Sennheiser RS 180

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser RS 180 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Henk Plooijer 15-02-2015
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Ik heb net de Sennheiser RS180 gekocht, deze hoofdtelefoon overtreft mijn stoutste verwachting. Ik was naar de winkel voor een ander merk, maar daar stond niets van in de schappen, alleen met een bereik van 30 meter of minder, en als voorraad stond deze Sennheiser, de specificaties die op de doos stonden spraken mij wel aan. De prijs was wel hoger dan waar ik voor ging. Achteraf voor deze kwaliteit niet duur. Eenmaal thuis alles uitgepakt, blijkt dat de meegeleverde snoeren zijn uitgerust met pluggen met goud contacten. Goud is de beste elektrische geleider. Eenmaal de telefoon aangesloten klonk het heel mooi en strak, net of ik een stel goede boxen met subwoofer aan mijn oren had, niet kwa gewicht maar kwa geluidskwaliteit. Ook het bereik is geen probleem voor mij, over 2 etages van beton. Wel als ik voor mijn huis sta, maar dan moet het signaal door een koelkast, een meterkast, een wasmachine en een wasdroger, dat is natuurlijk te veel metaal en te veel koper, dat kan ook niet, zelfs radio ontvangst zou dan weg vallen. Ik heb heel wat hoofdtelefoons, bedraad en draadloos versleten, maar deze Sennheiser is voor mij en topper.

pieterleijten51 02-03-2014
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk toch gekozen voor de RS 180. De vrijheid van beweging en werkelijk een fantastische geluidsweergave is ideaal! Ik luister vooral klassieke muziek en die klinkt zo zuiver. Nog geen enkele s6toring in het bereik gehad. Heb een tweekamer appartement op de begane grond en de ontvangst zowel binnen als in de tuin is perfekt maar haalt geen 100 meter, maar 30 meter! Ik hoor geen ruis of storing!
Wat betreft draagcomfort had ik liever gezien dat de onderkant van de hoofdband en de oorkussentjes van leer zouden zijn. Nu is het velours hetgeen minder hygiënisch is dan leer.

Faustona 07-10-2013
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Wat een fantastische geluidservaring! (heeft wellicht te maken met mijn 8 jaar oude Philips draadloze hoofdtelefoon). Het geluid is bijzonder rijk te noemen. Ik draai klassiek en trance en daarbij komen zowel hoge als lage tonen erg goed uit de verf.
Een enorme tegenvaller betreft het bereik. Binnenshuis, in de woonkamer, is dat nog geen 8 m. Ook boven, op de verdieping, valt het geluid te vaak weg. Omdat ik al een andere plaats in huis heb geprobeerd (mbv een verlengkabel)en dat niets heeft opgelost, overweeg ik hem terug te brengen. Helaas.

Johan1974 22-07-2013
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Ik had de mogelijkheid om thuis de Sennheiser HD598, RS180 en RS220 te vergelijken en te beluisteren. Van deze 3 zou ik geen moment aarzelen om de RS180 aan te bevelen. Dit is echt de beste keuze!

Geluidskwaliteit:
De geluidskwaliteit van de RS180 kan zich meten met de HD598. Ja, er zijn verschillen. De RS180 geeft meer iets meer bas dan de HD598 en heeft een heel mooi midden. De HD598 scoort iets beter in de hogere frequenties waardoor een net wat opener geluidsbeeld ontstaat. Maar, we hebben het hier dus over nuances. Simpel gezegd de draadloze RS180 klinkt net zo goed als de bedrade HD598. De prijs ligt ongeveer gelijk, dus...

De RS220 is met € 449 duidelijk duurder. Het is een hele mooie hoofdtelefoon om te zien en om naar te luisteren. De soundstage is breder en dieper, meer gelaagd. De andere twee klinken zeker niet plat of vlak, maar de RS220 zet hier gewoon een geweldige prestatie neer. Echt audiofiel!

Dr RS180 is veelzijdiger: hij kan het binnenkomende signaal met 8 dB versterken en je kunt automatic level control inschakelen. Handig voor tv uitzendingen, maar natuurlijk uit laten staan als je van een mooi stukje klassiek of jazz wilt genieten! De RS220 heeft naast een analoge ook een digitale ingang.

Draagcomfort
Alle drie zitten prima en vallen over het oor. De RS180 verliest hier een puntje ten opzichte van de HD598 en RS220 die beiden een kunstlederen hoofdband hebben. De RS180 moet het doen met velours. Dat is net iets minder prettig op je haren (hygiene). Alle oorpads zijn overigens ook van velours.

Vormgeving
Ik laat me niet uit over kleuren, dat is persoonlijk. Wel is de ophanging op de lader van de RS180 makkelijker en stabieler dan die van de RS220. Die laatste oogt wel heel fraai, maar de hoofdtelefoon moet je van achteren op de standaard hangen, waarbij je zorgvuldig moet positioneren, anders vat ie er zo weer vanaf. De RS modellen hebben geen draad natuurlijk, dus dat geeft ze een puntje meer.

Ik geef hier de RS180 1 punt minder omdat de bovenzijde van de hoofdband niet is bekleed met leer, maar van kunststof is. Maakt 'm wat gevoeliger voor krasjes. Ook zijn de knopjes om volume e.d. te bedienen wat onhandig. Nog een puntje aftrek. Overigens gaf iemand al een prima tip: plak een (Tesa) stootdopje op de volume toets en je vindt 'm direct!

Duurzaamheid
De duurzaamheid van materialen zit wel snor. De hoofdtelefoons zitten alle drie stevig in elkaar..

De RS220 zou hier echter maar een 6 scoren! Het draadloze bereik en gevoeligheid voor verstoringen is gewoonweg slecht in vergelijking met de RS180. De fabrieksopgave halen beide niet, maar de RS180 haalt hier probleemloos zo'n 15 meter. De RS220 houdt ermee op na 10 meter en is gevoelig voor kleine onderbrekingen van het geluid tussen de 5 en 10 meter. Althans in mijn huis en tuin. Het uitschakelen van draadloze netwerken gaf een kleine verbetering van het bereik. De RS180 speelt zelfs op 25 meter (!) maar moet dan wel even 'onderhandelen' over het beste zendkanaal. Bewegen op die grote afstand geeft een onderbreking, hoewel het signaal na enkele seconden weer terugkomt.

Samenvatting
De allerbeste geluidskwaliteit: RS220
De mooiste hoofdtelefoon om te zien: RS220
De handigste: RS180 (draadloos, stevige ophanging)
Optimale bewegingsvrijheid: RS180
Beste prijs/kwaliteit: RS180

Als je niet draadloos wilt,s de HD598 een goede keuze, maar... Waarom? Neem echt liever een RS180!

slimfreak3 30-06-2013
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Nog nooit een koptelefoon gezien met zoveel positieve punten. Het geluid is in een woord geweldig. Dynamisch, rustig en open geluid met een verfijnde basweergave. Verveelt geen moment en nodigt uit om uren te blijven luisteren. Ook het draagcomfort is perfect. Lekker licht, en zit zeer zacht om het hoofd. Geen moment warm of zweterig gevoel op de oren.
De ergonomie van de knoppen is niet echt goed uitgedacht, maar werkt toch wel redelijk.
Gewoon aanschaffen wanneer je lange tijd intens van muziek wilt genieten zonder anderen tot last te zijn.

jhoneel 25-04-2013
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Geweldige goede geluidsweergave , van laag tot hoog . Klinkt werkelijk heel goed , ik heb nog een hoofdtelefoon van Sennheiser met een draad die ik al erg goed vond , maar deze is op alle punten beter dan die met draad . Echt een verademing dat ik nu overal rond kan lopen met mijn favoriete muziek . Ik vind dit een top product , een echte aanrader !

Faun10 26-04-2013

Ik heb er ook twee maar het geluid valt steeds weg ook met de tweede kop telefoon dus ik heb een sony gekocht die is dus beter dan die Sennheiser rs 180

lalex 22-03-2013
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

De zoektocht naar de perfecte draadloze hoofd telefoon is geëindigd bij deze RS180. Is hij perfect? Nee. De perfecte draadloze hoofdtelefoon bestaat nog niet. Graag had ik een combinatie gezien van het bedieningsgemak van de Philips SHD9200 met de geluidskwaliteit van de RS180. Overigens klinkt de 9200 (ook Kleer) erg goed. Alleen... de storing (digitale ruis) en het weg vallen bij de Philips 9200 en 8900 gaven de doorslag om voor de RS180 te kiezen. De RS180 is muisstil bij stille passages. De RS180 is lichter van gewicht. En de geluidskwaliteit is dik in orde. Voor TV kijken is de auto level control handig om de dynamiek eruit te halen en makkelijker spraak te verstaan.

De RS180 is open. Maar je moet al heel dichtbij zijn wil je 'm horen. Voordeel is weer dat je met elkaar kunt praten zonder dat de hoofdtelefoon af moet.
Jammer dat de RS180 geen digitale ingang heeft. Meerdere bronnen aansluiten zou fijn geweest zijn. Misschien lukt dat ook wel via de 2 analoge ingangen.

Verder mogen alle lampjes van mij aan de achterkant zitten. Hoewel verbinding led langzaam knippert, leidt het soms af. Een goede surround setting zou ook leuk geweest zijn voor film kijken. Maar of dat ooit realistisch kan zijn, betwijfel ik.

Tja en dan die 2 aan/uit knoppen. Een op de lader en een op de hoofdtelefoon. Waarom gaat dat aan en uit niet automatisch als je van de lader af haalt? Met een uit button op headphone als je niet op de lader wilt terug zetten.

Al met al een prima draadloze hoofd telefoon waar je veel plezier aan zult hebben. Kijk je alleen TV dan zou je de RS170 kunnen overwegen. Die is gesloten en heeft enkele TV features (surround sound).

Een 7 voor duurzaamheid. De hoofdtelefoon is licht, maar daardoor voelt ie ook wat plastic en minder sterk aan.

antondebnt 26-01-2013
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Het is de eerste koptelefoon die draadloos een hele goede kwaliteit geluid geeft. Sennheiser was, is en blijft sowieso mijn merk, het altijd exemplaren uit de HD serie gehad, maar de vrijheid die ik nu ervaar is helemaal super. In mijn driekamerflatje heb ik overal goed bereik. Dit ondanks gewapend betonnen draagmuren. Helemaal super.

Klein69 09-12-2012
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Heb de RS 180 nu vier maanden in bezit. Ik moet zeggen: heb geen seconde spijt van mijn aanschaf.

Het draagcomfort is uitstekend. In tegenstelling tot de RS 170 heeft de RS 180 stoffen oorschelpen. Voordeel daarvan is dat ook met warme dagen niet zweterig zal aanvoelen. Klein nadeel is dat het stof aantrekt wat lastig te verwijderen is.

De vormgeving is subliem. Niet te zwaar, voelt geen enkel moment vervelend strak of te losjes aan. Ook niet als je in huis bezig bent met de dagelijkse dingen. Ook bij langdurig gebruik van een paar uur. Waarom dan toch maar een score van een 7? Dat komt vooral door de lastige bediening van de (volume-)knoppen. Ook na 4 maanden kun je deze gewoonweg niet blindelings vinden. Dat kan gewoon beter!

Geluidskwaliteit is in één woord subliem. Helder hoog, meer dan voldoende laag. Zowel de dynamiek bij bijv. akoestische sessies als bij een lange DJ-mix op Play.FM is een genot voor het oor!! Heerlijk gewoon!

Het open systeem draagt bij aan extra geluidskwaliteit. Ik moest wel wennen aan dit systeem: het geluid van buiten komt wel goed binnen. En ook de mensen in je omgeving krijgen meer mee van de muziek die jij aan 't beluisteren bent. Achteraf toch geen spijt ervan: de deurbel is bij normaal geluidsniveau nog wel hoorbaar (handig met veel kids in huis). Wil je echt even met rust gelaten worden, dan zet je hem gewoon wat harder! Ook met harder volume blijft het geluid van deze Sennheiser RS 180 probleemloos mooi!

Over de duurzaamheid kan nog weinig gezegd worden. Maar het merk kennende zal dit wel snor zitten. De oplaadbare AAA-batterijen hebben i.i.g. meer dan ruim voldoende capaciteit. Ik luister met regelmaat naar zeer lange DJ-sessies (van 3 of meer uur achter elkaar. Maar nog nooit heb ik de batterij leeg gekregen. Het signaal reikt ver genoeg, maar (bij mij...) niet altijd het beloofde aantal meters. Op sommige plaatsen in huis heb je wat 'zwarte gaten' waardoor de ontvangst even wegvalt. Is het signaal er weer, dan komt et geluid middels fade-in weer binnen. Gunstig voor je trommelvliezen! ;)

Kortom: mijn eerste ervaring met het draadloos luisteren is door deze dijk van een koptelefoon zeer positief. Verwacht er dan ook nog vele jaren plezier van te hebben.

EEN ECHTE AANRADER !

Faun10 03-01-2013

Heb de seneiser al meer dan 6maanden en ben er niet tevreden over het geluid valt steeds uit even weg enden kom het weer terug ik zit dus stil in de stoel en dan valt het geluid ook even weg erg vervelend als je een spanende film zit te kijken,
Dus koop hem niet ik ga nu voor een sony is er nog niet binnen maar hoop dat dit dan een goede koop is.

MVB58 27-09-2012
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Na eerdere Sennheiser hoofdtelefoons deze gekocht om naar mijn audio te luisteren.

geweldige sound, goede separatie van instrumenten.

voor mij persoonlijk blijft Sennheiser een merk wat een uitstekende prijs kwaliteit bied.

ben recentelijk ook weer veel naar LP's aan het luisteren ( Jazz en Blues ) heerlijk genieten van het oude analog via deze koptelefoon.

kan hem van harte aanbevelen.

coruma 19-06-2012
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Het geluid is geweldig alle muziekinstrumenten van een orkest komen goed naar voren met een gevoel voor ruimte.
Kan deze aan een ieder aanbevelen.

Edwin 1969 19-06-2012
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Wow! Wat ben ik blij met deze koptelefoon! Had ik veel eerder moeten aanschaffen. De geluidskwaliteit overtrof mijn verwachting. Kraakhelder en mooi diep. Nog nooit eerder heb ik zoveel details ontdekt in mijn muziek.

Wat ik prettig vind is het open ontwerp: zo hou je nog een beetje contact met de omgeving en het maakt het geluid op één of andere manier erg naturel. De schelpen zijn best groot maar passen precies over m'n oren. Ondanks de grootte is de set niet zwaar.

De set was erg snel en eenvoudig geïnstalleerd en het draadloze contact is al dagen ongestoord, ondanks mijn appartement dat gevuld met ik denk wel 100 wifi-golven.

De RS 180 heb ik met het bijgeleverde kabeltje aangesloten op de pre-amp-aansluiting van mijn Marantz SR6004 receiver. Deze krijgt de input via een HDMI-kabel van m'n Apple TV-unit die op zijn beurt draadloos wordt gevoed door iTunes op m'n iMac.

Al met al vind ik de RS 180 een vette aanrader!

berlauwt 24-01-2012
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Jaren gebruik gemaakt van een Beyer Dynamic draadloze hoofdtelefoon maar deze was toch storingsgevoelig.
Na het lezen van enkele reviews heb ik de overstap naar de Sennheiser gedaan. Geen moment spijt van de aankoop.
Geluid is transparant en het draagcomfort is gewoon goed. Geen enkele last van ruis of getik.

Classicalmusiclover 20-11-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

1. Ik heb nu een kwartaal deze hoofdtelefoon. Voordat ik dit product had, had ik jaren een Beyer DT 990. De Sennheiser RS 180 koptelefoon is de beste draadloze koptelefoon die ik tot nu toe heb geprobeerd. Mooi zijdeachtig hoog. Duidelijk ongekleurde midrange. En een zeer goede, strakke bas. Geen beperking in hoog, midden of laag. Klassieke muziek, orkest-en kamermuziek, vocale of piano, het klinkt ongelooflijk natuurlijk. Met volledig opgeladen batterijen doe je tenminste 14 uur.

Ondanks de aanwezigheid van draadloze telefoons en draadloos internet werkt de Kleer technologie in mijn huis - en in de tuin - probleemloos. Deze draadloze techniek heeft hetzelfde pure geluid als een bekabelde verbinding. By the way, ik luister alleen naar klassieke muziek.

Als ik een cijfer voor geluidkwaliteit moet geven, wordt het een 10.

ejay1213 23-08-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Heb deze sennheiser nu zo`n drie weken in mijn bezit en heb nog nooit zo`n mooi geluid door een hoofdtelefoon gehoord! Mijn vorige was de HD 455 en die heb ik zo`n 20 jaar gehad dus de kwaliteit van de RS 180 zal ongetwijfeld net zo goed zijn, verwacht ik....

Ik luister voornamelijk popmuziek (hedendaagse muziek) maar ook synthesizer muziek (Koto etc): nergens komt de RS iets aan geluid te kort. Ik houd van diepe, donkere bas en dat speelt ie perfect af. Hij zit voornamelijk achter mijn Samsung Galaxy S2 telefoon en dat klinkt al als een klok zo scherp en vol maar achter de stereoset is het helemaal te gek!

Negatieve dingen? Slechts ééntje: de knopjes op de RS om het geluid te regelen zijn veel te klein! Het duurde wel een paar dagen om op gevoel het geluid te regelen; kwam dus ook weleens voor dat ik de RS uitzette....maar dat is een kwestie van wennen.

Ik heb verschillende hoofdtelefoons getest en deze kwam voor mij als beste uit de bus. Let wel: geluid is een persoonlijke beleving; wat ik mooi vind hoeft een ander niet te bevallen....maar toch zeg ik:
Een absolute aanrader..!!

Classicalmusiclover 02-08-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

1. Ik heb nu 4 weken deze hoofdtelefoon. Voordat ik dit product had, had ik jaren een Beyer DT 990. De Sennheiser RS 180 koptelefoon is de beste draadloze koptelefoon die ik tot nu toe heb geprobeerd. Mooi zijdeachtig hoog. Duidelijk ongekleurde midrange. En een zeer goede, strakke bas. Geen beperking in hoog, midden of laag. Klassieke muziek, orkest-en kamermuziek, vocale of piano, het klinkt ongelooflijk natuurlijk. Met volledig opgeladen batterijen doe je tenminste 14 uur.

Als ik een cijfer voor geluidkwaliteit moet geven, wordt het een 10.

gilby siccama 14-07-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Ik heb deze koptelefoon van mijn zoons gekregen met vaderdag nadat ik hen enkele hints had gegeven.
Ik volgde deze koptelefoon al een tijdje en heb op verschillende sites laaiend enthousiaste revieuws gelezen en ik moet zeggen dat ook ik de mening deel van al deze super tevreden gebruikers.
Als ik hem NIET kado had gekregen dan had ik hem zeer snel zelf gekocht!!

cliffton 24-03-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Een uitstekende koptelefoon, maar dat was al bekend.
Echter -evenals de RS 170-(voorzien van onhandige bedieningstoetsen.
Hiervoor een uiterst werkzame tip:
Koop bij de doehetzelfhandel (van het merk Tesa) een pakje geluidsdempers (bedoeld voor de binnenkant van kastdeurtjes). Deze zijn transparant met doorsnede 8 mm.
Plak er een nauwkeurig op de +toets en een op de
-toets.
Je voelt feilloos waar je zijn moet.

jahnjahn 31-01-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

fantastisch geluid, ook op de eerste en tweede verdieping door het beton heen.
Draag comfort prima. Sluit me aan bij andere beoordelingen:
- open systeem; dus de ander hoort wat
- draadloos: geeft vertraging: Het TV of surround geluid moet dus uit
- fenomenaal geluid echt verbluffend goed
- knopjes inderdaad wat lastig te vinden, maar acceptabel

Pauwels R. 16-11-2010
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Deze hoofdtelefoon voldoet 100 % aan onze wensen.
Spijtig dat de HDR 180 als tweede toestel, niet in mijn verkoopspunt is te verkrijgen.
Een ideaal toestel, ook voor mensen met een gehoor probleem.

matthieu6512 08-10-2010
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Tot dusver heb ik de Philips SBC HC8855 in gebruik gehad.
De hoofdtelefoon zat erg fijn, maar de geluidskwaliteit was mager.

De Sennheiser RS180 zit vergelijkbaar met de Philips: prima dus.
De geluidskwaliteit is zondermeer verbluffend goed: helder, niet vermoeiend kwa basweergave en vergelijkbaar met bedrade versies dankzij digitale info-overdracht.
Positief is ook dat Sennheiser type AAA NiMH batterijen gebruikt en geen exotische akku's.
Nadeel is wel dat de bedieningsknopjes op het gevoel moeilijk te vinden zijn.

Reikwijdte is prima, hoewel de weergave op de tweede verdieping door het vele beton wegvalt, maar dat is logisch. In de woonkamer is er geen 'dead spot' wat ik met de Philips wel had: de ontvangst werd slecht.

Ik heb geen problemen gehad met verstoring door WLAN: de hoofdtelefoon gebruikt dezelfde frekwentieband.

Iets om rekening mee te houden: de hoofdtelefoon is een open systeem. Omgevingslawaai dringt goed door.