AKG K530 Headphones White

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K530 Headphones White op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

djdrie 06-08-2015
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

Al enkele jaren geleden gekocht en nog steeds erg tevreden (ik gebruik hem dagelijks eigenlijk voor van alles, pc en hifi), net nadat ik een sennheiser hd 595 had aangeschaft die ik nu al weer weg heb gedaan. Deze akg 530 is een blijvertje en ziet er nog altijd mooi uit.

Het klopt wat iemand hier al zei, de koptelefoon laat muziek meer horen zoals het bedoeld is. Je hoort en ervaart vooral de muziek, de klank is los en klinkt mooi en rustig maar nooit ten koste van de muziekbeleving (wat ander wel eens doen). Alle klanken (hoog, laag en midden) is voldoende aanwezig. Een topproduct, ook voor de prijs 80 euro heb ik er toen voor betaald.

Een klein nadeeltje, gaat over de verwerking van de koptelefoon. De letters AKG kunnen soms loslaten (alleen de G's staan er nog op ;)) en als je niet uitkijkt kunnen de metalen letters in je vingers snijden bij het loslaten. Dat is een verbeterpunt. De rest en klank is meer dan prima.

Ik had onlangs een sennheiser hd598 gekocht voor 180 euro (omdat ik het idee had dat de klank wat beter kon voor hifi). De hd598 (nu 114 uur ingespeeld) zou meer een hi end koptelefoon zijn, maar wat een onrust zit daar in tegenover de akg 530. Als ik nu muziek wil luisteren blijf ik kiezen voor deze akg 530. Robuust en klinkt goed. Mocht ik ooit een duurdere willen aanschaffen ga ik toch weer richting AKG.

bbaar 24-08-2011
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

Deze AKG nu een paar dagen in mijn bezit. Gekocht ter vervanging van mijn Sennheiser HD 457.
Dat is wel even wennen. De Sennheiser kan heel hard en blinkt uit in dynamische geluidsweergave. M.a.w: is zeer geschikt voor zware bassen en dreunen. De AKG kan dat allemaal niet goed verwerken en nodigt dus uit tot luisteren! Ik ben ooit begonnen met AKG en overgestapt op Sennheiser, maar merk wel dat AKG in het algemeen minder kleurt en de muziek laat horen zoals het bedoeld is. Dat is wennen als je uit bent op hard laag. Deze hoofdtelefoon is daarmee niets voor de House/Hip Hop/Disco liefhebber, maar meer iets voor de serieuze luisteraar.
Jammer is wel dat harde passages in klassieke stukken er soms ook aan moeten geloven.
De bouwkwaliteit en vormgeving zijn voor deze prijs uitstekend en de hoofdtelefoon izs uitstekend geschikt voor lange luistersessies.

bumpy 04-03-2010
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

Een prima koptelefoon, blinkt qua geluid nergens in uit maar valt dartegenover ook nergens tegen. wat wel top is, is het design. Deze zit gewoon ontzettend comfortabel.
het enige nadeel is wel,dat ie een 55 OHM voeding nodig heeft en dus niet op de kleinere aparaten als een ipod kan werken.

Antoon 07-12-2009
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

Gebruik nu de nieuwe teufel AC 9050 PH gesloten hoofdtelefoon.
En deze klinkt stukken beter als de AKG 530.(heb ik verkocht)
Teufel AC 9050 PH Zit geweldig comfortabel en is stevig van constructie, goed gebouwd .Zééér zeker aan te raden.!!!
veel luister plezier met de Teufel AC 9050 PH.
m.v.g.Antoon

jg43 12-10-2009

----------Update review, 12-10-2009-----------
Perfecte hoofdtelefoon veel beter dan de concurent sennheiser. Mooie klanken in alle toongebieden geniet er elke dag weer van. Heb de Ltd edition in zwart pianolak.Uitmuntende prijs/kwaliteitverhouding!

----------1e review, 5-9-2007-----------
Kwalitaief omhoog gegaan via K66 naar K101 en nu dan K530. K66 zat goed en nodigde uit tot langere luistersessies. K101 goede geluidskwaliteit maar helaas slecht draag comfort. Deze K530 zit heerlijk en is dus geschikt voor langere luistersessies. De K530 produceerd naast mooie lage tonen ook fraaie mid en hoge tonen met veel detail en ruintelijkheid. Helaas 1 minpuntje als je cd`s slecht zijn opgenomen of fouten bevatten (CD-R) dan vallen ze bij deze K530 genadeloos door de mand. Ik hoor met deze hoofdtelefoon dingen (foutjes) die ik via de speakers niet hoor. De K530 is afgewerkt met een soort pianoglans wit en heeft een lederen hoofdband. In duitse audiobladen krijgt ie `t predikaat `obere mittelklasse`en `spitzenklasse` Ik heb d`r nog minder voor betaald als de laagste internet aanbieder er voor vraagt. Kortom een prima hoofdtelefoon die de instap naar high-end zeer betaalbaar maakt.

djdrie 06-08-2015

Je update kan ik ook helemaal beamen. Sennheiser die ik ook pas heb gekocht (zelfs 2x zo duur als de AKG) valt me zwaar tegen. Deze akg is mooi van buiten (zwart) en net zo mooi qua klank.

wgrw 11-10-2009
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

Ik heb deze koptelefoon gister gekocht na zo'n 2.5 uur testen in de mediamarkt. De mediamarkt is niet de beste omgeving om te testen, maar ik mocht wel mijn eigen muziek afspelen om beter te beoordelen. Maar wat een geweldig geluid! je ziet echt midden in de muziek, en alle tonen en muziek soorten worden geweldig weergegeven. of je nou Eminem of The Lord of the Rings afspeelt het klinkt allemaal geweldig. al sluit ik me wel aan bij het feit dat als je veel bas wilt je beter een Sennheiser kunt kopen. hij zit ook lekker, alleen je kunt hem beter alleen thuis gebruiken want hij is behoorlijk groot. ik vind hem er ook wel mooi uitzien, maar hij is niet echt gebouwd om de show te stelen qua design, voor muziek deste meer!!
Ik kan nog niet echt een goed cijfer geven voor duurzaamheid, maar het voelt allemaal goed en stevig aan, dus geef ik hem een 9

AnCoS 06-10-2009
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

In de keuze voor de aanschaf van een nieuwe hoofdtelefoon heb ik mij later beinvloeden door de reviews in deze site. Ik heb hier geen spijt van. Het geluid is sprankelend. Verbazend welke een geluid er uit zo`n apparaat kan komen. Mijn muziek klink geheel anders. (in positieve zin ;-) Zonder meer een aanrader. Mik ben erg enthousiast.

gebruikersreviewAKG 01-07-2009
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

Onlangs besteld bij een online winkel, na reviews te hebben gelezen op kieskeurig.nl.

Moet zeggen wat een muf, duf en suf geluid komt eruit totaal geen dynamiek.

Koop dit product niet want het is niet alleen een zware tegenvaller, maar na gebruik is het ook niet meer te retourneren!

Dus en slecht geluid en een lege portemonnee! Weer iets geleerd zullen we maar zeggen...

Willem de Beer 09-03-2009
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

AKG K530 is een zeer goed klingende en zittende koptelefoon.

Klank
De AKG K530 klinkt heel natuurlijk; een uitgebalanceerd, rustig, open en transparant klankbeeld. Geen overdreven bas. Ook bij hogere volumes wordt deze koptelefoon nooit schel. Ik hoor details in de muziek die mijn vorige koptelefoon (een Sony) achterwegen liet. Veeleisende klassieke muziek zoals orkestraal geweld van Beethoven of Mahler wordt indrukwekkend weergegeven. Muziek luisteren is met deze koptelefoon een ware beleving.

Zitcomfort
Het zitcomfort is geweldig, ook voor mensen met grotere oren. Ook bij langere luistersessies geen pijnlijke oren.

De afwerking is goed; zachte oorschelpen (die mocht het nodig zijn, vervangbaar zijn) het snoer is van een soort stof heeft meer dan voldoende lengte.

De concurrent
AKG plaatst het andere kwaliteitsmerk uit Duitsland, Sennheiser, in de schaduw.
Sennheisers van deze prijsklasse klinken directer en hebben een meer gekleurd geluid; vettere bas, agressiever mid en hoog. De muziek klinkt levendig maar ook opdringerig. Voor klassieke muziek is dit gekleurde geluid niet wenselijk. Verder is het draagcomfort van AKG gewoon beter dan van de Sennheisser
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

De prijs/kwaliteitsverhouding is prima. Deze koptelefoon is iets duurder dan de budget klasse, maar daar krijg je heel veel luisterplezier voor terug.

Deze akg 530 is een echte aanrader!

Luuk D 02-12-2008
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

Deze hoofdtelefoon heb ik nu enkele weken in bezit en bevalt me prima. Geluidskwaliteit vind ik persoonlijk het belangrijkste. Die zijn bij deze AKG buitengewoon goed en zuiver. Het is naar mijn mening niet een hoofdtelefoon voor de Hardcore booombooom liefhebber. Maar alles wat daar buiten valt zoals Hiphop, en de dance muziek klink het goed. Vooral als je echt van muziek geniet. (daarmee bedoel ik dat je er voor gaat zitten/liggen) dan gaat er een muzikaal wereldje voor je open. Zo zuiver vind ik deze klinken. Hiervoor heb ik een duurdere Sennheiser HD 485 gehad, deze had een prominentere bas maar klonk zeker niet zo zuiver. Draagcomfort vind ik prima. Geen last van iets oren of drukken tegen de slapen. Ik vind de looks stijlvol en gedurfd. Hij is iets groter als je 'm opzet dan je in gedachten had. En als je 'm op de fiets op hebt, kan er wind doorheen klinken wanneer je rustige stukken in de nummers hebt zitten. (misschien komt dit door de gaatjes aan de zijkant/binnenzijkant). Hij is robuust en de 'kabel' die bovenlangs loopt buigt telkens naar verdraaing weer prima terug op z'n plaats. Leer kan warmer worden als je de zomer in gaat. Ik hoor met deze AKG weer nieuwe geluiden en instrumenten in nummers. En daar doe ik het voor.
Zeer mooi product, voor een zeer lage prijs. (voor op mp3 zul je een hoog uitgangsvermogen nodig hebben omdat je er anders niet veel geluid uit krijgt. Zelf gebruik ik AKG met een Iaudio D2 met een uitgangsvermogen van 74mW. Veel mp3 spelers hebben maar 32mW.
De AKG is echt voor de muziekliefhebber. Prachtig

Ibrahim 06-10-2008
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

Uitgaand van de reviews hier op kieskeurig had ik de akg530 maar besteld, maar ik kan je eerlijk zeggen dat hij sterk sterk tegenvalt. Enige wat aardig is, is de draagcomfort. Ik heb deze koptelefoon dus ook gelijk teruggestuurd. Persoonlijk vond ik het een tegenvaller van AKG, want over het algemeen hebben ze goede producten. Bij deze was dat niet het geval, want het geluid was NIET zuiver, de bass mocht soms wel eens overheersen, waarbij de andere tonen onderdrukt werden. Ook is het GEEN gesloten systeem, want het geluid gaat dus wel naar buiten toe als je aan het luisteren bent. Zowel bij laag en hoog volume (niet geschikt voor in de studio als monitorkoptelefoon). Nu heb ik de Sennheiser HD 215 besteld, en je merkt duidelijk dat het gewoon een perfect apparaatje is. Dus bij twijfel zou ik zeggen de AKG te laten liggen.

Alwin Sitton 22-09-2008
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

Het is absoluut geen goede koptelefoon voor bijvoorbeeld een Ipod of andere draagbare speler. Het is een gesloten systeem, maar ik vindt Sennheiser veel beter, een gesloten systeem bij Sennheiser is ook echt een gesloten systeem. Bij deze koptelefoon hoor je het omgevingsgeluid met koptelefoon beter dan dat je zonder hoort. Dat zou volgens mij niet echt de bedoelding zijn. Geef mij maar Sennheiser, ze zien er niet uit maar het geluid is veel beter.

mmvdspa 04-07-2008
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

Voor het geld is dit absoluut een goede koptelefoon.
Wel warm, maar dat hebben al deze koptelefoons met een oorschelp. Ziet er verder lekker modern uit.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal helaas, maar ben er helemaal tevreden mee.

quint 09-05-2008
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

Een zeer goede hoofdtelefoon met uitstekend geluid en
een prettig draagcomfort .
Goede aankoop geweest!

kees123 26-02-2008
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

Geweldige hoofdtelefoon ter vervanging van een Sonycd270.
Heel sprankelend en warm geluid. Ik heb hem vergeleken met de Sennheiser 595 die in huis heb gehad en niet zo mooi vond klinken. Ook ging hij binnen 1 week kapot

rikkietvfreak 24-12-2007
Geschreven voor: AKG K530 Headphones White

Ik ben bezitter van een mid-range soundsystem (marantz amp/mordaunt short speakers) en beweer zeker geen kenner te zijn wat betreft hoofdtelefoons. Maar na deze hoofdtelefoon wil ik eigenlijk mijn muziek (en mijn films) niet eens meer over de speakers horen...wat een datail geven deze dingen! Ik hoor nu dingen in de muziek die ik niet eerder heb gehoord.

Ook het design past goed bij mijn smaak en is zeer mooi afgewerkt.

Als film/muziekliefhebber kan ik je zeggen: puur verslavend!
Hier kan je je (zeker voor het geld) geen buil aan vallen. Niet twijfelen...kopen!

Jan-Geert 05-09-2007