Samsung UE55B7000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE55B7000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Michiel_1 15-05-2010
Geschreven voor: Samsung UE55B7000

Heb deze TV nu ca 6 maanden en heb deze TV gekocht ondanks de revieuws over de clouding van het scherm. Bij ons gaf het platte (3 cm) scherm de doorslag boven een plasma met een betere beeldweergave (snel 10 cm dik. Daarnaast scheeld het in deze afmeting van TV ook aardig in het stroomverbruik tussen de LED TV en een plasma met dezelfde beelddiagonaal. Met de juiste afstellingen in de clouding aardig te beperken en stoort ons niet tijdens het kijken. Het geluid is voor zo'n plat scherm zeer behoorlijk al moet je voor een film de TV natuurlijk aanvullen met een goede surround set. voor de rest is de TV helemaal top.

Arshad 08-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE55B7000

Koppig geweest, ondanks dat paar mensen over de blacklight bleeding berichten toch nog gekocht (omdat er ook heel veel positieve review waren die het af schuiften). Grootste miskoop !. Nadat ik de settings met test patronen goed heb gezet is het wel terug gebracht, maar is heel irritant als je films met een zwart balkje onder en boven zit te kijken. Want dan is de zwart niet zwart, maar zie je lichte tinten vanuit elk hoek doorheenschijnen. De probleem is ook dat als het je eenmaal opvalt je steeds je focus daarop stelt. Echt jammer, met dit procuct kijk ik liever geen tv daarom staat hij nu gewoon uit !. Anderen zien het ook wel , maar vinden het niet zo een probleem. Maar ik vind niet uniforme zwart wel een groot probleem !

Ik ga het morgen gewoon retouren. Was een groot samsung fan, maar dit product is nog niet klaar ! Misschien de LE55959 halen

Mz66 08-12-2009
Geschreven voor: Samsung UE55B7000

Na onze eerste slechte ervaring, de tv was al na 1 dag defect.... pfff was niet klaar met instellen :(

Maar alles goed opgelost door Mediamarkt en een week later de nieuwe tv ontvangen. Wat een geweldig beeld, mooi scherp en duidelijk (helaas jammer dat UPC analoog een rot signaal geeft.)

Maar boven al prachtige tv en makkelijk te installeren, duidelijke menu besturing e.d.

Al met al een top tv, maar goed er hangt ook een top prijs aan :)
Ben zeker tevreden over het toestel..

Rich1962 17-11-2009

2 maanden aan de muur.
Prima scherm als je de juiste kabels gebruikt (wel prijzig!) en een goed HD digitaal ingangssignaal hebt.
Neem de tijd om de juiste instellingen te gebruiken en dan zie je de best mogelijk beeldkwaliteit van dit moment.
Geluid is en blijft gewoon bagger met deze platte schermen. Mogelijkheden internet zijn beperkt maar daar zijn computers voor deze zijn bovendien sneller en gebruiksvriendelijker. Je gaat toch ook geen koffie zetten met een strijkijzer !
De genoemde 'bleeding' of 'clouding' is te zien als de instellingen niet goed zijn op een grijze/antraciet teletekstpagina maar nooit tijdens gewoon gebruik.
Geen spijt van aankoop.
Op internet stuk goedkoper dan in de winkel.

Aliberto 23-09-2009

-----------Update review, 23-9-2009------------

Samsung vond dat de vlekken wel binnen de foutmarges was. (Bij nader inzien zijn er meerdere klachten binnengekomen gekomen)
Hier was ik het niet mee eens en heb Samsung en Dealer de volgende keuzes gesteld:

1: Lever een foutloze tv (maar die bestaat volgens Samsung niet)
2: Geef aankoopbedrag bedrag terug.
3: Advocaat of rechtsbijstand.

Samsung belde me netjes terug na de mail die ik hun had gestuurd en vertelde me nog steeds dat de tv binnen de foutmarges was bevonden door de Selectro reparatie service. Ze wilden niet toegeven. Ik vond ook dat Samsung gewoon niet moeilijk moest doen met garantie of iets dergelijks. Het is hun product wat niet deugt!

Echter boekte de Dealer inmiddels wel na 3 maanden met de o zo geweldige Service van Samsung vooruitgang. (heel vaak kastje naar muur effect)

De Dealer was mij inmiddels ook beu, maar wilde als eind resultaat wel een tevreden klant hebben. Hij vertelde mij dat Samsung in hoge uitzondering het aankoopbedrag zou retourneren.

Echter als er wordt gezegd: heeft u de originele aankoopdoos nog en je antwoord met nee willen ze wel eens moeilijk over doen.Maar wees eerlijk wie bewaard er als ie klein behuist is?
Het gaat wel om een doos van 140 cm of meer. Het is geen reden voor Samsung of Dealer om de tv niet terug te nemen. Zolang je maar zorgt dat alles netjes en compleet is. Selectro haalde de tv bij mij op afspraak op.

Verder kreeg ik de speciale Samsung walmount niet terug vergoed (kosten 150 euro.)

Wat wel leerzaam voor me is geweest dat als je een tv koopt zou ik je een tv met local dimming/lokaal dim technologie in combinatie met RGB LEDS aanraden. Hiermee heb je veel betere kleur weergave en zwart is ook echt zwart. Door het dimmen kunnen donkere scenes beter belicht worden.
De reden dat de Samsung LED tv zo dun kan zijn is door de technologie die gebruikt wordt. Deze heet White Edge lightning. Hiervoor worden dus witte LEDS gebruikt die licht alleen langs de randen geeft in plaats van het hele achter paneel. Zo kunnen dus witte vlekken ontstaan in de hoeken/randen.

Er zijn nog niet veel tv's die RGB LEDS hebben maar ik zou zeggen lees veel over de bestaande LED technieken en bepaal voor je eigen wat voor jou de beste techniek is door ook eens bij een witgoed handelaar te kijken.

Inmiddels heb ik nu een Sony gekocht uit de X serie. (Let op de 40 inch versie is geen RGB LED). De tv is geen 3 cm dik maar max. 15cm. Echter is het voor mij wel kwaliteit met betrekking tot beeld en geluid weergave.
Mag ook wel voor het stevige prijskaartje van 3200 euro.

Vroeger vond ik Sony Sanny (vertaald uit engels = rotzooi) maar ben er helemaal van terug gekomen.
Qua Sanny gesproken:
Samsung kan er met kwaliteit van product en service er nog een schepje boven op doen en vind dat dit drastisch verbeterd moet worden.
In een andere review lees je ook over de service van Samsung hoe de reviewer dit heeft ervaren.
Zo ga je niet met klanten om.

Heb wel uiteindelijk mijn geld terug gekregen das een pluspunt, maar de manier hoe het is gegaan is niet correct.

Ik geef toe ze maken mooie producten maar ik zal me voortaan bij het merk Samsung 3x achter mijn oren krabben met betrekking tot visuele producten

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee met deze aanvullende review.

-------------1e review, 1-7-2009------------
Ik heb deze tv nu net een maand en ben zwaar telleurgesteld in deze tv.

In het begin was ik superblij met mijn aankoop en helemaal weg van het design. Maar nu ik regelmatig tv kijk zie ik ook de problemen / tekortkomingen van deze tv. Niet alleen ik maar ook anderen hier thuis. Je hoeft echt geen specialist te zijn om dit te kunnen zien.

De problemen die de tv heeft zijn als volgt:
Bij donkere beeldfragmenten zie je in alle hoeken de witte led verlichting doorschijnen door het lcd gedeelte. Ik heb het niet over een centimeter, nee kwart rondes van 15 centimeter of meer. Dit is ook in het midden van de tv te zien. Dit probleem noemen ze ook wel eens Backlight bleeding of clouding in de volksmond.

Ander probleem die de tv heeft waar ik me mateloos aan stoor is dat het beeld niet altijd snelle beeld weergaves kan bijbenen en gaat dan stotteren en zich proberen te corrigeren.

Het maak niet uit via welke bron ik kijk (te denken aan sateliet ontvanger of harddisk mediaspeler)
Met mijn oude tv had ik hier geen last van. (dit was een Samsung le46m86 full hd tv)

Voor de zojuist genoemde problemen is hiervoor een monteur van Selectro service (reparatie dienst van Samsung) geweest en deze heeft er nieuwe firmware opgezet (firmware is software voor de hardware, in dit geval de tv dus. Deze firmware moet verbeteringen toevoegen)
Echter was ik tijdens de reparatie niet thuis op dat moment en de man dacht slim te zijn om de backlight verlichting uit te zetten om zo het clouding probleem op te lossen. Standaard stond deze op 5. Het maximale is 10. Echter zie ik het clouding probleem ondanks die instelling nog steeds. De kleuren zijn nu van mindere kwaliteit door deze instelling. Het Probleem m.b.t. snelle beelden & stotteren is na de firmware upgrade nog steeds waarneembaar.
Dit wordt weer Samsung bellen want dit pik ik niet.
De reparateur vertelde ook tegen de persoon die op dat moment bij mij thuis was dat een perfecte tv die geen last heeft van clouding niet bestaat. (ik had zelfs meer kans op een slechtere versie te kunnen krijgen bij omruiling)
Nou voor 3200 euro mag ik dit wel verwachten!!

Qua geluid kan ik kort zijn, het is acceptabel maar goed wil ik het niet noemen.
Meeste platte tv's hebben dit probleem.

Ik heb een Samsung internet dongle gekocht in hoop dat het ook goed zou werken. Mensen ik raad het je af. Het werkt traag en je kan er weinig mee. Zoals misschien eerder erover geschreven was, is het internet in de tv niet voor Nederlandse markt bestemd en je kan alleen maar Flickr en Yahoo bekijken dan heb je het wel gehad. Bespaar je dus de 60 euro.

Het menu van de tv vind ik wel overzichtelijk en leuk speels vormgegeven.
Wat ook handig is dat je de standby lamp uit kan zetten in het menu. Zodat dit een besparende maar tevens ook geen storende factor is.

Qua apparaat bedienen vind ik het simpel werken maar de hoofd afstandbediening had wel anders vormgegeven mogen worden. De onderkant vind ik raar vormgegeven met een ronde kromming, dit hadden ze van mij part wel weg mogen laten. Vind het niet lekker vasthouden. Wat ik wel waardeer is de keuze om verlichting van de knoppen aan of uit te zetten.
Er is ook een 2e afstandbediening meegeleverd die een vorm van een kleine steen heeft. Echter maak ik er geen gebruik van omdat ik persoonlijk heel vaak de source knop gebruik. Deze is niet aanwezig op de 2e afstand bediening. De batterij die in de steen' zit is een knoopcell batterij. Ik kreeg deze met moeite erin en de deksel van de 'steen' is niet erg gebruikers vriendelijk. Samsung had deze beter van staal kunnen maken. Het plastic is zwaar beschadigd tijdens het openen en dicht doen. Zodat in het vervolg een nieuwe batterij erin doen bijna onmogelijk gemaakt wordt.

De tv heeft touch knoppen om de volume harder of zachter te zetten en eveneens de tv uit of aan te zetten. Is wel mooie oplossing van Samsung om knoppen weg te werken

Aan alle reviewers wil ik mededelen het is goed dat je een review plaatst, maar wat ik vaak lees is het volgende:

Ik heb deze dit product al 2 dagen of 1 week enz. & ik vind het een top product. Van mij krijgt het een 9 of een 10

Mijn mening is kijk het product 1 maand aan en geef dan je oordeel. Dan is de nieuwigheid eraf en zo zie je misschien ook de mindere kanten van het product.

Dit verhaal krijgt nog een staartje. Misschien dat ik mijn geld terug eis en voor een andere tv ga kijken.

.exKBBS 22-09-2009

-----------Update review, 22-9-2009------------
Het toestel ben ik inmiddels echt beu. De (bleeding of clouding) van de LedBacklight komen te voorschijn bij elke bron, kijk maar eens naar het youtube logo als je internet aanzet. Verder blokte de tv vreslijk bij een orginele blu-ray, op hun beste bluray speler met top kabels. Er is via Samsung een monteur geweest die deze problemen onderkent en alleen een softwre update heeft gedaan. Naar zijn zeggen vertelt Samsung niet waar de vele service menu's voor zijn.
Samsung ontkent begrijpelijk alles van deze klachten.
Its wil de problemen afschuiven op Samsung, maar had als verkoper mij goed moeten voorlichten. Ik heb ze de kans op herstel geboden, maar dat was met negatief resultaat. Dit is teveel geld om iedere avond met ergernis naar te kijken. Tip van Samsung, 100Hz uitschakelen zodat het beeld beter is...mmmhhh Heb ik daarom voor de duurdere 100 uitvoering gekozen.?
Ik ben blij dat anderen de klacht niet kennen. Voor mij geen Samsung meer.

----------4e review, 2-8-2009-----------
Inmiddels heb ik er de bijpassende BDP4600 bluerayspeler bij die in tegenstelling tot de rode TV alleen in het zwart geleverd wordt(en bedankt Samsung).
Maar nu zijn de Bleedingproblemen waarbij er licht door de zwarte achtergrond lekt beter en ergelijker dan ooit zichtbaar. Dit is voor fims met donkere scenes/achtergronden NIET om aan te zien.
Deze led techniek is duidelijk nog niet kritische consument rijp

----------3e review, 10-7-2009-----------
Ik moet me helaas teleurgesteld aansluiten bij Aliberto.
Ik kan nog niet geloven hoe gebrekkig deze prachtige TV is. Samsung reageert absoluut niet op mails. Nu maar kijken of de dealer It's dit op kan en wil lossen.
De vlekken in de achtergrond zijn ongelooflijk storend en verpesten letterlijk de fim.
Het Ledconcept lijkt dus nog niet marktrijp voor iemand die beeldkwaliteit wil.
Iets wat je in deze prijsklasse zeker zou mogen verwachten.

------------2e review, 28-5-2009-----------
Aanvulling op de eerdere revieuws. De samsng is wat TV en gadgets betreft een media beest. Veel instellingen (eigenlijk alles) zijn mogelijk.
Maar...Samsung houd de eer en het geld aan zichzelf. De soft en hardware(draadloze lan) dient wel bij hen betrokken te worden en is nogal op de Amerikaanse markt gericht (Yahoo ipv Google).

De echte domper vwb afwerking is de schandalige krasgevoeligheid van de zacht plastic omlijsting die doordat hij in een donkere kleur hoogglans is uitgevoerd elke kras extra goed laat zien. Zelfs een microvezeldoekje krast.

-----------1e review, 28-5-2009----------
Gisteren opgehaald in de (erg) grote doos en opgehangen. Eenvoudig, zeker met hun originele slim wall mount systeem wat je er helaas afzonderlijk bij moet kopen.
55 inch op max 3,6 m kijkafstand bevalt me prima. Analoog beeld en merkloos dvd spelertje geven prima beeld, wat moet dit nog worden met digitaal en blue ray. Toestel installeert zich nagenoeg helemaal zelf. Het went erg snel dit beeldformaat. Toestel is imposant dun, met als nadeel dat kwalitatief goede en dikke stekkers, zoals die voor de antenne, eigenlijk niet passen(missertje!). De 1e indruk is dat het een waar multimedia paradijs is voor gadget freaks en een imposante TV voor TV en filmverslaafden

Stief 12-08-2009
Geschreven voor: Samsung UE55B7000

De negatieve reviews verbazen mij echt.
Ik heb deze tv nu ongeveer een maand en het is echt een super ding. Tuurlijk zijn er zaken die beter kunnen maar over slecht beeld kan ik echt niet klagen.
Klachten over bleeding en lichte vlekken in het beeld kan ik alleen maar toewijzen aan exemplarische fouten of verkeerdere instellingen.
Ik heb deze tv nu al in meerdere maten bij meerdere personen getest (heb zelf ook de 55B7000) en ik herken deze problemen echt niet. Moet ik wel zeggen dat niemand gebruik maakt van een analoge cai signaal. Maar als je zo’n tv hebt ga je natuurlijk niet meer analoog lijken. Ik maak zelf gebruik van een alpacrypt CAM module icm met kaartje van Ziggo (tja kan niet blijven wachten op de CI+ module van Ziggo). Maar ook met de losse digitale hd decoder van Samsung is het beeld super.
Overig HD materiaal ziet er ook echt Super uit. De echte liefhebbers adviseer ik wel om de instellingen aan te passen en eventueel een calibratie DVD/ Blueray te gebruiken om e.e.a te finetunen. Zelf heb ik oa local CE dimming via het servicemenu uitgezet en de overige beeldinstellingen hier en daar getweaked.
Op deze forum http://www.avforums.com/forums/lcd-televisions/973087-samsung-ue-b7020-owners-thread.html kun je best nuttige info vinden.

Wat ik wel jammer vind is de beperkte audio codec ondersteuning van de ingebouwde mediaplayer. Hoop dat ze daar met een toekomstige firmware wat aan gaan doen. Maar voorlopig red ik mij prima. Ik heb er een kleine 500GB hd aan hangen waar ik hoofdzakelijk FullHD MKV's vanaf speel. Verder stream ik video vanaf twee andere apparaten uit andere kamers in mijn huis.

Wat de Wifi dongel betreft Ik las dat iemand er €60,- voor betaald heeft. Nou die is goed genept, ik heb ‘m voor €35,- (Norrod Computers) en ook deze presteert prima. Ik haal netjes de 100+ m/bit via mijn N-router. Ik ben het wel eens met de trage internet toepassingen maar die hebben niks te maken met de wifi verbinding.

Geluid:
Wie van zo’n dunne tv home cinema geluid verwacht moet zich echt en keer laten nakijken. Maar het is zeker niet slecht. Bij normaal tv kijken maak ik eigenlijk alleen gebruik van de interne speakers en die vallen mij niks tegen. Heb wel begrepen dat de kleinere (ok minder grote) modellen minder zijn. Ook het volumebereik heeft mij verrast. Natuurlijk moet je niet te veel verwachten van de lage tonen.

Nog een tip voor mensen die net als mij de interne DVB decoder gebruiken:
Als je al Land Nederland kiest kun je de zender volgorde niet aanpassen. Schijnt trouwens ook voor andere landen te gelden. Maar als je geen land kiest maar ‘m op “anderd” zet heb je die optie wel. Zo kun je je favoriete zenders gewoon je voorkeurs nummers geven, wat het zappen een stuk makkelijker maakt.

Een groot nadeel is alleen dat alles zo snel went. Bij mij is het in de plaats van een 40” gekomen en de eerste dag had ik nog echt een bioscoop gevoel. Maar na 2 dagen was het normaal geworden en vond ik andere tv's maar klein ;)

Kortom ik kan je deze tv echt van harte aanraden.

exKBBS 02-08-2009

----------Update review, 2-8-2009-----------
Deze led techniek is duidelijk nog niet kritische consument rijp

----------3e review, 10-7-2009-----------
Ik moet me helaas teleurgesteld aansluiten bij Aliberto.
Het Ledconcept lijkt dus nog niet marktrijp voor iemand die beeldkwaliteit wil.
Iets wat je in deze prijsklasse zeker zou mogen verwachten.

------------2e review, 28-5-2009-----------

-----------1e review, 28-5-2009----------

Glasbakkie 13-07-2009
Geschreven voor: Samsung UE55B7000

TV hangt aan de muur, ca 5 mtr kijkafstand. Gekocht vanwege de naam die samsung heeft ohgv schermkwaliteit.

Beeld is ronduit fantástisch. Geen last van de problemen zoals enkelen te lezen. Echter veel aandacht besteed aan de instellingen.

Geluid.....niet over hebben.

Toestel wordt gebruikt met externe dig. ontvanger en NMT voor films.

Door de bijna onbeperkte instelmogelijkheden op veel plaatsen toepasbaar.

Ontwerp is uitermate strak. Omlijsting is idd. heel gevoelig voor krassen.

Toestel is bedraad aangesloten op het netwerk, maar internet toepassing is welhaast zinloos evenals de media afspeel mogelijheid. Verbinding met media op het net zijn beperkt, gebruiksonvriendelijk.

Jer1987 02-07-2009
Geschreven voor: Samsung UE55B7000

eddo23 Nee nergens last van beeld is met gamen op welke console dan ook perfect.Ook bluray's zien er top uit! Alleen wel ff de standaard instellingen aanpassen want die zijn ...! En hij hangt nou met de slim wall mount aan de muur echt een pratig gezicht. Heb hem nu mee dan 2 maanden dus nieuwigheid is eraf volgens (aliberto)maar nog steeds geen klachten.

aliberto 01-07-2009
Geschreven voor: Samsung UE55B7000

Ik heb deze tv nu net een maand en ben zwaar telleurgesteld in deze tv.

De problemen die de tv heeft zijn als volgt:

Dit wordt weer Samsung bellen want dit pik ik niet.
Nou voor 3200 euro mag ik dit wel verwachten!!

Meeste platte tv's hebben dit probleem.

Het menu van de tv vind ik wel overzichtelijk en leuk speels vormgegeven.