Samsung CLP-300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung CLP-300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

jaimietje 02-06-2010
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Een jaar of 3 terug gekocht bij MyCom als actie waarbij een gratis monolaser printer zat. We gebruiken de printer voor het uitdraaien van facturen, met een maximum van 10 pagina's per maand. Binnen een jaar begon hij weleens te weigeren bij iets dikker papier dan normaal, maar wij dachten dat het aan de instellingen lag. Inmiddels blijkt dat hij geen enkele papiersoort pakt en elk begin van de maand als de facturen geprint moeten worden krijgt het ding van mij een klap uit frustratie. Ik ben een half uur bezig met het uitdraaien van vijf!!! blaadjes. Telkens moet ik het papier aanduwen en als hij de tweede pagina niet pakt, het apparaat aan en uitzetten. Dan moet dat ding weer opwarmen en dan is het hopen dat hij de volgende pagina wel wil printen.

Bespaar jezelf de moeite en koop een ander merk, ik ben klaar met samsung nu recent ook de gratis gekregen monoprinter papier ging weigeren. Helaas is de toner nog niet eens 1/6 leeg, dit zijn de oorspronkelijke toners nog dus je kunt nagaan dat we amper printen met het ding en de levensduur dus waardeloos is.

Playground1970 11-04-2010
Geschreven voor: Samsung CLP-300

In december 2006 heb ik een CLP 300 aangeschaft voor thuis, een prima laserprinter(tje) voor als je niet veel print maar wel strak werk wil hebben. Echter, het plezier is veelal 'verstoord' door de vele storingen en reparaties welke ik heb gehad, tot op de dag van vandaag... Onderstaand in chronologische tijdlijn:

28-12-2006
--> CLP 300 aangeschaft bij Computer Exchange te Amsterdam,
14-09-2007 --> na 8 maanden gebruik 1e reparatie vanwege vastlopende papierinvoer,
24-04-2008
--> na 7 maanden gebruik 2e reparatie vanwege vastlopende papierinvoer, spanrol vervangen,
21-06-2008
--> na 2 maanden gebruik 3e keer defect met idem klacht, in reactie hierop is de printer omgeruild voor een CLP 310.

In de bovenstaande periode hebben wij verschillende merken printpapier geprobeerd, gezorgd dat dit droog en netjes was, of te wel alles gedaan wat je moet doen om het te laten werken, maar helaas. Daarnaast staat de printer in een nieuwbouw appartement met normale luchtvochtigheidsgraad, dus zouden wij niet weten waar het anders aan kon liggen dat elke keer na een paar maanden de boel niet meer werkte.

08-12-2008
--> na 5 maanden gebruik is deze vervangende machine defect gegaan door een haperende Toner aandrijving en hierdoor gescheurde Toner trommel. Aangezien de printer hierdoor als onherstelbaar werd beoordeeld is deze door de dealer verzonden naar Samsung en heb ik op 21-01-2009 een vervangende machine gekregen; CLP 315/SEE - S/N: 1434BAFQA10753B.
21-01-2009
--> na precies 12 maanden is nu ook deze printer weer vastgelopen met precies dezelfde klachten als de eerste printers... Het papier loopt vast na een halve pagina geprint te hebben waarna deze blijft steken.

Resume... ik ben mij er van bewust dat het inmiddels 4 jaar geleden is dat ik een printer heb aangeschaft en dat de reguliere garantie termijn reeds lange tijd verstreken is. Echter, als ik terug kijk in de tijd heb ik nimmer meer dan 1 jaar normaal kunnen printen, heb ik inmiddels 4 keer een ochtend vrij moeten nemen om thuis een monteur te ontvangen en heb ik al 2 keer de boel mogen inpakken en retour geven aan de winkel. Voor een reguliere consument welke thuis slechts een paar printjes per week maakt vind ik het eigenlijk niet kunnen en moet ik toch een 'normaler levensduur' mogen verwachten van een apparaat als deze. Als het een jaar of 5 - 6 aan een stuk werkt en dan versleten zou zijn, prima, kan ik mee leven en koop ik een nieuwe... maar maximaal 12 maanden?

Inmiddels heb ik een reguliere reparatie buiten garantie voor mijzelf uitgesloten, aangezien ik niet het vertrouwen heb dat de Euro's welke ik dan nog in het apparaat steek enigszins verantwoord zijn. In dat geval gaat de printer met een wat 'zuur gevoel' de schroothoop op en zal ik elders een andere gaan aanschaffen, helaas.

Of te wel... ik zal nimmer meer een Samsung printer komen...!

gefrustreerde.klant 12-03-2010
Geschreven voor: Samsung CLP-300

koop dit nooit - ik heb er na 2 jaar mijn voet in gezet - hij neemt nooit papier mee - drukt niet mooi af en neemt teveel plaats in - simpel gezegd : WORST PURCHASE EVER

WimL1950 12-03-2010
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Valt best tegen. Het eerste jaar ging het nog wel, maar nu in het tweede jaar begint het echt hopeloos te worden. Papier loopt vaak vast, en is nu helemaal niet meer op gang te krijgen. Geen aanrader, dus.

Peer2 30-01-2010
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Heb zelf geen klachten over de papierdoorvoer. Wel reeds enige malen problemen gehad met afdrukkwaliteit. Toner wordt niet gelijkmatig verdeeld waardoor lichte verticale balken over de print. Dit is een structurele zwakheid en heeft te maken met de constructie waarbij een onderdeel dat normaal in de tonercassette zit nu een onderdeel van de drum vormt. Hebben met name bepaalde productieseries last van. Bij mij zijn deze onderdelen (onder garantie) vervangen. Nu afwachten hoe lang het goed blijft gaan. Overigens is Samsung inmiddels afgestapt van deze constructie en dat zegt genoeg.

oi2u3yt7rfgf32 21-01-2010
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Absoluut een verschrikkelijke printer. Meer dan een jaar in bezit, in het begin deed het apparaat het vrij aardig, afdrukkwaliteit was nooit geweldig, maar naar mijn smaak goed genoeg. Opwarmen voor de eerste print eruit kwam duurde makkelijk een minuut, maar daar kon ik ook nog wel mee leven.

Al vrij snel dook echter het ene na het andere probleem op, papier wordt niet uit de la gepakt tenzij het blaadje voor blaadje mee naar binnen gedrukt wordt, papier loopt zelfs dan nog regelmatig vast en inmiddels weet het apparaat niet meer te doen dan een geluid als een koffiemolen te produceren en is printen onmogelijk geworden (dit is met minder dan 2000 prints gemaakt in totaal, wat voor een laserprinter toch geen enkel probleem zou moeten zijn).

Ik zou iedereen dan ook van harte afraden met een grote boog om dit apparaat heen te lopen.

CoolenG 15-12-2009
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Nog nooit zo'n slechte printer gehad. Begon na een half jaar al regelmatig een papierstoring te krijgen. Rolletje eens schoongemaakt, dit hielp slechts een maand of twee. Daarna om de haverklap weer paperjams. Rolletje vervangen: ging weer een maandje of zo goed. Nu na ruim een jaar deze printer gehad te hebben gooi ik hem bij het vuilnis. Hij pakt helemaal geen papier meer.
Ook het printen van foto's is nooit echt goed gegaan. Altijd strepen erin. Ook het printen van tekst ging de laatste tijd niet zo best meer. Hij printte soms stukken heel wazig, ondanks dat de toner nog niet op is.
Al met al: alleen maar ellende en Samsung zelf geeft doodleuk aan dat de garantieperiode voorbij is. Nooit kopen dus!!

ger51 04-07-2009
Geschreven voor: Samsung CLP-300

beroerd apparaat. In den beginne redelijk goed met fraaie prints. Tonder is peperduur, goedkope zijn ook te koop, maar printkwaliteit wordt er niet fraaier van. alles veel te vet. Grootste ellende is de papierdoorvoer. Na twee jaar gebruik wordt je wanhopig van dit apparaat. om de haverklap loopt je papier vast en die is heel lastig te verwijderen, vooral als het scheurt en vast zit onder de rubber rol. Deze rollen zijn ook niet bereikbaar en laten zich niet met de hand verdraaien. Een probleem dat nooit meer goed komt. Ga vermoedelijk weer terug naar inkjet, want die hebben een eenvoudiger papiertransport dat dit ding. Er zou een terugroepaktie van Samdung moeten komen!

agvisbdf 21-04-2009
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Uitstekende printer voor het 'zwaardere' thuisgebruik. Tot op heden,ongeveer een half jaar in bezit, alleen maar mooie strakke prints die ook nog eens bijzonder snel geproduceerd worden.
De degelijkheid kunnen we uiteraard pas over een paar jaar beoordelen.
We werken nog met de originele cartridges en kijken uiteraard niet uit naar de aanschaf van een ongetwijfeld prijzige nieuwe set, maar zullen dit zeker doen omdat we vetrouwen hebben in een langdurig goed functioneren van het apparaat.

HAL4LIFE 07-03-2009
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Ik heb deze printer ong een jaar gekocht en ik heb er bijna alleen nog maar problemen mee gehad: vreemde tik bij printen, toners na 150 (!) pagina's al leeg en nu om de pagina, loopt de printer vast en kan ik dit *** ding weer uit elkaar gaan halen, zodat ik het a4'tje eruit kan worden gehaald. Niet echt een aanrader dus...

mfacey 03-03-2009
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Heb de printer nu al bijna twee jaar in bezit en ben er tevreden nog ontevreden mee. Binnen de eerste 3 maanden is door een monteur het gehele binnenwerk vervangen omdat de printer helemaal niks meer wilde doen. Nu ben ik 4500 printjes verder en gaat het sporadisch nog wel eens een beetje fout. Dat wil zeggen, papierfoutmeldingen, slecht verspreiding van toner. Maar over het algemeen werkt die gewoon. Ik kan 'm niet adviseren simpelweg omdat die onbetrouwbaar is.

MD 02-03-2009
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Ik heb sinds september 2007 de Samsung CLP-300. Naarmate ik hem meer gebruik gaat hij meer kuren vertonen. Liep hij in het begin af en toe vast. Nu loopt ie zo'n beetje voor elke print vast.

De zwartdekking is ook slecht. Wanneer je een zwarte balk print lijkt het meer watervlek met 10 verschillende soorten zwart.

Soms zet de printer het printen in boven het papier waardoor de afdruk, gedeeltelijk op de aandrukrol te recht komt, die vervolgens de afdruk op de achterzijde van het papier weergeeft.

Bij een opdracht van meerdere bladzijde in 1 keer wordt de afdruk kwaliteit per bladzijde slechter.

Enveloppe met venster kan de printer ook niet aan. Komen er helemaal gekruld uit.

Conclusie: koop deze printer niet. Dit is de ware nachtmerrie onder de laserprinters. Een en al ellende.

A.A.P. 18-01-2009
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Ik heb de printer nu meer dan een jaar. Dit is absolute rommel. Ik krijg er geen print uit. De ene paperjam na de andere. Het kost me pakken papier en veel frustratie om uiteindelijk met een usb stick het bestand maar even op mijn kantoor te gaan printen (even 20 km op en neer).
Deze printer is gratis bij me af te halen!!
Binnenkort gooi ik hem weg in zo'n gemeente container met zo'n wals met punten erin. Of ik ga hem eerst met een knuppel te lijf.

hans50 02-12-2008
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Voor af en toe een printje is het een goedkope printer zonder het nadeel van te snel opgedroogde cartridges.
Het ding gebruikt veel stroom want lamp knippert bij inschakelen. Gelukkig zet ik hem na gebruik meteen weer uit.
Na een jaar dienst nog immer goede afdrukken, ook in kleur.
Kwaliteit hou ik altijd op normaal want anders word afdruk veel te vet.
Ik hoop dat ie het goed blijft doen, maar eigenlijk heeft ie zich bij mij al bewezen. Geen paperjams, grote inkttanks en nog meer dan half vol en geen enkele weigering.
Tip voor kleurenfoto's, zorg dat het bestand zo groot mogelijk is mag voor mijn part 10 megapixel zijn, maar verklein dit dan in je afdruk voorbeeld kunstmatig, zonder dus de bestandsgrootte werkelijk te verkleinen. Succes

oki 02-10-2008

Opstarten duurt erg lang
Loopt gigantisch vaak vast.
Twee keer technische dient bij printer gehad, bleek slechte rol t.b.v. papierinvoer in te zitten.
Keer erna bleek complete drum te zijn versleten.
Nu is deze compleet vervangen nu krijg ik foutmelding cartridges .
Je hebt bijna werkhandschoenen nodig om patronen en tonerbakje schoon te vervangen

Leuke printer voor twee pagina`s per week of zo!
Niet kopen dus

peter bakker 21-09-2008
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Ik heb de CLP 300 een paar weken in bezit en was heel tevreden.
Alleen bestaat er geen mogelijkheid o fotopapier te selecteren. De reactie van Samsung was dat de printer daar ook niet voor was bedoeld.
Ik had hem daar echter wel voor aangeschaft.
Resultaat: Hij staat inmiddels te koop.

Esther 1972 02-07-2008
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Ik vind deze printer dus echt helemaal geweldig!!!! Ik heb hem vorig jaar juli gekocht, en pas VANDAAG weigert hij dienst, en dan alleen maar vanwege het feit dat een of twee van de toners leeg zijn. Na alle ellende met inkt-jet printers ben ik dus helemaal tevreden. De snelheid is prima, en na opwarmen drukt hij echt vrij snel af, maakt niet uit wat voor bestand. Ondanks de vrij pittige prijs van een nieuwe set toners, ga ik die dus wel aanschaffen, want deze printer is het me echt wel waard!!

Ik print met grote regelmaat, zowel tekst als afbeeldingen en ja, ook foto's. De kwaliteit is tot nu toe altijd prima geweest.

Ik kan echt niet anders zeggen dan: een echt aanrader!!

Rudy_H 09-06-2008
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Heb deze printer nu een maand en druk bijna dagelijks af. Gaande van foto's tot tekst en ben tot nu toe zeer tevreden mee. Moet wel afdrukken in de kwaliteit best en dan de kleuren aanpassen op lichter anders drukt hij te donker af. De toners zijn natuurlijk maar halfvol. Nogal logisch de prijs van de 4 toners is meer dan de nieuwe printer met toners inbegrepen. De snelheid waarmee gedrukt wordt, is aanvaardbaar. Mijn zoons eindwerk ging minstens 3 keer zo snel met de laser dan met de inktjetprinter (recent model van Epson).

folkerth 01-06-2008
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Ik heb de printer al een paar maanden in bezit en nog geen enkel probleem mee gehad. toners zijn nog bijna vol, en ik heb ook nog geen enkel probleem met de papierdoorvoer gehad.

de kwaliteit van de afdrukken zijn hoog. ik zie inderdaad ook geen enkel verschil tussen concept, normaal en best.

tot nu toe doet de printer het goed, maar als ik de andere reviews zie begin ik wel te twijvelen hoelang hij het nog goed blijft doen.

folkert

DS 05-05-2008
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Niet content van!! Als ik een pdf of foto wil afprinten gebeurt dit gewoonweg niet. Ook ruik ik een verbrande geur achterin de printer. Een gewone excell-file duurt al meer dan 10 minuten vooraleer de printer er gewoonweg eens aan begint....

Bij deze.... lang leve HP!!!!

Karper1 20-04-2008
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Wat een mooie plaatjes maakt deze printer.
Ik print voornamelijk Dvd hoesjes en m,n dochter doet haar werkstukken ermee en we zijn allebei super tevreden over de printkwaliteit , het lijkt wel drukwerk.
Foto,s nog niet geprint , en pas een maand in bezit dus de duurzaamheid kan ik nog niks over zeggen.

Kjeld 28-01-2008
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Was op zich prima tevreden over de printer, maar net na een jaar ging het ding kapot. Ook bij mij de papierdoorvoer. Papier wordt niet goed doorgevoerd en loopt vervolgens volledig vast in de printer. In het beste geval pakt hij het papier helemaal niet.

De duurzaamheid van het ding is dus waardeloos aangezien je van een semi-professionele printer toch mag verwachten dat hij het minimaal 3 jaar vol houdt. Dan is hij tenminste fiscaal afgeschreven.

Gerard_12 15-01-2008
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Apparaat ziet er moi uit. Helaas loopt het papier te vaak vast. Op advies van Samsung site een Firmware upgrade uitgevoerd maar dit helpt niet.Mijn advies : niet kopen.

m. manders 21-12-2007
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Na vier maanden problemen met onregelmatig afdrukken, van leverancier nieuwe gekregen.
Nu ook weer last van piepend en knarsend transportwerk
Verder zeer ontevreden over het enorm hoge tonergebruik en de prijs van de toner.
Ook kleurenprints zijn niet optimaal, mijn vorige inktjet printer deed dat veel beter
Zou deze Samsung CLP 300 zeker niet meer kopen

Ruttels 02-10-2007
Geschreven voor: Samsung CLP-300

Inmiddels een half jaar in bezit. Na een maand begon het apparaat bij de papierdoorvoer te tikken, Samsung service gebeld en enkele dagen later een monteur langs gekomen (prima service). Deze had al een nieuwe imaging kit meegenomen want dit had hij al eerder meegemaakt. Vervolgens een paar maanden probleemloos geprint. Helaas wederom problemen, Tijdens papierdoorvoor een hinderlijke piep en rook uit de bovenkant tijdens printen. Wederom monteur langsgekomen. Piepen is verholpen door wat wd40-achtig spul op een lager van een doorvoerrol te spuiten, de rook kwam door een ander defect onderdeel (weet de naam er niet van).
Een Weer twee maanden goed gewerkt (was in die tijd aan kleuren toners toe +/- 1000 pag's geprint). Via de software kon ik zien dat de inktvoorraad voor de zwarte toner nog boven de 50% was, helaas een dag later (zonder geprint te hebben) was de toner leeg (???) en bleef op de printer het rode lampje voor het zwarte toner niveau branden... Tevens af en toe rare meldingen: nu geeft ie weer transportriem aan... :-(
Ik zou deze printer niet aanraden... Misschien dat ik wel een foute batch heb gekocht, maar een printer moet betrouwbaar zijn en helaas is dat niet mijn ervaring...