Philips HD8030 zwart, antraciet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 388 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD8030 zwart, antraciet op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pieter 18-02-2016

Zelden zo'n rampenmachine in huis gehad. Minstens 2x per week loopt de maler vast en moeten we meermaals de machine resetten. We moeten dan 5 of meer kopjes koffie malen om de machine weer aan de gang te krijgen. Soms moet ik hem uit elkaar halen om de vastgelopen bonen eruit te vissen.
We gebruiken de navultrechter met Hema-bonen.
De lekbak is snel vol en het waterreservoir geeft maar 5 kopjes.
Ook vaak storing in het afvalbakje van de koffieprut. Dat is op te lossen door even met een afwasborstel achter dit bakje te vegen, maar je hebt meteen een zooitje op je aanrecht.

Heerlijke koffie,, dat wel. Maar we gaan binnenkort een andere kopen.

Aragnia 19-02-2016

De mijne gaat nu ruim 4 jaar mee,had ik nooit verwacht en ook een beetje jammer, er komt bij mij ook nooit meer een Philipskoffiezetter in, onwijs veel onderhoud nodig, na elke bakje moet je met je handen het rondje bovenin het koffieafvalreservoir schoonvegen anders blijft het lampje rood branden,iedere week de zetgroep eruit en schoonmaken maar dat gaat niet echt, het wordt een steeds smeriger ding.ondanks kwastjes etc.
Het is dat ik het apparaat van mijn man cadeau kreeg anders had ik hem allang leren vliegen ( ik woon 15 hoog!) Miskleun van de eeuw dus..

paultje81 24-08-2015

We hebben de sarista nu net 1 jaar en al 2x opgestuurd word vanmiddag al weer opgehaald
Zoveel ellende er mee gehad elke x was er weer wat anders kapot (elke x andere verhaal van hun dan dit kapot vervangen dan dat kapot) hij gooit elke x de gemalen koffie weg .
Worden er een beetje gek van.
Verder heerlijke koffie maar voor ons geen sarista meer

Ricbie 18-05-2015

Ik heb hem aan de kant gezet, te vaak moeten we de molen reinigen.
Maakt ook te feel lawaai.
Miskoop !

schol045 20-05-2015

Als je hem kwijt wilt? Ik hou me aanbevolen.

Dobado 22-02-2015

Gezien de reviews even geaarzeld om de Senseo Sarista aan te schaffen. Na enige weken en meerdere schoonmaakbeurten kan ik alleen maar enthousiast zijn. Allereerst, met 4 navulbare funnels: erg lekkere koffie in allerlei smaken. Koop niet de huismerken e.d. die zijn beduidend minder dan de A-merken. Het schoonmaken vinden wij een fluitje van een cent. We begrijpen de kritieken niet, het is zo klaar. Mankementen hebben we nog niet gehad. De vormgeving is mooi, het gebruik heel eenvoudig. Wij zijn dus zeer blij met deze machine die met de melkopschuimer van Philips in geen enkele keuken mag ontbreken. Het enige verbeterpuntje: het geluid. Als is dat van de concurrenten hetzelfde.

marijnissel 19-05-2015

Wij hebben de Sarista nu bijna 2 jaar. Nooit problemen mee gehad. Iedere week maak ik hem schoon, molen en alles. Ontkalken doe ik met natuurazijn, ik ga die dure rommel niet kopen hiervoor. Ja, hij maakt lawaai, maar je krijgt er ook een lekker vers bakje koffie voor terug.

Peteralias 25-01-2015

Wat een verschrikkelijk apparaat in onderhoud! Binnenkant is zwart, je kunt niet zien waar de koffie prut allemaal zit, de zetgroep is helemaal verschrikkelijk. Deze machine had nooit op de markt gebracht mogen worden, dit is niet "des Philips"

majolein84 20-01-2015

Wij zijn inmiddels met onze tweede machine bezig. Bij de eerste heeft na ruim een jaar de molen het begeven. (Misschien door de aangepaste funnel of de bonen van v&d die wij gebruiken, maar ik vind de funnel koffies van senseo vies). Ook gebruiken wij de machiene veel!
Daarna meteen een nieuwe aangeschaft. Achteraf spijt van deze snelle beslissing. Ook bij deze heeft de molen al kuren. Dan moeten de stofzuiger op het maal systeem zetten (het klepje waar de bonen de machine binnenkomen.) daar komen dan stukken boon uit. Die niet goed gemalen zijn.

Met het zet systeem nooit problemen gehad. Gaat er bij beide machines makkelijk in en uit.

Ik vind dat hij vaak om een calc clean beurt vraagt.

De koffie is lekker, met omgebouwde funnel en eigen bonen. De tempratuur wisselt.
Het bij behorende koffie kannetje is ideaal met verjaardagen.

Officiele reactie van Philips Nederland 28-01-2015

Beste marjolein84,

Bedankt voor je feedback. De stofzuiger op het maalsysteem zetten is niet erg handig. Heb je ons Sarista hulpstuk al ontvangen om het maalsysteem schoon te maken? Mocht je dit nog niet hebben, kan je best even contact opnemen met onze klantenservice. Zij sturen het hulpstuk graag voor je op.

Onze klantenservice is bereikbaar via 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek*) van maandag t/m vrijdag 08:00 - 20:00 en zaterdag 09:00 - 18:00.

Philips Webcare

schol045 07-12-2014

De Sarista blijft een koffie apparaat met af en toe keuren maar door hem goed en niet te vaak schoon te maken geeft het weinig problemen.
De zetgroep afspoelen met warm water en het hulpstuk gebruiken om de koffiemolen te reinigen is even werk maar je houd dan het beste resultaat en vooral geen geweld gebruiken. Kortom goed apparaat, aan de dure kant maar met de nu verkrijgbare navulbare funels een goed product.

molcon 01-11-2014

Ik heb de Sarista nu 2 jaar en ben er zeer tevreden over. (ik gebruik A.H. excellent bonen in een aangepaste funnel).
Ik snap niet dat er zoveel negatieve ervaringen mee zijn, heb geen enkel probleem met de molen, of de zetgroep gehad. Ik vraag me af, of het instructieboekje wel goed word gelezen, hoe de zetgroep gereinigd, en teruggeplaatst moet worden. word de zetgroep te vaak en te veel gesmeerd, dan loopt deze vast, het smeermiddel word dan verontreinigd met gemalen koffie waardoor deze niet meer schuift.
Het vastlopen van de molen word veroorzaakt door het niet reinigen van de maalkop (dit staat ook in het instructieboekje).
Bij mij begon na 2 weken, de molen dus ook wat moeizamer, te malen en de smaak van de koffie ging wat achteruit.
Ik reinig de maal kop sinds die tijd elke week, en heb nergens geen last meer van.

groeten van zeer tevreden Senseo Sarista gebruiker.

marijnissel 02-11-2014

Wij hebben de Sarista ook al anderhalf jaar. Tot nu toe helemaal geen problemen gehad. Het apparaat wordt iedere week schoongemaakt. De zetgroep in een sopje en ook waar de koffiedrap doorheen valt, maak ik wekelijks met een kwastje schoon. In totaal duurt dit ongeveer 10 minuten, maar het moet wel gebeuren. Het ontkalken doe ik met gewone azijn, niet die dure chemische troep die ze dus aanbevelen.

sa-ris-ta 03-11-2014

Fijn dat jullie er geen problemen mee hebben, maar er is duidelijk wel een serie geweest waar veel problemen mee waren. Niet voor niets zijn deze teruggeroepen naar de fabrikant. Alleen de mensen die zich geregistreerd hadden konden hem opsturen. Helaas dus ook een grote groep mensen die daar geen gebruik van hebben kunnen maken, omdat ze door de fabrikant niet op te sporen waren. Schoonmaken en onderhouden is toch voor de mensen logisch om te doen. De mensen die negatieve reacties geven zijn niet de mensen die hem niet schoonmaken of onderhouden, maar degene die er waarschijnlijk één uit een bepaalde serie hebben gehad. Koop dus ook nooit één tweedehands, want geheid dat daar iets mee is.

Anitag1 07-10-2014

Zojuist schoongemaakt, doe het eens per week. Maar helaas kan de zetgroep er weer niet in krijgen. Om de paar keer hebben we dat. Volgens het filmpje op de site maar weer eens geresset, vaak lukt het na 10-15 keer, maar vandaag na zo'n 50 keer: stekker eruit, spullen eruit enz. lukt het nog niet. Heb de zetgroep met geweld erin geslagen, werd agressief van het ding.
Dus wie o wie heeft een fatsoenlijk werkend alternatief? Want deze gaat nu echt de kliko in. Waarschijnlijk zit de zetgroep nu toch voor eeuwig erin geslagen.

Nee, ben zeer ontevreden over het gebruiksgemak. Iedere week weer de vraag: krijg ik de zetgroep eruit, en zo ja, krijg ik die er weer in? Meestal dus niet.

hemafowi 25-08-2014

Tot op de dag van vandaag geen spijt van de aankoop van de Sarista, heerlijke koffie,geluid valt reuze mee,onderhoud na 2 keer gedaan te hebben een makkie, en ook nog een sieraad in de keuken.Prachtige vormgeving!! Kortom een hele goede aankoop.
Nu er navulbare funnels zijn is dit apparaat zeer aan te bevelen.

edit 25-08-2014

Wij hebben de (zwarte) Sarista al anderhalf jaar. Wel de nodige problemen mee gehad, maar die konden we tot nu toe zelf oplossen. Het is een vrij bewerkelijk apparaat, maar hij maakt lekkere koffie.

N.B Net van Philips bericht gehad dat er vanaf eind 2014 alleen hervulbare beanfunnels worden verkocht. Als klant mocht ik er 2 gratis bestellen, geweldige service!

schol045 19-08-2014

Ook wij hadden wel eens problemen met de Sarista.
Op een gegeven moment geen koffie meer uit de maler.
Het apparaat op laten halen en wat denk je?
Na 3 weken kregen we een nieuw apparaat zonder kosten thuis gestuurd.
Ik bedoel maar.
Prima service van Phillips.

vangestel 17-08-2014

Het valt me op dat veel mensen erg negatief zijn over dit apparaat.
Ja het klopt, je moet hem regelmatig schoonmaken, er brandt weleens een lampje van 'doorspoelen met chloor' maar ja, het maakt wel heule lekkere koffie.
En die funnels, tja, wie koopt er nou in godsnaam funnels?
Op youtube staat hoe je zo'n ding binnen 5 min met twee linkerhanden kan tweaken.
Lekkere betaalbare bonen voor een goede bak pleur. Op m'n werk hebben we de witte uitvoering en die doet het al ruim een jaar prima (zet een kop of 15 à 20 per dag).
Je moet regelmatig de bak wisselen vanwege het afvalwater,
onderdelen schoonmaken, en ja, het maakt wel wat herrie,
maar ik kan je garanderen dat die apparaten van 1200 euro niet veel stiller zijn!
Bij echte koffie hoort herrie. Dat gezeur over die herrie staat gelijk aan
het kopen van een Ferrari en daarna zeggen dat je de motor zo goed hoort
tijdens het optrekken. Gaat helemaal nergens over dus..
Anyway, nu maar hopen dat hij een tijd mee gaat zonder al teveel moeite.
Ik heb hem trouwens voor €100,- gekocht bij de Marskramer.
Mooie prijs voor zo'n apparaat dacht ik zo.
(Mocht er ellende zijn met dit apparaat, post ik een update)

btelintum 26-05-2014

Vanmiddag de Sarista maar weer eens naar de dealer gebracht ter reparatie. Onduidelijk wat er nu mee is, maar hij doet het niet meer! Verder irriteert nog steeds de ongelofelijke herrie die het apparaat maakt. Hier kan men toch maar niet aan wennen! Je kunt geen fatsoenlijk gesprek voeren als het apparaat bezig is! Wanneer zorgt Philips ervoor dat de Sarista eens een half jaar zonder reparatie werkt? Of is dit teveel gevraagd?

schol045 25-05-2014

App maar weer op laten halen. Nu is de koffie molen stuk. Volgens de telefoniste van Phillips valt dit onder garantie.
Hoop dat het weer gerepareerd wordt op kosten van Phillips anders gaan we op zoek naar een beter apparaat. Wordt vervolgd.

JaapKoudstaal 24-05-2014

Nog steeds redelijke koffie, maar ik vind dat Philips schromelijk te kort schiet met de service. Gezien de vele klachten en problemen, was dit apparaat nog niet klaar voor de markt. Dus ben ik van mening dat Phillips de gebruikers schadeloos moet stellen. Maar helaas Phillips zwijgt in alle talen en laat de klant het maar uitzoeken. Erg jammer en heel klantvriendelijk.

sietze osinga 13-05-2014

Nadat het apparaat niet meer de koffie maalde,gingen alle lampjes knipperen.Apparaat opgestuurd en na 5 dagen weer retour.Nieuw maalwerk geplaatst,kostte niets(garantie) en weer lekkere koffie.Het blijkt(uit alle reviews)dat de Sarista veel kinderziekten heeft en veel onderhoud nodig heeft.Al met al een apparaat wat niet als betrouwbaar gevonden wordt.Mocht de Sarista het weer afweten,dan wordt er een ander apparaat van een ander merk gekocht.Jammer!

taro 12-05-2014

update van 20-11-13.
nu wederom defect leek wel of de maler inmekaar liep alle lampjes gingen knipperen en erkwam een brandlucht uit het toestel.
stekker eruit schoongemaakt en in de doos.
ben nu een week verder diverse malen contact gehad met philips en aangegeven dat ik niet tevreden ben met dit toestel(buiten het defect)en om een oplossing gevraagd.
hedenmorgen iemand gesproken die voor een oplossing zou gaan zorgen en ik had goede hoop ,een uur geleden ben ik gebeld door philips met de oplossing "ophalen voor reparatie".
nu ben ik niet dat ik gauw het internet mijn ongenoegen spui maar nu wel.
intern bij philips staan de neuzen niet een kant op omdat je iedere keer een ander verhaal krijgt en men de consument pleased maar niet voor het oplossing zoekt.
door deze soap die sarista heet ben ik zeer terleurgesteld in philips.

koffieslurper 17-04-2014

Smaak van de koffie is prima, helaas is machine al 2x binnen 2 jaar terug naar Philips gegaan ivm storing en staat nu klaar om voor de 3e keer weg te brengen.
Loopt steeds vast..... Ook vraagt ie redelijk wat onderhoud qua ontkalken.
Vindt de koffie heerlijk maar ben het apparaat eerlijk gezegd inmiddels behoorlijk zat!

Denk dat ik deze keer maar naar het stort rijdt,en een heel ander apparaat aanschaf!

AGDEBOER 19-04-2014

Behoorlijk vervelend!
Ik maak hier graag melding van het feit, dat mijn machine nu inmiddels ruim een jaar en drie maanden oud, het nog altijd prima doet, prima koffie met (door mij navulbaar gemaakte)funnels
ZEER tevreden. Mijn advies, vraag om een nieuwe machine i.p.v. dat steeds maar heen en weer gestuur, brrrrrrrrrr
Succes ermee, want naar de stort kan altijd nog hehe

kasta 18-04-2014

Mijn Machine is nu voor de derde keer in anderhalf jaar stuk .

Heb hem gelijk in de schuur geflikkerd en wil nooooiiit meer zo,n ding in huis, ben er helemaal klaar mee. Heb weer een gewone Senseo gekocht en hopen dat deze het beter doet.
€ 249 weggegooid geld.

kasta 20-04-2014

Ik heb hem al klaar staan voor het stort dus die van mij wil ik niet meer in huis hebben. Maakt lekkere koffie als hij het doet maar maakte ook veel herrie vonden vrienden van ons.Nu na de derde keer stuk , weg ermee. Snap niet dat ze zoiets hebben durven maken.Heb nu een senseo en dat is veel stiller en beter,

mcflury2 01-04-2014

ik blijf bij mijn mening van 12-12-2013,ik heb hem al een paar maanden niet in gebruik,vind de koffie wel een goede smaak hebben maar vind de funnels te duur,je kan ze niet bijvullen,ja oke er staat een filmpje op you tube hoe je ze kunt bijvullen maar ik vind dat phillips voor een oplossing moet gaan,en als ze dan ook nog die fouten in het appaat oplost waarover de mensen schrijven dan kan dit een goed apparaat zijn want de koffie en smaak zijn al goed.

bramvanandel 27-03-2014

Naast een prima koffiesmaak en het gemak om het apparaat te bedienen toch een kanttekening. Na 2 weken liep de zetgroep al compleet vast na het terugzetten toen we hem gereinigd hadden. de zetgroep was compleet gescheurd. Dit is keurig volgens garantie verholpen. Nog geen 8 maanden later kregen wij de zetgroep er met geen mogelijkheid meer in na hem gereinigd te hebben. Ook dit is weer onder garantie verholpen. Geeft wel te denken hoe betrouwbaar dit onderdeel is en wat Philips gaat doen als dit nogmaals gebeurd na mijn gatantie. Het apparaat is al duur genoeg!

ladyblacky 23-03-2014

pas jaar oud nu al kapot zetgroep gaat er niet meer uit kalklampje blijft branden koffie is ook niet echt warm

Bianca3082 16-03-2014

Ik moet er nog bij zetten, ik heb 3 weken gelden voor de 2de keer de Sarista ontkalkt en ook weer ongeveer 15 mins of iets langer klaar mee.

Bianca3082 16-03-2014

Wij hebben de Sarista nu ongeveer 9 maanden en ik heb alleen de punten vernieuwd. Want wij zijn nog steeds tevreden met onze Sarista.

We hebben net als zovelen nu de funnels herbruikbaar gemaakt en kopen nu de bonen bij de lidle en dat bespaart in de kosten. En na 9 maanden heeft onze Sarista nog steeds "GEEN" servicebeurt gehad en doet het nog steeds uitstekend wij zijn zeer tevreden met onze aankoop.

Misschien licht het aan de type Sarista wij hebben type Senseo Sarista HD8030.

Wij hopen wel dat jullie van Phillips met Douwe Egberts kunnen over leggen om de funnels herbruikbaar en hervulbaar te maken. Met een goed afsluitbare deksel erop.

Anitag1 15-03-2014

Helaas, een ramp geworden. Heb hem nu ruim een jaar, is al voor een servicebeurt geweest. Maar steeds vaker kan ik na schoonmaken de zetgroep niet terugplaatsen. Het filmpje op youtube vanuit de officiele site is helaas erg rooskleurig. Mij lukte het vandaag na 30 pogingen tot resetten (alles gedaan, maar dan reset ie niet). En 6 daadwerkelijke resetten pas om de zetgroep terug te plaatsen. Maar dit ging zo stroef dat ik volgende week het ding er waarschijnlijk weer niet uit krijg. Ik ga op zoek naar een andere koffiebonen zetter en dan knikker ik deze de kliko in. Heb het inmiddels zooo gehad ermee. Zet lekkere koffie, maar gebruiksgemak ho maar helaas.
Dus bedenk goed van te voren wat voor toeren er moeten worden uitgehaald om schoon te maken. Dit moet echt wel eens per week. Als het dan maar lekker werkte..