AKG K551

Review type:

Gemiddelde beoordeling

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de AKG K551 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Help anderen en geef jouw mening over dit product. We verloten iedere maand onder alle reviewers 2 x € 250,-.

8,8

Schrijf een review

Echte reviews van echte gebruikers, door ons gecontroleerd op betrouwbaarheid.

Kicken 16-05-2014
  • Product half jaar of langer in bezit
Geschreven voor: AKG K551

Algemene score

8,0
Ik heb altijd AKG koptelefoons gehad, maar wilde op een onzalig moment eens wat anders proberen. Eerst de Sennheiser Momentum; mooie vormgeving, prachtig geluid maar door de rare smalle oorschelpen en de zware druk was deze koptelefoon erg pijnlijk om te dragen. Het is aan te raden deze op zich goede koptelefoon even te testen qua pasvorm. Vervolgens de B & W P5, prachtig geluid, comfortabel maar lastig te positioneren oorschelpen. Binnen 2 dagen stuk. Het omruilexemplaar heeft het bijna twee weken volgehouden. Daarna de Philips L1 in huis gehaald. Schel en vlak geluid, ook na zorgvuldig inspelen. Wel comfortabel en zware brouwkwaliteit. Vervolgens toch maar teruggegaan naar mijn eerste liefde, de AKG. Ze zitten comfortabel, vooral de K551. Het geluid is prachtig. Als je een goed geproduceerde plaat opzet is er volgens mij haast geen beter klinkende koptelefoon te vinden. Alleen klinken de hoge tonen soms wat schel als je minder goed geproduceerde muziek luistert. De klank is zeer neutraal, dus geen kunstmatige zware bas. Zit er echter een zware bas in de muziek, dan krijg je die wel degelijk te horen. Op zich is deze opvolger van de even goede K550 bedoeld als reisgenoot. Maar daarvoor is het wel een beetje een groot gevaarte, zelfs opgevouwen. Het snoer is niet afneembaar, dus wees voorzichtig met opvouwen. Voor 90 euro haal je 1 van de allerbeste en meest comfortabele hoofdtelefoons in huis die ook prachtig klinken bij lage volumes. Daaraan herken je de kwaliteit. En last but not least: ze klinken buitengewoon ruimtelijk en zeer gedetailleerd. Dus heel geschikt voor klassieke muziek, Big Bands en voor jazz.

Review criteria:

Uitstekend
Uitstekend