Panasonic TX-L32E5E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic TX-L32E5E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Anoniem 04-02-2013
Geschreven voor: Panasonic TX-L32E5E

Ik heb deze TV vorige week gratis bij een abonnement gekregen en ben er meer dan tevreden mee!

Mijn woonkamer is vrij breed ingericht en de kijkhoek van deze LED-TV is werkelijk fantastisch. Als je op een afstand van 3-4 meter langs de televisie loopt zie je bijna geen verkleuring, zelf vanuit de verste hoek niet. Echter als je dan dichterbij komt dan 1,5 meter dan worden de zwarten grijs en de gelen oranje.

Ik heb geen digitale televisie, dus dat heb ik niet kunnen testen. Maar analoge televisie ziet er redelijk uit: ik heb de kleur instellingen op normaal met de de tint op koel.

Wat ook een fijne bijkomstigheid is, wat ik niet bij mijn vorige televisie kon, is dat de sterkte/helderheid/verzadiging en blokkering voor Rood, Groen en Blauw afzonderlijk ingesteld kan worden per ingang (bijv. TV of HDMI1/2/3/4). De wit- en zwartwaardes zijn out of the box al erg goed, maar mocht je nog ergens tegenaan lopen kun je dat dus hiermee ongetwijfeld fixen.

Het menu op zich ziet er misschien wat ouderwets uit, het is niets vergelijken bij de menu's van Samsung en LG, maar het is zeer functioneel. En daar ben ik meer in geinteresseerd.

Het geluid heb ik geen cijfer gegeven, omdat ik vind dat je van een LED-tv van deze prijsklasse geen mega-speakers mag verwachten. Ik heb zelf een Home Cinema-setje eronder gezet die dankbaar gebruik maakt van de Audio Return Channel in de 2e HDMI-aansluiting.

De TV voelt zeer robuust en massief aan en zal dan ook amper kraken wanneer je 'm optilt. De 4 HDMI-aansluitingen zitten allemaal aan de zijkant, maar zitten net diep genoeg zodat je de kabels er nog net mooi achter kan verwerken. Het is een prachtige TV, maar ik had liever 2 onder en 2 aan de zijkant gehad. Daarvoor dus dat puntje aftrek bij vormgeving.

Er zit ook een "echte" aan/uit-knop op, wat je tegenwoordig niet vaak meer ziet. Zo zit het toestel vol met "groene" oplossingen, wat ervoor zorgt dat dit toestel een A+ energielabel heeft.

Ik ben erg blij met deze LED-TV. Voor een prikkie heb je geweldig beeld en vele mogelijkheden. Het SMART-TV gedeelte is leuk speelgoed, maar dat heb je na een dag of twee ook wel weer gezien. Het enigste wat ik graag zou gebruiken is de Skype-app, die er erg strak uitziet. Helaas moet ik daarvoor een aparte skype-cam, en Panasonic is nogal prijzig met hun accessoires.

In het verleden zijn er voor andere Viera TV's goedkopere alternatieven gemaakt, en dat zal voor deze TV ook wel gebeuren. Maar daarom, toch, een punt aftrek bij mogelijkheden.

ruyterpop 23-09-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L32E5E

Prima tv. Beeldkwaliteit heel goed, wat mij betreft ook in de fabrieksinstellingen. Geluid valt tegen, maar geldt wellicht ook voor andere led-tv's. Zonder de handleiding zijn de meeste functies redelijk goed te vinden (ik reken me zelf niet tot de experts).

Heb de tv mede gekocht om LAN/Smart mogelijkheden. Die vind ik achteraf niet echt indrukwekkend. Aansluiting op de computer maakt bekijken van foto's goed mogelijk. Maar videobestanden in AVI en MPEG-3 pakt 'ie niet. De internetmogelijkheden (geen browser) heel beperkt. Koop 'm daar dus niet voor. Via Viera-app koppelen aan iPad lukt goed, maar overzenden foto's en tekst lukt helaas niet. Daarmee is de iPad bij mij eigenlijk alleen als afstandbediening te gebruiken. Niet echt interessant. Beschreven beperkingen komen wellicht door mij beperkte deskundigheid.

Al met al toch tevreden met deze aankoop, zeker gezien de prijs. Hopelijk blijft íe het lang doen.

danibas 22-06-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L32E5E

Een meer dan prima tv, mooi en helder beeld, zeker als je met 1080i HD kwaliteit zenders bekijkt, of films in full HD.

Wel heb ik even moeten spelen met de instellingen, ik houd zelf van iets gedempt beeld (cinema instelling bv), en specifieke instellingen kun je aanpassen, bv als je last hebt van vage beelden bij snelle beelden zoals voetbal (zie commentaar in een eerdere review).

Deze tv kan natuurlijk niet concurreren met een grotere Panasonic Plasma TV (zoals die hangt in mijn huiskamer), maar voor een goede prijs heb je een strak ogende tv, met uitgebreide instelmogelijkheden en een echt veel beter beeld dan de Samsungs, LG's en Philips concurrenten.

samvignobles 20-06-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L32E5E

Leuke tv, voor een aantrekkelijke prijs, gekozen vanwege de 178 gradenview en internetoptie (you tube voor de kids).

Nu een week gekeken en merk toch dat snelle beelden eerst vager zijn, allemaal mooie kreten hierover in de folder, maar je ziet het toch.
Ik heb nu drie keer internet gekeken op deze tv, maar al drie keer een softwareupdate gehad van een paar minuten (leg dat maar eens uit aan je dochter, als ze het zelf wilt proberen).

Als ik opnieuw mocht kiezen, doorsparen voor een tv die toch sneller de pixels scherp laat zien