Teufel Aureol Massive

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel Aureol Massive op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

phanen 30-01-2015
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Prima koptelefoon en geweldig geluid. Nu een jaartje in bezit. Maar vandaag breekt de ophanging van de rechtse schelp. Niet meer te gebruiken dus.

wab210 30-01-2015
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Zoals velen hier, ben ook ik uitermate tevreden over het geluid. Vandaar dat ik mij beperk tot de factor duurzaamheid. Heb hem nu 2 jaar dagelijks in gebruik. Leg hem na gebruik gewoon op de versterker. Ziet er nog steeds uit als nieuw. Zelfs de binnenkant van de oorschelpen. Is ook zeer krasvast (geen krasje te zien. Top dus!
Mijn zoon - audiofiel- heeft 'm nu ook aangeschaft.

dens70 20-04-2014
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Wauw, wat een goede prijs-kwaliteit verhouding!! Geweldige sound. Ik hoor geluiden die ik voorheen nog niet gehoord had bij mijn favoriete nummers!

Koptelefoon zit comfortabel en ziet er een beetje retro uit.

Handig inklapsysteem

Werd supersnel geleverd door Teufel in een mooie verpakking, compleet met 2 snoeren en plugs.

Als ik speakers nodig heb dan staat Teufel absoluut op mijn lijstje!

Frans Jong 19-03-2014
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Gewoon een rustig maar geweldig geluid, en vooral het laag.
Er is geen moment dat je zou willen dat ie niet op je hoofd zit.
Voor dit geld ongelooflijk goed.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer er van.

gr. Frans een gebruiker

gugi 05-12-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Het bestelproces en de levering verlopen vlot en goed.
De leveromvang is zeer goed, een kabel zonder spiraal, een kabel met spiraal, goede stekkers / aansluitingen, verloop mini jack jack aansluiting, opbergzakje voor koptelefoon. Zeer royaal. Het draagcomfort is prima! Voor mobiel gebruik is de koptelefoon heel klein (voor zover mogelijk) inklapbaar. Het voelt allemaal best stevig aan. Dan de geluidskwaliteit. Ik vind de koptelefoon erg dof klinken met weinig detail. Het verschil met mijn andere koptelefoon is groot / groter dan verwacht. Ga ik deze koptelefoon gebruiken?
Ja, draagcomfort en geluidsdichtheid en gemak zijn prima. Geluidskwaliteit vind ik "on the move" iets minder belangrijk.

xyz55 15-08-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Zeer degelijke, comfortabele koptelefoon, uitstekend geluid - zelfs in vliegtuig nauwelijks last van motordreun. Oorschelpen kunnen opgevouwen worden.
Zeer complete levering met 2 losse kabels(met vergulde mini-jack pluggen, extra schroefbare jack-plug meegeleverd), tasje. Zelfbewuste verkoop: 8 weken (!) op proef.
Geen dag spijt gehad van de aankoop.

F Hermsen 28-07-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Als complete verrassing kreeg ik voor mijn verjaardag van mijn familie deze headset cadeau als aanvulling op mijn Cinebar 51 THX. Eenmaal uit de doos voelde ik wederom kwaliteit.

De stevige draden, de kwaliteit van het materiaal van de headphone zegt al genoeg gewoon goed spul en de afwerking is erg mooi.
Dus maar even een concert van Adele en Anouk geluisterd.
Wederom geen teleurstelling wat een geluid dit vind ik gewoon nergens (en geloof me ik heb wat winkels bezocht om te testen en vergelijken).
Het geluid is vol en je voelt veel meer emotie, je hoort dingen die je nog nooit gehoord heb.

Ik voelde in het begin even wat druk rond mijn oor maar dat is waarschijnlijk dat ik dit niet gewend ben en omdat de headphone dan echt goed aansluit en je niemand meer kan horen.

Ik heb reeds ervaren als je aan Teufel begint, raak je eraan verslaafd en laat het je niet meer los.

peter.c1963 09-05-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Ik heb de koptelefoon voor mijn verjaardag gekregen en moet zeggen ik ben aangenaam verrast.Heb al veel duurdere koptelefoons op mijn oren gehad maar deze doet er echt niet voor onder.Het geluid is uitermate goed en hij zit lekker op het hoofd ,ook als je hem voor langere tijd op hebt.

Gideopie 26-04-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

De koptelefoon zit lekker op het hoofd en sluit mooi over de oren. De bijgeleverde kabels zijn ideaal, ieder op z'n moment. De geluidskwaliteit is echt ontzettend goed voor een koptelefoon van deze prijs. De bass is wel een beetje heel erg sterk aanwezig bij deze koptelefoon maar ja wat wil je dan ook bij een vermogen van 1 Watt.. De bass is bij veel nummers een beetje sterk aanwezig en overheersend tegenover de hoge tonen. Wanneer je stevige rock of classic rock luistert is deze koptelefoon echter zeker wel een aanrader! Wanneer je Queen of AC/DC luistert komt de koptelefoon echt tot zijn recht. De koptelefoon is ook zeker een aanrader wanneer je elektronische muziek met een harde bas luistert want je krijgt dan echt flink gedreun tegen je oren (echt geen grap). Deze koptelefoon heb ik al meerdere vrienden laten testen en 2 hebben zelf al 1 besteld dus het is zeker een aanrader.

Andreas Huizinga 16-04-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Ik zocht een hoofdtelefoon met een uitstekende geluidskwaliteit zonder er "de hoofdprijs" voor te moeten betalen. Na veel reviews gelezen te hebben bleef ik steeds maar terugkomen bij de Teufel Aureol Massive vanwege de 9,6 voor geluidskwaliteit na 14 reviews, ongeevenaard hoog in deze prijsklasse! Met de bij muziekliefhebbers inmiddels bekende top service van Teufel, de 8 weken proeftijd en zonder verzendkosten (zowel heen als terug) was er geen enkel risico dus naar de site om te bestellen. Tussen de 2-4 weken levertijd maar wel heel netjes 5 Euro korting om het wachten te verzachten. Maar 2 dagen later staat de UPS koerier al voor mijn deur met mijn nieuwe hoofdtelefoon! Hij zit echt heerlijk op mijn hoofd, ziet er goed uit met een klasieke/comfortabele uitstraling (dus niet voor beats-by-dre fashion junkies...) met mooie details en complete uitrusting, geluidskwaliteit inderdaad uitstekend en de bouwkwaliteit doet daar (typisch Duits) niets voor onder. Prijs/kwaliteit van deze hoofdtelefoon staat op eenzame hoogte, iets vergelijkbaars kost minimaal 2x zoveel, iets beters 3x of meer. Een keiharde aanrader!

Marcel-1966 21-03-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Heb deze nu 3 weken in bezit, het geluid is echt heel goed.
Ik hoor dingen die ik voorheen niet hoorde op mijn oordopjes....
Hij zit ook heerlijk, de duurzaamheid kan ik niet veel over zeggen heb hem tenslotte pas net.
Maar voor de rest helemaal blij!

Reinoud1963 01-02-2013

Heb jarenlang genoten van mijn Sennheiser HD560 Ovation maar
toch op zoek gegaan naar een nieuwe gesloten hoofdtelefoon
voor mijn smartphone en ipod. Na diverse koptelefoons beluisterd te hebben en het lezen van revieuws, gekozen om deze rechtstreeks in Berlijn te bestellen. Tot opheden is het luisteren een genot, heerlijl vol geluid, lekkere bas, zit lekker, nog geen moment spijt gehad. Echt een aanrader en betaal niet voor een hype, honderden euro's teveel!

Mampie 29-11-2014

Is deze Hoofdtelefoon ook geschikt voor Muziek Instrumenten
Synthesizers en/of Hammondorgel.????

richie69 31-01-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Geweldige koptelefoon echt een aanrader voor elke muziekliefhebber. Pasvorm is top en een zeer gedetailleerde volle geluidsweergave. Een echte topper deze koptelefoon!!!
Snel geleverd en een goede service...

Euzzz 28-01-2013

Heel prettige hoofdtelefoon.
Vormgeving is strak, maar niet te.
Geluid is simpelweg fantastisch, niet vaak dergelijke kwaliteit uit een hoofdtelefoon gekregen.
Duurzaamheid valt nog niet veel over te zeggen omdat ik 'm pas sinds december in bezit heb, maar het ziet & voelt allemaal degelijk, dus verwacht daar geen problemen mee.

Lang gezocht naar een nieuwe hoofdtelefoon voor mijn ipod en smartphone, test gelezen en geluisterd.
Uiteindelijk gekozen voor de Teufel Aureol Massive. Geluid is werkelijk subliem, krachtig in het hele geluidspectrum. Ben zeer tevreden, het is genieten. Besteld rechtstreeks bij de fabrikant, zonder tussenhandel wat natuurlijk de prijs drukt. Honderden euro meer betalen voor een hype of design echt niet nodig, kwaliteit is betaalbaar!

Kambara 23-01-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Heb deze koptelefoon op mn verjaardag gekregen. Had voorheen nog nooit van het merk gehoord maar deze koptelefoon is echt fantastisch. Prachtig diep geluid en erg veel detail in het hoge. Kan zich zeker meten met een dure Sennheiser! Echte aanrader voor dit geld. Prijs/kwaliteit verhouding is top!

RvdBroek 04-01-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Al heel wat hoofdtelefoons geprobeerd. Heb nu DE hoofdtelefoon gevonden. Geweldig geluid (met diepe bas). Midden en hoog is ook perfect. Had hiervoor een Dr. Dre Beats Studio. Geluid vind ik van de Teufel beter. Rustiger om naar te luisteren. Ook past hij zich veel beter aan op de vorm van het hoofd. De Teufel zit vele malen beter. Bij de Beats Studio kreeg ik bij lang ophouden pijn aan de oren. De Teufel zit perfect. Een aanrader voor iedere muziekliefhebber.

josg1 06-12-2012
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Zeer goede degelijke koptelefoon met zeer goede geluidkwaliteit een echte aanrader.
Ook de kabels zijn voldoende van lengte.

julstar12 05-12-2012
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Heb deze koptelefoon pas gekocht met de verwachting dat ik hem straks kon gaan gebruiken voor studio opnames en voor mijn iPod. Mijn verwachtingen werden allemaal vervuld. Heerlijk vol, eerlijk geluid. Prachtig gebalanceerd. Ook het vervangbare snoer, dmv het simpele 3,5 mm jack is werkelijk fantastisch. Mocht er ooit een kabelbreuk voorkomen dan ben ik gelijk voorzien van directe vervanging. Mijn volgende wordt ook gewoon een Teufel!

irmavrolijk 26-10-2012

Rob Weststrate 01-06-2012
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Als geluidstechnicus heb ik al meerdere hoofdtelefoons uitgeprobeerd in mijn compacte opname studio. Sennheiser, AKG, Shure, Koss.
Allemaal NET NIET!
Omdat mijn budget krap is kom ik nooit boven de € 100 grens.
Puur toevallig stuitte ik via een You Tube revieuw op deze TEUFEL Aureol Massive.
Eigenlijk ben ik puur spontaan direct naar de website van Tefelo gegaan en zonder enige tweifel direct deze hoofdtelefoon besteld, gewoon omdat ik er vertrouwen in had en er een goed gevoel bij had.
Vanaf het eerste moment dat ik hem ophad, qua geluid.......WAUW.
Dit is mijn gereedschap. Hier kun je ook muziek mee afmixen. Je hoort alles en VOELT het ook.
Heerlijk, niet opdringerig maar gewoon lekker stevig.
Inmiddels heb ik hem ingezet bij het inzingen en heb de mening gevraagd van de zangers en zangeressen die hem op hadden.
alle reacties waren dat het een heerlik geluid is.
Momenteel is het hier touwtrekken wie hem op mag.
Ik heb er nog maar 1 laten komen maar binnen no time bestel ik er 2 bij.
Het enige puntje van kritiek is dat de kussens wat zachter mogen. ze zijn iets te hard en wat zweterig!
Das jammer maar de SOUND maakt alles goed.... Teufels güt!!!!!!

1980Maarten 16-02-2012

Top koptelefoon!

Ik kwam achter Teufel via gamekings en wilde nog een koptelefoon kopen. Ik zag op de site de Aureol Massive staan en deze kreeg goede reviews. Ik wilde eerst een beats kopen maar die zijn nogal prijzig.

Binnen 3 dagen had ik hem binnen en wat een top ding! Ik stond versteld van de krachtige bas en het mooie totaal plaatje! Hij weegt niet (te) veel waardoor het een goed draag comfort heeft. Enige minpuntje wat ik kan bedenken is de vormgeving.

Na een paar weken goed gebruiken (oa films, muziek en games) ben ik bijzonder tevreden over de hoofdtelefoon. Ik blijf bij Teufel en koop tocht geen Beats!

marsmailen 02-01-2012
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Nog maar een paar dagen in bezit .
In de verpakking 2 snoeren , waarvan een met krulsnoer welke gemakkelijk is voor gebruik met ipod , niet te lang. Het andere snoer is echt voor Dj gebruik , staand achter de Pick-up. Stevige koptelefoon maar toch niet te zwaar op het hoofd.
Wat direct opvalt aan het geluid is het open en directe geluid. Als er bas in de muziek zit hoor je het ook. Hoge tonen worden ook goed weeergegeven. de middentonen blijven misschien iets achter op de bastonen maar dit is totaal niet storend of vervelend, integendeel. Het is prettig luisteren naar met name MP3 muziek. het geheel klinkt warm ,vol en niet te opdringerig. Voor zover je van een nadeel kunt speken , hij sluit goed over je oren waardoor omgevingsgeluid vrijwel niet waarneembaar is. Voor DJ's zijn de schelpen wegklapbaar.
Als het aangeboden signaal slecht is (lage bitrate) wordt het ook slecht weergegeven. Heb dus al opgewaardeerd in kwaliteit naar minimaal 160Kbps. Voldoe je hieraan is het een heerlijke koptelefoon. Ik heb duurdere gehoord die zeker niet beter klonken dan deze. Wil je beter moet je naar een koptelefoon van minimaal 200 euro of meer. Kortom ik ben er erg tevreden over.

Riprip 10-11-2011
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Wat mij ontzettend bevalt aan deze koptelefoon is het erg directe geluid: hoog is hoog en bas is bas, soms doet het bijna zeer aan je oren, maar het is ook een geluid waar je niet om heen kunt, soms moet ik slikken. Maar dat is precies wat ik wil van een koptelefoon, hij moet me om de oren slaan en dat doet ie. Er lekt weinig geluid uit de koptelefoon, dat vindt de rest van de familie prettig. Het draag comfort is niet zo geweldig, hij knelt wat. De duurzaamheid lijkt oké te zijn, maar dat moet ik nog zien. Kortom voor mij is het een uitstekende aankoop en ik ga hem niet terug sturen naar Teufel.

Zopje10 08-11-2011
Geschreven voor: Teufel Aureol Massive

Heerlijke koptelefoon, ook al is hij groot, hij geeft altijd aardig wat volume op elke mp3 speler of telefoon. Ik heb hem een tijdje gebruikt op een sony mp3 speler, en op een samsung, een Nokia, en een samsung telefoon. Je kan echt goed horen welke de beste geluidskwaliteid heeft. Hij is alleen lastig als je hem om je nek doet, vanwege de brede hoofdband, maar die is ook prettig als je er gewoon mee luisterd. Het geluid is erg helder, en de bassen zijn zeker niet overheersend. Maar je merkt wel dat deze koptelefoon een lekker bas bied wanneer je dat wil. Ik heb ter vergelijking wat akg's uitgeprobeerd, die vielen me best wel tegen. Het geluid was minder mooi, en ze zaten veel minder lekker. En ook nog wat andere koptelefoons. Maar de koptelefoon met een vergelijkbaar geluid, was maar liefst 300 euro. Een heerlijke koptelefoon voor relatief weinig geld, maar met een hele goeie prijs/kwaliteit verhouding!