Sharp LC-40LE705E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp LC-40LE705E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Cap10 15-09-2012
Geschreven voor: Sharp LC-40LE705E

Wederom is de software niet up to date voor gebruik van de CI-module. Dit was zo bij aanschaf, twee jaar geleden, en nu weer in september 2012, nadat Ziggo de zogenaamde modulatie heeft aangepast. Mediamarkt verkoopt deze toestellen met de garantie dat de CI -module werkt met Ziggo aanbod, maar Sharp heeft het toestel nooit laten certificeren door Ziggo en nu blijkt dat de software updates ook niet bijgehouden worden. Zowel Medimarkt als Sharp blijven dus in gebreke.

Cap10 17-09-2012

Update van 1ste bericht door Cap10. Sharp komt met de oplossing om de LCD tv te resetten. Dit werkt, maar dan moet je wel alle instellingen en zenderindelingen weer opnieuw aanpassen. Dit is geen goede en klantvriendelijke oplossing. Dus als Ziggo de modulatie van de digitale zenders wat aanpast moet ik als Sharp gebruiker een resetten doen en veel tijd besteden aan de instellingen en zenderindelingen. Je zult maar moeite hebben met dit soort handelingen en afhankelijk zijn van anderen!
Beter was het geweest als Sharp dit type LCD tv bij Ziggo ter goedkeuring had aangeboden net als dat ze dat gedaan hebben met een andere serie.

Dewi111 29-03-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE705E

Over het geluid hoef ik niet te beginnen...dat is gewoon erg matig. Gecompenseerd met een surround systeem.

Het fijne aan dit scherm is dat hij erg veel instelling opties heeft. Dit zorgt ervoor dat je een bron met matige kwaliteit toch iets kunt opbeuren. Handig voor analoog beeld of als je een wat mindere kwaliteit dvd draait.
Draai je er 720p of 1080 materiaal op af dan krijg je ook echt een verbluffend beeld. haarscherp kan je het noemen. Nu zie je pas dat ook filmsterren last hebben van oneffenheden op hun huid :-)

1 nadeel vind ik toch dat hij de snelle beelden niet feilloos afspeelt. Voetbal is geen probleem..maar als je bv een natuurscene met veel details zoals Grote bergen afspeelt dan zie je dat het scherm een beetje moeite heeft met de verwerking. Soms helpt het dan zelfs om de 100hertz uit te zetten. Erg raar is dit.

Verder is het echt een aanrader. Door zijn Full-led panel zorgt hij voor scherpere beelden dan zijn concurrenten met een edge-led.
Een goeie instelling is:

kleurtemp op midden
gamma op +3
opc uit
actief contrast uit

Als ik nu door de mediamarkt loop dan blijf ik blij met mijn schermpje.

alpha 76 16-08-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE705E

Heb dit toestel nu 2 weken in bezit,geweldig!
Ik werk zelf in een electronica winkel,heb dus genoeg vergelijking staan.
Waarom dit toestel?
Simpel,mooi beeld,menu zeer toegankelijk en de 3jaar fabrieksgarantie.
Heb wel natuurlijk het een en ander aangepast naar mijn zin.
Ik zal hem zeker aanraden.

krimson 13-06-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE705E

Wat een geweldig toestel is deze sharp 40LE705. Wilde eerst voor een Samsung of LG gaan, maar in deze prijsklasse hebben die alleen edge backlight. Met andere woorden led in de randen van het scherm. Dit toestel heeft led's over het gehele scherm ( full led). Dit geeft een diep zwart beeld. Instel mogelijkheden zijn oneindig lijkt het wel! Er zijn kalibraties te vinden op internet om het beeld te optimaliseren, maar dat heb ik naar eigen smaak ingesteld. Geluid is inderdaad niet geweldig, maar daar gebruik ik dan gewoon mijn receiver voor (Yamaha RX-V1500). Ook de CI+ module van Ziggo werkt perfect. Zoals in eerdere reviews aangegeven, dient dit volgens de correcte stappen te gebeuren.
Dus eerst alle digitale kanalen opzoeken, vervolgens module plaatsen en daarna pas de smartcard!!! Op de Sharp website kun je een bestandje downloaden hoe je de digitale kanalen het beste kunt zoeken! Mochten er mensen zijn die een probleem hebben met het niet synchroon lopen van het beeld en geluid, dan dien je dit in je receiver aan te passen in het audio of sound menu. Met de optie "dalay" (audiovertraging) kun je het aantal miliseconden verhogen of verlagen. Bij mij moet ik met DVD's kijken de delay ophogen en met televisie kijken via ziggo staat de delay op 0 ms. Dit alles is natuurlijk afhankelijk van je reciever!
Al met al een schitterende led Tv welke i.c.m Ziggo een uitmuntend scherp beeld produceert. Tot nu toe niets dan lof.

matt22 09-06-2010

Fantastisch Toestel.

Toestel 3 weken in gebruik.
Haarscherpbeeld, veel mogelijkheden, en zeer gemakkelijk in gebruik.

Blauwig beeld?? Heb ik niet gemerkt.. Heb veel toestellen vergeleken en me bij diverse winkels uitgebreid laten informeren. Het geluid is goed, maar had beter gekund. Maar goed tegenwoordig heeft iedereen wel iets van home cinema.

Het komt erop neer dat momenteel gewoon een van de beter full backLED tv's is.

Aanrader dus!!

Oja, 5 jaar garantie!!

Robert Brink 10-05-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE705E

De TV nu bijna een week in gebruik. Heb overwogen om 'm terug te brengen, omdat blauw/violet overheerst in het beeld. Dit is wel wat weg te regelen in het kalibratiemenu, maar het is jammer dat 'ie niet out-of-the-box een mooi beeld geeft en het beeld blijft hoe dan ook een beetje blauwig. Ik denk dat het komt door het gebruik van witte LEDs in de backlight, die geven niet echt wit, maar heel lichtblauw licht.

Verder niets dan lof over dit toestel, op het geluid na, dat is net als vrijwel iedere andere platte TV gewoon beroerd slecht, als je de afgelopen 10 jaar naar een beeldbuistelevisie met ingebouwde subwoofer hebt gekeken. Maar met een optisch kabeltje van TV naar de surroundversterker is dat opgelost. Het beeld is, als je nog nooit naar LCD hebt gekeken, wel even wennen, maar als je 1 film hebt bekeken op deze 40" wil je nooit meer terug naar een 28" beeldbuis.
De bediening is zeer eenvoudig, de menustructuur is logisch en overzichtelijk. Het zappen gaat helaas erg traag, maar de EPG maakt veel goed. Digitale televisie-ontvangst is een must, het toestel werkt prima met een CAM/CI+ van Ziggo.

Tenslotte, met alle instellingen op maximale energiebesparing verbruikt het toestel net iets meer dan 60 watt volgens de Energy Check 3000. Dat is dus absoluut niet gelogen door Sharp, dat dit toestel zeer zuinig is met energie. En met de schakelaar op het toestel is uit ook echt uit.

Marceltaurus 25-02-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE705E

Erg mooie goede Full LED LCD tv van Sharp, mooie beelden werkt erg goed met CI+ ,ingesteld door Vanbergehenegouwe in Leiden, erg scherpe beelden , mooie kleuren en erg gebruiksvriendlijk, dit is echt het beste momenteel wat er is ,ik heb de vergelijking met samsung en Phillips gedaan die zijn echt qwa beeld minder scherp, dit komt omdat dit een FULL LED is en het licht direct word gegeven vanachter het scherm, bij de andere is dat van de zijkanten ,waardoor er licht verlies optreed in het midden van het scherm.
Met de duurzaamheid zit het ook wel goed je krijgt 3 jaar volledige garantie en een huis aanhuis service, ook gaan de LEDS 100.000 uur mee zón 15 jaar !!!

B.Otte 23-02-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE705E

Ik ben sinds vorige week de trotse bezitter van deze geweldige tv.
In een woord ge-wel-dig.
De review over het geluid klopt inderdaad, het is zeker niet het beste geluid maar ook weer niet superslecht.
Voor mij verder helemaal geen gevolgen, ben namelijk een ''beeldman''.
Ik heb hiervoor een panasonic P42G10E gehad, de slechtste tv die ik ooit heb gehad in mijn leven. Dus die is terug naar de dealer en zo ben ik op de Sharp LC-40LE705E uitgekomen. Even een korte revieuw van deze tv.
Hij is echt super uitgebreid in in de menu's met name de fijn afstelling van de kleuren is bijna professioneel te noemen.
Het is echt super om full led te kijken is echt superscherp en trillings/schokvrij beeld bij de juiste instellingen.
Ik heb hem zelf op de av-mode ''film'' gezet en de kleutempratuur op laag dit geeft namelijk een mooi trillingsvrij beeld.
Als je hem op standaard zet zag ik toch nog iets van trilling maar de meeste mensen zullen dat al niet zien maar ik wilde het perfecte beeld :)
De opties op de tv zijn bijna oneindig gelukkig zit er een goede handleiding bij daar worden de opties stap voor stap besproken en er wordt ook duidelijk uitgelegd waarvoor die optie handig voor is of niet. Ik gebruik ook de optie OPC, dit is de optie die het licht in de ruimte meet waar je tv kijkt en hem dan aanpast naar het best mogelijke beeld, zodat je niet naar te fel beeld zit te kijken in donkere ruimtes.
Toen ik die optie voor het eerst zag in het promotiefilmpje dacht ik dat weer zo'n leuke gadget was die je voor de rest nooit gebruikt, maar ik heb het toch geprobeerd en het werkt echt goed en gaat absoluut niet ten koste van je beeldkwaliteit.
Kortom het is een suer tv voor die prijs. ik heb voor de bovengenoemde panasonic € 1030 betaald ik vond die tv nog geen € 100 waard.
De service van Panasonic is echt waardeloos. Ik heb nog nooit zo'n burocratisch bedrijf gezien.
Ik heb de sharp tv gekocht voor € 1099 en hij is zijn geld echt dubbel en dwars waard.
Over de service van Sharp kan ik niet oordelen en ik hoop hier ook nooit over te kunnen oordelen.

Effelzaffel 31-01-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE705E

Wekenlang reviews en beoordelingen bekeken van LCD led TV's 100 herz. Uiteindelijk keuze gemaakt voor dit type en merk.
2 dagen in bezit; in een mum van tijd aangesloten en alles funktioneert. Zelfs voor een a-technisch iemand - zoals ik - is het redelijk eenvoudig te doen. Het finetunen van alle mogelijke instellingen is echter andere koek. Hoe krijg ik de beste instellingen boven water? Is er iemand die kant en klaar de meest natuurlijke beeldinstellingen op papier heeft?

Met interactieve Ziggo TV, een losse Cisco 8455DVB HD PVR aangesloten via HDMI op dit apparaat ziet een HD uitzending er prima uit.
Toch enkele vragen en opmerkingen: als ik knopje i+ op de afstandsbediening indruk verschijnt rechtsboven in beeld het gelecteerde HDMI kanaal, 1080i en 50hz.
Toestel is toch een 100hz uitvoering? Bij instellingen heb ik 100hz geselecteerd, toch blijft 50hz verschijnen.
Verder is de LC-40LE705E een full HD uitvoering: zou ipv 1080i toch 1080P moeten verschijnen? Heb ik toch een essentiele noodzakelijke instelling verkeerd staan of kraam ik onzin uit?
Ter informatie: gebruik uitsluitend de Cisco 8455DVB HD PVR als ontvanger. Via HDMI naar TV.Geen antenne aangesloten op Sharp toestel.
Last but not least: bij diverse HD zenders met ondertiteling is deze tekst niet scherp, eerder wat rafelig. Is niet bij alle HD zenders het geval, maar dit valt wel op. Je verwacht dat bij een HD uitzending alles haarscherp is! Wie geeft mij wat tips en heeft dezelfde ervaringen? Beter nog: hoe zijn ze opgelost!

PS. met Blue Ray nog geen ervaring, nog niet aangesloten

Rainbowsworld 12-01-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE705E

Wij hebben deze TV bijna 1 week Het is een geweldig mooi toestel. Eigenlijk hadden we besloten om de Samsung 7 serie te kopen. In de winkel zagen we deze Sharp en we waren meteen verkocht.
Deze Sharp TV heeft een prachtig beeld. Genoeg aansluitingen. Genoeg mogelijkheden. In combinatie met de Humax 5050c zijn wij heel tevreden. Het geluid en beeld lopen synchroom. Het geluid is wel aangesloten op de Humax. De kwaliteit van het geluid is redelijk. Dit is ook logisch Hoe platter een TV hoe slechter het geluid. Omdat deze TV Full LED is, is deze wat dikker, dus ook meer plaats voor boxen. Wil je geluid in goede kwaliteit? sluit de TV dan aan op je eigen installatie.

JanR27 05-01-2010

Prachtig toestel.
Geluid is nadat er wordt gekozen voor een andere instelling dan de fabrieksinstelling goed.
Beeld is echt super, mits uiteraard het digitale signaal van de kabelmaatschappij goed is.
Bluray films bekijken dmv speler zijn uitmuntend.
Heel veel instelmogelijkheden (misschien wel te veel) voor met name kleur.
Even uitproberen in kleine stapjes en je krijgt de kleur die jij het mooiste vindt.
Aansluitingen ruim voldoende.
Eén nadeel....Als je gebruikt maakt van de CI+ module, loopt het beeld niet gelijk met het geluid.
Wordt door Sharp overigens aan gewerkt heb ik me laten vertellen.
Probleem is opgelost als je er een losse decoder (in mijn geval de Humax 5000C) tussen zet.
Kan niet anders zeggen,dat op de module na, ik zeer tevreden ben over dit toestel.
Let wel op!!, maar dit is voor elke full HD toestel bezunnig niet op goede coaxkabels en HDMI kabels.
Deze kunnen er mede voor zorgen dat je het beeld mooi of slecht vindt.