Canon i-SENSYS LBP5050N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon i-SENSYS LBP5050N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Marino L 28-05-2013
Geschreven voor: Canon i-SENSYS LBP5050N

Eerste prints waren prima. Vervolgens 3 uur bezig geweest om 60 kleurenprints te maken. Bij elke nieuwe print gaat het apparaat opnieuw calibreren. Duurt eindeloos. Kwam deze klacht ook op Amerikaanse forums tegen. Vervolgens raakt ie de tel kwijt en geeft, nu na ongeveer 100 afdrukken, permament een melding dat er geen papier in zou zitten. Mijn Msc liep ook nog vast op de software. Bij Staples schrijven ze klantenservice gelukkig met hoofdletters.
Doe jezelf een plezier en koop een andere printer!

Exrabies 23-03-2011
Geschreven voor: Canon i-SENSYS LBP5050N

Eerste jaar alles redelijk/prima. Na een paar honderd afdrukken echter toners al leeg! Zoals door anderen al aangegeven rode waas over vrijwel alle kleurafdrukken, en bij mij grijze waas over alle zwarte afdrukken. Eerste afdruk duurt soms tergend lang, tot wel 2 minuten wachten. Compleet setje toners fors duurder dan een nieuwe printer. Schandalig!

N.B. Ik heb de USB en niet deze E-net variant.

Woodywoodpecker 07-02-2011
Geschreven voor: Canon i-SENSYS LBP5050N

Degelijk ogende printer. Door een lade eruit te trekken, komen alle toners netjes te voorschijn.
Installeren van de printer is heel eenvoudig en zeer duidelijk!
De printer heeft wel even tijd nodig bij de eerste opstart, om er een printje uit te "spugen".
De afdruk kwaliteit vind ik zeer goed!
Ik heb de printer vergeleken met de Samsung 320N.
Hierbij deed ik de voorste klep open, waarachter de toners zitten. Die zagen er zeer fragiel uit. Heel dun allemaal.
Voordeel daarvan: was een stuk minder diep dan deze Canon.

Mijn conclusie:
- Maakt snel en makkelijk een goede afdruk.
- Is vrij stil
- Ziet er degelijk uit
- Goed verpakt
- Duidelijke handleiding (voor diegene die het
bekijken bij het aansluiten ;-) )
- Kunnen een hoop verschillende formaten in.

Minpuntje:
Bij het uitprinten van een foto op NORMAAL papier, zag ik een rode waas over de foto heen.
Hierbij de kanttekening dat ik de instellingen niet had aangepast, omdat ik wilde kijken hoe de printer het deed met een foto afdruk.
De afdruk kan dus alleen maar beter worden!

costaatje 25-10-2010
Geschreven voor: Canon i-SENSYS LBP5050N

Een top kleurenlasterprinter voor een mooie prijs!

Pluspunten:
1+ Afddrukkwaliteit is echt prima, zoniet fantastisch!
2+ De printer is als netwerkprinter te gebruiken: aansluiten op je wireless router en printen maar! Zeker handig als je niet in je eentje printjes maakt.
3+ Voelt degelijk een duurzaam aan. Kwaliteit.

Minpunt:
1- Het duurt soms wel erg lang voordat er een tweede pagina wordt afgedrukt. Vervelend als je haast hebt.
2- Tweezijdig printen is echt onhandig. Je moet ze de tweede maal achterstevoren afdrukken of de pagina's omgooien.

Toner gaat vooralsnog lang mee. Ik print regelmatig ook in kleur, maar de kleuren starttoners zitten er na 2-3 maanden nog steeds in. De zwart-wit was wel al na 500 printjes uitgeteld.

Ik heb geen rare foutmeldingen of vastlopend papier. Een verademing met de verschrikkelijke HP inktjet die ik hiervoor had. Die vrat ook nog eens echt dure inkt en was na 1 jaar en 1 maand zelfs al stuk. Precies buiten de garantietermijn. Echt nooit meer HP voor mij! Voor altijd Canon of een ander merk.

Ralfvk 08-02-2010
Geschreven voor: Canon i-SENSYS LBP5050N

Sinds oktober heb ik deze printer. Destijds heb ik hem gekocht via Funprice.
Als zelfstandig ondernemer die vanuit huis werkt print ik zo'n 100 pagina's (brieven en facturen) per maand in zwart-wit met een kleine gekleurde kop.

Pluspunt:
De printer print de eerste opdracht snel en print mooi. Ook foto's komen er, voor een laserprinter met deze prijs, uitstekend uitrollen.
Netwerkmogelijkheden

Minpunt:
- Soms duurt het ellenlang voordat de volgende prints komen.
- Er zijn onverklaarbare storingen bij het gebruik van de frontloader. De printer geeft aan dat er papier vastzit (niet waar). De enige oplossing is het openen van de printer en weer sluiten waarna de printer zichzelf weer initialiseerd.
- De printer geeft om onverklaarbare redenen het verzoek het papiertype in de cassette te wijzigen van Letter naar A4. Slaat natuurlijk helemaal nergens op maar je moet dit wel doen anders print hij niet.

LET OP!
Nu ben ik uiteraard op de hoogte dat de cartridges welke bij en printer worden geleverd niet volledig vol zitten. Volgens de specificaties van canon zou er in de meegeleverde cartridge echter 800 pagina's zwart-wit moeten zitten.
Mijn cartridge was echter na 176 afdrukken al leeg.

Indien u deze printer wilt aanschaffen, koop er dan dus meteen een nieuwe zwart cartridge bij. Je moet dan natuurlijk wel 60€ bij de aanschafprijs van de printer optellen.

Ben ik alles bij elkaar tevreden? Toch wel redelijk, als hij het eenmaal doet werkt hij snel en mooi. Zeker gezien de prijs.
Het besturingsprogramma van de printer verdient echter wel een update!

Overigens, ondanks herhaaldelijke e-mails naar Funprice en Canon tot op heden geen oplossing.