Toshiba Satellite L50-A-19P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Toshiba Satellite L50-A-19P op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

ArnoK 05-01-2014
Geschreven voor: Toshiba Satellite L50-A-19P

Ik heb deze laptop nu een paar dagen in bezit, als vervanger van mijn 11,6 inch mini laptop.

De eerste indruk:
Ziet er degelijk uit met veel hoogglans, scherm, toetsenbord,(wel snel vingervlekken). Ook het beeldscherm is glans. Touchpad met de chrome rand eromheen vind ik zelf echt mooi uitzien.

Degelijkheid:
Het toetsenbord voelt zich echt degelijk aan, ook bij het indrukken van de toetsen merk je meteen dat het lekker stabiel is. De mousepad heeft geen losse knoppen maar het gehele touchpad beweegt bij indrukken van linker of rechter knop. Het scherm voelt ook wel goed en stevig aan bij het openen en sluiten zonder dat de rand kraakt. Verder moet de degelijkheid zich nog blijken in de praktijk, maar voor dit geld verwacht ik zeker dat dit goed is.

De accu:
De accu zit vast ingebouwd in de laptop, dus niet meer erin geklikt. Je kunt de gehele onderkant zeer makkelijk verwijderen door een paar schroefjes los te draaien. Je kan dan overal bij. Het ram geheugen kun je wel dmv een klepje verwisselen. Voor mensen die veel met netvoeding werken is dit geen probleem want alleen Toshiba heeft ECO utility wat de accu oplaadt tot 80% en vervolgens de laadfunctie uitschakelt en verder werkt via de netvoeding. Dus geen snel defecte accu's meer. VIND IK EEN SUPER OPTIE.

Netvoeding:
Schrik niet bij het openen van de compacte doos, want de netvoeding is wel erg groot voor deze tijd. Nu zie ik dit niet als belemmering maar wel even wennen.

Snelheid:
Ja wat wil je nog meer dan een 4e generatie i7 quad met 12GB ram en een GeForce GT740 met 2gb ram, snel is hij ABSOLUUT. Je kunt eventueel je HD nog vervangen voor een SSD dan word hij nog sneller, maar die vind ik momenteel nog te duur.

Algemeen:
Over de accuduur kan ik nog niet veel kwijt, maar met de zuinige instellingen zal hij het makkelijk 3 a 4 uurtjes redden. En voor te surfen en lichte werkzaamheden is hij snel genoeg in de energie zuinig modus. De speakers van Onkyo klinken wel mooi zuiver en helder, daar de speakers ook vast zitten in rubber ringen ivm de trillingen, ziet er wel proffessioneel uit. De beeldkwaliteit vind ik zelf prima helderheid is goed. Ik heb zitten twijfelen voor een exemplaar met touchscreen maar of dit nu echt een aanvulling is twijfel ik aan, voor touchscreen pak ik wel mijn iPad. Hij is erg stil je hoort de ventilator nauwelijks en hij word ook niet zo heel warm, ik heb nog niet getest onder full performance.

Al met al heel lang getwijfeld over deze aankoop, ivm de ingebouwde accu, glossy scherm. Uiteindelijk heel erg tevreden over mijn aankoop.
En nog een voordeel vind ik dat er meteen Windows 8.1 (veeeeeel beter als windows 8) op staat en zeer weinig extra software/drama/onzin/probeerversies wat snel allemaal verwijderd is.
Ik denk dat dit de meest complete, snelle, recente laptop is in deze prijsklasse.