Samsung 46" LED TV

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung 46" LED TV op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

jaring 29-05-2011

Prima scherp beeld.
Echter perfect is-ie niet. Als je er niet recht voor zit dan heb je toch wel last van vlek vorming in de hoeken onder en aan de randen. Alleen het beeld donker is in een film ofzo.
Ook wel wat last van fading.
Maar dat neem ik op de koop toe.
Kijk dus wel haarscherp dmv schotel.
AB is duidelijk net zoals de hele TV eigenlijk.

Ik vergelijk deze met onze nieuwe Toshiba 40BV700 (net gekocht voor slechts 355€).
Deze gewone LCD geeft een wat softer beeld, gaat meer
naar de plasma toe.
Bij gewone SD uitzendingen is dat een voordeel.
De Samsung wordt dan wat blokkerig, maar ja er zit
wel 6 inch beeld verschil tussen.
Echter de Toshiba heeft geen last van "vlekken" in t zwart.

Concluderend zou je kunnen zeggen dat de Samsung led
het scherpste beeld geeft, maar de Toshiba is overall
meer mijn smaak.

Chimal 05-03-2011
Geschreven voor: Samsung 46" LED TV

Prachtig beeld!! Ik kreeg er last van mijn ogen van de eerste dag. Het geluid is prima. Geen extra boxen nodig voor normaal TV kijken. Je kan films kijken vanuit een dood normale USBstick. Veel kwaliteit voor relatief weinig geld. Ik ben er blij mee...

siersje 24-02-2011
Geschreven voor: Samsung 46" LED TV

zojuist opgehaald voor €699 bij Mediamarkt. Geruild tegen mijn Sony 50Hz. Duidelijk veel beter beeld ivm de beeldverversing. Zwart is echt zwart ipv korrelig bij Sony. Een 100 Hz is echt niet nodig. Deze volstaat prima! Mooi plat en mooi design. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen.

Jan297 07-01-2010
Geschreven voor: Samsung 46" LED TV

Circa 3 maanden hangt deze TV aan de muur. Eerst geïnstalleerd met de Humax decoder en daarna een Ci+ module gekocht zonder smartcard. M'n eigen smartcard erin gedaan en genieten maar van de grandioze beeldkwaliteit. Voor de geluidskwaliteit was ik al gewaarschuwd dus ik wist wat ik kocht. De aansluitmogelijkheden zijn uitstekend net als het bedieningsgemak.
Enig punt van kritiek is de wijze waarop de kabels achter de TV kunnen worden geleid. De bijgeleverde zelfklevende klemmen laten heel snel los ik heb dit met Tie-raps opgelost.

Henry Mac 22-12-2009
Geschreven voor: Samsung 46" LED TV

Sinds een paar dagen in bezit. Het ophangen van de tv met de slim mount is kinderlijk eenvoudig. Wel is de prijs van deze veredelde schilderijhaakjes erg hoog (>110 euro). Beeldkwaliteit met blu-ray is echt fantastisch, De diepte in kleur is erg goed. De auto-dimming is (nog) niet storend en inderdaad zie je soms wat clouding bij SD en HD tv uitzendingen. Heb het nog niet met externe HD media gezien. De DLNA functionaliteit is zeer matig. Nu is DLNA al matig van design maar de beloofde formaten die de samsung ondersteund zijn met name via de usb aansluiting en niet via DLNA. Misschien dat dit nog beter gaat worden met firmware updates maar zou er niet op rekenen aangezien de tv al weer 'oud' is.
Geluid is matig maar zeker niet slecht in vergelijk met andere LCD tv's. Een surroundset voor films is altijd beter.
Al met al is het een pracht TV als je het puur voor TV/Display gebruikt.

rogerdeclercq 17-08-2009
Geschreven voor: Samsung 46" LED TV

Lang over nagedacht want ik was zo zeker van plasma tv,omdat ik al 5jaar een Sony plasma had die heel goed was.
Daarom keuze gemaakt na 2weken intensief op het net opzoeken en vergelijken .Keuze Panasonic plasma tv laatste nieuwe type V10 42 of de Samsung led van 46.
Het is dus de led geworden en ik ben er ook weg van.Het beeld is grandioos en de zwart waarden zijn haast gelijk aan plasma.Prachtig toestel en is mooi tegen de muur te plaatsen.Het overzicht in de menu is heel overzichtelijk en er zijn veel instelling mogelijk.Over het geluid ben ik niet zo tevreden maar dat was te verwachten gezien de geringe ruimte voor de luidsprekers.
Ook rechtstreeks op het net aansluitbaar. Bij mij aangesloten op een home installatie van Sony en het geluid is prachtig.Verdere aansluitingen zijn heel simpel en kun via het menu.Leuk extrake,de afstandsbediening is voorzien van verlichting .

andre54 29-07-2009

ben nu 2 weken in bezit.
Prachtig beeld. Alleen vanaf een hoek kijken geeft niet echt vol kleurijk beeld. Maar hou m toch. Heb nu niet meer de problemen die ik met de pioneer plasma had. Ingebrand tv merk en 'dirty screen'
Pioneer heeft wel prachtig beeld maar die ingebrande dingen irriteerde me mateloos. Daarna een JVC lcd gekocht en na een paar dagen omgeruild voor deze samsung led en alles bij elkaar naar tevredenheid. Geluid niet belangrijk, staat via humax 5050c naar de geluidsinstalatie.(ook prima ding trouwens)

berli 26-07-2009
Geschreven voor: Samsung 46" LED TV

Wat een hoop gezeur over deze prachtige tv.
Heb hem 1 week in bezit :46 inch.
Al die negatieve reacties, daarvan is er niet een bij mij geconstateerd.
Ben een zeer kritische kijker en voordat ik tot deze aanschaf overging, heb ik veel tv's met elkaar vergeleken.
Zelfs de verkoper die helemaal plasmagek is, is overstag gegaan, na het afspelen van mijn blueray dvd, opgenomen in full hd kwaliteit.Adembenemend scherp.
Heb nu ook glasvezel, waarvan NED1, 2 en 3 en discovery in HD wordt uitgezonden. In een woord schitterend, vooral documentaires over de natuur.
Geluidskwaliteit van de tv is natuurlijk niet te vergelijken, met de kwaliteit als je hem aansluit op je surroundset maar dat is bij alle t.v's het geval

Nico52 15-06-2009
Geschreven voor: Samsung 46" LED TV

Deze tv paar weken in huis lang getwijfeld tussen deze en de Sony KDL-46Z4500 maar moet zeggen dat de kleuren bij de samsung veel mooier zijn daarbij de actie van 150 euro retour binnen een paar weken op de rekening.
Zeer tevreden met deze aankoop

KURT68 15-06-2009

----------Update review, 15-6-2009----------
beste mensen, mijn reactie was een overhaast reactie. Was zo boos van het commentaar dat ik er mee maar moest leven. van die monteur.

Nou ik ben inderdaad een kritische kijker, maar als ik jullie zo hoor denk ik van ben ik nou gek. Deze vervormingen kun je gewoon niet missen. Eerst dacht ik van dit kan niet, vandaar dat ik eerst een monteur heb laten komen op bezoek daar na deze reactie.

Het minste heb je last van deze klachten is als je 100 HZ en alle digitale beeld opties uitzet. Maar ja, waarom betaal je gewoon meer voor een 100 HZ tv? Als ik de 200 HZ versie had genomen, moest ik die ook uitzetten?

Ben nu met Samsung bezig, deze week weet ik meer.

Betreft Svennie:
je hebt gelijk, sony en andere gebruiken deze techniek ook. Wat ik bedoel is dat die nog gaan komen. Augustus/sept 2009 volgens vertegenwoordigster Philips.

Wat ik er mee wil zeggen, kijk naar philips 9803. Is ook met LED, maar ze blijven erbij dat het een LCD tv is. Houden mensen niet voor gek.

Tenslotte blijft het toch altijd LCD. maar ja ik zeur te veel hierover.

Maar Svennie, neem alle tijd kijk goed naar het beeld. Ik moest een tv kopen omdat mijn goede plasma kapot ging. En dit was een goede alternatief en in de winkel heb me laten verleiden door een mooie DEMO. Deed ik echt nooit. Maar ja een keer moet de eerste keer zijn.

Ik had toch bij Philips moeten blijven. Veel betere beeldverwerking.

-----------1e review, 4-6-2009-----------
Sinds 2 weken in huis. Het volgende:

ten eerste houd samsung mensen voor de gek. Want dit is geen ECHTE LED tv. Wat ze doen is de TL lampen van de LCD tv vervangen door LEDS. Daarom zo een dikke rand om de tv heen. Wat je dus nog steeds houd dat bij zwarte achtergronden zwart niet zwart blijft, en de dat er licht lekkages hebt net als bij LCD met lampen. Dus vlekken in bepaalde hoeken.

Als je naar de concurrentie kijkt Philips Sony, die brengen een echte LED TV. Waar je echt 1920x1080 LEDS hebt achter elke LCD pixel. Zo kun je elk pixel apart aan en uit zetten waardoor je echt zwart hebt. Maar daar is ook de prijs naar (40 INCH 3500 euro ong). samsung heeft contrast ratio 80.000:1 terwijl concurrentie philips schrik niet 5.000.000:1 heeft.

Wat nog frapanter is dat ik nergens op de site van Samsung terug kan vinden wat de response tijd is. Want het beeld flikkert heel erg, vooral bij tegenwaarste camera beelden maakt ie er een bende van. Dus al iemand naar rechts rent en de camera gaat naar links, hapert letterlijk. Ook als iemand naar beneden valt en camera omhoog gaat trilt de ondertiteling zo erg niet normaal. Zolang de beeld stil staat is er niets aan de hand. Goede beeld. Heb bij diverse winkels gekeken en ze hebben allemaal deze klachten.

Huur maar eens voor de gein I am LEGEND op blue ray en kijk naar donkere scenes, niet om aan te zien, of BABYLON van vin diesel, die randen om personen heen. Echt erg.

Ik heb 5 jaar als technicus gewerkt van LCD en Plasma, dit soort geintjes hadden we bij eerste generatie schermen (6 jaar terug). Nu moet dat gewoon niet kunnen.

Als je dan Samsung belt sturen ze een monteurtje van 20 jaar oud die nog niet eens hoe een LED TV werkt had ik het idee.Die Zeggen dan, deze toestellen hebben het allemaal. letterlijk pech gehad. Jammer.

Bij mij gaat hij echt de deur uit. Want ik wil met plezier tv kijken, niet ergeren aan het beeld. Met mijn goedkope LG plasma hiervoor had ik meer plezier.

HansMs 23-05-2009
Geschreven voor: Samsung 46" LED TV

Nu de TV een week in huis, het beeld is prachtig, zeker de HD beelden uit de playstation 3 of via de Imac DVI uitgang, Scherper en helderder dan dit heb ik het nog niet gezien. Met de Ziggo digitale tv, is het te doen. Niet top, maar kan ermee door. Na het goed instellen van de TV, heb je prima beeld. Standaard uit de doos, is het beeld te 'hard' ingesteld. Internet is een leuke optie met de widgets, browsen gaat helaas niet, ik heb het in ieder geval niet voor elkaar gekregen. Dus dit doe ik via de Imac en dat gaat prima. Zoals elke tv heeft deze maar 1 nadeel, en dat is dat bij een donkere scene de witte ondertiteling ook dimt, niet echt storend, maar niet helemaal juis, mijn oude plasma had dit niet, maar ik denk dat dit door de led's komen die gedimt worden, om echt zwart te krijgen. Ook de aftiteling van een film is daarom donker. Al met al veel aansluitmogelijkheden en klasse beeld. Het geluid is natuurlijk niet veel soeps, maar Yamaha versterker maakt een hoop goed, met een DTS film track. TIP, koop even een microvezel doekje bij de zeeman, voor het stof op de randen, werkt perfect en krast niet.

Guus Banaan 11-05-2009

-----------Update review, 11-5-2009------------
Afgelopen vrijdag een andere 7020 gekregen en deze werkt gewoon perfect. Wat ik bedoelde was niet een beetje flikkeren, het was veel meer, andere kleurenframes tussendoor, beeld verliezen, dambord in het midden. Daar hebben we nu geen last meer van en wat het dus echt een productiefoutje oid.

-----------1e review, 4-5-2009-----------
Afgelopen vrijdag mijn TV opgehaald. Vol goede moed uit de doos gehaald en uitgepakt.

Tot mijn teleurstelling heb ik ook last van flikkerend beeld, waar soms een soort groen frame tussenkomt, het beeld valt weg. Het is er vervelend en ik ga zo in conclaaf met de winkel dat ik hem om wil ruilen. Ik verbaas me dat Samsung blijkbaar geen goede eindcontrole toepast op haar producten.

Verder is het een geweldige TV. Vooral de netwerk mogelijkheden. Misschien een tip voor Vista gebruikers is dat het makkelijker is om windows media player te gebruiken om media te delen op het netwerk dan het bijgeleverde programma van Samsung want dat werk niet goed onder Vista.

vlinder66 07-05-2009
Geschreven voor: Samsung 46" LED TV

Wij hebben deze televisie nu 1 week in ons bezit. Wat een mooi beeld, uiteraard wel een beetje fine tuning. Het zwartse zwart. Waanzinnige diepte, lijkt wel of je erbij staat te praten :-)

Geluid is idd niet al te best, maar daarvoor een ander geluidssetje. Wij wachten nu alleen nog op de WIS09, jammer dat die nog nergens te krijgen is. De slim wall mount is een eitje om op te hangen, mooi systeem en zo simpel.

Wij hebben onze Ziggo kaart er zo ingestopt geen adapter nodig zoals ergens eerder beschreven. Alleen even de bandbreedte enzo invoeren en ploep alle zenders beschikbaar.
Wij zitten nu nog even met een scart aansluiting te rommelen omdat onze HD/DVD maar 1 HDMI aansluiting heeft en wij ook een beamer hebben die daar opzit.

Dat mini verloopje van scart naar minijack is wel wat gammel, want soms bij het bewegen van het kabeltje is het beeld weg. Maar ja een HDMI splitter setje besteld waar we 4 hdmi's op kunnen zetten, is dat probleem ook opgelost.

Voornamelijk de omranding van de TV trekt idd stof aan, niet zomaar stof wat erop valt, maar echt statisch aangetrokken wordt, als iemand daar iets tegen weet houden wij ons ook aanbevolen.

Wij hebben in ieder geval geen spijt van deze aankoop.

Henco77 02-05-2009

Fantastisch toestel
na een beetje met de instellingen te spelen
een schitterend plaatje
echt diep zwart en een goede diepte erin
100 hz werkt ook goed
genoeg.
het opklaren van het scherm is zichtbaar bij donker scherm en verschillend licht in het beeld maar stoort mij niet echt het geluid blijft ver achter kwa beeld maar dat kan ook niet anders met zo`n platte lcd tv
maar de echte fanaat beschikt toch wel over een homecinema set alleen trekt hij erg veel stof aan!!
(iemand toevallig een oplossing hiervoor??)
en nu maar wachten op het small ophang setje
zodat hij mooi kan pronken aan de muur ha ha
zal nogeens een update schrijven als ik hem wat langer in gebruikt heb

sebas82 02-05-2009
Geschreven voor: Samsung 46" LED TV

Ik heb deze tv nu een week en ben er erg tevreden mee, in het begin had ik mijn twijfels vanwege sommige reviews. Maar gelukkig voldoet hij aan alle verwachtingen.

Een van de mooiste dingen is de ingebouwde DVB-C tuner, hoewel ik er bij aanschaf achterkwam dat je nog een CAM- module nodig hebt die je in de TV moet steken (soort dikke creditcard waar de CI kaart van de provider in gaat in mijn geval ziggo) de module die je hier voor nodig hebt is een alpha crypt module. Het grote voordeel is dat je geen settop box meer nodig hebt en alles afkan met een aftand bediening, hij ondersteund ook de HD kanalen.

ik kan deze tv iedereen die van gadgets houd aanraden, anders gewoon de UExxB6000 nemen.

Samson 23-04-2009
Geschreven voor: Samsung 46" LED TV

Gisteren mijn nieuwe Samsung UE46B7020 geinstalleerd. In 1 2 3 Alles aangesloten en opgestart en wat een beeld. Echt een superscherm dit.

De standaardsettings zijn zoals eerder gezegd niet echt over te spreken, veel te felle onrealistische kleuren. Plaats de kleursetting op film, finetune nog wat andere kleine dingen en wat een weergave. Het diepste zwart dat ik al bij lcd/plasma gezien heb, en het slaat echt niet blauw uit.

Ik heb enorm gelet over het volledige opklaren en dimmen van het scherm, ik heb het opgemerkt maar dit is totaal geen punt, gebeurt heel zelden en is persoonlijk niet echt irritant.

My first samsung afstandsbediening mocht idd wat mooier. Precies gemaakt voor de 3de generatie kijkers. Makkelijk ermee werken is het wel, het lichtje in het donker is ook wel handig.

De vloeiende weergave is zeker goed gedaan, nu was mijn vraag welke 100Hz optie is de beste? (je hebt soepel, standaard,...etc...)

De 7020 is volgens mij een meerwaarde op de 7000. het zwarte is tijdlozer en het rode kleur zal je volgens mij rapper beu zijn. Ook heb ik toch nog staan staren naar de dikte van het scherm... zo plat is hij...

De kijkhoek is beter of mijn vorige samsung 5 serie en of de philips led (vergeleken in de winkel) dus zeker niet slecht. (tenzij je een supergoede kijkhoek wilt natuurlijk. maak het best uit voor jezelf in de winkel.)

De reflectie in mijn woonkamer is ook totaal geen punt meer, ik zat met spotjes aan in de living en zag geen reflectie bij normale beelden. In het donker is het ook een volledig plaatje.
Ook is het handig om het lichtje onderaan het toestel uit te zetten, dit kan sommige kijkers storen.

Het geluid is zoals de meeste lcd's. Goed genoeg, maar ver van goed. voorlopig doe ik het nog zonder seround set en dit is best te doen. Niet dat het niet aan te horen is.

Als iemand supergoede settings weet voor dit toestel mag die het altijd laten weten, al ben ik nu al zeer tevreden met de gefinetunde settings!

Al bij al hoort deze tv hoog aan de top van de huidige led/plasma's.

Wrecker3D 03-04-2009
Geschreven voor: Samsung 46" LED TV

Ik heb de tv nu pas enkel een dag of 2 en erger me nu al aan 2 dingen: De tv's overijverigheid bij 100Hz berekeningen (blokjes rond om snelle bewegingen, die vergeleken met de rest van de scene TE scherp zijn)
En het overijverige eco programma, zit je lekker een blu-raytje te kijken of spelletje te spelen schakeld het klere ding uit. -let wel dit is met spaarstand en screensaver etc. UIT geschakeld. of ingesteld op 8 uur wat dus zou moeten betekenen dat hij niet zeikt gedurende een film.

enfin, beeld is super, design mooi en plat met slechts 3 cm.
alleen jammer van de voorgenoemde problemen.

Wat ook jamer is is dat er geen echte handleiding meer is... een quickstart guide en een USB-stick met enkel door de tv te openen Handleiding is inprincipe alles: en dus ja, je moet eigelijk al weten hoe de tv werkt voor je bij de handleiding kunt echt slim van Samsung

PS. als je op info knop druk krijg je een vergelijking van stroomverbruik van deze LED tv tegen over conventionele LCD tv's leuke gadget, maar eigenlijk belangrijker voor winkel als verkoopsargument