.d. kunnen ontdekken, waardoor de foto's dus helaas van mindere kwaliteit zijn. Maar wat ik helemaal zonde vind is dat er gebruik gemaakt is van een oudere besturing. Hierdoor zijn programma's als 'Whats app' niet te downloaden of te gebruiken. En gezien dat nu net een populair programma is, vind ik het behoorlijk terleurstellend dat ik dit niet kan installeren. Ik ben verder geen techneut en weet niet of er mogelijkheden zijn om het besturingssysteem te vernieuwen? Maar die optie ben ik nog niet tegen gekomen. Verder ook erg zonde dat de functie 'chatten' enkel werkt via OVI.com, je kunt dan dus enkel chatten met mensen die een OVI account(Dus een nokia) hebben. Dit is in tegenstelling tot wat op sommige site's wordt beweerd, waar wordt medegedeeld dat men ook via de telefoon kan msnen. Dit kan namelijk alleen via Ebuddy, maar dit programma kun je niet op de achtergrond laten werken. Dat betekend dat wanneer je Ebuddy inschakeld, je enkel nog via de short cuts kunt smsen maar verder kun je de telefoon dan niet gebruiken behalve voor ebuddy. (je kunt ebuddy natuurlijk wel weer afmelden ;))
Verder is het wel een leuk feitje dat je automatische update's van facebook en twitter kan krijgen op je achtergrond scherm. Dit kun je dus instellen en dan zie je standaard de nieuwe berichtjes. (dit is niet helemaal direct geupdate, vaak zie je berichtjes pas een half uur later)
Helaas, dit vreet wel batterij, wanneer je het aanzet is de accu na 1,5 dag leeg.
Overigens merk ik na 5 maand al dat de accu sneller leeg gaat dan in het begin. Zelfs nu ik deze automatische updates heb uitgeschakeld.

Al met al, prima telefoon voor smsen, bellen en zelfs ook internet via opera mini.
Hij ziet er mooi en degelijk uit en voor zo ver bij mij bekend is hij dit ook. Heb hem nu 5 maand en op wat gebruikers krasjes na, is hij nog zo goed als nieuw. (ondanks herhaaldelijk vallen)

marianne 1955 17-07-2011
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

Heb deze gsm sinds januari 2011.Was in begin erg tevreden maar dat gevoel ging al snel voorbij. Na drie maanden grote problemen..zonder aanleding af en toe wit scherm, accu eruit en opnieuw opgestart..ging paardagen goed, toen begaf deze het voorgoed. Alleen wit scherm, verder deed hij niets meer,gsm terug gestuurd naar fabriek, met gevolg allles weg...stom van mij om niet op tijd back up te maken!!! Back up van agenda maken gaat niet vis OVI!!! dus ben je alles kwijt in agenda!!! Na reparatie heeft gsm het weer maaand gewerkt, nu was accu stuk, neiuwe accu besteld..het is wachten op volgende euvel...Gsm duidelijk last kinderziekten...Nokia geeft niet thuids bij dit veel voorkomend probleem. Mijn blijheid was te voorbarig, e

kembru 10-07-2011
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

Prima,handige gsm doet wat ik wil doen, bellen,sms en waar het kan wifi gebruiken .wat zou je eigenlijk nog meer moeten? tientallen mogelijkheden op je telefoon die je toch bijna niet gebruikt?
Ben zeer tevreden met dit toestel.

Pieter H 08-03-2011
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

Deze telefoon aangeschaft omdat hij licht van gewicht is;goed te bedienen is en een opgegeven accuduur in standby zou hebben van 430 uur;dat is dus ca. 18 dagen.

Heb wel altijd bluetooth aanstaan;dus is de accuduur wat minder;hij moet nu zelfs om de 2 à 3dagen opgeladen worden,wat natuurlijk veel te snel is.
Las al dat er veel accu problemen zijn !!
Ook het geluid valt tegen vooral bij luidspreker-stand zeer zwak.
Al bij al geen aanrader.

piet-49 27-02-2011
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

Dit is een goede telefoon met genoeg opties en is lekker licht in de hand. De geluids kwaliteit is goed en het bellen gaat makkelijk. prijs/kwaliteit verhouding is goed en ik hoef al die extra opties niet op de telefoon want die gebruik ik niet. Het gewoon een fijne telefoon.

scheri1 03-02-2011
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

Leuk toestel, zeker als je voor het eerst een touch hebt en ook nog toetsen wilt gebruiken. Geluid is goed, camera valt wat tegen voor 5 mp, wel veel opties om in te stellen (en je kan het camera geluid uitzetten). Contacten scherm geeft erg grote letters, hopelijk komt daar ooit nog eens een upgrade voor, zodat je er meer tegelijk ziet. Aan de andere kant wel weer handig als je wat dikkere vingers hebt.
Synchroniseren met OVI suite en WIFI werken prima.
Ook fijn dat je kan instellen dat er gevraagd wordt of er WIFI of een andere verbinding gekozen moet worden, kom je niet voor onverwachte kosten te staan.

Helaas is degelijkheid is bij mijn toestel dik onvoldoende, had hem 10 dagen in bezit en toen sloeg hij vast. Scherm zwart, later knipperen. Van alles geprobeerd, maar helaas. Enig speurwerk op het NOKIA forum (erg nuttig trouwens voor allerlei soorten vragen, (http://discussions.europe.nokia.com/t5/forums/searchpage) wees uit dat er zeer veel batterij problemen waren met dit type. Enige mogelijkheid is terug naar leverancier en hopen dat ze het goed repareren.

De klantenservice van mijn webwinkel was niet onder de indruk dat het na 10 dagen al kapot was en wilde alleen maar retourneren en niet omwisselen. Erg fijn, binnen de 2 weken dus geen telefoon meer, geschatte reparatietijd 4 tot 5 weken. Dan maar weer de oude Nokia gebruiken.

Conclusie: leuk toestel, als je echt wat meer met de touch wil doen, zou ik er zelf eentje met een groter scherm kopen.

MF6088 05-03-2012

IK had ook dezelfde problemen op het begin met mijn telefoon. Maar viel allemaal nog onder de garantie. Gewoon een softwate upgrade. Alleen ik heb nu een ander probleem als ik thuis van de WIFI gebruik maak. Pakt hij bij bijvoorbeeld Facebook of Twitter het WIFI netwerk. Maar als ik op gewoon internet ga dan krijg ik geen schermpje waar ik op kan kiezen welk netwerk ik wil gebruiken en bij facebook en twitter wel. Weet jij toevallig hoe je dit kunt instellen?

edwinmengers 30-01-2011
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

Heb hem 2 weken gehad, bediening een echte nokia,degelijk en eenvoudig.
wifi verbinding zeer handig, maar met de standaard browser werkt deze niet dus was mijn beltegoed zo kwijt.
ik wordt weinig gebeld dus kwam er pas na 1,5week achter dat het microfoontje kapot was.en deze dus terug kon sturen naar de leverancier en ben nu op zoek naar een andere leuke en goede telefoon al met al mogelijkheden met mail en internet vielen mij tegen

nejlaa 30-01-2011
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

Mooi toetstel,duidelijk en makkelijk menu,over degelijkheid kan ik er nog niet zo veel vertellen,accu ging bij net 3 dagen mee.Ik heb hiervoor nokia 95 gehad maar deze nokia x3 haalt het zeker niet in.Fotos maken is ook wat aan de zwakke kant terwijl hij 5 mpixel is dat had ik ook bij mij nokia 95 maar die was echt veel scherper, ondank dit allemaal ben ik er mee zeer tevreden met deze nokia x3!zeker een aanrader die ook niet zo duur is.Ik kocht hem bij media markt voor maar 108 euro.

moi2010 14-12-2010
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

Ben zo blij met mijn nieuwe telefoon!!

Was zo klaar met de telefoons waar ongelovelijk veel mogelijk heden op zitten waar je maar 10% van gebruikt. Hiervoor had ik de Omnia 2. Mooi toestel maar smssen met Touchscreen is niks voor mij.

Nu is mijn plezier om te smssen iig weer terug en deze telefoon past zo goed bij me! Je kunt snel en makkelijk bij alle opties komen zonder eerst een paar voor handelingen te doen. Geen tientalle opties en mogelijkheden waar je toch geen gebruik van maakt en waarbij je ook een duur abm voor moet nemen anders moet je veel bij betalen. Deze telefoon is ook goed qua prijs dus ik heb hem gewoon gekocht.

Toestel ligt echt heerlijk in de hand, voelt ligt aan en voelt stevig aan.

Kortom ik ben blij :)

mvg moi

michelle86 25-11-2010
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

Het toestel is erg licht.
Handig in gebruik en ziet er mooi uit.
Ikzelf heb de zilveren versiemet een beetje parelmoerachtige toetsen. Smsen en bellen gaat prima. Lettertype in 2 verschillende grotes in te stellen.
Fotos maken werkt leuk maar er zit geen flits op. Wifi nog niet geprobeerd en volgens mij zit er geen navigatie op en geen gps. Ik kan hem in ieder geval niet vinden maar ik heb al een navigatiesysteem dus ook niet nodig.
Telefoon is zeker aan te raden. Leuk ding voor een redelijk bedrag.

bartina 21-11-2010
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

Ik heb de nokia sinds vrijdag
Hij is echt de moeitewaard.
Is lekker goed in de hand.
lekker licht gewicht.
Is best wel makkelijk met de touch.
Ik ben er al aan gewend om op de scherm te gebruiken.
Ik raad aan om dit mobiel te kopen.
Maakt ook mooie foto's
Je kunt ook foto's veranderen met verguren er op de doen.
Goed kwaliteid geluid er uit

WillemVT 17-11-2010
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

Ik heb deze telefoon nu enkele weken in bezit en ik kan nu al zeggen dat dit de fijnste telefoon is die ik ooit heb gehad (diverse nokia, sony ericsson XPERIA). Hij is zeer licht, behoorlijk klein, heeft de functionaliteiten van een touch screen en daarbij de prettige werking van een gewoon ouderwets num-pad. Waardoor deze telefoon ook zeer prettig in gebruik is om te doen waarvoor hij eigenlijk gebouwd is, bellen.
De mogelijkheden voor de Ovi-Shop zijn nog niet top, maar ik merk wel dat iedere dag nieuwe aps en games toegevoegd worden. De telefoon is nog redelijk nieuw, dus ik verwacht ook dat de meest gangbare aps binnenkort beschikbaar worden. Daarbij is er via andere internetsites ook veel te koop en gratis down te loaden.
Hoewel hij zeer licht is, voelt hij toch behoorlijk solide aan. Alleen de achterkant is aluminium, maar de rest voelt ook stevig.
Al om al, nu zeker geen spijt!

gerkruger 03-11-2010
Geschreven voor: Nokia X3-02 blauw

vorige week gekocht, kleine display, maar echt internetten gaat, naar mijn ervaring niet best op zo'n mobieltje. touchscreen werkt redelijk, maar is wat klein en daardoor agenda vaak wat lastig te openen. tekst invoeren gaat als mij een " normale" telefoon. Geen gepriegel met kleine toetsjes. Helaas schiet de OVI shop te kort. Zo blijkt er (nog) geen Skype te kunnen worden geinstalleerd. Ik hoop dat dit spoedig nog zal komen. Batterij gaat, naar mijn ervaring best lang mee. Neel beter dan mijn oude N85.