De afdrukken van de printer zijn prachtig. In zwart/wit is een Epson R3000 iets beter (meer contrast, dieper zwart). De mogelijkheden om zaken in te stellen zijn prima. Printer voelt heel degelijk en solide aan. Mag ook wel met een dergelijk gewicht. Helaas is er één hele grote maar.....
De Service van Canon/Techrepair.
Na 10 maanden verscheen er bij mij een band onderaan afdrukken (niet op alle soorten papier). Alsof de printer daar minder inkt gebruikte of schuurde. Ieder geval zat het er voorheen niet en kon ik de prints zo niet commercieel inzetten. Na veel reinigen, instellingen veranderen etc... uiteindelijk besloten om Canon een mail te sturen met deze klacht/probleembeschrijving. Canon reageerde resoluut met de opmerking "Print u op Canon Papier?". Nee, want ik gebruik Ilford, Bonjet en Brilliant. Wij garanderen alleen goede kwaliteit als u print op Canon papier. Daar kon ik het mee doen. Dat de band in de print voorheen niet aanwezig was, deed er niet toe. Aansluitend de printer gebracht naar Techrepair Bergen op Zoom. Baliemedewerker beaamde de strepen op de fotos (10stuks) die ik als voorbeeld meegaf. Na 2 weken ontving ik de printer retour. Op het reparatieformulier stond:"U print niet op Canon papier" printer functioneert naar behoren. Helaas was op de print die ik daarna maakte nog altijd de streep te zien. Ook techrepair neemt de klacht niet serieus als er niet op canonpapier wordt geprint. Zonder overleg o.i.d. stuurt men de printer retour, met de mededeling dat de printer naar behoren werkt. In de toekomst voor mij een printer van Epson.