Acer Liquid Z zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Liquid Z zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

HIGH-ENDroid 23-04-2014

De Acer Z110 raad ik af !

Het eerste punt is de software, die draait op 2.3 Gingerbread en zorgt er dus voor dat de meeste games niet meer ondersteunend zijn voor die versie en laat het apparaat traag werken

Het tweede punt is de hardware, er is blijkbaar een probleem met de HOME-toets, elke keer als ik hem ontgrendel komt het gedeelte "recent" erop en is het touchscreen niet meer bruikbaar
Ik heb al gebeld en naar de winkel gegaan maar daar kunnen ze me niet helpen want Acer is geen GSM merk

Het derde punt is het tochscreen, het touchscreen is redelijk goed maar multitouch laat het meestal afweten

Het vierde punt is het geluid, de Acer Z1 beschikt over SRS Sound, dat zorgt ervoor dat het geluid veel beter is dan bij de gemiddelde smartphone, de treble en de bass komen er beter door

Het vijde punt is het geheugen, de Acer Z1 beschikt over 512MB ram en 200MB intern geheugen, wat veel te weinig is als je veel games speelt want niet elke app is beschikbaar voor op het extern geheugen

Conclusie : De Acer Z1 mag dan misschien een budgetphone zijn of een low-end phone maar van Acer had ik toch iets beter verwacht

DOTREPPE 16-10-2013

Wanneer ik bvb een sms probeer te verzenden of beantwoorden, dan gaat hij steevast naar scherm "RECENT" en alles is geblokkeerd. Zelfs na volledig uitzetten en terugzetten naar fabrieksintstellingen, blijft toestel blokkeren = mij tegenwerken!!
Gebeurt ook wanneer ik foto wil maken, op internet gaan enz.
Bij Media Markt waar ik het toestel kocht, probeerde men mij te helpen. Doch het lukte hen ook niet.
Conclusie, waardeloos toestel. zal nooit nog iets van ACER kopen, tenzij probleem opgelost wordt.

bimones 04-09-2013

Ik heb deze telefoon een paar dagen in mijn bezit gehad. Mooi apparaatje, snel en compleet. Je krijgt er een SD kaartje bij geleverd. Helaas kon ik deze vervolgens niet aan de praat krijgen in de telefoon. Ik heb mijn telefoon nog een paar dagen vast gehouden, en het beestje steeds opnieuw opgestart, maar dit hielp niet. Als je geen externe sd kaart kunt gebruiken is de telefoon zoveel minder bruikbaar, dat ik hem weer teruggestuurd heb naar de winkel en mijn geld heb teruggevraagd, nu ik nog de niet -goed, -geld -terug -garantie kon gebruiken.
Er is van deze telefoon ook nog maar zo weinig bekend aan reviews dat ik de service van Acer niet wilde afwachten.
En nu, een half jaartje later is de telefoon niet meer te koop. Blijkbaar waren er meer klachten....

bimones 04-09-2013

beilen56 07-06-2013

Dit is echt een geweldige GSM. Direct bij het openen van de verpakking was te gewoon wow.
Mooie vormgeving, echt anders dan die hoekige dingen van andere bekende merken. De ontwerper verdient wat mij betreft een Oscar mee. Licht in je hand, gewoon fijn om mee te bellen. Ook gewoon fantastisch is de batterij levensduur, meer dan een week bij gewoon gebruik, maar ook bij even intensief internet gebruik valt het best mee hoelang de batterij het uithoudt.
instellingen zijn goed weer te geven en wat handig is dat alle belangrijke opties zoals het aanzetten van wifi en gsm data allemaal boven in het scherm zit,. Bij andere toestellen is dit meestal beperkt tot een stuk of 3/4 en dan juist die items die je het minst gebruik. Kortom een prima apparaat.

De eerste 9 maanden zeer tevreden met dit toestel en toen problemen met het display, slecht reageren op het aanklikken en het plotseling bevriezen van het scherm. In de meeste gevallen hielp het om even op de slaapstand te zetten en dan tegelijk weer wakker maken. na enige weken werd het alleen maar erger en hielp het alleen als het toestel helemaal uit en weer aan werd gezet.
Nu na een bijna jaar aankoop was het gewoon niet meer doenlijk het ding te gebruiken. Internetten was hierdoor gewoon onmogelijk geworden en door het niet werken van het display kon zelf een oproep niet meer worden beantwoord. Bij Acer is het probleem gemeld, maar deze heeft er niet op gereageerd. Bij een laatste poging het toestel te gebruiken is deze uit mijn handen geschoten en op de grond gekletterd, tegelijk een dikke barst in het geweldige display gesprongen.
Uit wanhoop met hierbij een flink portie nijd heb ik de Acer Liquid Z110 Zwart dan maar buiten op de tegels gesmeten, waar het met een klap uit elkaar spatte, nu heeft niemand er meer wat aan.

Ondanks alle gebreken krijgt het toestel toch nog een dikke 7 uitgaande van het feit dat In het algemeen GSM's toch maar een paar jaar meegaan. Ondanks het slechte display heb ik met name in het eerste half jaar er toch wel veel plezier mee gehad.

famweijers 05-02-2013

Ben helemaal klaar met deze telefoon. Heb hem terug gestuurd. Loopt continue vast, bel je Acer, weten zelfs zij niet hoe het te verhelpen is. Reden: het toestel is te nieuw dat ze het nog niet weten!
Weg vertrouwen in Acer. Was naar een laptop rond aan het snuffelen, maar dat dit dus NOOIT meer een Acer wordt, moge duidelijk zijn!

erikvr 17-11-2012

leuke smartphone voor weinig geld. Apps/browsen gaat snel genoeg door 1 Ghz processor. Er zit ook een handige scheduler op om je telefoon ('snachts) uit en weer aan te schakelen, scheelt battery power. Er zit wel Android 2.3 op, geen 4.0. Gesprek aannemen is soms lastig omdat het touchscreen dan niet lijkt te reageren. Al met al stukken beter dan mijn vorige GIO. Foto kwaliteit is gemiddeld.

JelleHouben1992 16-01-2013

Hoi erikvr

Ik vroeg me af waar deze scheduler ergens staat op de telefoon, want ik vind hem niet en het lijkt me handig om zo de minder batterij te verbruiken. Kunt u me hiermee helpen a.u.b.?

Misterkilobyte 21-11-2012

Ik heb de phone ook, maar krijg er geen ringtones op de telefoon die ik kan koppelen aan de oproepbeltoon, hoe krijg jij die er op??

erikvr 23-11-2012

je kunt een ringtone aan een contact koppelen door eerst de contacten van de sim-kaart naar de telefoon te importeren.

erikvr 13-01-2013

Bellers kunnen mij nauwlijks verstaan, het lijkt alsof de microfoon niet genoeg versterks. Na het continue 'freezen'van het scherm en het zeer lage microfoonlevel is de phone nu teruggstuurd

KoenPelgrim 23-01-2013

Hallo erikvr,
Is het mogelijk om te updaten naar android 4.0? Ik zit er aan te denken om dit toestel aan te schaffen en wil weten wat het allemaal aankan.