Philips SC2002 (Lumea Precision)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SC2002 (Lumea Precision) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

mvenlo 11-03-2013

Deze Lumea heb ik nu bijna een jaar en hij bevalt erg goed. Nog maar eens per 5 weken mijn benen ontharen, want een luxe. En in de tussentijd echt geen haar te zien. Oksels eens per 3 weken. Bikinilijn weet ik niet, want die had ik eerder al laten laseren. Ik heb een lichte huid en donker haar. Het is even een investering, maar dat is het zeker waard.

M83 27-01-2013

Eenvoudig in gebruik. Doet wat het belooft. Gebruik het voornamelijk voor oksels en bikinilijn. Hoef me niet meer dagelijks te scheren, 1x per 2 weken Lumea en 1x per week scheren is voldoende. De haartjes blijven na een paar keer gebruik weg, of komen incidenteel dun, licht, donsachtig terug. Heerlijk om eindelijk écht te kunnen ontharen en niet elke dag in de weer te zijn.

Karin120 27-08-2012

Ik gebruik via een kennis dit apparaat.
Ik was er heel sceptisch over voor gebruik, maar ik moet eerlijk zeggen het werkt wel.
Na een paar behandelingen om de twee weken zijn de haartjes veel zachter en groeien veel minder snel terug.
Hier zit echter wel een maar aan.
Onder mijn oksels lijkt het helemaal niet te werken terwijl ik het toch echt goed doe en ze groeien dus net zo hard terug als voorheen op die plek.
Het komt de belofte dus niet helemaal na want tot nu toe gebruik ik het al een flink aantal weken en het blijft tot nu toe toch terug komen terwijl ik erg donker haar heb en een lichte huid.
Het apparaat is wel zeer makkelijk in gebruik maar zeker niet pijnloos vooral niet onder de oksels.
Maar dat heb ik voor lief je kunt niet alles hebben.
De batterij is snel met 1.5 uur totaal opgeladen maar je red het niet om beide benen en oksels met 1 batterij doen.
Voor het eindresultaat van dit apparaat vind ik de prijs echt veel te hoog in vergelijking met het eindresultaat dus ik zou het apparaat niet zelf aanschaffen.
Het is gewoon te duur voor wat ze beloven

Nathalie Verstraeten 08-05-2012

Pijnloos ontharen d.m.v. futuristische lichtflitsen? Graag! Dit toestel lijkt recht uit de toekomst te komen en als je leest wat hij doet geloof je het bijna niet. Toch kloppen de beweringen eigenlijk wel! Ik heb het toestel nu al 10 weken in mijn bezit en heb er al 5 behandelingen op zitten (onderbenen, oksels en bikinilijn).
Ik kan hier vrij kort over zijn: De lumea werkt!
Na 3 sessies (6 weken dus ongeveer) merk je al verschil: Op bepaalde plekjes groeien de haartjes veel trager terug en voelen ze zachter aan. De bikinilijn gaat iets trager que resultaat maar langzaam maar zeker verdwijnen hier ook de haartjes.
Het toestel is ontzettend gemakkelijk in gebruik omdat het zichzelf uitwijst. Geen enorme gebruikshandleiding doorspitten dus! Ook zit er een handig hulpstuk op zodat je ook gezichtsbeharing kan aanpakken, zeer handig!
Het is even een investering maar geloof me, na een paar maanden wil je niets anders meer.

Je-lu 07-05-2012

Bij mij werkt het! Het doet exact wat het belooft!

Ik heb het geluk gehad dat ik het Philips Lumea Precision ontharingstoestel voor enkele weken kon uitproberen. Het vernieuwde toestel werkt met een lichtvenster met UV-filter en is ook geschikt voor het gezicht. Ik probeer zo uitgebreid mogelijk te zijn zodat ik een totaal beeld kan geven voor mensen die twijfelen om de Lumea aan te schaffen. Wie geen zin heeft om alles in detail te lezen, kan gewoon bij conclusie kijken voor een algemeen overzicht.

Eigen ervaringen
Ik ben iemand die alle dagen nogal druk in de weer is en dan echt geen zin heeft om me ’s avonds laat nog beginnen te ontharen. Met als resultaat: mijn partner die zijn handen boven het laken moet houden in bed, een lange pyjamabroek, als we iets willen ondernemen ik eerst nog een uurtje in de badkamer moet vertoeven om me te ontharen, enz.
Maar sinds ik de Philips Lumea Precision gebruik en ik haarloos en zo zacht als babybilletjes ben, voel ik me zoveel zelfzekerder, sexier, en veel meer ontspannen!! Ik kan gewoon kortstondig beslissen om een kleedje of rokje te dragen als het zonnetje te voorschijn komt, naar de aerobic gaan zonder schrik te hebben dat men broek tot aan mijn knieën zakt bij matoefeningen, dat mijn partner mijn stoppels voelt in bed of mijn ongewenste haartjes ziet. En het is zo tijdbesparend! Enkel nog om de 4 à 6 weken de behandeling herhalen. Ik had niet gedacht dat haarloze benen zo een verschil konden maken. Ik moet me geen zorgen meer maken over ongewenste haren en stoppels en dit heeft vooral een positief effect op mijn relatie en zelfwaarde! Het heeft me zo een boost gegeven.

Vorige ontharingsmethodes
Vóór ik gebruik maakte van de Philips Lumea, onthaarde ik me eerst met wax. Maar dit was veel te tijdrovend, heel pijnlijk en een heel geklungel. Ik had na het ontharen altijd wel nog ergens wax kleven. Ook moest ik mijn haartjes telkens lang genoeg laten groeien voor een behandeling en voelde ik me op die momenten totaal niet op mijn gemak. Dus schakelde ik over naar het scheermesje voor mijn oksels en bikinilijn en een epileerapparaat voor mijn benen. Het scheren ging wel rap maar na enkele uren begon ik al weer stoppels te krijgen. Het epileerapparaat had een langduriger effect waar ik wel blij om was, maar het was toch wat pijnlijk en ik had last van ingegroeide haartjes. Ik wou een manier van ontharen vinden dat doeltreffend, langdurig, makkelijk en pijnloos was. Dus testte ik de Philips Lumea.

Resultaten
Om het Philips Lumea Precision toestel te gebruiken, moet men de zones eerst scheren en daarna flitsen. Het is een mooi design en heel eenvoudig in gebruik; het toestel richten op je te behandelende zone, aandrukken tot het lichtje groen wordt en flitsen. Doordat het toestel draadloos is, kan men ook eenders waar flitsen. In het begin bleef ik in de badkamer, maar eens ik er goed mee overweg kon, ben ik gewoon in de zetel gaan zitten en heb ik ondertussen mijn lievelingsprogramma gekeken.

Ik ben begonnen met mijn oksels te behandelen. Dit ging eigenlijk vrij vlot en ik besloot dan maar om mijn onderbenen, bikinilijn en onder mijn navel ook te flitsen. Dit was iets tijdrovender, maar eerder door de voorbereidingen (het scheren) dan de behandeling zelf. Eens men doorheeft hoe het toestel werkt, gaat het elke keer weer vlotter. Na de eerste behandeling zag ik al wat verschil onder mijn oksels en onder mijn navel, bij de tweede flitsbeurt zag ik overal al kale plekken en nu na een vierde behandeling, ben ik zo goed als haarloos en glad op de behandelde zones. Het was volkomen pijnloos en ik had niets van uitslag of roodheid. Mijn huid was na een behandeling gewoon wat droog. De flitsen zijn wel fel en ik gebruik toch een zonnebril, ook al is dit niet nodig, je weet maar nooit.

Professionele IPL-behandeling vs. Philips Lumea Precision
Ik stond in het begin zeer sceptisch tegenover de beloftes die de Philips Lumea Precision inhielden(na 8 weken verminderde haargroei en een glad resultaat). Ik heb namelijk enkele jaren geleden mijn armen laten behandelen met IPL-technologie in een professioneel schoonheidsinstituut voor heel wat geld, en niet zonder af en toe wat lichte brandwondjes en pijn te hebben. Het kostprijsje: 1250 euro. Het waren toch wel zware behandelingen en ik zou eigenlijk elk jaar een nabehandeling moeten hebben om het resultaat te behouden. Ik dacht dus dat de Philips Lumea Precision voor thuisgebruik nooit hetzelfde effect zou kunnen teweegbrengen aangezien het volkomen veilig en pijnloos was (lees:zwakker). Daarom dat ik des te verrast ben over het resultaat! Geen wondjes, volledig pijnloos (tenzij je het te vlug na een douche probeert) en een schitterend (evengoed) resultaat. En de prijs ligt veel lager in verhouding met een professionele IPL behandeling, zeker als men bedenkt dat men met de Lumea Precision eenders welke zone kan behandelen!

Conclusie
Het gebruik van het Philips Lumea Precision toestel is eenvoudig, snel en volledig pijnloos. Het resultaat is fantastisch: glad, haarloos en een langdurig effect. Het is tijdbesparend en overal te gebruiken. De enige minpuntjes die ik ervaren heb, is dat de batterij soms net niet lang genoeg meegaat om al mijn zones in één keer te behandelen. En de prijs is aan de dure kant, maar als ik het vergelijk met een professionele IPL- behandeling komt het veel goedkoper uit. Wel opletten: Het werkt niet op een donkere huid of blonde/grijze haartjes.

Positieve punten:
• Haarloos en glad
• Pijnloos
• Handig in gebruik
• Waar en wanneer men wil
• Tijdbesparend
• Draadloos

Negatieve punten:
• Batterijduur iets te kort
• Prijs

Loralay 26-04-2012

Ik heb het apparaat nu ongeveer 11 weken in huis en al 5 keer gebruikt. Helaas blijven bij mij de meeste haren nog steeds terug komen ondanks het gebruik van het apparaat op de hoogste stand. Ik heb een lichte huid en donker haar wat op zich een goede combinatie is met de Lumea. Helaas is het resultaat voor mij wat teleurstellend. Neemt niet weg dat ik het nog wel voor een 6e keer ga gebruiken. Je weet maar nooit.... Wat ik ook jammer vind is het kleine oppervlakte dat je per keer kunt behandelen, daarom duurt de behandeling van je benen wel erg lang. Bovendien is het gokken welke delen je wel en niet hebt gehad, zeker aan de achterzijde van je benen. Ook kan de accu niet een 'complete' behandeling aan (oksels, bikinilijn en benen in 1 sessie).

Karine Van Liedekerke 09-09-2012

Nog steeds ontevreden Loralay?

Mime28 25-04-2012

Mijn ervaring met de Philips Lumea is heel positief, het kost even wat tijd (en geld) maar dan heb je ook wat. Ik heb de rug van mijn man er mee behandeld en hoewel ik het de eerste twee keer nog best veel tijd vond kosten en eigenlijk weinig zin had om er verder mee te gaan ben ik blij dat we dat wel gedaan hebben. Toen we voor de derde behandeling gingen scheren was er duidelijk minder haar en voor de vierde keer viel er al bijna niets meer te scheren. Ik denk dat ik zo'n 40 minuten doe over rug en schouders, dat is langer dan met harsen maar is ook veel minder pijnlijk en is valt niets op te ruimen, dus eigenlijk maakt dat niet eens zo eens veel uit. Het enige waar ik eigenlijk erg benieuwd naar ben is of de haartjes ook echt helemaal weg blijven, nu zit er steeds maar twee weken tussen de behandelingen. Als dit het geval is vind ik het product zelfs de hoge prijs waard.

Anja21 08-07-2013

Hallo Mime28,

Zijn de haren op de rug van je man nu inmiddels helemaal weggebleven?

grummel 23-04-2012

Ik ben geselecteerd om philips lumea precision te testen
Ik heb via de insiders de philips lumea precision mogen testen. De eerste keer was best even eng om uit te proberen,maar je merkt er helemaal niets van.je moet stukje bij stukje laseren bij de benen is dit best veel werk maar ik ga ervan uit dat het resultaat gaat geven de oksels heb ik een stand lager gedaan de volgende keer doe ik het een stand hoger na 2 weken mag je het weer gaan laseren ,dus ik ben nu benieuwd hoe het de tweede keer gaat verlopen.
Vandaag sessie 3 ,voordat ik begon even ik heb alles op stand 5 gedaan, behalve mijn bovenlip en de bikinilijn heb ik met de speciale kopstuk gedaan, ben nu wederom benieuwd wat het resultaat geeft en of nu de haargroei hellemaal wegblijft.je merkt nu ook dat het laseren ook sneller gaat ,omdat je nu weet hoe de houding is tijdens het laseren, nu weer 2 weken afwachten voor de volgende sessie. het deed geen pijn op de hoogste stand

Vandaag de vierde sessie gehad, ik was binnen een minuut klaar met scheren, af en toe zag ik een haartje dus dat was wel fijn. Bij oksel was niets te ontharen, nu hopen dat ze helemaal wegblijven .Alleen bij de oksel ontharen was nog wat pijnlijk maar wel te verdragen,de rest was pijnloos,ik ben benieuwd of nu de haargroei volledig wegblijft. over 2 weken weet ik meer dan is de volgende sessie

Jeanine.Brenda 22-04-2012

Ik test de Philips Lumea Precision sinds een paar maanden via The Insiders en wil graag mijn ervaringen met jullie delen. Helaas heb ik doordat ik 3 weken geleden geopereerd ben mijn benen en bikinilijn al 3 weken niet gedaan, maar toch wil ik jullie mijn ervaring (na 3x bikinilijn/benen en 4x gezicht/ oksels) niet onthouden.
Ik was al lange tijd aan het rondkijken om een flits apparaat aan te schaffen. Wat mij tegenhield was het gebrek aan review informatie en het niet weten welk apparaat er goed was. Een voordelige, waar je na een bepaald aantal flitsen een nieuwe cardrige moet kopen kan heel erg duur uitpakken als je veel moet flitsen. Een met een snoer is niet handig, want dan moet je dicht bij een stroompunt gaan staan/zitten of weer een verlengsnoer gaan gebruiken. Dus moest het een draadloos worden en dan wel met een goed en snel oplaadbare accu. En het moest ook op het gezicht gebruikt mogen worden. En verder niet te zwaar in de hand liggen en makkelijk te bedienen zijn, want mijn dochter die net naar de middelbare school is gegaan wil graag van haar oksel/been en armbeharing af zonder zo'n eng scheermesje te hoeven gaan gebruiken. Toen kwam de Philips Lumea Precison op de markt. De eerste info die ik hierover las was via The Insiders. Na inschrijving kreeg ik de Philips Lumea Precision thuisgestuurd om uit te mogen proberen. Super.
De eerste indruk die ik kreeg was zeer positief. De doos waar alles inzit zag er mooi uit. Na openen zag ik een mooie hardkunstoffen bewaarbox waar de Lumea Precision netjes in ligt en ook de adaptor met snoer en extra precisieopzetstuk perfect en veilig in opgeborgen kan worden.
Er zat een duidelijk en uitgebreid informatieboekje bij, maar ook een snelstartgidsje. Hierin kon je meteen lezen dat je het apparaat 100 minuten moet opladen voor je het kan gebruiken. Dus weet je snel dat je tijdens het opladen kan lezen hoe het werkt en kun je meteen na het lezen van de snelstartgids (waar in duidelijk met een mooi grafiekje aangegeven wordt welke flitsstand bij welk huidkleur/haarkleur type past) en de gebruiksaanwijzing aan de slag.
Het is een eenvoudig , maar uiterijk zeer fraai apparaat wat erg eenvoudig is te bedienen en vrij goed in de hand ligt. Het had nog wat lichter mogen zijn, maar het gewicht is niet bezwaarlijk. Er zit een aan/uit knopje op en een hoger/lager knop om de standen 1 t/m 5 mee te bedienen. De opzetstukjes kunnen makelijk verwijderd worden en diegene die je niet gebruikt kan veilig in het speciale vakje in de bewaarbox geplaatst worden. Het groene “Ready”lampje gaat aan wanneer je het toestel in een goede hoek van 90° op je huid hebt geplaatst. Dit is erg handig , want je ziet precies wanneer je het toestel goed op de huid geplaatst hebt. Zeker de eerste 2 keer heb je hier heel veel baat bij. Verder loop je dus nooit het risico dat je per abuis een lichtflits de ruimte in stuurt, want het toestel werkt alleen als je het zo hebt geplaatst dat het goed op de huid gedrukt wordt. De lichtflitsten zijn in het begin wel fel aan je ogen, maar je went er snel aan. Ik sluit overigens gewoon even mijn ogen tijdens het flitsen en dan merk ik er niks meer van.
Dat de batterij te snel leeg zou zijn om je hele lichaam te doen is simpel op te lossen. Ikzelf doe mijn gezicht / oksels en volledige bikinilijn eerst en op een later moment mijn benen/voeten. Als je (zoals in de gebruiksaanwijzing geadviseerd wordt) opzetstuk wat aan het toestel zit steeds met een halve overlapping over de huid verschuift, is het niet lastig om te zorgen dat je geen plekjes overslaat.
Wat ik wel jammer vond, was dat je in het begin eerst nog de haartjes een paar keer voor gebruik van de Lumea Precision moet wegscheren, maar goed dit is alleen gedurende de eerste periode en daarna zie je er steeds minder terugkomen en hoeft het niet meer.

Voorlopig resultaat na 3 behandelingen en 3 ½ week het toestel niet hebben te kunnen gebruiken, doordat ik na een operatie niet kon zitten en het ook niet door iemand anders wilde laten doen.
Bikinilijn : na de eerste behandeling zag ik de dagen er na geen pukkeltjes en ingegroeide haartjes meer had. Mijn huid voelde zachter aan. Het duurde langer voor de haartjes terugkwamen, ze bleven korter en ik zag naar maar weinig haarzakjes waar 2 haartjes uit groeiden, terwijl ik hier voor heen veel last van had. Verder lijkt het wel of de haartjes dunner zijn geworden .
Oksels: Flits ik inmiddels iedere 2 weken zonder scheren. (ik heb ze alleen de 1e 2 keer geschoren). Bij mijn dochter heb ik ze 2 x geschoren en zij flitst nu in de hoop dat dit haar enige 2 scheerbeurten zijn van haar leven. Zelf heb ik mijn kaaklijn en kin behandeld zonder te scheren en zie hier een redelijk goed resultaat.
Gezicht: ik was altijd dagelijks bezig met zwarte haren uit mijn kin te epileren en ook mijn bovenlip epileerde ik vaak. De laatste weken heb ik nog maar een enkele haar uit mijn kin geplukt, dus voor zover een goed resultaat.
Benen: Op mijn onderbenen had ik altijd dikke zwarte haren. Ik heb ze net bekeken hoe het resultaat naar 3 behandelingen en bijna 4 weken niks doen eruit ziet. De buitenkant van mijn onderbenen zijn haarloos, maar aan de binnenkant het stuk naast het scheenbeen zitten hier en daar gekke eilandjes van haren. En dat terwijl ik ze normaal 1 x per week moest scheren om het netjes te houden. Zodra het me lukt ga ik scrubben / scheren en weer flitsen en heb ik van de zomer gladde benen.
P.S.: Mijn dochter had een vierkant stukje op haar arm als experiment een paar keer behandeld zonder te scheren en daar groeien bijna geen haartjes meer. Terwijl er op de niet behandelde arm delen nog volop haargroei is.
Overzicht voor- en nadelen:
+ Mooi en degelijk toestel met een goede uistraling en afwerking.
+ ligt gemakkelijk in de hand en is makkelijk te bedienen.
+ Als je het op de goede lichtflits stand doet is het een pijnloze behandeling.
+ Haargroei vertraagd / haartjes worden dunner / de huid wordt zachter vanaf de 1e behandeling.
+ als je netjes iedere 2 weken flitst heb je snel een goed resultaat.
+ wel er op letten dat je daarna 1 x per 6-8 weken moet blijven flitsen.
-Niet voor alle huid en haarkleur combinaties maar Philips vermeldt dit vooraf.
-Het toestel maakt geluid, maar dit is niet heel hinderlijk

suussie12 22-04-2012

Over het algemeen werkt de Lumea wel, maar je merkt vooral na de eerste paar behandelingen dat de haargroei minder wordt. Daarna zijn er wel veel behandelingen nodig willen de haren compleet wegblijven. Je moet er wel veel geduld voor hebben, want een behandeling duurt erg lang, vooral de benen. ook de batterij gaat niet erg lang mee, zodat je maar een been kunt doen.

Yopper 19-04-2012

Ik heb de Philips Lumea Precision nu vanaf half februari om te testen via Insiders. Ik ben begonnen met mijn benen en mijn oksels, de week daarna mijn bikinilijn. Eerst scheren, daarna "flitsen". Het flitsen gaat prima, je voelt het nauwelijks. Alleen op delen waar weinig 'vlees' zit voel je het wat, zoals op je scheenbenen of de liezen. Je moet om de week flitsen, 8 weken lang, dus 4 flitsbeurten. Wel iedere keer even scheren, anders ruik je verbrande haren en dat is niet fijn. Daarna zijn de haren voor het grootste gedeelte weg, en hoef je maar 1 x per 4 tot 6 weken flitsen. Bij mij blijft het goed weg, moet dit weekend weer, maar er zit nog niet veel haar. De batterij gaat aardig lang mee, 2 benen zijn best te doen in 1 x. Daarna moet hij weer opgeladen worden. Flitsen op onhandige plaatsen zoals kuiten, liezen, knokige gedeeltes zoals knie vergt wat handigheid, maar is te doen. Al met al ben ik heel erg tevreden.

Kniertje 19-04-2012

Ideaal om langdurig te ontharen. Als de haarzakjes eenmaal leeg zijn, duurt het ruim 4 weken dat ze weer opkomen. Wel jammer dat de haarzakjes allemaal op een andere tijd weer aktief worden. De Lumea werkt met lichtflitsen. Eerst scheer je je benen (Of oksels, bikini lijn of gezichtsbeharing, die laatste 2 met het speciale opzetstuk) en dan telkens een gebied wegflitsen. Het is zo gebeurt en er zit geen onhandig snoer aan. De batterij kan je opladen en dan gaat hij zeker 1 sessie van oksels en onderbenen mee! Hij ziet er mooi en degelijk uit en komt in een mooie case. Echt ideaal wel een beetje aan de dure kant maar ten opzichte van een schoonheidsbehandeling juist weer niet, dan heb je hem er zo weer uit!!

sabrah 19-04-2012

Ik heb dit apparaat een aantal maanden mogen testen. Ik heb een lichte huid en donker haar. Ik was in het begin erg terughoudend. Kon me niet voorstellen dat je met licht haargroei tegen kon gaan. Nou mooi wel dus! Na de eerste behandelingen is het duidelijk zichtbaar en nu na 4 behandelingen hoef ik me nagenoeg niet meer te scheren. En de haren die tussen de behandelingen terug groeien zijn superzacht! Hij is erg makkelijk in gebruik en door de opzetstukken kun je eigenlijk alles wel ontharen. Het is een investering maar absoluut de moeite waard!

Dhyana 18-04-2012

Via het Insiders programma heb ik dit apparaat mogen testen.

Ik heb vandaag de tweede IPL behandeling gedaan met Lumea. Voordat ik begon bekeek ik mijn benen even, die ik sinds de eerste behandeling niet meer heb geschoren oid. Ik heb toch het idee dat mijn haartjes minder hard zijn teruggegroeid dan gewoonlijk. Er zaten wel lange tussen, misschien op de plekken die ik gemist had? Maar het waren vooral stoppels.. en dat na 2 weken!
Voor de tweede behandeling heb ik toch maar een zonnebril opgezet. Ik vind de lichtflitsen erg fel en het blijkt dat ze zelfs met zonnebril nog zeer doen aan mijn ogen. Ik vind dat eerlijk gezegd wel erg onaangenaam.
Ik ontdekte dat je aan de voorkant van het apparaat ook kunt zien dat hij 'klaar' is om te flitsen. De lichtjes op het cijferlijstje knipperen zolang hij nog aan het opladen is, en als je kunt flitsen blijven ze stilstaan. Een aangename ontdekking, want soms kan ik de achterkant van het apparaat niet goed zien. Op de benen gaat alles probleemloos. Op de oksels en bikinilijn vind ik het flitsen erg zeer doen. Ik zie tegen elke flits een beetje meer op, ook als ik de flitssterkte lager zet. Hoe goed ik ook geschoren heb, het blijft ook een beetje naar verschroeid haar ruiken. Bah :(
Voorlopig vind ik het systeem nogal een hoop werk, vooral omdat ik eerst moet scheren. Dat gaat zo snel en makkelijk, dat ik me afvroeg waarom ik nog die hele behandeling erna zou doen. Maar op langere termijn zal het wellicht zijn dienst nog gaan bewijzen. één keer per maand een halfuur bezig zijn is immers efficienter dan elke 2 dagen 10 minuten.

Aanvulling:
Aan het eind van de testperiode besef ik me dat ik na de tweede behandeling ben vergeten de behandeling te herhalen, ondanks de reminder-mails. Mijn benen zijn overigens nog steeds een stuk minder behaard dan gebruikelijk, dus wat dat betreft ben ik wel overtuigd van de werking van de Lumea.
Omdat het apparaat niet geschikt is voor mijn hele lichaam (ik heb veel lichtblonde haartjes), zal ik het apparaat niet aanschaffen, maar ik zou het zeker aanraden voor diegenen voor wie het wel geschikt is.

m0322545 18-04-2012

De Lumea doet wat ie belooft. Gebruik je het toestel in gedurende een tweetal maanden om de twee weken, dan ga je echt effect zien. In het begin zag ik nog niet veel effect, maar na een tijdje merkte ik al kale plekjes op, en na nog een aantal weken groeiden de haartjes niet meer terug. Vooral voor de oksels en bikinilijn zou ik het toestel echt niet meer willen missen! Echt echt echt de moeite waard, ook al kost het heel wat. Behandelingen bij een schoonheidsspecialist zijn veel duurder. behandelingen met scheermesjes of met wax moeten veel vaker herhaald worden, kunnen pijn doen en zorgen voor stoppels. Ik raad het echt iedereen aan!

MelBee 18-04-2012

Ik was 1 van de gelukkigen die via The Insiders dit apparaat mocht testen:-) Het leek me helemaal geweldig om nooit meer te hoeven scheren dus ik ben vol enthousiasme begonnen met een gedegen test. Helaas is de uitkomst van mijn test niet helemeel positief uitgevallen. Ik vind het nl best wel veel werk om elke 8 weken mijn benen te behandelen en ben er achter gekomen dat ik scheren veel makkelijker vind, zelfs al ik dat natuurlijk eens per 2 weken moet doen. Het mondje van de Lumea is erg klein (ook het grotere mondje dus) en met je benen ben je best wel lang bezig. En als je het zelf doet dan vind ik de kuiten echt een drama. Je moet nl zien wat je doet om te zorgen dat het mondje goed op de huid staat en dat geeft een vervelende houding, vind ik! De prijs is natuurlijk ook extreem dus...
Mijn mening dus;
duur apparaat, veel werk, onhandige houding en wat mij betreft meer een apparaat voor vrouwen die bijvoorbeeld veel last hebben van gezichtsbeharing. Ik kan me overigens wel voorstellen dat ik DAN wel zoveel geld zou uitgeven en het werk er voor over heb. Nu heb ik dat dus niet.

silver51 17-04-2012

Heb de Philips Lumea Precision nu 11 weken in mijn bezit en mag hem uittesten via the Insiders. Komend weekend mag ik hem voor de 6e keer gebruiken. Het verschil was al na 2 behandelingen merkbaar; de haartjes groeiden trager en waren fijner en zachter(géén stoppels) Nu (na 5x gebruik) zijn mijn oksels en bikinilijn glad,zacht en nagenoeg haarloos. Mijn benen volgen iets langzamer maar daar zijn de haartjes ook wat lichter(middenblond).Tussen de behandelingen door (= om de 2 weken) hoef ik niet meer te scheren/ontharen. Heerlijk; geen ontstoken haartjes of huidirritatie meer.

Sandratestlumea 17-04-2012

Ik heb de Philips Lumea een aantal maanden in mijn bezit gekregen om hem uitgebreid te testen. Ik heb hem gebruikt voor mijn benen, bikinilijn en oksels en voor mijn vriend zijn rug.

Toen ik de Lumea binnen kreeg heb ik hem meteen voor mijn benen gebruikt en vanaf de tweede behandeling ben ik ook mijn oksels en bikinilijn gaan behandelen.

Ik heb een vrij lichte huid en donkerblond tot lichtbruin haar dus volgens de tabel kan ik level 4 of 5 gebruiken. Met een lichtflits worden de haarzakjes uitgeschakeld. Dit moet je 4 tot 6 behandelingen herhalen omdat niet alle haarzakjes tegelijkertijd actief zijn.

Al na de eerste behandeling zag ik dat het aantal haartjes verminderd was. Hoewel ik begon met level 5 ben ik uiteindelijk overgegaan op level 4 omdat mijn huid iets te gevoelig was voor de schokken van level 5. Ook is het verstandig om even weg te kijken, omdat de flitsen zodanig fel zijn dat je ze zelfs met gesloten ogen ziet en je even later vlekken voor je ogen ziet.

Wat ik wel tegen vond vallen was het gebruik bij veel moedervlekken. Als je flitst op een moedervlek dat doet dit pijn omdat het pigment de lichtflits absorbeert en je huid hierdoor een beetje verbrand. Je kunt hier wel een witte eyeliner voor gebruiken om de moedervlekken mee in te kleuren, maar het is niet ideaal. Je zou de precision-kop hiervoor kunnen gebruiken, zodat je de moedervlekken beter kunt ontwijken, maar dit kost wel veel meer tijd. Ideaal is het helaas niet en omdat mijn vriend erg veel moedervlekken op zijn rug heeft hebben we besloten het niet op zijn rug te testen.

Voor de oksels en bikinilijn is het ideaal, de precision-kop zorgt er voor dat je netjes kunt werken en omdat op die plekken vaak geen moedervlekken zitten heb je minder last van pijn. Wel zijn de haren op deze plekken wat stugger dus is het waarschijnlijk mogelijk dat je hiervoor meer behandelingen nodig hebt of de intensiviteit hoger zetten. Let wel op bij je bikinilijn dat je het alleen daarbij houdt en niet meer van de schaamstreek behandeld, hier is de huid namelijk te teer voor.

Eindconclusie: Het apparaat werkt perfect en je kunt het instellen voor jouw eigen voorkeuren. Als je even geduld hebt dan heb je na een paar maanden haarloze benen en oksels. Ideaal als je jezelf in het voorjaar wil voorbereiden op de zomer of als je bijvoorbeeld gaat trouwen en nog even de tijd heb.

Ik zou het niet aanraden voor mensen met veel moedervlekken of mensen met een lage pijngrens (wie mooi wil zijn moet pijn lijden, toch?).

De prijs vind ik zelf wat aan de hoge kant, maar wellicht dat deze in de toekomst lager wordt.
Als je het apparaat voor het hele lichaam gebruikt (benen, oksels, bikinilijn en evt rug van partner) dan is het zijn prijs wel waard. Vergelijk maar eens de kosten voor 5 jaar lang scheren/harsen/schoonheidsbehandelingen etcetera. Voordeel is ook dat je geen onderdelen hoeft te vervangen.

Extraatje: het zit in een mooi klein koffertje en is snel en gemakkelijk op te laden. Zo kun je alle epilatoren/scheermesjes/scheerapparaten/scheerschuim/wax en strips het huis uit gooien en je houdt één compact en vooral mooi apparaat over.

Ik hoop dat ik hiermee je heb kunnen helpen met je beslissing. Zelf ben ik erg blij dat ik het in ieder heb kunnen testen voordat ik het apparaat ging aanschaffen. Mocht je nog niet helemaal overtuigd zijn dan zou ik voorstellen om een kennis te vragen (die het apparaat heeft) om het te mogen testen. Na de eerste behandeling weet je al meteen of het voor jou geschikt is en zie je ook hoe makkelijk en snel het werkt.

Succes!

isabpost 17-04-2012

Ik mocht de Lumea Precision gratis uittesten bij Insiders. Ik vind de resultaten bij mij op zich prima, maar het is bij mij niet wat ze beloven. Ze zeggen dat 85% van je haar zal uitvallen in acht weken. Dat hebben mijn benen en oksels lang niet gehaald! Ik zou zeggen dat bij mijn benen 20-30 % is uitgevallen en bij mijn oksels misschien 50. Wel is het zo dat de haartjes die wel terug groeien over het algemeen langzamer terug groeien, of op een bepaald moment stoppen. Toch zie je ze nog wel. Dus met het resultaat zou ik heel tevreden zijn, als het niet zo was dat ze veel meer hadden beloofd.
Het is niet heel prettig in het gebruik, ik krijg er last van mijn rug van en de bovenkant van het apparaat is erg zwaar waardoor ik soms een lamme arm krijg. Maar dat zijn geen dingen die Phillips zou kunnen verbeteren, immer moet de lamp (het zwaarste) aan de bovenkant van het apparaat zitten en het last krijgen van je rug ligt aan je houding en die zou niet verbeteren bij een ander ontwerp. Ik geloof dat het ontwerp zo goed is als het kan zijn.
Een groot voordeel van dit apparaat is dat je de lamp niet hoeft te vervangen, dus geen gedoe en extra kosten.
Verder duurt het flitsten zelf korter dan ik had verwacht (ik dacht dat je uren zou doen over je benen, maar ik ben in een half uurtje klaar), maar mede omdat de lamp heel snel weer is opgeladen gaat het veel sneller dan verwacht.
Ik kan soms net wel en soms net niet mijn onderbenen en oksels op één volle batterij doen, en het opladen duurt ongeveer 3 uur. Het lukt mij alleen niet, wat hier wel wordt beweerd, het apparaat op het lichtnet te laten werken.
Ten slotte vind ik de opbergdoos waarin hij geleverd wordt erg prettig: hij is niet zo groot en erg stevig.
Al met al ben ik erg tevreden, hoewel de resultaten misschien een beetje tegenvallen.

Chrizzie 17-04-2012

Wat ik van de Philips Lumea Precision vind..?

Toen ik de Philips Lumea thuis kreeg was ik al heel tevreden over de verpakking, doos en duidelijke gebruiksaanwijzing. Het zag er netjes, degelijk en goed verzorgd uit. Dat geeft toch een lekker gevoel. De gebruiksaanwijzing was ook heel duidelijk. Hier heb ik wel even de tijd voor genomen voordat ik daadwerkelijk begon met 'flitsen'. (Je mag bijv. 24-48 uur na een sessie niet zonnen, handig om te weten!)

Ik heb nu 5 sessies de Philips Lumea Precision gebruikt en ik ben zeer tevreden! In het begin was ik heel benieuwd of het echt zou werken. Maar gelukkig merkte ik al verschil na de eerste keer gebruik. Het haar kwam uiteraard wel terug na enkele dagen, maar het groeide minder snel en de haartjes voelden al snel veel zachter aan. Na de derde keer gebruik kwamen er kale plekjes! Nu, na 5 sessies, groeit het haar op de meeste plaatsen bijna niet meer terug. Ik doe nog een sessie over twee weken en dan kan ik denk ik 4-6 weken zonder! Geweldig toch! Ik ga zonder ongewenst haar de zomer in, joehoeoeoe!!!

Het apparaat is natuurlijk wel behoorlijk prijzig, maar ik vind het zeker dubbel en dwars zijn geld waard! Zeker in vergelijking met professionele IPL-behandelingen in een salon. En ik ben ein-de-lijk van dat vervelende scheren af!

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk. Ik vind de flitsjes wel wat fel, maar dat los ik makkelijk op door tijdens het flitsen m'n ogen even dicht te doen.
Het apparaat werkt vrijwel pijnloos. Wel heb ik een tip: wacht 1 dag met 'flitsen' nadat je de te behandelen gebieden geschoren hebt. De eerste sessies ging ik direct na het scheren met het apparaat aan de gang en mijn oksels en bikinilijn waren dan toch wel wat gevoelig. Bij mijn benen en armen was dit geen probleem trouwens.

Ook ben ik eindelijk van mijn 'snorretje' af! Echt zo fijn... Ik schaamde me altijd als ik buiten in de zon liep, dan was ik bang dat mensen dat zagen bij mij. Er komen na een tijdje wel heel dunne, blonde haartjes terug, maar dat vind ik niet erg. Dat is niet storend vind ik.

En een andere tip: verdeel de gebieden die je wilt behandelen in 2 groepen. Bijvoorbeeld: de ene week doe je je benen en oksels en de week daarop doe je je armen, bikinilijn en de haartjes boven je lip. De accu van het apparaat gaat namelijk geen uren mee. Het is natuurlijk afhankelijk van welke stand je gebruikt (de sterkte van de lichtflitsen). Ik gebruik zelf de hoogste stand nu, stand 5. Het is balen als de accu ineens leeg is... Dit heb ik wel eens meegemaakt. Dus zorg van te voren dat het apparaat goed opgeladen is en probeer niet teveel gebieden in 1x te doen.

Nou, nog 1 tip dan om mee af te sluiten: scubben!! Als je de behandelde gebieden regelmatig scrubt in de douche, zul je merken dat het haar nog sneller weg gaat. En je huid wordt er extra zacht van natuurlijk.
Veel succes met je keuze. Ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen als je 'm koopt!

Pluspunten: Eenvoudig in gebruik, Goede kwaliteit, Goede prijs/kwaliteit, snel geen overbeharing meer, vrijwel pijnloos in gebruik

Minpunten: Hoge prijs, accu gaat niet super lang mee

k10 17-04-2012

Hoi!

Ontharen, scheren… pfff, ik deed het niet graag… Wie wel eigenlijk… hmmm

Ik had al lang wat alternatieven willen testen om van het scheren met een mesje of scheerapparaat af te geraken, maar het is er nooit van komen… Eigenlijk voornamelijk omdat alle andere methode ofwel pijn doen ofwel moet je er voor naar een schoonheidssalon… en dit laatste is echt niets voor mij! (al wil ik me wel eens laten verwennen, maar om de ene of andere reden heb ik hier nooit tijd voor!)

Telkens als ik me mijn oksels en bikinilijn geschoren had met scheermesje of scheerapparaat, had ik gegarandeerd de dag er op een uitslag. Vooral onder m’n oksels en in de bikinilijn was het erg irritant.

En niet alleen de uitslag was vervelend, maar ook de stoppeltjes nadien…. en dan heb ik nog gezwegen over de aantal keren dat ik net iets te veel vel had weggeschoren op mijn benen… Daar ging ik dan hé… eerst werd het wit en jep even later bloed… (ik ben een onhan dige kluns LOL) tssss, Nee, scheren vond ik niet leuk en ja, uiteindelijk ging het dan ook weer gepaard met PIJN!!

Ik was dus maar al te benieuwd naar wat de Lumea me kon bieden en was dan ook heel aangenaam verrast toen ik mee mocht testen met het INSIDERS team!

Al na de eerste toepassing had ik geen huidirritatie meer, ondanks het feit dat je toch eerst moet scheren… (had ik gedaan met de scheermachine)

Na de tweede toepassing kon ik al duidelijk een verschil merken in de haargroei, alles kwam al trager terug. JOEHOE!

En nu na 5 behandelingen is het duidelijk. Bijna geen haar meer, geen stoppeltjes meer onder mijn oksels (al na de tweede beurt eigenlijk), en het haar dat terug groeit, zijn zachte pluchekes. ) Ook op m’n benen staat er haast geen haar meer. Laat die zon maar komen! )

Jep, de Lumea heeft mijn verwachtingen overtroffen!

Ik was eerst niet van plan om hem te kopen,maar nu, tja… ik zou het toestel al te fel missen!

Anho 16-04-2012

Ik heb de Lumea via the insiders mogen testen. En naar mijn mening is het een zeer goed apparaat. Het doet wat het beloofd, inmiddels heb in net mijn 4de behandeling achter de rug en mijn benen zijn nagenoeg kaal. Het is vrijwel pijnloos, de flitsen voelen aan als speldenprikken. Na 2 behandelingen merkte ik al duidelijk minder haargroei en de haren die terug kwamen waren veel zachter. De Lumea ligt lekker in de hand en is niet zwaar. De Lumea is zeer gebruiksvriendelijk en is draadloos. Een nadeel vind ik dat de flisten erg fel zijn, dus als ik flits doe ik even mijn ogen dicht. En de batterij werkt voor mij net lang genoeg om mijn beide benen, oksels en bikinilijn te doen. Bij een langere behandeling moet de Lumea wer op de oplader want dan is de batterij leeg.

Pluspunten:
-Zeer effectief
-Binnen 8 weken al resultaat
-Makkelijk in gebruik
-Mooi vrouwelijk design
-Pijnloos
-Zachtere huid
-1x per 4 tot 6 weken herhalen
-Niet zwaar, ligt goed in de hand
-Ook voor gezichtsbeharing

Minpunten:
-Batterij duur zou langer mogen, zeker als je een grotere behandeling wilt doen.
-Flits is erg fel
-Prijs is aan de hoge kant

marga1234 22-04-2012

Hallo Anho, je hebt het over beide benen. bedoel je dan je onder- en bovenbenen? want hoelang (tijd) gaat de volle accu mee?

katdewi 16-04-2012

Ik mocht via The Insiders (een site waar je je in kunt schrijven om producten te testen.) de Lumea precision testen. Toen ik me in schreef voor de campagne was ik eigenlijk nogal huiverig voor de resultaten. Het belooft namelijk pijnloos te zijn en de haargroei tegen te gaan. Ik heb al meerdere producten getest zoals ontharingsmiddelen, epilators en scheermesje, maar epileren is zeer pijnlijk en de andere methoden daarbij komt het haar erg snel weer terug. Maar dit zou de oplossing zijn. Toen ik de doos opgehaald had om te mogen testen vond ik meteen tijdens het uitpakken al dat het design erg mooi is. Het ziet er leuk uit en ligt lekker in de hand. Daarna heb ik mijn huidtype bepaald en aan de hand daarvan de juiste stand ingesteld. Toen heb ik een plek op mijn lichaam behandeld met 1 flits om te kijken hoe mijn huid daarop zou reageren. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het wel pijn zou doen, maar dit was zeker niet het geval. 24 uur later was er geen irritatie opgetreden, dus heb ik de behandeling volledig uitgevoerd op mijn onderbenen. Op sommige plekken kan de lichtflits wel iets gevoelig zijn, maar dan zet ik hem 1 stand lager en is het weer pijnloos. Na 4 behandelingen begon ik te zien dat er kale plekken op mijn benen zaten toen ik weer aan de volgende behandeling toe was, vandaag ben ik aan de 5e behandeling toe en zit er nog maar op een paar plaatsen op mijn onderbenen haartjes. Het werkt dus echt en ik ben er echt superblij mee. Ik ga nog even door met testen, maar ik ben nu al enorm enthousiast over het resultaat.

kimn1990 06-04-2012

Ik mag de Philips Lumea testen via The insiders.

Dit is een website waar ze campagnes aanbieden voor het testen van nieuwe artikelen.
Leden kunnen zich aanmelden voor de campagnes waarna ze uitgekozen kunnen worden om een product te testen.
The Insiders vraag in ruil voor het testen van de artikelen aan de leden om feedback over de producten te geven.
Ook vragen ze aan hun leden om de producten de getest worden zoveel mogelijk in de spotligts te zetten.
Door bijvoorbeeld met mensen over het product te praten of een online revieuw te plaatsen.
Wel willen ze dat je eerlijk bent over je ervaringenen met het product. De positieve dingen mag je benoemen maar zeker ook de minder goede kanten van een product.

De Philips Lumea pricision is een ontharingsapparaat.
Dat er voor zorgt dat de groei van de haren wordt gestopt.
Dit gebeurt door lichttherapie (IPL) dat naar de haarwortel wordt gestuurd.
Door de IPL wordt de groei van de haren tegengegaan.
Het is de bedoeling dat je eerst je haren scheert en daarna het te behandelen gebied inflitst met de lumea.
Als je dit ongeveer 5 behandelingen Hebt gedaan met steeds 2 weken ertussen.
Moeten de haren van het behandelde gebied weg zijn.
Als dit het geval is hoef je natuurlijk niet meer eerst te scheren. Dan kun je gelijk beginnen met flitsen.
Ook hoef je dan de behandelde gebieden niet meer elke 2 weken te behandelen maar dan volstaat een behandeling per 4 tot 6 weken.
Je kunt de Lumea Prisicion gebruiken voor het ontharen van benen, armen, bikinilijn, oksels en het gezicht.
Wel moet je in het gezicht oppasen voor de ogen.

Er zijn 2 grote nadelen aan de philips lumea.

Het 1ste grote nadeel van de Lumea is dat het niet bij elke haarkleur werkt. Want op licht blond, grijs, rood en wit haar werkt de Lumea niet.
Dit komt doordat deze haarkleur de lichtstralen minder goed geleid als donkerdere haren. Voor de huidskleur werkt het weer anders om.
Want als de huidskleur te donker is kun je de phlips lumea ook niet gebruiken.
Want een donkere huid absorbeert de warmte van de lichtflits.
waardoor je brandvlekjes op je huid kunt krijgen.

Het 2de nadeel is de prijs. De verkoopprijs van de Philips Lumea pricison is namelijk €499,00.
Dus dat is best een behoorlijke kostenpost.
Maar als kijkt wat je op jaarbasis betaalt voor scheermesjes, scheerschuim of andere scheerbenodigdheden betaalt vind k dat het wel mee valt.
Want als het goed is kun je de phlps lumea pricision jaren gebruiken. Zonder dat je onderdelen hoeft te vervangen.

Ik heb de Philps Lumea inmiddels 7 weken in gebruik.
Ik ben erg tevreden met de behaalde resultaten tot nu toe.
de gebieden die ik behandel zijn mijn onderbenen en mijn oksels.

Na 1 behandeling en 1 week zag ik al het eerste verschil. Mijn beenhaar groeide niet zo snel meer terug en ook de structuur was veranderd.
Onder mijn oksels merkte ik ook een klein verschil want de haartjes waren niet zo stug meer als eerst en groeiden ook minder hardt.
De eerste behandeling van ik best spannend. Maar het was geheel pijnloos. Dus dat was een grote meevaller.

Na 3 weken gebruik (dus 2 flitsbehadelingen) zag ik al meer verschillen.
Op mijn onderbenen zie ik al erg veel verschil. ik heb al allemaal kale plekjes op mijn benen.
Ook hoef ik mijn benen niet te scheren binnen die 2 weken wat ik voortijd wekelijks deed.
Ook voelen de kale plekjes op mijn benen erg zacht aan. Net zo als de huid van een babytje.

Onder mijn oksels zie ik nog wat minder resultaat.
Maar dat komt denk ik ook wel doordat de oksels maar een klein oppervlakte hebben.
Dus het valt daar minder op. Wel hoef ik minder vaak te scheren.
Want dat deed ik voortijd om de dag en nu is 1 keer in de week genoeg.
De structuur van mijn haartjes daar is al wel erg veranders.
Want eerst had ik hele dikke stugge haartje onder mijn oksels. die zijn nu veel dunner en ook zacht.

Na 5 weken (dus 3 behandelingen) wordt het verschil alweer een stuk groter.

OP mijn benen heb ik nu al flinke kale plekken. Die kale plekjes zijn allemaal erg zacht.
Door die kale plekken wordt het scheren ook steeds minder werk. Dat vind ik ook erg prettig want ik vind scheren een grote rot klus.

Ook onder mijn oksels begin ik nu te vernemen dat er haartjes zijn die niet terug groeien. Dus daar ontstaan ook langzaam aan kale plekjes.
Ook had ik soms na het scheren van die rode bultjes onder mijn oksels. Maar daar heb ik op dit moment ook geen last meer van.

Na 7 weken (dus 4 behandelingen) zie ik het verschil alweer groter worden.

Op mijn benen heb ik al niet zoveel haar meer. Ook is het haar dat er nog wel zit erg licht van kleur en zie je die met het blote oog bijna niet meer.
Ook zijn mijn benen nu al erg zacht geworden.

Ook onder mijn oksels is de philips lumea prisision erg druk geweest. Daar heb ik nu namelijk ook de eerste stukken die echt kaal zijn.
Na de vorige behandeling zater er al wel minder haartjes maar niet dat je het idee had dat er echt stukjes onbehaard waren.
Ook voelen mijn oksels veel zachter aan als een week of 7 geleden. Het scheren is nu ook veel minder werk zowel op mijn benen als onder mijn oksels.
Dus dat is ook erg fijn.

Dus wat de resultaten betreft ben ik zeer tevreden. Ook kan ik de behandeling steeds sneller doen. De eerste paar keer was ik ruim een half uur bezig.
Voor mijn onderbenen en oksels. Nu kan ik dat in ongeveer 15 tot 20 minuten flitsen. Dus dat is ook erg lekker.

Al met al ben ik tot nu erg positief want ondanks dat ik 4 behandelingen heb gedaan zie ik al best veel resultaat.
Ook is het maar een klein werkje om in te flitsen. Het apparaat heeft een mooi dessin en ook kun je lang flitsen met de accu.
Ik geef de Philips Lumea prisicion voor de resultaten tot nu toen als raportcijver een 9 (op schaal van 1 tot 10) Dus ik ben zeer postief.

Ik hoop dat ik jullie voldoende informatie heb gegeven.

Linda52 05-04-2012

Ik heb de Lumea nu 4 keer gebruikt en je ziet echt heel goed het resultaat. Er staan nog maar heel weinig haartjes op mijn onderbenen en onder mijn oksels. In plaats van een paar keer per week scheren, hoef ik nog maar 1 keer per week te scheren. Ik ga er vanuit dat ik in de toekomst nog minder vaak hoef te scheren.

Positieve punten tav het gebruik: het oplichtende groene licht geeft aan of je het apparaat op de goede manier vasthoudt op de huid.
Negatieve punten: Nogal zwaar, waardoor je hem niet lang achter elkaar kan gebruiken.
En de tijd die je er mee kwijt bent, viel me tegen. Toch zeker een half uur per keer voor onderbenen en oksels.

Ik heb absoluut geen spijt van de aanschaf. Ik hoef niet meer bang te zijn dat ik zichtbare haargroei heb op benen en onder oksels.