Philips HD7740/00 rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 164 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD7740/00 rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

btelkpnmail.nl 12-12-2021

waardeloos

waardeloos apparaat .
wat ik ook instel geef slappen smakeloze koffie .heb verschillende merken koffie geprobeerd maar is werkelijk niet te drinken.
heb spijt dat ik hem gekocht heb .deze is niet aan te raden .zonden van me geld

Minpunten

• 10 punten

Bert 11-11-2015
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Na 2 jaar stuk doet niets meer.
Geen onderdelen.
Als iemand hem heeft staan voor onderdelen? Graag!

beplapgrif 09-10-2015
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Leuk te horen hoe de bonen gemaald worden De geur is prettig.
De koffiepot is twee keer gebroken, weliswaar door eigen schuld, maar het is snel en gemakkelijk gebeurd. Een nieuwe pot kost veel!! De machine staat nu ongebruikt in de weg en ik vind het zonde om hem weg te gooien.

jeager 31-10-2015

Onze koffiepot is nog heel maar de machine zelf is kapot. Wij zouden erg blij zijn met uw machine.
Groet Jeanette, Lisse Z-H

Bert 11-11-2015

Heel graag, ik heb een paar onderdelen nodig kan ze echter niet bestellen.
Misschien kan ik hem dan weer repareren.
b.v.d. Bert

blap2000G 04-06-2015
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Eerst moet je leren wanneer de koffie echt naar je smaak is.
Voor 2 personen is het geen interessant apparaat
Het is nogal een kolos voor 2 personen
Voor mij valt het erg tegen dat het apparaat nu al onbruikbaar is

leontine35 08-04-2015
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Een en al problemen, de eerste paar maanden hebben we heerlijke koffie gedronken, tot de problemen kwamen. Alles zat verstopt, draaide niet goed en na 3 reparatie (en nog steeds kapot)en maanden koffie drinken via het ouderwetse opgieten hadden we er zo genoeg van dat we een andere hebben gekocht.

Quality officer 04-03-2015
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Wat een waardloos apparaat. Printplaat meerdere keren defect door vocht. Kan lekt tijdens schenken, zowel in het kopje als in het reservoir. Koffiemolen vast, zonder deze molen te gebruiken(?!!).
Mooie vormgeving , maar daar red je het niet mee. Een engineer kon heel goed tekenen en vormgeven, maar een goed werkend apparaat is het niet. Philps onwaardig.

Blondaeef 15-02-2015
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Koffieapparaat nooit intensief gebruikt. Totdat ik nu een logee heb die veel koffie drinkt. Na een halve maand is er condens in het scherm gekomen en nu kan ik niet meer zien wat ik eigenlijk instel. Daarnaast is het water inschenken niet echt handig. Niet echt een goede koop geweest als hij in meer gebruik direct kapot gaat.

hupkens123 28-08-2014
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Het is dat de smaak van de koffie zo goed is, en dat de vormgeving perfect is (daarom had ik apparaat ook gekocht), anders kwam mijn score echt niet verder dan een 1.
Na een half jaar werkte apparaat helemaal niet meer, opgestuurd en na 3 weken kregen we hem terug. Alles deed het weer, helaas, niet lang. Nu heb ik hem inmiddels meer dan een jaar en al een half jaar kan ik niet meer malen. De programmeer stand staat op 12 uur en dat kan niet meer weg. Knopjes branden óf niet óf allemaal.
Hij pruttelt en stoomt, regelmatig schiet de deur los en ligt alles onder de koffie.
Zolang er nog koffie uitkomt, blijf ik hem gebruiken, maar de vraag is hoe lang...

vertoomen 08-08-2014
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Deze aankoop is een echte RAMP. Het is schandalig dat ze zo iets durven verkopen. Het reeds 3 maal binnen gebracht, en doet et nog steeds niet,de deur gaat altijd open tijdens gebruik, dus de keuken onder de koffie, heb daar iets op gevonden, systeem D, maar dan voor 2 tassen koffie water zetten voor 6,ander geen water in je tas maar een plaats vol STOOM.Dus een goede raad, koop dat rot ding niet

008RE 08-05-2014
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Mijn man en ik hebben het koffiezetapparaat cadeau gekregen met de Kerst 2011. In het begin flink gehannest met een lekkende kan maar van Philips een nieuwe (andere) kan gekregen die niet lekte bij het schenken, dus dat probleem zal bekend zijn geweest. Het apparaat zette goede koffie, echter is nu dus over de garantie en doet niets dan hard pruttelen en stomen en er zit condens in het display. Philips gebeld maar zij houden vast aan de garantieperiode waardoor ik voor reparatie (indien mogelijk) flink kosten moet maken. Als je de beoordelingen leest moet Philips echt wel weten wat de problemen met zijn met dit apparaat. Je mag van een apparaat van deze prijsklasse toch verwachten dat je er langer dan 2 jaar onbekommerd van kunt genieten. Ben behoorlijk terleurgesteld over de opstelling van Philips als je hun hierover belt.

vertoomen 09-08-2014

Ik had ook het zelfde probleem maar heb het op gelost,daar waar je het water in doet, zit geen filter en daar door komt er vuil in de buisjes, en verstopt het. Dus ik heb die leidigen met luchtdruk uit geblaast,en dan een filter geplaats nu is het in orde, maar het is veel werk, moet gans uiteen gehaalt worden onder en boven, maar het loont de moeite.

henk zuidersma 17-04-2014
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Ben zeer ontevreden over dit apparaat. Kan Lekt, display is niet meer te lezen door het vocht wat er in is gaan zitten en bijvullen van water is ook niet optimaal. De helft van het water komt in de pot en de ander helft verdampt in het apparaat, waardoor de display niet meer te lezen is. Ook regelmatig koffieprut in de koffie.

henk zuidersma 17-04-2014

Ik heb de klacht bij Philips gemeld. Nog geen uur later belde Philips met een oplossing. Ondanks dat het apparaat 3 maanden over de garantiedatum is nemen ze het apparaat terug om te repareren.

bert.stals 15-02-2014
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Gesneuveld; na ruim twee en een half jaar. Gekregen voor mijn verjaardag zonder bon en probeer dan nog maar eens wat te regelen. Eerst veelvuldig knipperen en af en toe nog maar werken. Nu brandt alles, maar ook het koffiezetten zonder malen start niet meer.
Ik ben er niet stuk van. De smaak was prima, de warmhoudkan ook (ja ik had de dure versie). Is er een montage/demontage voorschrift te vinden? Loeren kan altijd. wellicht is er wat

ankede 04-01-2014
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Ook wij waren tevreden over dit apparaat, totdat na bijna 2 jaar (nog net in de garantie) de knopjes niet meer werkten. Gelukkig na opsturen en 3 weken wachten deed alles het weer. Tot.....afgelopen week het apparaat vooral veel gepruttel liet horen, maar absoluut weigerde om nog maar een druppel water door te laten! Na diverse ontkalkingspogingen, nog steeds geen druppel! Dit apparaat gaat dus kennelijk nét 3 jaar mee. Béétje kort voor zo'n prijzig ding!

F.vanhasz 28-12-2013

Hallo,
Wij hebben ook dit apparaat gekocht en zijn niet tevreden. Kan lekt inderdaad, en na 3 x aandringen een nieuwe kan ontvangen. Deze lekt net zo hard en lijkt niet gemaakt voor dit apparaat.
Vervolgens de bonen maler defect, opgestuurd en met 3 weken terug met nieuw display.
Product werkt nu redelijk, maar elke keer als je een kop koffie zet erger ik me blauw aan het vullen van het water reservoir, dit lukt ook niet zonder lekken, en vervolgens het inschenken met alle lekkage van dien.

Graag wil ik ook reageren op de officiële reacties van Philips webcare: de vraag bij dit toestel is ( ook gesteld aan de medewerkers daar) mag je voor 120 € als klant een koffiezet apparaat verwachten dat lekt? Omruilgarantie en dus reparatie werken dan niet!
Als Philips echt geeft om hun klanten (care) dan komen ze alsnog met een oplossing voor deze apparaten. Een inruilactie of i.d.
De slogan klopt in ieder geval wel van hun: let's make things better, inderdaad doe dat!

ev84 19-12-2013

Lekkere koffie, maar:
Binnen een jaar zat er vocht achter het lcd schermpje, waardoor we niet meer konden zien wat we deden.
Ook deed de bonenmaler het de ene keer wel, en de andere keer weer niet.
De lampjes gingen vaak knipperen, waarop we de stekker uit het stopcontact moesten halen en opnieuw moesten aanzetten.
De houder met het filter schoot regelmatig open, waardoor de hele keuken onder de koffie zat.
De pot heeft altijd gelekt.

Na 16 maanden hield het apparaat het voor gezien, hij deed niks meer. Terug naar de winkel, binnen de garantietermijn gemaakt. Een half jaar deed hij het goed. Toen begonnen we weer van voren af aan met dezelfde reeks aan defecten. Binnen 3 jaar is hij er nu voor de tweede keer helemaal mee gestopt. En bij Philips doen ze alsof ze gek zijn.

Het is in theorie een ideaal apparaat, de koffie is lekker, maar door de bijzonder slechte kwaliteit een absolute afrader.

ev84 19-12-2013

Ik heb nog eens wat andere reviews gelezen. En overal dezelfde klachten. Het stuitende hieraan vind ik vooral dat de mevrouw van de Philips klantenservice bleef beweren dat het niet bij hen bekend was dat het hier om structurele fouten gaat. Deze bewering lees ik ook in andere reacties terug. Terwijl het telkens om dezelfde fouten gaat, de Philips klantenservice er op reageert en in een aantal reacties zelfs aan geeft dat sommige fouten makkelijk te herstellen zijn.

E.Pouwelse 05-12-2013
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Een heel duur koffiemachine, die al eens terug geweest is naar de fabriek, het maalmechanisme werkte niet meer binnen een week, tja toen had ik beter moeten weten nu is het een stoommachine, en een knipperlicht machine de ene keer maalt hij te veel koffie de andere keer geen koffie met alleen maar slap water dan gaat de machine vanzelf uit geen koffie leuk als je bezoek hebt. Koffie zetten via de hele ouderwetse manier, water koken en dan koffie malen in een ouderwetse koffiemolen, voordeel ook dat deze koffie altijd lekker is en geen verrassing dus is voor mij de enige oplossing en af en toe proberen of de machine nog werkt, hij was erg duur maar vertrouwen heb ik niet meer in deze Phillips HD 7740 machine. Mijn advies voor nieuwekopers DOE HET NIET je krijgt er erg veel spijt van.

ANnieantje 24-11-2013
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Een apparaat die wel lekkere koffie zet maar wel moeilijk instelbaar is. Het water ingieten is een hopeloze bezigheid. We hadden op den duur een literfles er voor, een maat beker wou ook niet.
De koffiekan is een groot drama, de dweil mag je er wel onder leggen. Bij het inschenken morst die verschrikkelijk. maar nu na 2 en half jaar heb ik een groot stoom machine i.p.v een koffiezetter.Met evenveel herrie als bonenmalen. Vertrouw hem niet meer.
Heel vervelend omdat het best een duur apparaat was.
Mijn advies in zijn totaliteit is NIET KOPEN DIT APPARAAT, je krijgt gelijk spijt.

tomadje 20-11-2013
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Het apparaat is makkelijk in bediening en zet lekkere koffie ondanks de herrie. Het apparaat is echt heel slecht van kwaliteit.

Het apparaat waar het hier om gaat is van mijn ouders maar wat zijn ze teleurgesteld over hun aankoop (lees gerust miskoop).

Mijn ouders hadden eerst een ander (ouder type denk ik) apparaat waar vocht achter de display kwam, het apparaat werd opgehaald en ze hebben echt maanden moeten wachten op een reactie. Uiteindelijk kwam er een nieuw apparaat. Geweldig, maar ook deze is nu kapot. Erg vervelend, mijn moeder komt net uit het ziekenhuis, wil koffie zetten voor het bezoek en er komt alleen maar stoom uit het apparaat. Teleurgesteld zijn ze in het apparaat en de service van Philips/DE

Ik zelf zou zeggen koop het apparaat niet het gaat krap een jaar mee en dan begint de ellende.

tomadje 26-11-2013

Philips geeft helaas geen garantie het apparaat is "te oud". Je zou verwachten dat een apparaat tegenwoordig toch langer mee gaat dan krap een jaar 1,5 jaar. Omdat mijn ouders al een keer een vervangend apparaat hebben ontvangen vervalt de garantie ook direct. Als je 1x een nieuw apparaat krijgt omdat het oude niet functioneerd dan vervalt je recht op garantie. Het nieuwe apparaat is echt net zo slecht van kwaliteit als het 1e maar dat doet er niet toe. Je kunt wel 10% korting krijgen op een nieuw apparaat (maar dat willen we dus niet meer, nooit meer. Ik vind het erg raar dat Philips dit mag doen. Ik meen toch allemaal dat je van een apparaat mag verwachten dat het langer dan 1,5 jaar meegaat.

1967MaB 19-10-2013
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Heel erg slechte kwaliteit! Ik heb dezelfde problemen als iedereen: slaat volledig op hol en daardoor onbruikbaar. Dezelfde problemen komen dus bij veel apparaten voor.
Dit betekent dat Philips een bijzonder slecht apparaat op de markt heeft gezet. Dit vind ik zeer zorgelijk omdat er dus blijkbaar geen efficiënt kwaliteits management systeem gehanteerd wordt bij Philips. Ik zeg dit niet omdat ik een klein probleempje heb, maar omdat dit ECHT VAN EEN HEEL SLECHTE KWALITEIT IS. Ik neem aan dat dit representatief staat voor de bedrijfscultuur en filosofie bij Philips.
Schandalig dat dit product op de markt is gebracht, en voor zo veel geld. Ik baal daar echt van

Om die reden voor mij geen enkel product van Philips in mijn huis.

bran2025 30-10-2013

Wij hebben hetzelfde apparaat en ben het volledig met je eens

milo82 21-08-2013
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Ongeveer 3 jaar geleden besloten een koffiezetapparaat te kopen, toen we op deze uitkwamen, heerlijk met verse bonen, verse koffie zetten. 1e jaar deed ie prima, 2e jaar filterbakje wilt niet meer sluiten, teruggedaan na Philips, netjes gemaakt en teruggekregen, na 3 maanden weer filterbakje wil niet meer sluiten.We hadden geen zin in weer het hele spul terug te sturen en er bij te laten dmv een elastiekje om te doen.Bij een verjaardag zet je meer dan 1 kan koffie, nou dat kan deze apparaat niet aan. 2e keer slaat hij figuurlijk op hol!!De stand waarin je hem zet bij de 1e kan (bv 12 kopjes en strong) daarop blijft ie staan en begint niet opnieuw, of je moet een half uur wachten met de stekker eruit,maar op een verjaardag kan je niet een half uur wachten!
Omdat we een beetje klaar waren met dit apparaat, dus een tijdje niet gebruikt, laatste x met veel visite aangedaan, en het apparaat is helemaal van slag!Komt overal stoom uit, display vol stoom, water loopt slecht door, en hij piept al terwijl hij nog niet klaar is.(Hij piept als hij klaar is paar keer). Het water zat er nog in. Ik vertrouwde het apparaat niet dus stekker eruit.Later nog paar keer alleen met water door gespoeld en bonentrechter schoongemaakt..helaas heeft t niet geholpen en ligt hij in de vuilnisbak. Dit maken we gelukkig nooit mee, maar moet dit kwijt hierop want het is gewoon zonde van een apparaat dat ongeveer 160 euro kost, de bonen een pak kost 7euro en hij gaat maar een paar jaar mee (bij ons dus 3 jaar,maar lees bij andere recencies paar jaar)
De positieve dingen wil ik dan wel benoemen:Wat andere ook vermelden, mooi apparaat om te zien, mooie kan eronder ook. Je kan ook koffiepoeder in doen ipv bonen, de koffie smaakt overigens heerlijk en blijft lang warm!
Wij gaan op zoek na een andere, normale koffiezetapparaat!!

TimSchouten 23-05-2013
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Ben zeer ontevreden over dit apparaat. Kan Lekt, display is niet meer te lezen door het vocht wat er in is gaan zitten en bijvullen van water is ook niet optimaal. Bij Philips een call uitgezet maar ook daar na 5 dagen geen reaktie

TimSchouten 01-06-2013

Moet zeggen dat ik door de webcare afdeling goed en correct ben geholpen. nu nog afwachten hoe ie uit de reparatie komt. Kan wel twee tot drie weken duren.

Officiele reactie van Philips Nederland 24-05-2013

Beste TimSchouten,

Vervelend dit te horen dat de Grind&Brew niet naar tevredenheid werkt en dat het contact met onze klantenservice is misgelopen! Zou je contact met ons kunnen opnemen zodat we dit kunnen uitzoeken?

Direct contact met Philips Webcare kan via Facebook en Twitter. We helpen je dan zo snel mogelijk verder.

bran2025 25-05-2013

Hallo Tim,

Ook bij ons nog steeds geen reactie

Officiele reactie van Philips Nederland 06-06-2013

Douscha en bran, kunnen jullie via Facebook contact met ons opnemen? Dan helpen we jullie daar graag verder!

Groet,

TimSchouten 20-10-2013

In het verlengde van onze eerdere klachten. Apparaat weg geweest en gerepareerd. Nu een half jaar verder weer de zelfde klachten. Voor mij nooit meer een koffiezet apparaat van Philips!!!!!!!!!

douscha 04-06-2013

Hier helaas ook geen reactie van Philips.

douscha 16-05-2013
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

We hebben hem nu geruime tijd in gebruik en bevalt redelijk.
Het bijvullen aan de achterzijde is echter bijna onmogelijk met de bij behorende koffiekan. Het water gutst er aan alle kanten langs. Onlangs contact gehad met philips klantenservice (0900 nr)en hier kende ze het probleem niet (ondanks dat er een hoop mensen toch een probleem mee hebben). Ik werd nettjes te woord gestaan alleen kwamen we niet verder. Door verwezen naar de Philips shop (0800 nr.)ook hier kwam ik helaas niet heel veel verder. Ik kreeg het advies om in de shop zelf te gaan zoeken en op de afmetingen te letten.Ik kan alleen niet zomaar iets bestellen omdat ik wel zeker wil weten dat de kan ook het klepje in de filterhouder moet bedienen. We hebben aardig wat Philips producten in huis maar dit valt me toch enigszins tegen.

bran2025 31-03-2013
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Ik lees gelukkig dat wij niet de enige zijn die niet tevreden zijn over dit produkt van Philips. Ook hier lekt de kan met inschenken. Om 2 weken moeten we het ontkalken. De bonen geeft veel storingen en na schoonmaken helpt het 1 keer, daarna hetzelfde probleem. Ik heb spijt dat we voor de vormgeving dit apparaat gekocht hebben. Druppelstant werkt niet.

Officiele reactie van Philips Nederland 27-05-2013

Beste bran2025,

Vervelend om hierboven te lezen dat je nog geen reactie hebt van onze klantenservice. Graag zouden we van webcare je alsnog helpen en dit overnemen.

Zou je contact met ons willen opnemen met het opgegeven e-mailadres en het eventuele referentienummer? 50-xxxx

Widukind 24-03-2013
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Draak van een machine. Ruim een jaar gebruikt. Laat ik beginnen met wat goed is: het uiterlijk. Oprecht, ik kan niets anders bedenken aan dit apparaat dat bevalt. De koffie begint na een kwartier af te koelen. Bij de 1e deed hij dat ook al (jaja, dit is de 2e) en nu dus weer. De kan lekt altijd bij het inschenken hoe snel, langzaam, welke stand etc je hem ook houdt. Malen gebeurt zeldzaam grof, zelfs in de fijnste stand. Daarom na een paar keer nooit meer bonen gebruikt. Nu wil het apparaat helemaal niets meer. Als je op het startknopje drukt gebeurt er niets meer. Begon een maand geleden. Aan en uit zetten hielp toen nog. Nu niet meer. Buiten het jaar dus kansloos. Ik ga m weggooien en nooit meer een Philips kopen. TROEP, ONGEÏNSPIREERDE BAGGER, NOOIT KOPEN!

Officiele reactie van Philips Nederland 26-03-2013

Beste Widukind,

Dit zou zeker niet moeten gebeuren! We willen je even wijzen op het feit dat je twee jaar garantie hebt op Philips producten. We willen je dus aanraden om even contact met ons op te nemen om tot een goede oplossing hiervoor te komen.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

boot1 16-03-2013
Geschreven voor: Philips HD7740/00 rvs

Na de 3e keer opsturen voor repaparatie hebben wij eindelijk een nieuw apparaat gekregen. Dit was een net gebaar van phillips. Het was ook nog eens een nieuwer type (hd7751) waardoor ik goede hoop had dat alle problemen hiermee opgelost zouden zijn. Tot nu toe doet hij het nog, dus dat is een goed teken. Wel is de koffiekan nog slechter geworden dan deze al was, condens slaat nl tegen het deksel en dit loopt standaard via de buitenkant van de pot weg. Verder nig geen problemen, dus duimen maar...