Samsung UE46F8000 Reviews

9.5
  • Duurzaamheid
    8.5

• Duurzaamheid -
Product een jaar of meer in bezit
Geluid goed voor een TV, Beeld wat je ervan mag verwachten Goed, Mogelijheden Te veel, gebruikergemak snel voor normaal gebruik als TV of Radio. Alle mogellijkheden zijn te veel voor mijn gebruik.

Vormgeving mooi. Maar is persoonlijk

Duurzaamheid is niets over te zeggen. Hoe lang gaan systemen mee en zijn ze te recyclebaar.
  • Geluidskwaliteit 4
  • Beeldkwaliteit 8
  • Mogelijkheden 7
Product een paar dagen in bezit
Dit is een mooie televisie om te zien voelt erg licht t.o.v. mijn vorige Sony beeld is erg goed,

geluid valt tegen vandaar JBL soundbar die goed communiceert met de TV.

Nadeel van de TV is dat je veel extra moet betalen voor dubbele tuner maar er eigenlijk in combinatie van een UPC CI+ kaart niet goed mee kan werken.

Als je een harde schijf of een stick op de computer USB aansluit en gaat opnemen van een HD zender en je zit een HD te kijken valt de zender weg met de tekst zender gecodeerd op het moment dat de opname start.

Behalve op Nederland 1,2,3 reden die worden ten alle tijden uit gezonden zonder codering in HD voor de andere HD zenders denkt UPC dat je met een tweede TV aan de gang bent i.p.v. 1 TV met 2 tuners m.a.w. UPC loopt weer hopeloos achter en dat met een monopolie positie in de rand stad.
Product een paar weken in bezit
Sinds drie weken in het bezit van deze prachtige TV.

Geluidkwaliteit. Behoorlijk goed, voor wat je voor zover mag verwachten van een TV. Via je eigen Hifi set is natuurlijk altijd beter.

Beeldkwaliteit. Die is super! Wat een scherpte en kleurbereik.

Mogelijkheden. Te veel om in drie weken te ontdekken. Minpuntje is nog wel dat alles in mijn huis van Apple is

en met Allshare kan ik (nog) geen goede verbinding krijgen met mijn apparaten (Time Capsule, iPad, iPhone) Ik heb de TV nog niet zolang, dus misschien moet ik er even wat beter induiken. Misschien dat andere hier tips over hebben?

Gebruiksgemak. Prima, duidelijke menu's, geen eindeloos navigeren. Top!

Vormgeving. Erg mooi slank design. Optimaal beeldformaat door dunne omlijsting.

Duurzaamheid. Moet nog blijken.
  • Mogelijkheden 8
Product een maand in bezit
Uiteraard kan het altijd beter en daarom geen maximale scores uitgedeeld. Maar heel mooi, goed en degelijk is het allemaal wel! En zeker met de soundbar erbij een prima geluid dus meer dan de investering waard. Wel een score van 10 voor de dealer: Radio von Burg in Rotterdam! Heel scherpe prijzen, uitstekende informatieverstrekking en een zeer goede service!! Hulde!
Product een kwartaal in bezit
Prachtige tv om te zien, en ook de beeldkwaliteit is uitmuntend. Heb de tv nu 3 maanden en geniet er nog iedere dag van. Heel mooie bijkomstigheid is dat je hem kunt upgraden met de evolution kit. Dus je hoeft niet meer iedere 2 jaar een nieuwe tv te kopen om bij de tijd te blijven. Erg goed over nagedacht!
  • Gebruiksgemak 7
Product een half jaar in bezit
Fijne tv met echt mooi beeld die echter nog wel wat software updates mag hebben. Ik ben een erg kritische gebruiker en heb nog wel een paar gebreken gevonden (in willekeurige volgorde en niet compleet):

- opnemen tv via USB disk. Gaat regelmatig mis als de USB drive dan ineens niet meer gevonden wordt (in en uitpluggen fixt het dan weer)

- programmeren van opnames onvriendelijk en bij herhaalde opname (bijv. dagelijks journaal) geen naam meer mee te geven.

- geen series te programmeren (zodat hij automatisch begint op te nemen als de serie naam in de tv guide komt rond een bepaalde datum/tijd), dit kon mij 5 jaar oude SHARP wel.

- geen automatisch wissen als disk vol is. Wissen zo-ie-zo lastig, kan wel per folder maar niet handig of snel

- bij Wifi verbinding en meteen na aanzetten tv naar YouTube gaan crasht YouTube app nog wel eens.

- TV terugspoelen kan pas als je de tv een keer eerder gepauseerd hebt. Dus als je al een uur tv zit te kijken kun je dat niet terugspoelen, je moet van te voren bedenken dat je misschien wil terugspoelen en dan eerst een keer op "play" of "pauze" drukken voordat de functie actief is.

- Stembediening werkt niet erg goed, als je systeem via een surround systeem hebt aangesloten is het mij herhaaldelijk (tot ik het uitgeschakeld heb) gebeurd dat de tv zichzelf begon te bedienen. Dus door het tv geluid (verder stilte in de kamer) ging hij acties uitvoeren. Er leuk als je een film van BlueRay zit te kijken en de tv plotseling naar Net5 schakelt. :-( Erg jammer want verstaan doet hij anders best goed.
  • Geluidskwaliteit 6
  • Gebruiksgemak 7
Product een paar dagen in bezit
Prachtige tv. Vind het echt een meubelstuk in de woonkamer. Beeld kwaliteit is echt super. Geluid kan wel wat beter maar ik zal hier nog een soundbar voor aanschaffen. Heb nog wat moeite met de besturing via hand gebaren maar ik moet nog zien hoe vaak je dit zult gaan gebruiken
Product een paar weken in bezit
Deze tv heb ik samen met de Samsung Soundbar 751 gekocht bij Radio Von Burg voor een scherpe prijs.

Persoonlijk vind ik het geluid van de tv niet echt geweldig maar in combinatie met een soundbar klinkt het fantastisch.

Wat een mooie tv is dit zeg , super scherp beeld, het blijft genieten elke keer weer. 3d is ook echt weergaloos.

Mogelijkheden ten over en installeren gaat ook bijna van zelf.

Tot nu toe de beste aankoop ooit. Ik zie uit naar de tablet en 250 cashback, bedankt Radio Von Burg.
Product een paar dagen in bezit
Nadat ik het beeld van onze vorige TV aan de kleine kant begon te vinden (81cm)een zoektocht begonnen naar een andere grotere tv. Na verschillende reviews gelezen te hebben mijn oog laten vallen op deze UE46F8000 van samsung. Heb hem nu een paar dagen maar wij zijn er super content mee! Wat een beeld zeg! Het geluid bij deze tv is goed maar zoals bij bijna alle tv's niet fantastisch. Bedieningsgemak is ook geweldig...er zit een afstandsbediening bij die de rest van de afstandsbedieningen overbodig maakt. Super!

Toen de prijs....die vonden wij aan de hoge kant en reek in eerste instantie boven ons budget. Vrienden van ons tipte een tv winkel in Budel-Schoot (www.detelevisiespecialist.nl/). Daar zijn wij maandag heengegaan en kregen perfecte uitleg over deze tv en de prijs was zeer concurerend met de grote ketens. Ook bleek ook nog eens dat we 250 euro cashback kregen! Toen was de beslissing zo gemaakt... Zo blij mee...maar dat had u al in de gaten denk ik ;-)
  • Vormgeving 7
Product een paar dagen in bezit
Januari 2014 de keuze laten vallen op deze tv en met de dealer een uitgebreide uitleg overeengekomen voor optimaal gebruik van de mogelijkheden. 30 Minuten voor installatie en uitleg bleek al toereikend. Eenvoudige bediening en de kwaliteit van het beeld is fantastisch. Onze andere 4 jaar oude tv van een ander merk met digitale aansluiting kan niet tippen aan de beeldkwaliteit en het gebruiksdiversiteit van onze Samsung.

Samsung heeft ons voldoende overtuigd om in de toekomst ook voor dit merk te kiezen hoewel ik voorheen een echte fan was van het andere merk.
Product een paar dagen in bezit
Erg blij met deze nieuwe LED TV. Ik kwam van 32 inch CRT TV, dus een giga sprong voorwaarts.Het was wel even zweten op de CI CAM module aan de gang te krijgen en alle randapparatuur, maar alles werkt nu technisch als een zonnetje.

Er is nog veel ontdekken qua apps, settings en configuratie, maar het beeld is nu al SUPER!
Product een kwartaal in bezit
Perfecte tv lang gewacht op een tv met deze mogelijkheden en gebruikers gemak.Ik gebruik hem met upc mediabox en maar 1 afstandbediening van de samsung tv. Tv, radio, internet, makkelijk te linken en bedienen met tablet en telefoon. Iets minder makkelijk linken met windows 8 of nog niet de juiste app gevonden dit probleem ligt aan bij de tv. Helaas nog niet zo veel app's maar misschien vraag ik te apparte dingen van een Tv. Linken met mijn Sony sa-ns410 wifi speaker is ook nog niet gelukt.
Product een paar dagen in bezit
Had vergelijkingsmateriaal met een andere Samsung smart tv al in huis. Helaas bekrast door de kids. Nu deze. Mooi helder scherm in de opties volledig naar eigen smaak in te delen. 1000 mhz door de processor extra gegenereerde tussenbeelden zonder haperingen. Je hebt niets door. 3D kijken mooi scherp, door helderheid scherm geen last van de donkere brillen. Behoorlijke verbetering op de vorige. Ps3 en Ps4 werken super lage refreshrate ten opzichte van de f7000. Wizard is vlot en herkend je apparatuur vrij vlot. Nog niet getest met Blu-ray wel met Upc. CI modules geen ervaring mee. Wifi lekker snel. Mijn mening topapparaat. qua geluid is het ook goed maar een 5.1 of 7.1 set is toch mooier. creëer je eigen bioscoop met dit scherm.
Product een paar dagen in bezit
Sinds vorige week deze tv gekocht in combinatie met een hwf750 bij Radio von Burg in Rotterdam (aanrader en veel goedkoper dan hier op kieskeurig)

Met alle respect voor de andere tv's maar wat een beeld en wat een gadgets allemaal.

We moesten wel even wennen (maar dat moet ook met een nieuwe wasmachine of telefoon) maar na een paar dagen heb je het echt al onder de knie.

Ik kan nu niet wachten op de Gratis Tablet en 250,- retour
  • Geluidskwaliteit 9
Product een half jaar in bezit
Hele goede tv

mooi beeld en heel gemakkelijk te bedienen,

en vooral div. extra's hele goede tv wij zouden niet anders willen, ik weet zeker dat wij hier jaren lang heel veel plezier aan zullen beleven, daarom raad ik ieder deze tv aan,

vriendelijke groet Jan, Jeanne
  • Geluidskwaliteit 9
Product een paar weken in bezit
Ik heb deze Samsung Smart TV nu een paar weken in mijn bezit en ben verrast door het heldere scherpe beeld zeker bij het afspelen van Blue Ray DVD's.

Het gebruik van de Smart TV functies is erg eenvoudig na het doorlopen van de configuratie wizard.

De Smart TV is met een draadloze muis en keyboard en de Internet Browser als een gewone PC te gebruiken.

Samen met de ingebouwde camera en de Skype functionaliteit is het heel handig om contact te onderhouden met je vrienden via de TV op een groot scherm.

Daarnaast is de UE46F8000 een mooi object in je huiskamer en bied alle mogelijkheden om andere apparatuur als Audio apparatuur,USB-disk'n, DVD-player etc aan te sluiten.

Nu nog slechts enkele weken in gebruik, ga ik er van uit dat het met de levensduur ook goed zit.
Product een maand in bezit
Hele mooie en goede televisie. Naast met een mooi beeld televisie kijken is het erg praktisch om ook via de apps toegang te hebben tot youtube, Ted Talks en Netflix. Zelf online Yoga!

Kwaliteit van het beeld is erg goed en scherp.

We hebben nog niet alle functionaliteit ontdekt.
Product een kwartaal in bezit
Nog steeds zeer tevreden met deze TV
Product een paar dagen in bezit
Wat een prachtig design, en een haarscherp beeld. Legio mogelijkheden die ik nog allemaal moet gaan ontdekken. Blij dat ik niet voor de Philips ben gegaan.
  • Duurzaamheid 7
Product een paar dagen in bezit
Samsung UE46F8000 LED SMART TV ma. 23-12-2013 besteld na, via long list naar short list, die keuze gemaakt te hebben.

Vr. 27-12 opgehaald bij It's electronics.

Za. 28 uitgepakt, geinstalleerd en in bedrijf gesteld.

Eerste indrukken na enkele dagen ervaring (nu ma. 30-12):

- geluidskwaliteit is ruim voldoende, maar komt natuurlijk niet het mooie geluid van de SAT

(Samsung Crystal Surround Air Track) die we erbij hebben gekocht

- beeldkwaliteit is (door 1.000 Hz beeldverversing) écht supermooi.

Dat vinden niet alleen wijzelf, maar ook alle mensen die het beeld inmiddels gezien hebben

- mogelijkheden zijn zeer uitgebreid en (nog lang nie talle mogelijkheden in die paar dagen

uitgeprobeerd)

- toestel is gebruiksvriendelijk door diverse mogelijkheden van bediening (o.a. normale

afstandbediening, touchpad, spraakopdrachten, gebarenopdrachten), maar moet ook kunnen via

tablet (nog niet aan toe gekomen)

- vormgeving is super dun en kader om beeldscherm is ook ultra smal gehouden waardoor iedereen

erg positief is over het uiterlijk van het toestel

- toestel heeft A-klasse wat betreft energiegebruik.

Dat is goed, maar kan wellicht nóg beter?

Conclusie: supertoestel wat we iedereen kunnen aanbevelen!